borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Nu trebuie sa fie -20 grade in fiecare zi. Atata timp cat dimineta, mai mult de 7 luni, temperatura e in jur de 0-5 grade, gandeste-te ce vascozitate are uleiul la temperatura respectiva. Cu cateva pagini in urma am explicat mai amplu, cine are rabdare sa citeasca, bine, cine nu, asta e.......deja ne repetam inutil.
TOTAL_valib- Suspendat
- 56 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Omega 2000 X20SE
- Bucuresti
TOTAL_valib- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 2000 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
cel mai tare ulei ptr protectia pe cama antiuzura conform OM646 este 5w40 si 0w40. Uleiurile cele mai bune premium de raft sunt cele care dau in testul OM 646LA sub 40 micron protectie
Ar merge si 5w30 dar ptr motoarele de generatie noua care au fost construite cu asa ceva si au avut din fabrica ulei de prima umplere 5w30 ! altfel daca pui la un motor facut ptr 5-10w40 ulei 5w30 vei avea uzura pe cama in timp mai scurt,(mai ales pe cama de evacuare) din cauza ca motorul n-a fost conceput ptr asa ceva. De obicei difera si materialele din compozitia axei cu came si a culbutorillor + tratamentele de duritate aferente !
Trebuie luat in considerare ce fel sunt culbutorii FLAT CAMS sau ROLLED CAMS. S-a explicat f bine in conferinta amsoil catre dealerii de uleiuri sa se recomande ulei specific in functie de nevoi, ca nu e de acelasi lucru. Daca dai ulei ptr culbutori cu pana la un motor cu culbutori cu role, apar mai devreme uzurile
Ar merge si 5w30 dar ptr motoarele de generatie noua care au fost construite cu asa ceva si au avut din fabrica ulei de prima umplere 5w30 ! altfel daca pui la un motor facut ptr 5-10w40 ulei 5w30 vei avea uzura pe cama in timp mai scurt,(mai ales pe cama de evacuare) din cauza ca motorul n-a fost conceput ptr asa ceva. De obicei difera si materialele din compozitia axei cu came si a culbutorillor + tratamentele de duritate aferente !
Trebuie luat in considerare ce fel sunt culbutorii FLAT CAMS sau ROLLED CAMS. S-a explicat f bine in conferinta amsoil catre dealerii de uleiuri sa se recomande ulei specific in functie de nevoi, ca nu e de acelasi lucru. Daca dai ulei ptr culbutori cu pana la un motor cu culbutori cu role, apar mai devreme uzurile
TOTAL_valib- Suspendat
- 56 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Omega 2000 X20SE
- Bucuresti
TOTAL_valib- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 2000 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
Viscozitatea uleiului are treaba cu uzura motorului, insa intr-un motor in deplinatatea facultatilor mintale, nu e necesar mai gros de 5w40. Din start, motorul de a fost gandit cu tolerante f mici, deci e inutil de zis ca are nevoie de o vascozitate mare pt a functiona.
Totodata, la cald, cand masina e utilizata cel mai mult timp, vazcozitatea 10w40-ului e aproximativ egala cu a gamei 5w40. De acord, e mai mare diferenta la rece insa acolo motorul nu sta mult timp, astfel incat 10w40-ul nu prea isi are rost.
Dar, baza uleiului e mai buna la 0w40,5w40 si 5w30 fata de 10w40, care de cele mai multe ori sunt semisintetice, cu baze minerale, cel mult hidrocracate.Rare sunt sortimentele de 10w40 cu baza mai potenta.
Daca o ia pe ulei, marirea vascozitatii nu e decat frectie la picior de lemn, mai degraba trebuia gasita sursa problemei si remediata.
Dar, ce e mai important e utilizarea unui ulei bun calitativ, care sa ofere si un consum redus al acestuia.
Daca va consuma mult ulei, atunci lasati experimentele cu uleiurile deoparte si vedeti sursa problemei, poate fi de la semeringuri, ghiduri supape, de la segmenti, vezi sa nu ai scurgeri pe la epurator, busonul de scurgere ulei,pe la filtrul de ulei, pe la gatul de umplere etc.
Testul de compresie ajuta si nu, s-au vazut probleme (date de mentenanta proasta = schimb de ulei facut tarziu, ulei slab calitativ) la segmentul raclor de curatire a uleiului, caz in care vei avea compresie buna insa consum mare de ulei.
Schimbul devreme cu ulei de calitate e cheia succesului si lipsa problemelor.
Totodata, la cald, cand masina e utilizata cel mai mult timp, vazcozitatea 10w40-ului e aproximativ egala cu a gamei 5w40. De acord, e mai mare diferenta la rece insa acolo motorul nu sta mult timp, astfel incat 10w40-ul nu prea isi are rost.
Dar, baza uleiului e mai buna la 0w40,5w40 si 5w30 fata de 10w40, care de cele mai multe ori sunt semisintetice, cu baze minerale, cel mult hidrocracate.Rare sunt sortimentele de 10w40 cu baza mai potenta.
Daca o ia pe ulei, marirea vascozitatii nu e decat frectie la picior de lemn, mai degraba trebuia gasita sursa problemei si remediata.
Dar, ce e mai important e utilizarea unui ulei bun calitativ, care sa ofere si un consum redus al acestuia.
Daca va consuma mult ulei, atunci lasati experimentele cu uleiurile deoparte si vedeti sursa problemei, poate fi de la semeringuri, ghiduri supape, de la segmenti, vezi sa nu ai scurgeri pe la epurator, busonul de scurgere ulei,pe la filtrul de ulei, pe la gatul de umplere etc.
Testul de compresie ajuta si nu, s-au vazut probleme (date de mentenanta proasta = schimb de ulei facut tarziu, ulei slab calitativ) la segmentul raclor de curatire a uleiului, caz in care vei avea compresie buna insa consum mare de ulei.
Schimbul devreme cu ulei de calitate e cheia succesului si lipsa problemelor.
mihai MAS
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2014
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Axxell
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Axxell
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
TOTAL_valib- Suspendat
- 56 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Omega 2000 X20SE
- Bucuresti
TOTAL_valib- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 2000 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
mihai MAS
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2014
- Mesaj Privat
Axxell
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
@mihai MAS
Cu atat mai mult daca e astra H, ma indoiesc ca in cartea tehnica se recomanda uleiuri cu 10W.
Ca o parere personala eu acum folosesc 5W-40 in loc de 5W-30, vara la noi nu e ok 5W-30.
Din luna mai a anului trecut folosesc WOLF VITALTECH PI C3 5W-40, dar la primavara ma bate gandul sa incerc Havoline Ultra S 5W-40, amandoua sunt uleiuri care costa in jur de 100 ron comparabile deci la pret cu GM 5W-30. Apropo, eu unul nu-l folosesc mai mult de 1 an sau 5000km, pentru ca nu mai merg mai mult de 5000km/an
Poti sa vezi discutia despre uleiuri Dexos 2 altele decat GM aici :
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Sunt doar 2 pagini de citit
Cu atat mai mult daca e astra H, ma indoiesc ca in cartea tehnica se recomanda uleiuri cu 10W.
Ca o parere personala eu acum folosesc 5W-40 in loc de 5W-30, vara la noi nu e ok 5W-30.
Din luna mai a anului trecut folosesc WOLF VITALTECH PI C3 5W-40, dar la primavara ma bate gandul sa incerc Havoline Ultra S 5W-40, amandoua sunt uleiuri care costa in jur de 100 ron comparabile deci la pret cu GM 5W-30. Apropo, eu unul nu-l folosesc mai mult de 1 an sau 5000km, pentru ca nu mai merg mai mult de 5000km/an
Poti sa vezi discutia despre uleiuri Dexos 2 altele decat GM aici :
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Sunt doar 2 pagini de citit
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
TOTAL_valib a scris:Viscozitatea uleiului are treaba cu uzura motorului, insa intr-un motor in deplinatatea facultatilor mintale, nu e necesar mai gros de 5w40. Din start, motorul de a fost gandit cu tolerante f mici, deci e inutil de zis ca are nevoie de o vascozitate mare pt a functiona.
Totodata, la cald, cand masina e utilizata cel mai mult timp, vazcozitatea 10w40-ului e aproximativ egala cu a gamei 5w40. De acord, e mai mare diferenta la rece insa acolo motorul nu sta mult timp, astfel incat 10w40-ul nu prea isi are rost.....
Totodata, la cald, cand masina e utilizata cel mai mult timp, vazcozitatea 10w40-ului e aproximativ egala cu a gamei 5w40. De acord, e mai mare diferenta la rece insa acolo motorul nu sta mult timp, astfel incat 10w40-ul nu prea isi are rost.....
TOTAL_gresit! Vascozitatea uleiului nu are treaba cu uzura motorului, este o calitate a uleiului! Marea majoritate a motoarelor moderne, sunt construite sa ruleze cu o vascozitate a uleiului, la temperatura de lucru, de 10cS!
Ce spui tu intr-un post mai sus de flat tappes cams si cele role cams, are treaba cu cantitatea de ZDDP din uleiul respectiv. Zincul protejeaza motorul cand se produce boundary lubrication (ungere limita) nu vascozitatea uleiului! Si ungerea limita se intampla doar la motoarele flat cams (care sunt istorie), la cele rolle cams se produce alt fenomen (s-a mai scris despre asta)! Mai degraba ai invata oamenii sa nu foloseasca un ulei ce contine aditivi solizi intr-un astfel de motor!
La motoarele rolle cams sunt presiunile mai mici si sunt compuse din materiale mai dure, deci e suficienta cantitatea de ZDDP din ulei, mai ales ca in unele cazuri sunt supliniti cu aditivi solizi (cel mai des folositi fiind disulfura de molbiden) sau, nitrura de Bor.
Eu care circul cu o masina ce are DPF si majoritetea km ii fac in oras pe distante relative scurte (si ca mine sunt o gramada), ma intereseaza sa am ulei ce produce cat mai putina cenusa (in general cele 5w30 norma VW 507.00 sunt low ash) si sa fie cat mai subire la pornire, pentru ca atunci e cea mai mare uzura a motorului!
Vad ca se aduc in discutie aceleasi subiecte la nesfarsit.........nu stiu care este motivul sau ce incearca sa se demonstreze!
- luci_t
- **
- 254 mesaje
- din 30 Nov 2011
- Astra 2003 y17dt
- Alta tara
luci_t
- Mesaje scrise: 254
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2011
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
borsy a scris:! Vascozitatea uleiului nu are treaba cu uzura motorului,
Naiba stie ....cica ne repetam mereu dar incepem sa scoatem ,,minuni,, !
Deci daca eu bag in motorul meu un 0W30 si incepe sa-mi palpaie becul la ulei , ce-mi ramane de facut ? ..sa scot becul eventual , uleiul fiind in regula , ca inteleg ca n-are treaba cu uzura motorului.
Sau cand am avut in Ford benzinar 15W40 si clantanea ca un diesel .......corect ar fi fost sa cred ca eram la volanul unui diesel desi citeam in talaon ca am toata ziua un benzinar micutz de 1.2 !
TOTAL_valib- Suspendat
- 56 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Omega 2000 X20SE
- Bucuresti
TOTAL_valib- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 2000 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
borsy a scris:sa am ulei ce produce cat mai putina cenusa (in general cele 5w30 norma VW 507.00 sunt low ash) si sa fie cat mai subire la pornire, pentru ca atunci e cea mai mare uzura a motorului!
conform testului OM 646LA, uzura de maxim 40 micron pe cama dat de valvoline extreme(5w30), nu e acelasi lucru cu 75microni dat de norma vw507.00
http://www.valvolineeurope....e_xl-iii_c3_5w-30
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
borsy a scris:......Grosimea uleiului in miscare este masurat in centistokes (cS). La 100gr. C un SAE30 'normal' are intre 10 si 12.5 cS iar un SAE40 'normal' are intre 12.5-15 cS, iar la 150gr. C un SAE30 are 2.9 iar un SAE40 are intre 2.9 si 3.7 (dupa cum se vede diferentele sunt mici la temperature ridicate).
Temperatura normala de functionare a unui ulei este de 100gr. C, dar aceasta se poate mari in zonele mai 'fierbinti'.
La 40gr. C un SAE30 'normal' are o vascozitate intre 60-70cS iar un SAE40 'normal' are intre 78-88cS si, cu cat scadem temperatura, diferenta se face tot mai mare, ca ex. la 0gr. C diferenta fiind de 50-60cS (ceea ce e destul de mult tinand cont ca cea mai mare uzura a motorului e la pornire).
Desi pare un paradox, uleiul 30 grad fiind mai subtire, primeste mai bine fluxul de racire (mai ales in sezonul fierbinte, cand stam bara la bara in oras), asa ca el lucreaza la o temperatura mai mica, nu se subtiaza ca si un 40 la temperaturi mai inalte.......vascozitatea putand fi similara la temperaturi mai mari.
Presiunea si fluxul sunt legate impreuna cu vascozitatea, dar nu au nimic a face cu lubrifierea, lubrifierea fiind o calitate a uleiului, nu o forta. Pompa de ulei poate pompa si apa la fel de bine ca uleiul, doar ca e zero ungere. Dubland presiunea, dublezi si fluxul, dar, daca scazi vascozitatea unui ulei, maresti fluxul cu mai putina presiune. Marind fluxul ajuti uleiul sa 'care' mai bine caldura.
Un ulei de grad 30, are la 100gr. o presiune de 20 PSI la 1000 RPM (flux 1) si de 40 PSI (3 bari) la 2000 RPM (un flux de 2). Pentru un ulei de grad 40, uleiul este mai gros, are mai mult rezistenta interna si, prin urmare, necesita o presiune mai mare pentru a obtine acelasi debit (30 PSI la 1000 RPM (flux 1) si 60 PSI la 2000 RPM (flux 2) la 100gr. C........
Temperatura normala de functionare a unui ulei este de 100gr. C, dar aceasta se poate mari in zonele mai 'fierbinti'.
La 40gr. C un SAE30 'normal' are o vascozitate intre 60-70cS iar un SAE40 'normal' are intre 78-88cS si, cu cat scadem temperatura, diferenta se face tot mai mare, ca ex. la 0gr. C diferenta fiind de 50-60cS (ceea ce e destul de mult tinand cont ca cea mai mare uzura a motorului e la pornire).
Desi pare un paradox, uleiul 30 grad fiind mai subtire, primeste mai bine fluxul de racire (mai ales in sezonul fierbinte, cand stam bara la bara in oras), asa ca el lucreaza la o temperatura mai mica, nu se subtiaza ca si un 40 la temperaturi mai inalte.......vascozitatea putand fi similara la temperaturi mai mari.
Presiunea si fluxul sunt legate impreuna cu vascozitatea, dar nu au nimic a face cu lubrifierea, lubrifierea fiind o calitate a uleiului, nu o forta. Pompa de ulei poate pompa si apa la fel de bine ca uleiul, doar ca e zero ungere. Dubland presiunea, dublezi si fluxul, dar, daca scazi vascozitatea unui ulei, maresti fluxul cu mai putina presiune. Marind fluxul ajuti uleiul sa 'care' mai bine caldura.
Un ulei de grad 30, are la 100gr. o presiune de 20 PSI la 1000 RPM (flux 1) si de 40 PSI (3 bari) la 2000 RPM (un flux de 2). Pentru un ulei de grad 40, uleiul este mai gros, are mai mult rezistenta interna si, prin urmare, necesita o presiune mai mare pentru a obtine acelasi debit (30 PSI la 1000 RPM (flux 1) si 60 PSI la 2000 RPM (flux 2) la 100gr. C........
Daca nu mai ai presiune repari motorul sau maresti vascozitatea, dar asta nu inseamna ca daca ai bagat un ulei mai vascos se uzeaza mai putin motorul, ci ai presiune! Vascozitatea nu are treaba cu uzura, nu vascozitatea uleiului uzeaza motorul!
Eu la 185k km, am o presiune de 1.8 bari la relanti si de 5 bari la 2000 RPM cu Valvo XL C3 5w30, 11.8cS la 100gr., deci nu vad nici o problema ca la iarna, sa folosesc un 0w30!
Cum am mai zis, ne repetam inutil!
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Ne si repetam ...si nici nu ne mai intelegem ! Tot incerc @borsy sa patrund afirmatia ,,nu vascozitatea uleiului uzeaza motorul!,, dar nu stiu ...ceva nu-i in clar.
Parca imi vine sa zic ca da , nu vascozitatea uzeaza DACA E ALEASA CORECT si se poate realiza UNGEREA. Pai daca ai ales o vascozitate prea mare , clar ca filmul (pelicula) de ulei nu se va putea realiza in totalitate si ungerea va fi deficitara.
Parca dam cu stangu'-n dreptu' .....
Parca imi vine sa zic ca da , nu vascozitatea uzeaza DACA E ALEASA CORECT si se poate realiza UNGEREA. Pai daca ai ales o vascozitate prea mare , clar ca filmul (pelicula) de ulei nu se va putea realiza in totalitate si ungerea va fi deficitara.
Parca dam cu stangu'-n dreptu' .....
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
Cu o xxw30 xx ai start cu penetrare rapida si uzura mica la pornire dar mare pe axul cu came din cauza HTHS MIC SI DEFALCARII in timp ... totul e un compromis la uleiuri uzura pornire si uzura in mers. De aceea AMG nu are niciodata pe ulei original mercedes xxw30 ci doar exclusiv 0w40 DEOARECE baza uleiului performanta asigura si penetrare rapida si HTHS MARE ce la 5w30 nu se va obtine din cauza HTHS mic.
De asta iti dai seama aici la un diesel MIC si ieftin non dpf unde daca ne luam dupa mustaciosii turci cu ulei sigur produs la blendingul din Istambul injumatatim ceea ce spun si zicem ca e reclama duce motorul 500k cu xxw30 nu duci motorul fara uzuri mari la 500k never.....
http://www.youtube.com/watch?v=cKIeKMWRlZU
De asta iti dai seama aici la un diesel MIC si ieftin non dpf unde daca ne luam dupa mustaciosii turci cu ulei sigur produs la blendingul din Istambul injumatatim ceea ce spun si zicem ca e reclama duce motorul 500k cu xxw30 nu duci motorul fara uzuri mari la 500k never.....
http://www.youtube.com/watch?v=cKIeKMWRlZU