Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Astazi am schimbat si eu amortizoarele, flansele , caseta de directie
(cu alta reconditionata de subsemnatu'), bieletele de directie si capetele de bara.

Dificultati: sub nicio forma nu am putut desface piulita la unul dintre amortizoare
(cu toata mama degripantelor), la un moment s-a spart locasul hexagonal din tija,
a trebuit sa tai tija.

Constatari: amortizorul vechi (cel scapat intreg), pe cursa de comprimare mi
s-a parut ca lucra normal, pe decomprimare mergea sacadat si cu un oarecare
zgomot intermitent.
Flansele erau elice, cea de pe dreapta mai avea si joc de vreo 4-5 mm.
Rotind de butucul fata mi s-a parut ca am totusi un joc in cutie mai mare
decat cel firesc (probabil ceva rulmenti de la diferential - ciudat ca nu am
zgomot la pornirea de pe loc).

Ciudatenie: Masina mi se pare ca s-a ridicat destul de mult de bot, probabil ca
este efectul tampoanelor noi de la flanse, insa posibil sa se fi modificat in + si
unghiul camber (ramane de vazut cand voi face unghiurile).

Comportament: nici cand am cumparat-o, masina nu era atat de legata ca acum,
nu mai am zgomotele care ma deranjau si probabil si cele cu care cred ca ma obisnuisem.
Suspensia este ceva mai rigida, amortizoarele noi fiind presiune gaz.

Regrete: nu am comandat tampoanele limitatoare de pe tijele telescoapelor,
a trebuit sa le montez pe cele vechi care erau cam "explodate".
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Daca ai avut amortizoare noi, normal ca nu ti-a mai pasat de cele vechi! Razz
Ca un facut...chiar in seara asta vorbeam cu un vecin de amortizoare! Cica metoda cu moxu' e tot mai populara. Adica nu e nicio problema daca tii cu "moxul" de tija si desfaci piulita cu cheia... N-are nimic! Partea de sus a telescopului nu atinge de nimic (cata vreme nu scapa in jos). E bine ca te pricepi la caseta de directie, experienta ta ne va fi de folos! Ai facut singur lucrarea?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Singur ! Bine, "reconditionat" este totusi un pic cam pretentios
spus, insa nici firmele de profil nu fac cu mult mai mult (vorbind
de caseta clasica, mecanica).
Ca idee: demontata caseta, curatata, inspectati rulmentii, impingatorul,
cremaliera, motata celebra bacsa de supernova (in prealabil ajustata),
vaselina, asamblata, reglat jocul la impingator.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
M-am ferit sa afirm fara echivoc ca am rezolvat problema trosniturilor din partea fata la viraje/denivelari. Este adevarat ca s-au redus oarecum in intensitate dar asta eu o pun doar pe seama rigidizarii ansamblului suspensiei fata, urmare directa a schimbarii flanselor.

Am tot amanat sa afirm cea ce urmeaza sa afirm, sparand ca voi aprofunda problema, sa nu cumva sa spun vreo prostie. Cum n-am avut prea mult timp de studiu, in afara materialului la indemana de la acest subiect, iata ce cred eu ca se intampla in cazul meu si al multora care au schimbat flansele (uneori si rulmentii) si tot n-au rezolvat problemele zgomotelor la suspensia fata, fara a avea pretentia ca spun ceva nou, dar o voi spune, cred, pe intelesul multora:

- Agila, dupa cum se stie, nu are brat superior, la viraj pivoteaza tot ansamblul arc-amortizor, odata cu portfuzeta si roata;
- bratul inferior are pivot la capul dinspre roata, bineinteles prins in portfuzeta pentru a permite virarea rotii. La celalat capat e prins in lonjeron avand rolul de a tine ansamblul roata/butuc-fuzeta/portfuzeta stabil la solicitarile laterale (in viraje, de exemplu).

S-a vorbit insa prea putin de solicitarile ce intervin asupra suspensiei la accelerare si franare dar mai ales la receptionarea unui obstacol (denivelare, piatra, bordura, etc) direct de roata. Aici cred ca este principalul neajuns la tipul acesta de suspensie. Singura componenta care impiedica roata sa plece inapoi la un soc venit din fata este bara de torsiune. La masinile cu brat superior si cu brat inferior prins in doua puncte de lonjeron (de ex Dacia 1310), bara de torsiune nu are acest rol, la capete avand bielete antiruliu solicitate doar pe verticala. La o adica bara poate sa si lipseasca, rotile raman la locul lor. La Agila ce ar insemna lipsa barei stabilizatoare? La primul demaraj pleaca roata de nebuna in fata iar la prima frana sau obstacol receptionat in deplasare e impinsa in spate, cu ruperea inerenta a surubului ce prinde bratul inferior in lonjeron si posibil a amortizorului. La mersul inapoi rotile s-ar grabi sa plece inaintea restului masinii. Oricum cred ca ar iesi si planetarele din cutie, deci nu ar fi loc de experimente. Deci bara stabilizatoare, impreuna cu bucsile cu care este prinsa de caroserie si brate este absolut vitala pentru mentinerea directiei si stabilitatii rotilor de tractiune in deplasare.

Cred ca uzura bucsilor barei stabilizatoare (a celor din fata, prinse in caroserie) a condus la uzura bucsilor bratului inferior (cele de la lonjeron, normal la atata hataiala inainte si inapoi) si implicit la uzura flanselor, odata cu marirea amplitudinii miscarii de dute-vino a partii inferioare a amortizorului prinsa in portfuzeta. Cred ca trosniturile provin chiar de la imbinarea bratului in lonjeron pentru ca le-am auzit, mai nou, chiar la demaraj, cu rotile usor virate, dar daca nu schimb bucsile cred ca in curand voi auzi trosnituri la demaraj in linie dreapta.

Ca simplu fapt divers: oare ne-am putea hazarda sa ridicam Agila pe doua roti (intr-o parte) ca si pe batrana Dacie, cand o antifonam? Vazand bratele inferioare as avea o ezitare...
M-am luat cu vorba... Am nevoie de codurile bucsilor de la bara stabilizatoare (fata+cele din brat) si cele ale bratului dinspre lonjeron? As face poate o economie de bani, comandandu-le de la un distribuitor de piese auto. Ma ajutati?
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ultimile 2 poze, bafta!
geeeorge23 a scris:Am in dotare brate,cap bara,bieleta Moog + bucsele de pe brate si cele doua de pe fata .Astept caldura acum sa schimb pt ca mi-am luat si trusa ,cred ca o sa le schimb singur. Suruburile de prindere a bratelor de sasiul masinii nu le-am primit cu bratele noi asa cum ma asteptam. Se pot refolosi cele vechi? Pe langa tot ce am vreau sa cumpar si accesorii reparatie etrier. Cloncane la plecarea de pe loc sau la franare atunci cand masina aproape este pe punctul de a se oprii si ridic piciorul de pe frana dupa care franez din nou!



  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc @2kappa! Deja am niste coduri bune...Bucsile de la bratul inferior sunt identice absolut toate cele 4? Adica nu difera cele dinspre lonjeron de cele de la capul barei stabilizatoare? In acest caz as comanda 8 bucsi identice, pentru ambele parti, plus cele doua din fata, nu?
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Exact ca in imagine, 4buc nu 8 cu cod 466 si 2buc cu cod 414, atat trebuie. Numa ca vezi ca se modifica unghiurile iar. Mare grija la cat strangi. Sa nu le stropsesti cum am vazut la unii. Da cu spray din timp sa mearga usor. Daca mai ai ceva pivoti, capete sau ceva pe la directie de facut e bine de facut acum, scutesti unghiurile. Daca pui originale, in ritmul tau de rulaj, bucsile ingroapa masina.

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ma refeream si la cele notate cu 29, adica inca doua pe fiecare parte a masinii.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
9208989, dar cred eu ca daca ajungi sa le schimbi inseamna ca si pivotul este terminat. Veiz pe la matiz mai sunt gm
http://kemes.com.pl/produkt...-9208989-oryginal
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca la fiecare brat e doar cate o ciudatenie de bucsa la prinderea in lonjeron?
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Da
  • PAULOSJOO

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Agila 2002 WOOLOAE42
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Saptamana trecuta mi-am comandat on line un brat swag germany dar cand am demontat bratul de pe masina era mai lung decat cel pe care il comandam dar problema este ca de unde le-am cumparat nu mai vor sa mi-l schimbe pentru ca s-a varsat ceva solutie pe cutia in care era bratul la curier.Daca intereseaza pe cineva o dau si cu 80 lei ca nu am ce face.Am si factura cu certificat de garantie dar sunt pe numele meu.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am schimbat, in sfarsit, bucsele pe fata. Pe cele de la prinderea bratelor in lonjeroane nu am reusit nici macar sa le scot pe cele vechi, ce sa mai zic de schimbat. Parca imi pare rau de investitie si munca depusa. In afara de faptul ca erau turtite de la strangere, bucsele nu erau imbatranite rau. Cele noi s-au turtit la fel si ele la strangere, la capetele barei stabilizatoare. Cu toate acestea nu-mi pare rau ca am umblat la brate. Am descoperit, cred, de unde provin trosniturile: suruburile care strang pivotii bratelor in portfuzeta erau unse cu vaselina de catre mecanicii care mi-au schimbat rulmentii anul acesta. Le-am zis de-atunci ca nu e bine dar i-am lasat sa faca ce se pricep. La fel si pivotii, dati cu vaselina. Consecinta a fost ca pivotii nu se mai fixau bine in portfuzeta ci alunecau Evil or Very Mad deci puteam sa fac accident demult daca imi scapa vreun pivot. Bine... nu am putut sa-mi dau seama la ochi sau la mana ca pivotii alunecau in portfuzeta dar am vazut cum arata surubul de pe dreapta, cu filetul ter-mi-nat! Cel de pe stanga paerea cat de cat o.k.
Urgent trebuie sa fac rost de suruburi si pasta de blocare, caci initial aveau, pana sa dea mecanicii cu vaselina. Remarc faptul ca suruburile au filet continuu (parca am citit mai sus ca la mijloc filetul trebuia sa fie intrerupt, la contactul cu alezajul de pe circumferinta capului pivotului. Poate ca nu e o regula...Suruburile par originale, cu cap stea, pt.cap tubulara E14. La capetele barei sunt cate o piulita pe fiecare parte, hex.18, asigurate cu splint. Strangerea buselor este una prestabilita, pana se potriveste gaura din bara cu crestatura din piulita, sa intre splintul.
Am dat jos doar bratul pe stanga, pe dreapta nu mai avera rost, doar mi-am dat seama ca nu pot inlocui bucsa dinspre lonjeron. Pivotul se misca foarte usor la rotire, ca un joystick dar nu am remarcat joc pe verticala. Regret ca am cumparat bucse de brate (cele dinspre lonjeroane), mai bine cumparam brate cu totul. Stiti cat e una originala? Mai mult de 100 lei! Eu am luat febi-bilstein, cu 25 lei/buc.
A schimbat cineva vreodata acele bucse? Cum? Prin metode clasice, cu ciocanul n-am reusit? Iarasi trebuie presa de banc? Suruburi de fixare pivoti gasesc?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Laurentiu am vrut sa scriu ca nu are rost sa incerci schimbarea bucsilor
de la brat, cred ca se duc mult mai greu decat pivotii, in fine am crezut
ca stii tu ce faci.
Jocul in pivoti si in ajustajul lor se determina cu levierul avand roata suspendata.

