- sozel
- **
- 215 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
sozel
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
Asa facea si la mine, am lasat-o si am ramas in pana pe la Radauti unde se agata harta in cui. Am venit cu platforma pana la Dorohoi. S-a spart rulmetul din cauza piliturii de fier de la volanta si a pierdut tot lichidul. Cand au desfacut baietii sa schimbe ambreiajul cu tot cu volanta am strans un pumn de pilitura. 3000ron toata operatia. Daca doriti am sa va pun si poze din timpul "operatiei"
stefanh
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2005 1.9 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
- sozel
- **
- 215 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
sozel
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- mirceacaragin
- **
- 81 mesaje
- din 05 Jun 2014
- Astra 2008 z17dtj/r
- Timis
mirceacaragin
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 z17dtj/r
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2014
- Mesaj Privat
ath2202
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
Salut opelisti! De curind am inceput sa am si eu acel zgomot cand apas pedala de ambriaj la 30-40 % din cursa totala (Astra H 2006 motor Z13DTH, cutie manuala in 6 trepte, km 120.000 -reali). Zgomotul nu este foarte puternic, si ascultand motorul n-am reusit sa-i identific locatia, este un zgomot ca de frecare, dar nu seamana cu o bataie. Mie imi inspira a fi rulmentul. Masina intra si iese din viteze fara probleme, nu agata, iar la demaraj, nu patineaza ambriajul, pleaca de pe loc cum trebuie, fara a se tura in gol. Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. Este obligatoriu sa cada volanta? (din ce-am citit pe forum, la 140.000-160.000 km sunt sanse mari sa cedeze volanta) Care sunt simptomele cand cade volanta? Pot verifica undeva sub masina daca exista pilitura in zona volantei, fara a da cutia jos? (vreun orificiu, vreo fanta?)
2. Daca schimb rulmentul, discul si placa presiune, pot avea surpriza sa-mi "cada" volanta in 10-20.000 km? si atunci sa trebuiasca sa replatesc iar manopera. (cca 500-600 ron)
3. Se verifica in vreun fel volanta, atunci cand e data jos de pe masina (doar vizual sau si dinamic?) Presupunand ca volanta trece testul de verificare (oricare ar fi acesta), ea cedeaza in timp sau brusc? Da ceva semne inainte "sa intinda copita" sau azi e ok si maine e dusa?
Ca preturi, am gasit tot kitul LUK la 2680 ron+Transport la Constanta, iar manopera se invarte in zona 500-600 ron.
Precizez ca stilul de condus este normal spre sportiv, nu scartai rotiele la plecare de pe loc, insa in treapta 2-3-4 apas deseori acceleratia brusc si folosesc des frana de motor, insa fara a cobora in treapta inferioara; nu merg cu ambreiajul semi-apasat.
Astept parerile si sfaturile voastre.
1. Este obligatoriu sa cada volanta? (din ce-am citit pe forum, la 140.000-160.000 km sunt sanse mari sa cedeze volanta) Care sunt simptomele cand cade volanta? Pot verifica undeva sub masina daca exista pilitura in zona volantei, fara a da cutia jos? (vreun orificiu, vreo fanta?)
2. Daca schimb rulmentul, discul si placa presiune, pot avea surpriza sa-mi "cada" volanta in 10-20.000 km? si atunci sa trebuiasca sa replatesc iar manopera. (cca 500-600 ron)
3. Se verifica in vreun fel volanta, atunci cand e data jos de pe masina (doar vizual sau si dinamic?) Presupunand ca volanta trece testul de verificare (oricare ar fi acesta), ea cedeaza in timp sau brusc? Da ceva semne inainte "sa intinda copita" sau azi e ok si maine e dusa?
Ca preturi, am gasit tot kitul LUK la 2680 ron+Transport la Constanta, iar manopera se invarte in zona 500-600 ron.
Precizez ca stilul de condus este normal spre sportiv, nu scartai rotiele la plecare de pe loc, insa in treapta 2-3-4 apas deseori acceleratia brusc si folosesc des frana de motor, insa fara a cobora in treapta inferioara; nu merg cu ambreiajul semi-apasat.
Astept parerile si sfaturile voastre.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
In general cand apar zgomote la apasarea partiala a ambreiajului este vorba de volanta in majoritatea cazurilor (la cele cu bi-masa) la cele cu volant simplu este rulmentul.
Simptomele volantei cu dubla-masa uzate sunt:
1. La apasarea ambreiajului la jumatate apar zgomote si dispar cand se apasa pedala de tot. In cazul asta volanta este abia la inceput ca si uzura, se mai poate merge destui km cu ea asa. Un 50 000km posibil mai mult pana cand se trece la urmatorul stadiu depinde de cat de agresiva este conducerea in treptele 1 si 2 ( nu neaparat plecat cu scartait , ci doar accelerat "in forta" )
2.Zgomote cu masina in ralanti pe liber in partea din stanga a motorului care dispar sau scad in intensitate la apasarea ambreiajului , volanta da semne clare de uzura si se cere inlocuire relativ repede 10-20 000 km. depinde...
