- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
GREMLIN81
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
Pentru cine se intreaba care-i treaba cu dimensiunile jantelor de pe masina lui si ce discuri/placute trebuie sa isi cumpere, va spun ce am aflat si eu de la altii mai destepti : nu are nici o treaba dimensiunea jantei (ma refer la radial) care va echipeaza masina cu dimensiunea sistemului de franare conceput pentru masina dumneavoastra.
Insignia suporta 5 dimensiuni(radial) de janta : 16", 17", 18", 19"si 20".
Neamtul a proiectat 3 sisteme de franare pentru aceste dimensiuni : POC J60 (pentru jante cu radial 16" ), POC J61 (pentru jante cu radial 17 & 18") si POC J62 (pentru R19 si R20). Cand ies pe poarta fabricii, masinile au un sistem de franare(J 60 este cel mai raspandit si echipeaza majoritatea echiparilor"entry level" si de mijloc; J62 vin pe cele cu foarte multi caluti putere) si jante cu anvelope de anumite dimensiuni(nu neaparat pe masinile cu J60 pun jante si anvelope pe 16").
In cazul meu, masina a iesit pe poarta de la Russelsheim cu sistem de franare pentru 16" (dimensiuni disc fata-296mm, spate-292 mm) dar cu roti pe 19"......c'asa a vrut neamtul sa-i puna.
In ceea ce priveste producatorul, am inteles ca ATE sunt brandul din spatele OEM.
In ceea ce priveste preturile, cel mai ieftin am gasit discurile ATE pe site-ul celor de la autokarma (erau 306 RON bucata disc ventilat-fata; 209 RON bucata disc plin spate). In plus astia mai negociaza un pic....dar sa nu va asteptati la mare branza. Inca nu le-am cumparat, dar la vara probabil ca le schimb(cu tot cu placute, clar). Vad ca azi au un mini-discount...300 RON - fata cu 204 spate.
Sper sa va fie de folos aceste informatii, mie unul mi-au fost.
Cu stima,
Gremlin
PS > Quote din decodarea VIN :
J60 = PENTRU UTILIZARE CU 16" SISTEMUL DE FRANARE
Q9S = ROATÃ 19X8.5, ALUMINIU, 10 SPIÞE
QIO = ANVELOPE,245/40R19-98Y
Insignia suporta 5 dimensiuni(radial) de janta : 16", 17", 18", 19"si 20".
Neamtul a proiectat 3 sisteme de franare pentru aceste dimensiuni : POC J60 (pentru jante cu radial 16" ), POC J61 (pentru jante cu radial 17 & 18") si POC J62 (pentru R19 si R20). Cand ies pe poarta fabricii, masinile au un sistem de franare(J 60 este cel mai raspandit si echipeaza majoritatea echiparilor"entry level" si de mijloc; J62 vin pe cele cu foarte multi caluti putere) si jante cu anvelope de anumite dimensiuni(nu neaparat pe masinile cu J60 pun jante si anvelope pe 16").
In cazul meu, masina a iesit pe poarta de la Russelsheim cu sistem de franare pentru 16" (dimensiuni disc fata-296mm, spate-292 mm) dar cu roti pe 19"......c'asa a vrut neamtul sa-i puna.
In ceea ce priveste producatorul, am inteles ca ATE sunt brandul din spatele OEM.
In ceea ce priveste preturile, cel mai ieftin am gasit discurile ATE pe site-ul celor de la autokarma (erau 306 RON bucata disc ventilat-fata; 209 RON bucata disc plin spate). In plus astia mai negociaza un pic....dar sa nu va asteptati la mare branza. Inca nu le-am cumparat, dar la vara probabil ca le schimb(cu tot cu placute, clar). Vad ca azi au un mini-discount...300 RON - fata cu 204 spate.
Sper sa va fie de folos aceste informatii, mie unul mi-au fost.
Cu stima,
Gremlin
PS > Quote din decodarea VIN :
J60 = PENTRU UTILIZARE CU 16" SISTEMUL DE FRANARE
Q9S = ROATÃ 19X8.5, ALUMINIU, 10 SPIÞE
QIO = ANVELOPE,245/40R19-98Y
GREMLIN81
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
- canguru
- ***
- 850 mesaje
- din 11 Jul 2014
- Insignia 2011 A20DT LBR
- Bucuresti
canguru
- Mesaje scrise: 850
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
- Avram Adrian
- ***
- 654 mesaje
- din 15 Sep 2007
- Insignia 2010
- Bucuresti
Avram Adrian
- Mesaje scrise: 654
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2007
- Mesaj Privat
- canguru
- ***
- 850 mesaje
- din 11 Jul 2014
- Insignia 2011 A20DT LBR
- Bucuresti
canguru
- Mesaje scrise: 850
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
- ovidiuflorescu
- *
- 4 mesaje
- din 14 Apr 2015
- Olt
ovidiuflorescu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Olt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2015
- Mesaj Privat
salut,
am si eu o problema si poate ma ajuta cineva.am opel insignia 2009 cu frana electrica.de la un timp vad ca imi ramane blocata pe spate frana pt ca mi se incalzeste foarte rau discul de pe stanga si miroase foarte rau a ferodu incins.specific ca nu se intampla tot timpul.placutele sunt schimbate recent iar la cele vechi am observat uzura foarte mare pe placuta din exterior iar pe cea din interior uzura era foarte mica.poate sa ma ajute cineva.multumesc
am si eu o problema si poate ma ajuta cineva.am opel insignia 2009 cu frana electrica.de la un timp vad ca imi ramane blocata pe spate frana pt ca mi se incalzeste foarte rau discul de pe stanga si miroase foarte rau a ferodu incins.specific ca nu se intampla tot timpul.placutele sunt schimbate recent iar la cele vechi am observat uzura foarte mare pe placuta din exterior iar pe cea din interior uzura era foarte mica.poate sa ma ajute cineva.multumesc
- victormarius
- **
- 164 mesaje
- din 26 Jul 2012
- Astra 2010 A16XER
- Galati
victormarius
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2012
- Mesaj Privat
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Attreyu a scris:
De vreo 2 luni la franare brusca (foarte brusca, cu piciorul impins in pedala) - cand ajung in capat simt ca si cum s-ar rupe ceva si ar merge metal pe metal. La franare normala nu se simte nimic, si eficacitatea e aceeasi.
De vreo 2 luni la franare brusca (foarte brusca, cu piciorul impins in pedala) - cand ajung in capat simt ca si cum s-ar rupe ceva si ar merge metal pe metal. La franare normala nu se simte nimic, si eficacitatea e aceeasi.
Asa face orice masina cu sistem ABS la frinare brusca: stringe/destringe placutele de frina pe discuri la milisecunde ca sa pastreze manevrabilitatea directiei.
Daca sint uzate placutele cred ca ar trebui sa scirtiie la orice frinare.
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
- canguru
- ***
- 850 mesaje
- din 11 Jul 2014
- Insignia 2011 A20DT LBR
- Bucuresti
canguru
- Mesaje scrise: 850
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
- canguru
- ***
- 850 mesaje
- din 11 Jul 2014
- Insignia 2011 A20DT LBR
- Bucuresti
canguru
- Mesaje scrise: 850
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- canguru
- ***
- 850 mesaje
- din 11 Jul 2014
- Insignia 2011 A20DT LBR
- Bucuresti
canguru
- Mesaje scrise: 850
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
@canguru...suprafata discului oricum nu e acoperita 100% de placuta de frana, insa eu faceam referire la altceva....imagineaza-ti un trunchi de piramida...asa erau placutele ATE care mi-au fost prezentate...pe masura ce se uzau...calcau mai mult pe disc!
TRW-urile care le-am pus...sunt placute "dreptunghiulare"...de cand sunt noi...pana cand le arunci au aproximativ aceeasi suprafata de frecare/calcare pe disc!
TRW-urile care le-am pus...sunt placute "dreptunghiulare"...de cand sunt noi...pana cand le arunci au aproximativ aceeasi suprafata de frecare/calcare pe disc!