Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • VIPER1981

  • Mesaje scrise: 305
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,azi am intrat in posesia unui bidon de 4 litri de Ravenol VSI 5w40 care are pe bidon inscriptionat doar indicativul acesta Opel GM-LL-B-025.
Intrebarea si nedumerirea mea este daca sa il folosesc sau nu in motorul meu...si daca are vreo problema ca nu are si indicativul Opel GM-LL-A-025 insotit de specificatia dexos2.
Mentionez masina nu are DPF.
Astept cu interes raspunsurile si recomandarile voastre.
Va multumesc.


Ultima modificare facuta de VIPER1981 la Mie 22 Oct, 2014 10:05 pm
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu e bun, VSI nu e pentru DPF. Pentru DPF trebuie sa aiba norma ACEA C3, dexos 2 etc.....trebuie sa cumperi altul ca altfel iti colmateaza filtrul de particule, mai ales ca nu e la prima tinerete. Daca vrei neaparat Ravenol atunci cumpara RAVENOL Longlife LSG SAE 5W-30 sau RAVENOL VMO SAE 5W-40. Bafta.
  • VIPER1981

  • Mesaje scrise: 305
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pai nu are DPF masina mea... Smile ....acum cum sta treaba...
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Asta e cu totul altceva Smile, atunci nu e nici o problema, doar ca e prea vascos la 40gr. C 92mm/s, dpmdv.
Skip ads

  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pt cine a intrebat mai sus de ulei cu Mo s2 in compozitie...........
Asta contine MoS2 dar nu merge la motor diesel cu DPF (e mid saps )
Schaffer supreme 9000 5w40 cu o fisa de exceptie f rara intre uleiuri la performanta (HTHS remarcabil)

http://www.youtube.com/watch?v=hDF1zcaxrNU

http://www.schaefferoil.com...s/244-9000-td.pdf

US ARMY (sursa wikipedia..)

Cheney, Dick. "Certificate of Appreciation in Support of Operations in the Persian Gulf." Letter to John S. Shields, Schaeffer Manufacturing Company. Apr. 1991. MS

http://en.wikipedia.org/wiki/Schaeffer_Oil
  • AUTONEXT-RAVENOL

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2014

  • Mesaj Privat
VIPER1981 a scris:Salutare,azi am intrat in posesia unui bidon de 4 litri de Ravenol VSI 5w40 care are pe bidon inscriptionat doar indicativul acesta Opel GM-LL-B-025.
Intrebarea si nedumerirea mea este daca sa il folosesc sau nu in motorul meu...si daca are vreo problema ca nu are si indicativul Opel GM-LL-A-025 insotit de specificatia dexos2.
Mentionez masina nu are DPF.
Astept cu interes raspunsurile si recomandarile voastre.
Va multumesc.



M-am gandit ca ar prinde bine sa stiti ce specificatii si aprobari pentru OPEL sunt inscrise direct pe bidoanele de RAVENOL - productie 2014.


RAVENOL LSG 5W-30 - cel mai indicat ulei RAVENOL pt OPEL
API SM/CF, ACEA A5/B5, A3/B4
Opel GM-LL-A-025 (B-040-2095)
Opel GM-LL-B-025 (B-040-2098)
DEXOS2 (License No. GB20C0602081)

Fisa tehnica cu detalii complete o gasiti aici:Fisa LSG

RAVENOL HLS 5W-30 (fullsynth)
ACEA A3/B4/C3, API SM (EC)/SL/CF
DEXOS2 (License No. GB20C0602081)
VW 504.00 / 507.00
BMW LONGLIFE-04, BMW LONGLIFE-01
MB 229.51, MB 229.31
VW 502.00 / 505.00 / 505.01

RAVENOL VSI 5W-40 (fullsynth)
API SM/SL/CF, ACEA A3/B4
VW 502.00 / 505.00
Opel GM-LL-B-025
MB 229.3, BMW LONGLIFE-98, PORSCHE A40

RAVENOL VDL 5W-40 (diesel fullsynth)
API CF, ACEA B3/B4
Opel GM-LL-B-025
VW 505.00
MB 229.3, BMW LONGLIFE-98
TOYOTA COMMON RAIL, MITSUBISHI, NISSAN

Fisele tehnice pentru toate produsele le gasiti pe site-ul oficial al producatorului:
RAVENOL.DE - FISE TEHNICE
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Excelenta treaba... este primul mesaj si deja contine reclama, la pachet cu un avatar personalizat (chiar reprezentativ, as zice).

Poate ar mai trebui sa mai lucrati la reguli.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
opelvn a scris:Pt cine a intrebat mai sus de ulei cu Mo s2 in compozitie...........
Asta contine MoS2 dar nu merge la motor diesel cu DPF (e mid saps )
Schaffer supreme 9000 5w40 cu o fisa de exceptie f rara intre uleiuri la performanta (HTHS remarcabil)

http://www.youtube.com/watch?v=hDF1zcaxrNU

http://www.schaefferoil.com...s/244-9000-td.pdf

US ARMY (sursa wikipedia..)

Cheney, Dick. "Certificate of Appreciation in Support of Operations in the Persian Gulf." Letter to John S. Shields, Schaeffer Manufacturing Company. Apr. 1991. MS

http://en.wikipedia.org/wiki/Schaeffer_Oil


Shaffer e destul de scump pentru buzunarul utilizatorului de rand. Cu MoS2 ar mai fi ENEOS Sustina la un pret rezonabil, cu tehnologiile W BASE si ZP TECHNOLOGY, 5w40 merge si la DPF.
Skip ads

  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Nici Eneos nu e f ieftin dar e un ulei f bun avand in vedere ca e marca nr 1 in JAPONIA.

de exemplu la benzinare
ENEOS SUSTINA 0W50
folosit de CATALIN CIORTAN campionul de la drift
in BMW-ul E30 de 520cp
(pretul e mare din ce am vazut pe net aprox 66 ron/l)


Ultima modificare facuta de opelvn la Sam 25 Oct, 2014 9:19 pm
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Ma referam la 5w40 A3/B4. C3, care e pana in 200 lei 4l. In general cele 0w50 sunt mai scumpe........
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Da ai dreptate 5w40 e mai omenesc putin dar pt majoritatea consumatorilor tot scump e aprox 50 ron/l ............
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Mai bine un 5w40 pamantean ff bun schimbat mai des tot acolo ajungi.
Ce zici borsy de noua norma MB229.52 ce inglobeaza zdravan dexos2. mai buna cf prescriptiilor la curatenie pe piston,sludge si oxidare. uleiuri f putine.... in lista
sa o vedem la treaba in timp....ca de fise sant satul...

IATA un ulei binorma dexos2 si mb229.52

http://pds.q8research.com/s...d=1207&taal=F

ma gandesc ca daca se pune in opeluri dar si in urmatoarele masini Mercedes sigur nu strica ax came devreme....

The following Mercedes cars must use 229.52 oils:

G 350 BlueTEC (2010-2012)
G 350 BlueTEC (2012-
GL 320 BlueTEC 4MATIC 164.825 (2007-2009)
GL 350 BlueTEC 4MATIC 164.825 (2009-2012)
ML 320 BlueTEC 4MATIC 164.125 (2008-2010)
ML 350 BlueTEC 4MATIC 164.124 (2010-2011)
R 350 BlueTEC 4MATIC L 251.124 (2009-2013)
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Norma MB 229.51 era foarte performanta, dupa VW 50700 e urmatoarea, sunt curios cum va arata pe 'paianjenul' de la Lubrizol.......se apropie de norma VW sau o depaseste. Asteptam si Dexos 3.....desi sunt convins ca va fi sub cele 2......

Vad ca cei de la Fuchs, Shell, Valvoline, Mobil 1, Yacco, Gulf, Wolf deja au produse cu noua norma specifica MB.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
E sub VW 50700
La protectia la uzura e similara ca porsche A40 o gasesti deja in comparatorul de norme Lubrizol.


Ultima modificare facuta de opelvn la Sam 25 Oct, 2014 10:44 pm
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Da, dupa cum se pare e mai axata pe fuel economy, deci deocamdata varf de referinta raman Porsche C30 si VW 50700.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
PORSCHE C30 si vw50700 pt motoare diesel da inclusiv DPF unde n-ai de ales la benzinare n-as folosi xw30 ci un 0w40 sau mai tarziu un 5w40... dexos 2
argument iata ce zice ORONITE ...

5w30 vs 5w40 average cam wear...

http://www.smeerolieverenig...es%2009232014.pdf
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
pentru o corsa z13dt , ce ulei ati folosit si ati fost multumiti de el indiferent de sezon , avand in vedere ca avem temperaturi extreme prin tarisoara noastra. Dati-mi si mie cate un exemplu de Motul si Castrol cu norma dexos2 5W40 pe care l-ati folosi la o corsa diesel. Mentionez ca pana acum schimburile au fost facute cu GM 5W30 si nu mi se pare prea ok ... multumesc.
Zi si tu vrancene ca vad ca esti "pe felie" Very Happy
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
opelvn a scris:PORSCHE C30 si vw50700 pt motoare diesel da inclusiv DPF unde n-ai de ales la benzinare n-as folosi xw30 ci un 0w40 sau mai tarziu un 5w40... dexos 2
argument iata ce zice ORONITE ...

5w30 vs 5w40 average cam wear...

http://www.smeerolieverenig...es%2009232014.pdf


La wear cam inlet uzura e asemanatoare, diferenta fiind la wear cam outlet. Oricum, atata timp cat Valvoline da uzura pe cama de 40 micron pentru un 5w30, pentru mine e suficient. Parca si Total da ceva uzura de 60 micron, dar la cel heavy-duty.

@shc, Castrol Magnatec Professional 5W-40 si Motul 8100 X-clean 5W-40 dar eu nu as folosi nici unul din cele doua, daca ar si sa folosesc un 5w40 acela ar fi Eneos Sustina. Eu nu as schimba norma, as merge in continuare pe 5w30. Aici prima varianta e Valvoline SynPower Xtreme C3 XL III, apoi Eneos Premium Hyper, Pennzoil Ultra Euro L, LM TopTec 4200, Fuchs Titan GT1 PRO C3........etc. Bafta.
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
am inteles ... dar de ce sa nu schimb norma, difera asa de mult un 5W40 fata de un 5W30 ? ... sau crezi ca motorul "s-a dat" dupa 5W30 si ar fi un semn de intrebare la schimbarea normei?
  • finubv

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
borsy a scris:Valvoline SynPower 5w40 sau Petro Canada 0w40.

M-am decis sa merg pe valvoline, dar care: Valvoline SynPower 5w40 sauValvoline SynPower MST 5w40. Doar MST-ul are norma dexos2. Daca nu mai am DPF-ul pot folosii si Valvoline SynPower 5w40, intreb deoarece este aproape de doua ori mai ieftin decat MST-ul.
O zi buna!
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR