Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Un ulei negru inseamna ca lucreaza si curata!
Skip ads

  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Tataru ion a scris:Pe la cate o ti la ture, si la cate ture schimbi treptele.


Pai pana se incalzeste motorul pe la 80*C nu o fortez si schimb pe la 2200 rpm , iar dupa intre 2700 -3500 rpm .. depinde de circumstante. Asa m-am obisnuit si am vazut ca am si consum bun si, mai ales, pic pe cuplu la treapta superioara ( desi e consumabila, sper sa ma tina turbina cat mai mult Very Happy ). Ideea e ca INCERC sa o fac pe a mea "ciocanitoare" sa nu mai subtureze motorul , dar se pare ca in 5-6 secunde uita ... solutia : nu prea mai sta la volan . Inafara orasului sub 3000 de ture nu prea sta ... vede si 4000 de ture pe unele portiuni, sa zicem ca o tin destul de turata.
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,207
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Tiaz a scris:
Paulll a scris:Buna ziua,
Stie cineva daca sunt bune valorile urmatoare pentru EGR la Astra H 1.3 CDTI (90 CP)?

Daca ai facut testul de EGR cu motorul cald(apa peste 80 de grade) sunt foarte ok valorile postate.

Da ma facut testul cu motorul cald (temp. peste 80 de grade).
Am intrebat daca functioneaza bine pentru ca din pacate filtru de particule se regenereaza foarte des si am inteles ca EGR poate sa fie problema....
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
sal, cat costa fratilor o curatare EGR + galerie de admisie in 2014 ? .. as aprecia daca ar raspunde cineva care a facut treaba asta anul acesta. Va intreb ca sa nu raman prost cand ma duc la service . 10x
Skip ads

  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
@shc Smile) vreo 4 milioane ..am auzit .... dar mai asteapta pareri Smile
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
in 4-5 ore daca ai un haynes o faci tu.
nu stiu de ce multi fug sa lucreze pe lucruri banale. nu e numai un ban salvat (pe care il dadeai la un "mester"). daca o faci tu, stii cat de bine e facut (ai de desfacut suruburi si de curatat cu benzina o admisie) si pe deasupra mai inveti si cate ceva, iar apoi poate realizezi ca poti face tu ft mutle din operatii sau macar stii ce face mecanicul cand te uiti la el. Eu am inceput cu o frana de mana si acu 2 saptamani am demontat juma de motor caci credeam ca aveam epuratorul murdar si imi curgea ulei pe la carcasa filtrului (nu mai am opel, da pe opel am inceput sa-mi bag nasul).
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Smile) pai asta si intentionez pe viitor , dar asa sunt eu ... mai intai sa vad la cineva cum face si daca < virgula > consider ca pot face si eu acel lucru , il fac fara sa stau pe ganduri. Ideea e ca nu am asistat pana acum la operatiuni pe masini, fie ele si cele mai simple ... lasam masinile in reprezentanta si ma intorceam si le luam cand erau gata ... deci " despre ce vorbim..?" Smile)
Oricum, recunosc, mi-ar placea maxim sa "mestesugaresc" eu la masina mea si nu altul Very Happy ... dar pana atunci ma gandesc sa prind macar notiunile de baza Very Happy
10x de raspunsuri.
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
kinderasu a scris:@shc Smile) vreo 4 milioane ..am auzit .... dar mai asteapta pareri Smile


Smile)) ... ok, dupa raspunsul tau .. cred ca masina mea nu mai are nimic Very Happy ... oricum, cred ca e ca si cum i-as face o clisma unuia care are probleme de fapt cu inima Smile)))
Skip ads

  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
treaba e productiva. ajuta. dar sa fie murdara. eu am folosit 20lei efixs benzina+ 100 lei motorina. am scapat provizoriu. cam jumatate an. riscuri multe.
Dar sa intamplat din prostia/oboseala mea.
Sa curatat bine dar puteam topi patu supapelor si altele.
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
macar ai avut curaj si ai reusit Very Happy ...
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Mai rentabil e o anulare din soft si mecanic.
banuiesc ca ai un stil de condus mai agresiv si ai remrcat fumul . Eu unul noaptea in spate lasam bezna mai ceva ca o raba.
Dupa curatarea doar a partii electrice sa resimtit in acceleratie - fum ...
Gasesti pe forum.cum se face dar ai nevoie de ceva experienta in ale mecanicii.
Eu nici nu le am asa tare, nici timp .. de bani nu mai vorbesc.
Momentan scoate ceva fum dar in limite normale. Si.nu stiu daca motorina de la ukraineni e mai buna dar parca nu scoate fum mai deloc. Si nici chekul de la egr nu mi se aprinde.
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Ca tot ai amintit de motorina, ca pana la urma are legatura si cu problemele la EGR, eu alimentez de acum numai la Rompetrol ( fara parteneri) . Le-am testat pe toate : OMV e buna, dar unele loturi te lasa masca - risti mult iarna, patit de 2 ori acum 2 ierni - luata masina cu platforma ( un renault symbol tinut numai in reprezentanta ptr. orice interventie; si am alimentat la OMV ptr. ca firma avea carduri de alimentare la ei); SOCAR e chiar OK - un pic sub Rompetrol ca si "zvac" ; MOL - nu am obs diferenta fata de Rompetrol, atat doar ca cea de la MOL e mai scumpa; Petrom - in nici un caz, e pistol cu apa; Lukoil - am alimentat de 2 ori la ei cu masini diferite, vreau sa spun ca plecai cu a-ntaia de pe loc si se misca masina de parca voiai sa pleci cu a 3-a , cea mai proasta motorina de pe piata cred ca au astia; nu pot sa cred ca de 2 ori am nimerit eu un lot mai prost, daca poti sa-l numesti asa ( era crima curata). Am vorbit despre motorina standard mai devreme.
Iarna am mers mult cu cea de la OMV ptr. iarna , care dealtfel mi s-a parut f. buna, sa vedem iarna asta cum e cea de la Rompetrol dedicata anotimpului rece.
Skip ads

  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
kinderasu a scris:Mai rentabil e o anulare din soft si mecanic.
banuiesc ca ai un stil de condus mai agresiv si ai remrcat fumul . Eu unul noaptea in spate lasam bezna mai ceva ca o raba.
Dupa curatarea doar a partii electrice sa resimtit in acceleratie - fum ...
Gasesti pe forum.cum se face dar ai nevoie de ceva experienta in ale mecanicii.
Eu nici nu le am asa tare, nici timp .. de bani nu mai vorbesc.
Momentan scoate ceva fum dar in limite normale. Si.nu stiu daca motorina de la ukraineni e mai buna dar parca nu scoate fum mai deloc. Si nici chekul de la egr nu mi se aprinde.


cred ca o las asa deocamdata, deoarece nu mi s-a aprins in bord martorul de la gaze niciodata. Cu siguranta voi curata egr+galerie de admisie in viitor, asa ca sa fie treaba ok. Acum ,in schimb, trebuie sa-i fac revizia : ulei, filtre si , mai banuiesc eu : fulie alternator, un semering ceva pe acolo pe partea curelei de la alternator , ca imi scapa pe acolo putin ulei si nu stiu de unde, dealtfel asta a fost si cauza deteriorarii premature a curelei de la alternator si , in final, ruperea ei. In fine, sper sa scap ieftin ca-s sarac lipit acum Very Happy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se recomanda curatare admisie si resoftare varianta fara egr
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Am inteles . Prin resoftare sa inteleg ca se anuleaza egr din soft, nu? In ianuarie am ITP-ul , il trec daca fac chestia asta de care vorbiti dvs. sau e cu "du-te vino"?
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
motorina e proasta dar cel mai important e faptul ca 99% din lume si-a laut diesel pentru oras, cu drumuri scurte fara sa apuce motorul sa se incalzeasca.
Vrei sa vezi diferenta mare, pune motorina premium (eu am incercat la a lui taicamiu de la petrom si rompetrol) si ai sa observi ft mari diferente. din pacate nimeni nu-i prea verifica pe astia, si la modul cum se comporta cu clientii (pretul titeiului a scazut mult, nu stiu cu cat exact, dar benzina afara la pompa e chiar si cu 15% mai ieftina fata de asta vara).

kinderasu, ecuatia e simpla: Banii=Timp. acum tu hotarasti de care ai mai multi, eu am decis in cazul meu ca inca timpul meu e mai ieftin decat timpul alora din service, asa ca lucrez eu la ea Smile)) cat despre vazut cum se face, sunt zeci de tutoriale pe net despre curatat egr-ul la z13dt, chiar si pe la noi pe forum cred ca vei gasi. Pentru motorul asta, gasiti sigur Haynes bine documentat. uneori documentatia in haynes nu e ft buna (gen la motorul meu actual) insa pentru opel/vauxhall e ft buna.

Pt EGR din ce tin minte, ai vreo 4 suruburi intre partea electrica si mecanica si inca 4 intre cea mecanica si cea electrica (si le poti da jos fara sa mai dai jos admisia, am vazut cu ochii mei pe cineva facand asta). eu am dat jos adimisia cu tot cu egr si le-am curatat. mi-a luat sa zic 4-5 ore si a fost printre primele lcururi facute. te uiti intr-un haynes (nu ma intrebati cum sa-l cautati pe net ca nu am mai cautat-o de mult, da o gasiti) si vezi in haynes pas cu pas cum se desface fiecare surub. singurul lucru de care ati putea sa va speriati, ar fi cuplu de strans suruburile. dar si ala nu e ft greu. daca e ceva de palstic nu strangeti pana pocneste. va da cuplurile in haynes, deci ori dati 50-100lei si va lauti o cheie manometrica, ori incercati sa cautati niste referinte. Spre exemplu, roata daca o strangi folosind cheia e vina la masina si fara sa pui piciorul pe cheie (doar cu mainile) aplici un cuplu de 140-170Nm). 25Nm e mai putin decat forta ce o folosesti sa deschizi o sticla noua de cola.

Nu mai fiti copii si incercati lucruri marunte: curatat placute de frana. o sa vedeti ca v-ati ambalat degeaba. daca cautati pe net tutoriale sigur gasiti macar 2-3 care sa acopere toate intrebarile. aveam un coleg de care m-am rugat juma de an sa schimbam impreuna franele la masina lui (eu nu aveam) si s-a dus si a dat o caruta de bani la service. apoi cand mi-am luat amsina si a trebuit sa schimb eu suspensie, frane si un lonjeron, l-am luat cu mine, si de atunci, cum aude ca umblu la masina, cum zice ca vrea si el ca i-a placut Smile)) (el nu mai are masina)
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Scorpio. Da si nu ai dreptate in privinta mea.
Demontarea egr+admisie necesita timp+ indemanare. La servici+facultate+practica ....
Motorina are cifra cetanica uneori prea scazuta si poate fi crescuta cu aditivi sau benzina.
Si nu mai las masina pe mana mecanicilor. prefer sa o stric eu:)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
shc suna-ma ca iti explic totul.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
iti promit eu ca nu necesati indemanare mai multa decat vei avea nevoie sa schimbi uleiul sau o bujie la o benzinara (schimbatul unei bujii la diesel e mai dificil decat operatiunea asta caci saraciile se blocheaza si se rup).
si asta e pe garantate. acum de cate ori lucrez la masina, am doi prieteni care vin cu mine, eu doar trebuie sa invat pasii (caci nimeni nu le stie pe toate) si ii las pe ei sa se bage la deconectat mufe, desfacut suruburi, scos piese. la strans ma mai bag eu cand e mai delicata piesa, dar in general ii las pe ei sa stranga cu cheia manometrica Very Happy. la un momentdat m-am batut cu ei caci le place prea mult. si crede-ma amandoi nu sunt mai apti tehnic decat the average person, unul dintre ei nici nu stia sa porneasca masina Very Happy

o dam oftopic. idea de baza este asa: nu e greu, trebuie doar sa iti cauti material (haynes/tutorial) ca sa stii ce trebuie sa faci si apoi lucrezi incet, pui toate suruburile langa piese de la care sunt (daca nu sunt identice in general iti zice tutorialul) si tii minte ca nu ai nimic in plus Razz (don't ask how I know). cele mai importante lucruri e sa ai sculele ce iti trebuie si sa fie de calitate si calmitate.

eu sunt de parere ca nu e necesar sa blochezi egr-ul daca vrei sa faci doar asta. costa destul de mult o modificare a softului, eu personal as face-o doar cu ridicarea puterii si cuplului. altfel, daca se curata egr-ul odata la 6luni (am vazut un egr dat jos de pe un z13dt in 5 minute) si admisia odata la 1-1,5 ani, motorul va merge perfect.
  • shc

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2014

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:shc suna-ma ca iti explic totul.


Cu siguranta va voi suna zilele acestea Very Happy ... numai putin, sa rezolv cu uleiul ala care se scurge pe la un semering ceva si cu fulia de la alternator(cel putin asa cred Very Happy), ca e ceva ciudat pe acolo . Dupa , va sun .
10x.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR