A doua oara cind plec in concediu spre mare si ma lasa masina balta. Prima oara - acum 4 ani - mi s-a fisurat conducta de inalta presiune pe autostrada si pierdeam combustibil, putere si masina se oprea - normal, nu mai avea motorina. Acum de-abea facusem 75 de km pe autostrada de la Bucuresti la Constanta ca in mers linistit, cu 130 KM/h, am auzit un pocnet, s-au aprins toate becurile din bord, am bagat semnal, tras usor dreapta si iesit pe banda de urgenta. Deschid capota - motorul fumega. Lipsa antigel - mi s-a mai spart alta data furtunul care este pe dedesubt si are o forma de L in spatiu, cam 20cm - si am crezut ca am patzit la fel .... dar din pacate NU. Sub masina a inceput sa se formeze o mare balta de ulei ....
Am lasat-o sa se raceasca putin, am desfacut bateria, citeva furtunuri de apa - initial nu pierdea ulei, a inceput dupa vreo 20 de minute sa se prelinga ... si am incercat sa vad ce furtun de apa s-a crapat ...
Scotocind in spatele radiatorului dau peste un surub infipt intr-o piesa care erau retezate .... Atunci mi-am dat seama ca e NASOL ....
Chemat platforma, dus acasa la Bucuresti, i-am uns platforma omului cu ulei 5W40 ..... uzat ce-i drept .... de vreo 6000KM ....
Chemat un var mai priceput + mecanicul de linga mine - motor crapat pe dedesubt.
![Crying or Very sad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Crying or Very sad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Partea de sus e OK, partea de jos trebuie schimbata.
Stiti pe unde as putea gasi un motor ? Am cautat si am gasit cite-ceva dar trebuie mers pe incredere .... si nici nu stii de cind e masina de pe care a fost dat jos, citi KM reali are, etc ....
Nu mi-am imaginat ca motor intretinut, cu revizii in fiecare an, filtre MANN si ulei Mobil1 5W-40, distributie schimbata, etc, poate crapa asa usor, la 145.000KM reali, masina luata de noua.
Pot sa iau doar partea de jos a motorului - fara chiulasa si injectoare - si sa ma risc sa montez chiulasa si injectoarele mele - care sint OK, verificate - sau sa caut un motor cu injectoare chiar daca are mai multi KM decit a mea ? Am inteles ca pe Astra H s-a pus o perioada acelasi motor Z17DTL - 80 cai - ca si pe astra G - masina mea e din martie 2005. As putea sa iau motorul de pe H ?
Sau stiti de unde as putea sa iau un motor cu ceva garantie si KM rezonabili ?
Orice sfat e bine-venit.
O zi buna tuturor.
![Crying or Very sad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Crying or Very sad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Crying or Very sad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)