borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
GTL procedeu Fischer Tropsch = transformare a gazului natural in ulei sintetic = molecule cu lant lung = ulei brut extrem de pur, sintetic, care este lipsit de contaminanti, cum ar fi sulf, aromatice si metale = identic cu PAO (mult mai ieftin de produs) = indice de vascozitate mare, punctul de curgere scazut, volatilitate mica, punct de aprindere mare, asta fara aditivi adaugati!
Shell Helix Ultra ECT 0w30
API SN, ACEA C3, MB 229.51, BMW LL 04
Pret; 184 lei 5 litri
Densitate; 835.1
Vascozitate 40 grade; 66.99
Vascozitate 100 grade; 12.1
VI; 180
MRV; 13.700
FP; 233
PP; -54
TBN; minim 6
HTHS; minim 3.5
Shell Helix Ultra 5w40
API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB approval 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Porsche A40; Renault RN0700, RN0710; PSA B71 2296, Ferrari. Meets the requirements of Fiat 9.55535-Z2 and Chrysler MS-10725
Pret; 138 lei 5 litri
Densitate; 840.3
Vascozitate 40 grade; 79.10
Vascozitate 100 grade; 13.1
VI; 168
MRV; 19.300
FP; 243
PP; -45
TBN; minim 10
HTHS; minim 3.5
Shell HELIX DIESEL HX7 C 5W40
API SL/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; GM LL-B-025; MB approval 229.3; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710; JASO SG+
Pret; 152 lei
Densitate; 860
Vascozitate 40 grade; 82.5
Vascozitate 100 grade; 14.4
VI; 182
FP; 220
PP; -42
TBN; minim 10
HTHS; 3.6
P.S; Shell e singurul producator de ulei ce are baze din GTL (ii are sub aripa si pe cei de la Pennzoil si Vapsoil), doar ca produsele Shell sunt mai ieftine fata de celelalte doua.
Shell Helix Ultra ECT 0w30
API SN, ACEA C3, MB 229.51, BMW LL 04
Pret; 184 lei 5 litri
Densitate; 835.1
Vascozitate 40 grade; 66.99
Vascozitate 100 grade; 12.1
VI; 180
MRV; 13.700
FP; 233
PP; -54
TBN; minim 6
HTHS; minim 3.5
Shell Helix Ultra 5w40
API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB approval 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Porsche A40; Renault RN0700, RN0710; PSA B71 2296, Ferrari. Meets the requirements of Fiat 9.55535-Z2 and Chrysler MS-10725
Pret; 138 lei 5 litri
Densitate; 840.3
Vascozitate 40 grade; 79.10
Vascozitate 100 grade; 13.1
VI; 168
MRV; 19.300
FP; 243
PP; -45
TBN; minim 10
HTHS; minim 3.5
Shell HELIX DIESEL HX7 C 5W40
API SL/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; GM LL-B-025; MB approval 229.3; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710; JASO SG+
Pret; 152 lei
Densitate; 860
Vascozitate 40 grade; 82.5
Vascozitate 100 grade; 14.4
VI; 182
FP; 220
PP; -42
TBN; minim 10
HTHS; 3.6
P.S; Shell e singurul producator de ulei ce are baze din GTL (ii are sub aripa si pe cei de la Pennzoil si Vapsoil), doar ca produsele Shell sunt mai ieftine fata de celelalte doua.
c.ovidiu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bihor
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
Nu reusesc sa ma lamuresc,d-aia intreb: detin o Corsa C 2002 1.2 (aprox.153000 km)...schimb uleiul la maxim 10000km cam atatia fac intr-un an si se cam nimereste ca schimbul sa trebuiasca facut dupa 1 an(luna februarie)! Domnul Cuciureanu recomanda 2 schimburi dar asta banuiesc ca e pt. cei care fac mult mai multi km in intervalul de schimb! De cand e masina in tara am folosit Mobil1....dorinta mea e sa imi spuneti ce cifre sa aiba uleiul pe care ar trebui sa il folosesc avand in vedere anii masinii si km parcursi!Mentionez ca proportia oras-exterior e de cam 50-50.Va multumesc anticipat pt raspuns
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Domnul Cuciureanu, stie el de ce! . Nu trebuie sa faci multi km pe an ca sa fii nevoit sa faci 2 schimburi, e vorba si de alte lucruri (porniri, regim de mers, pentru cei cu DPF, regenerari, etc). Daca faci un schimb pe an e mai bine sa il faci in primavara (am scris la inceputul topicului de ce).
Ca si cifre nu stiu ce raspuns te astepti sa primesti, dar la regimul de mers si km (iti poti da seama cat de cat si de cifre ), foloseste un Valvoline SynPower 5w40 (fara norma BMW), Mobil1 0w40 (se gaseste made in USA) sau Shell HELIX DIESEL HX7 C 5W40 (astea sunt cateva exemple), Vavo si Mobil sunt aprobate Porsche A40. Bafta.
Ca si cifre nu stiu ce raspuns te astepti sa primesti, dar la regimul de mers si km (iti poti da seama cat de cat si de cifre ), foloseste un Valvoline SynPower 5w40 (fara norma BMW), Mobil1 0w40 (se gaseste made in USA) sau Shell HELIX DIESEL HX7 C 5W40 (astea sunt cateva exemple), Vavo si Mobil sunt aprobate Porsche A40. Bafta.
c.ovidiu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bihor
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
De-aia intrebam de cifre,chiar si tu mi-ai dat doua: Valvoline si Shell 5w40 si Mobil1 0w40...cele 3 produse au sau nu aceasi vascozitate!? Intreb pt ca stiu ca de la o anumita ''vechime'' e recomandat un ulei mai dens sau mai putin dens(asta nu reusesc sa-mi dau seama,care dintre ele - masina din 2002; 153000 km necesita ulei mai gros sau mai subtire?) Multumesc insa pt raspunsurile primite,imi sunt de mare ajutor!
P.S. : Un coleg forumist imi recomanda daca folosesc Mobil1 pe 5w40 neaparat....
P.S. : Un coleg forumist imi recomanda daca folosesc Mobil1 pe 5w40 neaparat....
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Densitatea iti arata cat de 'usor' sau cat de 'greu' e un ulei. Un ulei cu o densitate mica, nu 'cara'' atat de bine contaminantii din motor fata de unul cu o densitate mai mare. (cel putin eu asa stiu).
Vascozitatea iti arata cum se comporta uleiul la diferite temperaturi, La rece creste si la cald scade vascozitatea. Ca sa nu scada foarte mult sau sa nu creasca foarte tare, se adauga amelioratori de vascozitate pentru a contracara acest lucru.
Ideal ar fi sa fie un ulei cat mai subtire la rece si cat mai gros la cald, si sa nu contina foarte multi amelioratori de vascozitate (full sintetice), pentru ca amelioratorii de vascozitate se descompun atunci cand sunt expusi la caldura si forfecare mecanica, asa ca uleiurile care contin o cantitate mare de amelioratori de vascozitate (in general semi-sintetice si minerale, si nu numai) se termina repede, de aia trebuie facut schimbul si in functie de ulei, nu doar in functie de exploatare.
Nu vei gasi niciodata doua uleiuri cu cifre identice, apropiate da. In variantele spuse de mine mai sus, Valvo are o densitate de 0.853g/ml, 80cS la 40 si 13.8cS la 100, Mobil1 are o densitate de 0.850g/ml, 76cS la 40 si 13.5cS la 100, Shell are o densitate 0.860g/ml, 82.2cS la 40 si 14.4cS la 100grade. Dupa cum se vede, Valvo si Mobil sunt apropiate la 100, iar Shell e mai vascos. La 40 situatia se schimba, Mobil e cel mai subtire (dar si la 100) si urmeaza Valvo si Shell. Eu ti-am dat 3 exemple ca sa alegi in functie de ce ai nevoie si de uzura masinii pe care eu nu o stiu. La prima vedere, la un codus mixt, cele mai bune variante sunt Valvo si Shell, dar si Mobil-ul poate fi folosit. Bafta.
Vascozitatea iti arata cum se comporta uleiul la diferite temperaturi, La rece creste si la cald scade vascozitatea. Ca sa nu scada foarte mult sau sa nu creasca foarte tare, se adauga amelioratori de vascozitate pentru a contracara acest lucru.
Ideal ar fi sa fie un ulei cat mai subtire la rece si cat mai gros la cald, si sa nu contina foarte multi amelioratori de vascozitate (full sintetice), pentru ca amelioratorii de vascozitate se descompun atunci cand sunt expusi la caldura si forfecare mecanica, asa ca uleiurile care contin o cantitate mare de amelioratori de vascozitate (in general semi-sintetice si minerale, si nu numai) se termina repede, de aia trebuie facut schimbul si in functie de ulei, nu doar in functie de exploatare.
Nu vei gasi niciodata doua uleiuri cu cifre identice, apropiate da. In variantele spuse de mine mai sus, Valvo are o densitate de 0.853g/ml, 80cS la 40 si 13.8cS la 100, Mobil1 are o densitate de 0.850g/ml, 76cS la 40 si 13.5cS la 100, Shell are o densitate 0.860g/ml, 82.2cS la 40 si 14.4cS la 100grade. Dupa cum se vede, Valvo si Mobil sunt apropiate la 100, iar Shell e mai vascos. La 40 situatia se schimba, Mobil e cel mai subtire (dar si la 100) si urmeaza Valvo si Shell. Eu ti-am dat 3 exemple ca sa alegi in functie de ce ai nevoie si de uzura masinii pe care eu nu o stiu. La prima vedere, la un codus mixt, cele mai bune variante sunt Valvo si Shell, dar si Mobil-ul poate fi folosit. Bafta.
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
c.ovidiu a scris:Nu reusesc sa ma lamuresc,d-aia intreb: detin o Corsa C 2002 1.2 (aprox.153000 km)...schimb uleiul la maxim 10000km cam atatia fac intr-un an si se cam nimereste ca schimbul sa trebuiasca facut dupa 1 an(luna februarie)! Domnul Cuciureanu recomanda 2 schimburi dar asta banuiesc ca e pt. cei care fac mult mai multi km in intervalul de schimb! De cand e masina in tara am folosit Mobil1....dorinta mea e sa imi spuneti ce cifre sa aiba uleiul pe care ar trebui sa il folosesc avand in vedere anii masinii si km parcursi!Mentionez ca proportia oras-exterior e de cam 50-50.Va multumesc anticipat pt raspuns
mergi linistit anu de zile si km pe care ii faci .nu-I nevoie de n schimburi si nici sa tii cont ca l-ai schimbat in ianuarie la -25 sau in august la + 40.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Stai linistit, nu imi duce grija, Si daca tot esti asa de istet, vezi de ce i-am recomadat produsul respectiv si in ce situatie, poate avea sonda, sau pompa, sau altceva, i-am recomadat sa isi rezolve problema. Ca si idee sunt 10w40, cu vascozitate in jurul a 100cS, iar Valvoline VR1 Racing 5w50. are 109cS, dar o vascozitate mult mult mai buna la cald, iar Eni Agip EuroSport are 100cS.......ti-am zis, nu ai gasit omul potrivit! Bafta.
P.S; Ca si idee, eu sunt contra uleiurilor vascoase la regimul in care folosim masina majoritatea din noi, dar sunt si exceptii in anumite situatii.
L.E: Inca odata, ma opresc aici, chiar sunt satul de discutii off topic. Multa sanatate iti doresc.
Ultima modificare facuta de borsy la Lun 16 Feb, 2015 11:40 pm, modificat de 2 ori in total
P.S; Ca si idee, eu sunt contra uleiurilor vascoase la regimul in care folosim masina majoritatea din noi, dar sunt si exceptii in anumite situatii.
L.E: Inca odata, ma opresc aici, chiar sunt satul de discutii off topic. Multa sanatate iti doresc.
Ultima modificare facuta de borsy la Lun 16 Feb, 2015 11:40 pm, modificat de 2 ori in total
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
- alex_mih
- **
- 118 mesaje
- din 13 Jul 2014
- Astra 2011 Z16XER
- Olt
alex_mih
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2011 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2014
- Mesaj Privat
Va salut domnilor. Tocmai am schimbat uleiul . Cel dinainte a fost motul 5w30 dexos 2 , pe care l-am tinut 15000km ,de altfel si pe cel dinainte care era GM 5w30 dexos 2 tot 15000km l-am tinut, iar la schimb amandoua aveau pelicula de ungere, si nu aratau prea negre si nu a consumat ulei. Asa ca urmatorul motul o sa-l tin 20000km . Am inteles ca in Germania schimbul de ulei este la 2 ani sau 30000km,
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Diferenta e ca noi nu suntem in DE, ci in scumpa noastra Romanie, in care viteza medie e mica, condus mult urban in care se sta mult cu motorul in relanti, praf, temperaturi scazute in care uleiul de multe ori nu ajunge intr-un regim optim de functionare, porniri dese, DPF.........toate astea fac ca uleiul sa isi piarda repede din proprietati!
Dar la urma urmei, fiecare e liber sa isi exploateze bunul asa cum doreste.
Dar la urma urmei, fiecare e liber sa isi exploateze bunul asa cum doreste.
- remus-gabriel
- **
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Q8 Advanced 10w40, este are o baza compusa din ulei realizat prin solventare (max. 75%) iar in urma acestui proces rezulta uleiuri de grupa I, completat cu o cantitate de ulei hidrotratat (max. 25%) grupa III, deci cu alte cuvinte e ulei mineral, nici vorba de sintetic macar. Marea majoritate (ca sa nu zicem toate) a uleiurilor 10w40, sunt compuse din aceleasi baze. Nu mai credeti ce flutura producatorii pe bidon, multi dintre ei mint!
Apoi, de ce sa folosesti un ulei cu un PP de -30, un VI mic, vascozitate ridicata la rece (98cS) iar la cald specifica unui SAE40, un FP mic? Daca vrei ceva ieftin mergi pe;
Wolf Vital Tech 5w40, 90 lei 5 litri
Density at 15°C g/ml 0.858
Kinematic viscosity at 40°C mm²/s 86.0
Kinematic viscosity at 100°C mm²/s 14.4
Viscosity index 175
TBN mg KOH/g 10.5
Pour point °C -36
CCS viscosity at -30°C mPa.s 6100
Sulfated Ash Mass % 1.27
Flash Point COC °C 220
sau Cepsa Star Sintetic 5w40, 110 lei 5 litri
Density at 15°C g/ml 0.854
Kinematic viscosity at 40°C mm²/s 84.41
Kinematic viscosity at 100°C mm²/s 14.03
Viscosity index 172
TBN mg KOH/g 10.5
Pour point °C -36
CCS viscosity at -30°C mPa.s 5900
Sulfated Ash Mass % 1.1
Flash Point COC °C >200
HTHS 3.76
Sunt doua exemple, variante ar mai fi.
Apoi, de ce sa folosesti un ulei cu un PP de -30, un VI mic, vascozitate ridicata la rece (98cS) iar la cald specifica unui SAE40, un FP mic? Daca vrei ceva ieftin mergi pe;
Wolf Vital Tech 5w40, 90 lei 5 litri
Density at 15°C g/ml 0.858
Kinematic viscosity at 40°C mm²/s 86.0
Kinematic viscosity at 100°C mm²/s 14.4
Viscosity index 175
TBN mg KOH/g 10.5
Pour point °C -36
CCS viscosity at -30°C mPa.s 6100
Sulfated Ash Mass % 1.27
Flash Point COC °C 220
sau Cepsa Star Sintetic 5w40, 110 lei 5 litri
Density at 15°C g/ml 0.854
Kinematic viscosity at 40°C mm²/s 84.41
Kinematic viscosity at 100°C mm²/s 14.03
Viscosity index 172
TBN mg KOH/g 10.5
Pour point °C -36
CCS viscosity at -30°C mPa.s 5900
Sulfated Ash Mass % 1.1
Flash Point COC °C >200
HTHS 3.76
Sunt doua exemple, variante ar mai fi.
- remus-gabriel
- **
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
mariuss93
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2011
- Mesaj Privat
Wolf vitaltech 5w40 il am eu in motor si la -15* a pornit masina fara sunete suspecte gen tacheti, lucru care iarna trecuta nu statea chiar bine cu mobil super 3000, cu care imi urlau tachetii a fier pe fier cateva secunde. Un alt plus fata de mobil super 3000 este acela ca axa cu came nu ramne uscata ci are o pelicula fina chiar si dupa o noapte in ger.
Legat de egr, eu acum la 180000km l-am curatat prima data si nu avea funigine multa foarte putin, am ramas placut surprins de ce am gasit, motor z14xep, masina cumparata de noua.
Legat de egr, eu acum la 180000km l-am curatat prima data si nu avea funigine multa foarte putin, am ramas placut surprins de ce am gasit, motor z14xep, masina cumparata de noua.