- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
...dar ai vazut cu ce "travaliu" s-a "nascut"!
Eu vreau sa va intreb dacã nu va enerveaza cum tinde cutia sa o tina subturata sub 1500- 1700 si bineinteles ca atunci cind vrei demaraj ai lag de turbo, ca ala abia dupa 1800-2000 intra? Si toate astea de dragul economiei de combustibil. Ma intreb daca nu ai obtine economie mai buna schimbind manual pe la 2300-2500 cind esti in cuplu plin. Nici modul sport nu ajuta mult la limita inferioara(o tine in mers normal uneori la 2000) ci doar schimba la limita mai superioara. Mi-am propus sa merg manual o vreme cu reset de medie de consum.
Eu vreau sa va intreb dacã nu va enerveaza cum tinde cutia sa o tina subturata sub 1500- 1700 si bineinteles ca atunci cind vrei demaraj ai lag de turbo, ca ala abia dupa 1800-2000 intra? Si toate astea de dragul economiei de combustibil. Ma intreb daca nu ai obtine economie mai buna schimbind manual pe la 2300-2500 cind esti in cuplu plin. Nici modul sport nu ajuta mult la limita inferioara(o tine in mers normal uneori la 2000) ci doar schimba la limita mai superioara. Mi-am propus sa merg manual o vreme cu reset de medie de consum.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
alre a scris:Hai ca usor usor va intelegeti:)
Da, am ajuns de la urcarea bordurii la clicketul care blocheaza transmisia in pozitia P si care nu prea e bine sa o folosesti (in panta) ca fortezi clicketul si poate se indoaie Asa, ar fi multe recomandari care consider ca sunt exagerate si pe care nu le poti evita in timpul exploatarii masinii. Pana la urma cutia nu e bibelou si nici masina.
@Ibanias, faptul ca o tine subturata e datorita soft-ului cutiei care eu cred ca e facut in asa fel incat sa tina seama de economia de combustibil, nu de preformanta. Cutia poate fi una foarte buna, dar daca softul e setat dupa anumite criterii, cutia respunde la ce i se comanda (functie de viteza, sarcina, puterea motorului, pozitia pedalei de acceleratie...). Aceiasi cutie poate functiona diferit pe alt tip de masina. Incearca sa mergi si manual in zona de cuplu maxim, vezi ce iese...
O cutie automata foarte laudata si care e considerata referinta in domeniu este cea de la ZF 8HP si care pusa pe o masina ca BMW cu un soft corespunzator poate fi si rapida si intuitiva si rafinata.
- alre
- ****
- 1,660 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
De ce vi se pare surprinzator ca o cutie cu mai multe viteze ( 8 ) da consum mai bun decit una cu 6 viteze? Eu zic ca daca ar exista echivalent DSG sau Aisin, tot pe acolo ar fi.
Eu, de cind avea tata Dacie stiam ca mersul subturat nu face bine la motor, ma intreb cum se aplica asta la auto mai moderne, chit ca ai cuplu mai mare decit in trecut. Ca tot se aude zgomotul ala chinuit ca si cum s-ar ineca cind masina cere sa retrogradezi.
Eu, de cind avea tata Dacie stiam ca mersul subturat nu face bine la motor, ma intreb cum se aplica asta la auto mai moderne, chit ca ai cuplu mai mare decit in trecut. Ca tot se aude zgomotul ala chinuit ca si cum s-ar ineca cind masina cere sa retrogradezi.
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,660 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
lbanias a scris:De ce vi se pare surprinzator ca o cutie cu mai multe viteze ( 8 ) da consum mai bun decit una cu 6 viteze? Eu zic ca daca ar exista echivalent DSG sau Aisin, tot pe acolo ar fi.
Eu, de cind avea tata Dacie stiam ca mersul subturat nu face bine la motor, ma intreb cum se aplica asta la auto mai moderne, chit ca ai cuplu mai mare decit in trecut. Ca tot se aude zgomotul ala chinuit ca si cum s-ar ineca cind masina cere sa retrogradezi.
Eu, de cind avea tata Dacie stiam ca mersul subturat nu face bine la motor, ma intreb cum se aplica asta la auto mai moderne, chit ca ai cuplu mai mare decit in trecut. Ca tot se aude zgomotul ala chinuit ca si cum s-ar ineca cind masina cere sa retrogradezi.
Cine a zis ca suntem surpinsi? Toti conducem si stim cum se aude un motor subturat, mai ales cei cu diesel. Poate ai totusi ocazia sa mergi cu acea combinatie de mai sus - 2.0 diesel si cutia in 8 pe seria 5 ca e apropiata de insignia ca greutate. Nu vorbesc de motoare mai mari ca e deja altceva. Nu stiu cum naiba au facut dar motoarele alea si cutia in cauza nu suna subturat nici la 1500 de ture. Si la mers normal numai in plaja de 1200-2000 tine motorul pt consum redus. Nu stiu daca si ce probleme sunt cu Dpf-urile, egr admisie la Bmw. Nu am stat sa caut.
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Daca o luam asa, nici Corsa CDTI 1.3 nu consuma 3 litri in oras decit duminica la prinz, cind toti maninca sau sint in concediu ! Focusul meu cu 8 valve consuma in Timisoara 7-8 la suta si voi va vaitati la 16 valve si 160 cp? As vrea macar o data sa nu mai introducem in discutie consumul de combustibil, ca sa nu mai fim dezamagiti, sa o lasam doar pentru cazul in care ajunge la 20%. Lasi masina nepornita si ai consum 0, daca asta doare!
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- alexandru.iulian
- **
- 75 mesaje
- din 29 Jun 2014
- Corsa 2004 Z14XEP
- Bucuresti
alexandru.iulian
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
alre a scris:Da am scris pe undeva despre cutia pusa pe BMW. Chiar bate orice DSG sau Aisin. Schimba foarte frumos si pe un 2.0 diesel face un consum fenomenal ...bine nu stiu cat de mult poti merge la consum, dar daca vrei se poate sub 5. Oricum asta este alta discutie.
Cutia de la bmw, este fenomenala.Inca de la test drive m-a cucerit, desi am condus 2.0, eu optand pt altceva.Este cea mai buna din piata, parerea mea.
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
clau70 a scris:[
Da, am ajuns de la urcarea bordurii la clicketul care blocheaza transmisia in pozitia P si care nu prea e bine sa o folosesti (in panta) ca fortezi clicketul si poate se indoaie Asa, ar fi multe recomandari care consider ca sunt exagerate si pe care nu le poti evita in timpul exploatarii masinii. Pana la urma cutia nu e bibelou si nici masina..
Da, am ajuns de la urcarea bordurii la clicketul care blocheaza transmisia in pozitia P si care nu prea e bine sa o folosesti (in panta) ca fortezi clicketul si poate se indoaie Asa, ar fi multe recomandari care consider ca sunt exagerate si pe care nu le poti evita in timpul exploatarii masinii. Pana la urma cutia nu e bibelou si nici masina..
Nu se indoaie clichetul, ci o sa iti dea socuri in cutie la scoaterea levierului din P si la decelerari.
Recomandari exagerate pentru tine, dar nu inseamna ca nu sunt utile!
Daca vreodata o sa ramai inzapezit cu o automata, si daca te trage la sfoara, sa tii cutia in D, eventual si sa accelerezi, apoi sa ne spui si noua ce s-a intamplat......nu de alta, dar e o recomandare exagerata sa nu faci asta, doar masina e fier, nu bibelou, apoi iesi si mai repede din zapada!
Comparatia intre BMW e inutila, una e premium alta medium....pacat de tractiunea spate si directia tare, care nu imi plac.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Bine, nu se "indoaie" clichetul, da socuri, asa e. Era o figura de stil...
Socuri ai si cand treci din P in R sau D.
Nu comparam BMW cu Opel. Pur si simplu am spus ca acea cutie (8HP in diferite variante) e o referinta in domeniu cutiilor automate cu convertizor de cuplu. Poate fi montata pe BMW, dar si pe alte masini...
In orice caz, cutia ZF in 8 trepte nici n-avea cum sa fie pusa pe Insignia, e cutie care se monteaza pe motoare longitudinale, adica cele cu tractiune spate sau integrala. Dar ce zici de cutia ZF 9HP (9 trepte) pusa pe masina premium Fiat 500X?
Socuri ai si cand treci din P in R sau D.
Nu comparam BMW cu Opel. Pur si simplu am spus ca acea cutie (8HP in diferite variante) e o referinta in domeniu cutiilor automate cu convertizor de cuplu. Poate fi montata pe BMW, dar si pe alte masini...
In orice caz, cutia ZF in 8 trepte nici n-avea cum sa fie pusa pe Insignia, e cutie care se monteaza pe motoare longitudinale, adica cele cu tractiune spate sau integrala. Dar ce zici de cutia ZF 9HP (9 trepte) pusa pe masina premium Fiat 500X?
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Se vb mai sus de soft. Cutia iti invata stilul de mers. Daca tu schimbi un anumit nr. de km pe o anumita plaja de turatii (sa presupunem 2000RPM+), calculatorul invata lucrul asta si va tinde sa schimbe de la acea plaja in sus.......cel putin asa e la mine. Si pe mine ma enerveaza lagul si ca nu raspunde foarte prompt cand ii dai kick ca sa scapi de lag......dar de, asta e, calitati si defecte......aici se vede diferenta la cele cu dublu ambreiaj.
- Negreanu
- ***
- 946 mesaje
- din 07 Mai 2010
- Vectra 2004 Z19DT
- Olt
Negreanu
- Mesaje scrise: 946
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2010
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Nimeni nu vrea sa intre in polemica cu tine borsy, dar e exact invers, tu inveti "stilul" cutiei, care reactioneaza la ce ii ceri. Cutia are un soft (o harta) dupa care functioneaza si care monitorizeaza permanent pozitia pedalei, viteza masinii, turatie motor, sarcina... samd. In functie de constructia softului aceiasi cutie pe diferite masini poate reactiona altfel. Ce inseamna sa "invete stilul de mers", sa isi rescrie algoritmii de functionare a softului dupa cum conduci tu? Ce, e robotul humanoid Asimo ca sa invete si sa isi imbogateasca cunostintele? Si daca se urca altcineva la volan care are alt stil de mers, cum o sa schimbe cutia, dupa stilul tau (ca asa a invatat) sau trebuie sa stea iar sa invete alt stil? Si daca e masina de firma care e condusa de mai multe persoane sau masina de drive-test? Inseamna ca o sa o lase nervii la cata lume se urca la volan si la cat va trebui sa invete! Ce poate face softul cutiei e sa comute intre diferitele setari de functionare (eco, sport...) functie de diferiti factori pe care ii "citeste" la un moment dat, dar asta nu inseamna ca invata, ci ca poate trece in diferite moduri de functionare predefinite. Cutia e deja invatata si aplica ceea ce a fost invatata la conditiile de exploatare, se adapteaza.
Faptul ca "tu schimbi un anumit nr. de km pe o anumita plaja de turatii (sa presupunem 2000RPM+)", inseamna ca asa ii ceri tu (prin pozitia pedalei... ). Daca ai calca-o mai tare va schimba la 3000+, dar asta nu inseamna ca daca o vei lasa apoi mai moale, cutia va schimba tot la 3000+ pentru ca asa a invatat!
Faptul ca "tu schimbi un anumit nr. de km pe o anumita plaja de turatii (sa presupunem 2000RPM+)", inseamna ca asa ii ceri tu (prin pozitia pedalei... ). Daca ai calca-o mai tare va schimba la 3000+, dar asta nu inseamna ca daca o vei lasa apoi mai moale, cutia va schimba tot la 3000+ pentru ca asa a invatat!
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
http://ask.cars.com/2013/09...transmission.html
'Some transmissions are quicker to learn specific driving styles than others. BMW, for example, says its automatic transmissions continuously adapt to the style of the current driver, and other manufacturers say it could take longer for noticeable changes in shift quality'
Ultima modificare facuta de borsy la Dum 01 Feb, 2015 4:11 pm
'Some transmissions are quicker to learn specific driving styles than others. BMW, for example, says its automatic transmissions continuously adapt to the style of the current driver, and other manufacturers say it could take longer for noticeable changes in shift quality'
Ultima modificare facuta de borsy la Dum 01 Feb, 2015 4:11 pm