Si eu sunt interesat de un set de suruburi (pe original) de strangere a
pivotilor in portfuzeta, in ideea de a-l avea la viitorul schimb de brate.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
aceeasi punte fata se gaseste pe suzuki wagon R,matiz,tico spark,ar trebuii sa se potriveasca suruburile de la pivoti si la agila
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
La mine suruburile care strang pivoti au filet intrerupt si asa cred ca trebuie sa fie, eu de curios am masurat diametru si zona fara filet este mai mare si chiar daca ar fi la fel ,zona cu filet este mai putin rezistenta la uzura. Si eu recomand schimbarea bratelor, este mai usor si nu cred ca se uzeaza bucsa inaintea pivotului.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Asa gandeam si eu, ca surubul sa fie in contact ferm cu pivotul si sa intre usor doar pana ajunge sa se infileteze apoi, pe masura ce inainteaza, portiunea cu diametru marit de la jumatate sa preseze capul pivotului in corpul portfuzetei. Asa trebuie sa fie, si normal n-are ce cauta filet pe portiunea de contact!
M-a luat valul sa cumpar toate bucsele...@2kappa imi zisese ca daca sunt duse bucsele de la lonjeron, atunci pivotii sunt praf. M-am gandit acolo, la magazin, ca n-or fi ele degeaba fabricate ca piese de schimb si le-am luat. In fine, nu au fost prea scumpe...Cu aceasta ocazie am mai invatat ceva. Altii nu vor mai gresi, daca citesc. Maine comand suruburi daca s-or gasi. PL500, iti dau de stire daca gasesc originale si vrei si tu. Dar daca nu sunt raritati mai bine le iei la vremea schimbului de brate. Ce-ti mai fac amortizoarele cele noi?😀
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Jocul usor in pivot indica faptul ca sunt uzati rau. De ex la mine dupa 100 k, brate febi, pivotii abia se miscau iar la revizia de iarna facuta spatamana asta erau bloc. Adica super tari. In schimb am gasit joc in flanse si amortizoare originale. Bucsa poti sa o scoti daca nu ai prese puternice cu foc. O lasi in foc, pe aragaz sau cu o lampa de gaz, pana se umfla si iese, bineinteles sa ai grija sa nu ajunga temperatura prea mare la pivot. Dar raman la parerea mea si a neamtului, piesa de schimb si cand a cazut se schimba ambele ca sa nu se supere. Sunt niste programe de vanzare a pieselor care indica km la care se schimba obligatoriu piesa si daca la dublu. Bafta!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Era un banc: "-Cum stai cu bagatu'?; -Cu bagatu' stau bine dar mi-e mai greu cu scosu'!" Asa si cu bucsele astea! Mai bine te lipsesti!
Azi am comandat si suruburile cu pricina (si pt.tine @PL500, ti le dau cand ai drum pe la capitala judetului😁), nu costa mult, 7 lei per bucata. M-am interesat si de preturile bratelor si am decis sa mai aman pana dupa iarna cumpararea lor, pe producator, mai mult ca sigur. Superbaieti cei de la magazin! Mi-au primit inapoi bucsele pe care n-am putut sa le schimb si asa mi-am permis extravaganta cumpararii unui ulei de motor bun.
@2kappa, te cred cand spui ca am uzura mare la pivoti, sunt pe lista (bratele)! Mai trag un pic de ele, mai fac niste teste cu levierul cand voi pune rotile de iarna si noile suruburi. Stiu ca pivotii sunt piese vitale dar sper sa ma mai tina iarna asta, ma bazez pe faptul ca nu sunt vitezist iar pe gheata si zapada merg oricum incet...Da, chiar nu se merita a fi cumparate bucsele de la lonjeroane: una originala costa aproape cat bratul cu totul (de ex.Delphi, nu brat original). Directia nu pare sa mi se fi dereglat dupa schimbarea bucselor.
Revin dupa schimbarea suruburilor la pivoti!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru suruburi, cand am drum prin Pitesti te sun din vreme.

Amortizoarele se comporta bine parca sunt putin mai dure acum ca s-a racit
vremea (presiune gaz pe toata masina).

Cand vei achizitiona bratele, grija la lungimea lor, Agila ta este din 2002
si aproape sigur ai brate lungi, oricum trebuie verificat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR