- deleted-76099
- **
- 345 mesaje
- din 02 Jul 2012
deleted-76099
- Mesaje scrise: 345
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
Acum ceva timp am fost in service pentru a schimba bujiile incandescente. Toate bune si frumoase, am cumparat patru bujii pentru y17dt si m-am prezentat la un service unde, spre surprinderea mea, au zis ca nu le schimba decat pe raspunderea mea pe motiv ca se pot rupe in chiulasa iar costurile pentru a fi scoase sunt mari. M-am dus apoi la un nene care lucrase la Opel Suceava (in prezent desfiintata) si a lasat motorul sa se raceasca si a extras bujiia arsa fara probleme dar nu s-a riscat nici dumnealui sa le scoata pe toate patru. Pe urma, la doua saptamani s-a mai ars una si..."unde sa ma duc".... cu o tubulara de 12 (lunga) si cu emotii am resit sa inlocuiesc bujiile fara probleme. Deci drept urmare ori in service ori acasa tot pe raspunderea mea. Bafta
- chis cristian
- **
- 264 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Omega 2002 y22dth
- Arad
chis cristian
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 2002 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
Bunã, sunt din Arad și am și eu o Vectra C 2,2dtr la care s-a rupt o bujie,am vrut sã le schimb pe toate 4 dar din prima s-a rupt nr.4 cea mai accesibilã așa cã am renunțat și am schimbat numai 2 care era arsã dar aș vrea sã rezolv problema din timp.În Arad (sau apropiere) știe cineva un ”bunicu”?
Vã mulțumesc anticipat
Vã mulțumesc anticipat
neon26
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2009
- Mesaj Privat
- tm44gam
- **
- 114 mesaje
- din 28 Oct 2009
- Astra 2004 y20dth
- Timis
tm44gam
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2009
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
chis cristian a scris:Bunã, sunt din Arad și am și eu o Vectra C 2,2dtr la care s-a rupt o bujie,am vrut sã le schimb pe toate 4 dar din prima s-a rupt nr.4 cea mai accesibilã așa cã am renunțat și am schimbat numai 2 care era arsã dar aș vrea sã rezolv problema din timp.În Arad (sau apropiere) știe cineva un ”bunicu”?
Vã mulțumesc anticipat
Vã mulțumesc anticipat
Bunicu e unu` singur dom`le.
Poti trece pe la el in drum spre mare.
- Bunicu
- ****
- 2,202 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,561 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,561
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
neon26 a scris:dragii mei opelisti din intamplare nu stiti pe cineva din brasov care extrage bujii rupte fara sa dea jos chiuloasa?
va multumesc
va multumesc
Da o tura pana la urziceni la "Bunicu". Si eu trebuie sa ajung pe la el ca am una blocata si arsa (nu e rupta, dar mai bine sunt in curtea expertului cand se rupe decat sa plang dupa ). Am mai trimis pe cineva la dansul cu un Y20DTH si a ramas placut impresionat de rapiditate si profesionalism (Il citez pe om: "M-a trimis peste drum sa beau o cafea pana-mi face masina. Nici nu am apucat sa o termin ca m-a chemat sa-mi iau masina reparata").
bitanu92
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2014
- Mesaj Privat
- vlad2005
- **
- 267 mesaje
- din 29 Dec 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Vaslui
vlad2005
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2008
- Mesaj Privat
Am citit o bunã parte din topic de la inceput, așa pentru documentare. Am o nelãmurire, nu știu dacã e clarificatã spre sfârșitul topicului deoarece nu am citit chiar tot. Din ce am reținut majoritatea recomandã desfacerea bujiilor cu motorul rece.
Din ce stiu eu aluminiul are coeficientul de dilatare mult mai mare ca otelul din care e facuta bujia. Un motor calduț ar largi gaura filetului si bujia ar trebui sa se desfaca mai usor. Cel putin asa arata teoria.
Care e argumentul tehnic pentru care majoritatea recomanda scoaterea bujiei la rece?
P.S. am vazut pe cineva care recomanda scoaterea bujiei cu motorul caldut, dar era exceptia. Parerea mea personala este aceeasi, ca motorul ar trebui sa fie caldut. Daca e foarte fierbinte lucrezi greu pe el. Dar rece nu stiu daca te avantajeaza, cel putin in opinia mea. Nu am desfacut pana acum bujii, exprim doar o opinie teoretica.
Din ce stiu eu aluminiul are coeficientul de dilatare mult mai mare ca otelul din care e facuta bujia. Un motor calduț ar largi gaura filetului si bujia ar trebui sa se desfaca mai usor. Cel putin asa arata teoria.
Care e argumentul tehnic pentru care majoritatea recomanda scoaterea bujiei la rece?
P.S. am vazut pe cineva care recomanda scoaterea bujiei cu motorul caldut, dar era exceptia. Parerea mea personala este aceeasi, ca motorul ar trebui sa fie caldut. Daca e foarte fierbinte lucrezi greu pe el. Dar rece nu stiu daca te avantajeaza, cel putin in opinia mea. Nu am desfacut pana acum bujii, exprim doar o opinie teoretica.
Cristi.S
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2015
- Mesaj Privat
Tot respectul pentru Bunicu! Am un Opel Corsa diesel Z13DTH la care aveam o bujie arsa conform mecanicului de la service (nu dam nume ca nu e frumos). Am cumparat 4 bujii noi ca am zis sa le schimb pe toate daca tot fac o treaba. Am ajuns la service, se apuca omu' de treaba si imi zice mirat ca el nu mai "trage" de bujie ca ii e frica sa nu se rupa, moment in care i-am zis sa puna capacul la motor la loc si m-am dus la treaba mea. Duminica asta m-am hotarat sa rezolv problema. L-am sunat pe Bunicu, am ajuns pe seara si dupa ce am povestit putin, s-a apucat de treaba. Evident bujia cu pricina era deja rupta si blocata, iar restul au iesit de buna voie, cum ar zice Bunicu. Toata treaba s-a rezolvat in mai putin de o ora si am scapat si de martorul de bord care statea tot timpul aprins. Recomand cu toata increderea sa faceti o plimbare pana la Urziceni daca va gasiti in situatia mea si garantat o sa plecati multumiti. Daca vreti sa faceti masina ca sa o vindeti in schimb, va recomand sa nu-i spuneti asta lu' Bunicu pentru ca pana plecati de la el nu o sa mai vreti sa o vindeti. RESPECTELE MELE @Bunicu!
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut.
Ferice de cei care stati aproape de Bunicu sau care va permiteti sa dati o fuga pina la el!
Sa va impartasesc patania mea: la zafira 2002, y20dth mi s-a aprins martorul masinuta cu cheita pe la sfirsitul iernii acesteia. Cum am simtit ca nici pornirea nu mai era la sfert de cheie ca de obicei, am zis ca sint bujiile trosnite. Martorul se stingea daca acceleram odata scurt dupa ce pornea si o lasam putin sa se incalzeasca.
Am citit tutorialul de schimbat bujiile, mi-am facut rost de chei , mi-am luat inima in dinti si am zis ca mi le schimb eu (plus lipsa firfireilor in acea perioada).
O greseala mare a fost ca nu am dat cu sprei degripant deloc. (Acum ma gindesc ca ar fi trebuit sa dau zilnic timp de o saptamina cu sprei si apoi sa fi incercat.)
Motorul a fost rece, nepornit de seara, si a stat cam la o temperatura de 10 grade (afara) (in tutorial unii ziceau ca trebuie motorul rece altii ca trebuie cald , eu am incercat cu el rece). Bujiile de la exterior au iesit fara probleme, in schimb le-am rupt pe cele de la interior (ambele).Telefoane peste telefoane prin Sibiu si Sebes - toti spuneau de dat chiuloasa jos - costuri in jur de 1000 de lei - manopera si materiale ,basca timpul pe dreapta - in jur de 2 saptamini cu chiuloasa trimisa pe la Tirgu Mures la rectificat.
Intr-un tirziu am aflat de un service in Vestem unde am reusit pina la urma sa rezolv fara sa mai dea chiuloasa jos, costul manoperei fiind de 550 de lei.(initial a zis omul 400 de lei (200 de fiecare bujie rupta) dar apoi se pare ca una din bujii i-a dat de furca mai mult decit a estimat el si a marit pretul la 600; eu fiind la ananghie am luat de buna ce a zis si am platit; pina la urma a lasat la 550 de lei. Timp de stat pe dreapta - 10 zile dar cu mentiunea ca se apropia Pastele si service-ul era aglomerat. (mentionez ca bujiile le-am cumparat eu, 50 de lei bucata.)
Daca ceea ce am relatat mai sus deranjeaza pe cineva sau se considera reclama facuta cuiva rog un moderator sa stearga mesajul. Eu am vrut sa se considere un raspuns celor care mai intreaba de cite un Bunicul prin judetele mai indepartate de acesta. Altfel, subscriu si eu colegilor de mai sus, pentru ca de n-ar fi nu s-ar povesti.
Seara buna.
Ferice de cei care stati aproape de Bunicu sau care va permiteti sa dati o fuga pina la el!
Sa va impartasesc patania mea: la zafira 2002, y20dth mi s-a aprins martorul masinuta cu cheita pe la sfirsitul iernii acesteia. Cum am simtit ca nici pornirea nu mai era la sfert de cheie ca de obicei, am zis ca sint bujiile trosnite. Martorul se stingea daca acceleram odata scurt dupa ce pornea si o lasam putin sa se incalzeasca.
Am citit tutorialul de schimbat bujiile, mi-am facut rost de chei , mi-am luat inima in dinti si am zis ca mi le schimb eu (plus lipsa firfireilor in acea perioada).
O greseala mare a fost ca nu am dat cu sprei degripant deloc. (Acum ma gindesc ca ar fi trebuit sa dau zilnic timp de o saptamina cu sprei si apoi sa fi incercat.)
Motorul a fost rece, nepornit de seara, si a stat cam la o temperatura de 10 grade (afara) (in tutorial unii ziceau ca trebuie motorul rece altii ca trebuie cald , eu am incercat cu el rece). Bujiile de la exterior au iesit fara probleme, in schimb le-am rupt pe cele de la interior (ambele).Telefoane peste telefoane prin Sibiu si Sebes - toti spuneau de dat chiuloasa jos - costuri in jur de 1000 de lei - manopera si materiale ,basca timpul pe dreapta - in jur de 2 saptamini cu chiuloasa trimisa pe la Tirgu Mures la rectificat.
Intr-un tirziu am aflat de un service in Vestem unde am reusit pina la urma sa rezolv fara sa mai dea chiuloasa jos, costul manoperei fiind de 550 de lei.(initial a zis omul 400 de lei (200 de fiecare bujie rupta) dar apoi se pare ca una din bujii i-a dat de furca mai mult decit a estimat el si a marit pretul la 600; eu fiind la ananghie am luat de buna ce a zis si am platit; pina la urma a lasat la 550 de lei. Timp de stat pe dreapta - 10 zile dar cu mentiunea ca se apropia Pastele si service-ul era aglomerat. (mentionez ca bujiile le-am cumparat eu, 50 de lei bucata.)
Daca ceea ce am relatat mai sus deranjeaza pe cineva sau se considera reclama facuta cuiva rog un moderator sa stearga mesajul. Eu am vrut sa se considere un raspuns celor care mai intreaba de cite un Bunicul prin judetele mai indepartate de acesta. Altfel, subscriu si eu colegilor de mai sus, pentru ca de n-ar fi nu s-ar povesti.
Seara buna.
kryopel
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2014
- Mesaj Privat
Va salut! Am un astra g diesel motor de 2.0l si am 2 bujii care se invart in gol,cu alte cuvinte sunt rupte, sincer nu vreau sa dau chiuloasa jos! Va rog sa-mi spune-ti o metoda sau sa-mi recomandati pe cineva sa le scoata fara sa dau chiuloasa jos!mentionez ca sunt din bucuresti! Cu respect, va salut!
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
kryopel
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2014
- Mesaj Privat
kryopel
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2014
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,771 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,771
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
kryopel
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2014
- Mesaj Privat
- PH09PIV
- **
- 220 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2000 Y17DT
- Alta tara
PH09PIV
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,202 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- geo_thebest10
- *
- 4 mesaje
- din 01 Nov 2012
- Astra 2008 Z17DTH
- Galati
geo_thebest10
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2012
- Mesaj Privat