3.Ultimul stadiu, la plecarea din ambreiaj masina smuceste , pleaca cu trepidatii puternice sau mai slabe.
Volanta are niste arculete intre cele doua parti ale sale , acestea in timp se slabesc deoarece ele preiau socurile din transmisie,partea mobila rotindu-se mai multa decat limita admisa= harsait,zornait.
Suprize ca si acea a colegului care a postat pozele de mai sus nu se intampla decat daca ignori zgomotul accentuat al motorului in ralanti ( de fapt a volantului) . Zgomot care nu ai cum sa nu-l remarci deoarece este deranjant.
Colegul @sozel poate sa ne confirme cat a mers cu masina cu volanta obosita , deoarece acum un 1 an aproximativ o avea la vanzarea pe aici pe Club Opel la pret "promotional ".
Simptomele volantei cu dubla-masa uzate sunt:
1. La apasarea ambreiajului la jumatate apar zgomote si dispar cand se apasa pedala de tot. In cazul asta volanta este abia la inceput ca si uzura, se mai poate merge destui km cu ea asa. Un 50 000km posibil mai mult pana cand se trece la urmatorul stadiu depinde de cat de agresiva este conducerea in treptele 1 si 2 ( nu neaparat plecat cu scartait , ci doar accelerat "in forta" )
2.Zgomote cu masina in ralanti pe liber in partea din stanga a motorului care dispar sau scad in intensitate la apasarea ambreiajului , volanta da semne clare de uzura si se cere inlocuire relativ repede 10-20 000 km. depinde...
3.Ultimul stadiu, la plecarea din ambreiaj masina smuceste , pleaca cu trepidatii puternice sau mai slabe.
Volanta are niste arculete intre cele doua parti ale sale , acestea in timp se slabesc deoarece ele preiau socurile din transmisie,partea mobila rotindu-se mai multa decat limita admisa= harsait,zornait.
Suprize ca si acea a colegului care a postat pozele de mai sus nu se intampla decat daca ignori zgomotul accentuat al motorului in ralanti ( de fapt a volantului) . Zgomot care nu ai cum sa nu-l remarci deoarece este deranjant.
Colegul @sozel poate sa ne confirme cat a mers cu masina cu volanta obosita , deoarece acum un 1 an aproximativ o avea la vanzarea pe aici pe Club Opel la pret "promotional ".
- sozel
- **
- 215 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
sozel
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
Pot sa confirm ca am mers 3 ani cu masina asa facand in jur de 40.000km. Facea asa de cand am cumparat-o in 2011 Deci cum iti este norocul. Cand am cumparat-o mecanicul la care am fost cu ea mi-a spus: Poate sa te lase in 10.000 sau in 30.000. Volanta nu m-a lasat, in schimb din cauza ei m-a lasat rulmentul
ath2202
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsurile foarte detaliate. Le-am citit ieri, insa n-am apucat sa raspund, imi faceam revizia de ulei si filtre. Cred ca voi opta pentru schimbarea volantei si al kitului ambreiaj, mai ales ca intentionez peste 3 saptamani sa fac un drum pe Transalpina, cu masina incarcata, si am sa cam trag de ea. Financiar trebuie sa recunosc ca este tentanta si ideaa unui kit cu tot cu volanta la 680 ron, la care am poze si arata foarte bine, insa frica de a nu ceda peste 20-30.000 nu-mi da pace.
Sa inteleg din cele de mai sus, ca volanta capata o oboseala in acele arcuri, oboseala de care nu prea poti scapa mai devreme sau mai tarziu si care nu poate fi vazuta cu volanta data jos de pe masina.
Varianta de a lua doar kitul de ambreiaj si de a constata in timpul schimbarii acestuia daca si volanta necesita schimbare sau este inca buna, este viabila? Daca le-as lua separat ar fi o diferenta de 400-500 de ron, fata de pachetul cu tot cu volanta, insa as avea sanse sa scap fara schimbarea volantei?
Sa inteleg din cele de mai sus, ca volanta capata o oboseala in acele arcuri, oboseala de care nu prea poti scapa mai devreme sau mai tarziu si care nu poate fi vazuta cu volanta data jos de pe masina.
Varianta de a lua doar kitul de ambreiaj si de a constata in timpul schimbarii acestuia daca si volanta necesita schimbare sau este inca buna, este viabila? Daca le-as lua separat ar fi o diferenta de 400-500 de ron, fata de pachetul cu tot cu volanta, insa as avea sanse sa scap fara schimbarea volantei?
- sozel
- **
- 215 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
sozel
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
uite aici cam despre ce este vorba
http://www.youtube.com/watch?v=JOQgGHgateY
http://www.youtube.com/watch?v=M0yI-jmcWJE
a mea cand am dat-o jos de pe masina facea ca in filmul 2. pacat ca nu am facut un filmulet. Am sa-l fac prin septembrie cand ajung iar la Dorohoi (am lasat acolo piesele defecte)
La 680ron probabil ca este second hand nu ? Mai bine iti iei nou.
http://www.youtube.com/watch?v=JOQgGHgateY
http://www.youtube.com/watch?v=M0yI-jmcWJE
a mea cand am dat-o jos de pe masina facea ca in filmul 2. pacat ca nu am facut un filmulet. Am sa-l fac prin septembrie cand ajung iar la Dorohoi (am lasat acolo piesele defecte)
La 680ron probabil ca este second hand nu ? Mai bine iti iei nou.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
ath2202
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
ath2202
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
Multumesc SOZEL pentru link-uri, acum am priceput in ce consta uzura la volanta. Azi am vorbit si cu un mecanic si mi-a confirmat ca este volanta si mi-a recomandat sa nu plec in concediu cu masina asa, chiar daca acum nu are decat acel zgomot usor. Apropos, astazi am auzit zgomot si la ralanti, fara sa apas ambreiajul, ca o frecare discontinua. Cel mai probabil voi schimba tot setul pana sa plec la munte, voi reveni cu detalii dupa schimbare, iar daca o sa am timp sa stau in service, sper sa fac si poze.
Multumesc colegilor pentru sfaturi/pareri.
Multumesc colegilor pentru sfaturi/pareri.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Probabil mecanicul tau doreste sa plece si el in concediu cu tine si mai are nevoie de 4- 500 RON (manopera pe care probabil o sa ti-o ia). Trebuie sa se tina cont ca o masina SH nu are cum sa mearga 100 % perfect iar majoritatea mecanicilor cum "te prind" cum te ard nu asteapta sa mai treci si a 2a oara pe la ei "ca te scapa".
Si inlocuitul asta "preventiv " are o limita, conteaza foarte mult experienta mecanicului in a pune un diagnostic corect tehnic si de ce nu ..si moral (japca).
P.S. Moralitatea mecanicilor romani incepe sa tinda catre 0 % .
Si inlocuitul asta "preventiv " are o limita, conteaza foarte mult experienta mecanicului in a pune un diagnostic corect tehnic si de ce nu ..si moral (japca).
P.S. Moralitatea mecanicilor romani incepe sa tinda catre 0 % .
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
ath2202
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Pai un ambreiaj complet costa cam 3000 RON inclusiv manopera. Masina din datele tale face cam 4000 E (pretul pietei) excludem atasarea de masina caz in care ceri pe ea 4500 E Inlocuitul volantei+ ambreiajului costa vreo 800 E adica vreo 20 % din pretul masinii. De aia zic ca daca inca nu se cere sa umbli la volant este preferabil sa mai mergi pana o faci "praf" macar stii o treaba pe ce dai 30 de milioane, ca oricum daca umbli acolo schimbi tot. Cei care schimba partial doar ce-i defect sunt mecanici de meserie si fac lucrul asta in cunostiinta de cauza manopera fiind moca si isi permit sa piarda cateva ore sa o desfaca iar peste 30 000 km (adica vreo 2 ani) dar in felul asta economisind de la cateva milioane (doar un rulment) pana la 20 de milioane cat costa un volant ok..
P.S. Inlocuieste-o intr-un service ok , deoarece daca nu se centreaza cum trebuie volant-ul in 20-30 000 km te intorci in service:) sau va bate din prima.
P.S. Inlocuieste-o intr-un service ok , deoarece daca nu se centreaza cum trebuie volant-ul in 20-30 000 km te intorci in service:) sau va bate din prima.
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
ath2202
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
Sunt de acord @seftaka, pretul masini are relevanta doar in conditiile in care intentionezi sa o vinzi cu defectul respectiv (sa dai o mica/mare tzeapa, si atunci nu mai cheltuiesti o gramda de bani ca la vanzare nu-i recuperezi). Personal intentionez sa folosesc prezenta masina inca 3-4 ani ( cca 75.000-100.000 km). Personal nu-mi place sentimentul de a merge cu o masina care poate sa ma lase in drum in orice moment, iar acum sau peste 20.000 km tot atat ma costa, si cam la fel voi avea eu disponibilitate financiara sa cheltuiesc 3000 si acum, si peste 1 an.
Sper sa nu creez inceputul unei discutii off-topic.
Drumuri uscate si multi km fara evenimente!
Sper sa nu creez inceputul unei discutii off-topic.
Drumuri uscate si multi km fara evenimente!
- deleted-93144
- **
- 266 mesaje
- din 27 Apr 2014
deleted-93144
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2014
- Mesaj Privat