Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • mihtud

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc ptr. raspunsuri,
1. Galeria e chiar ok, fata de vectra c al meu care rasufla mai nou pe la toate imbinarile si nu are nimic, aceasta fiind masina donatoare si de test, unde am probat si pe care am probat cele de mai sus . Eu cred ca orice teava ce trece de dincolo de sonda lamda 2 poate sa nici nu existe, stiu de la masinile mele inclusiv cea din prezent care merge super ok.
Urmeaza cand am timp sa pun clapeta mea singurul lucru ramas neschimbat, nepus la fratemiu(zafira a 2000, z18xe)
2. Cu borna scoasa am facuto de mai multe ori inclusiv dupa curatarea clapetei, dar degeaba.
PS: logic ca pana la ultimu senzor (lamda 2) nu trebuie sa rasufle.
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Daca ai curatat clapeta, inclusiv desfundat vestita gaura de vacum de la talpa ei .... Adica facuta Farmacie ... nu are cum sa faca figuri. Atentie la garnitura si racorduri de cauciuc, sa etanseze.
  • mihtud

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am facuto farmacie, pe garnitura si sub am pus si pasta de etansare, toate sunt ok. Ca eroare da asa cum am zis p1555(0) Throttle position sensor, load signal not plausibile with engine load (not present) - pozitie potent. clapeta semnal sarcina motor raport incorect. Aceasta nu e permanenta ci aleator cand e cald motoru in mers dar dupa repornire dispare. De ceva timp nu mai da si eroarea p0170(2) not present, Lean exhaust - gaze evacuate sarac ce nu era permanenta si o stergeam sau disparea ea dupa un anumit numar de porniri.
Faza e ca pe tester, asa cum am mai spus, la clapeta pe langa idle si partial load mai da si invalid, de asta cred totusi ca ar fi clapeta de vina. Ea face asa din vara parca sau ceva mai devreme, cu relantiul oscilant sau oprirea motorului, asta la rece ca dupa aprox 1 min merge perfect, trage, nu smuceste deci e super ok.
  • mihtud

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
- De pe 17 ianuarie ce am probat: am pus clapeta pe masina mea si merge perfect chiar si dupa 3 zile de stat a pornit si nu a avut relanti instabil.
- Clapeta mea am montat-o pe masina lu fratemiu si a avut reanti instabil, dar foarte important, am observat ca apasand pe valva de pe rampa nu a iesit benzina (motor orpit). Am pus contactul, am apasat si a iesit benzina, am pornito si nu a avut relanti instabil.
- Am facut rost de un capacel de ventil de la daciile vechi si am mai strins putin acel ventil de pe rampa dupa care ieri si azi nu a mai avut relanti instabil sau sa se opreasca.
- In acest caz mai poate fi clapeta de vina chiar daca eu nu am facut peste 30 km sa vad daca da eroare? Oricum daca totusi era clapeta, masina stand 3 zile, facea la rece.
- Sa fie de la acel ventil (el sigur s-a mai strans putin, l-am simtit) sau pe la filtru de benzina?
- Sa fie pompa si/sau regulatorul ? Daca aveti niste poze ale lor ar fi bine. Unde este regulatorul ca pe langa rampa nu l-am vazut?
- Sa fie tot in rezervor cu pompa?

Va multumesc si astept pareri.
Skip ads

  • buceag ionut

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Salutare
Tin sa va anunt ca am rezolvat problema dupa mai multe schimbari.
Era din debitmetru
Am luat unul sh siemens de la un prieten pana reusesc sa miau nou, am puso pe tester si indica 9kg/h. Va multumesc tuturor pentru ajutor.
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Eu ti-am spus! Bine ca ai rezolvat-o
  • mihtud

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Buna ziua
dupa 2 sapt de asteptat a venit pompa si regulatoru bosch ambele. Din pacate merge la fel de prost si are erorile scrise anterior p1555 si p0170. Se opreste la rece de cateva ori apoi isi revine si merge bine, erorile le-a dat dupa cativa km de proba si azi a avut relantiul instabil chiar s-a oprit de cateva ori. Nu mai stim ce sa verificam. Ecu a fost la control la bucuresti la mihai, e ok. Au fost probate de pe masina mea bobina debitmetru clapeta baterie etc. La pompa se umbla numai daca dai rezervoru jos. Am ramas cu pompa si regulatoru de presiune.
daca aveti vreun sfat sau ceva sa mai controlam va multumesc.
Poate fi senz de temp dar am schimbat termostatu cu tot cu senzor behr, carcasa cu totul, cica injector nu este sau poate bujii dar si astea au fost schimbate acu 3-4 luni.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Schimba i sondele lambda dar noi ... nu second ca alea se pun noi obligatoriu, ca bujiile si alti senzori ... si dup aia mai vezi.... Daca o sa ti dea doar P0170 aia mai poate sa fie de benzina proasta. Ca benzina din Romanica nu e ca aia de la Germanica ...Smile)
Skip ads

  • FlorinBR

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor ! Masina mea consuma ceva cam mult si nu are nici putere... asta decand am schimbat termostatul deoarece cel care era pe masina era blocat pe deschis si aveam un consum mixt de 9,5- 9,6 de la plin la plin , mers normal . Am schimbat termostatul si am pus unul nou marca Behr , dar am fost la service iar cand a conectat testerul ii arata numai valori imposibile , exemplu apa 214 grade. Am pus senzorul vechi si tot mult consuma si nici putere nu are. Am gasit spart fagurele din catalizator la partea superioara care si acesta obtura evacuarea... am scos acel fagure si acum parca trage ceva mai bine dar tot consuma , adica 12% mixt .... Distributie facuta(curea Conti+role ina+pompa apa Hepu+antigel Hepu) acum 2 luni , bujii GM , filtru de aer Mann , filtru de benzina Mann, clapeta curatata si lasata in relanti pana ce a deschis termostatul. Ce mai poate fi ? V a urmaresc de ceva vreme discutiile voastre destul de interesante si am observat ca sonda lambda1 GM Siemens nu oscileaza mult cum am vazut la altcineva ....oscilatia este mica si asta cred ca nu este normal deloc. Ori cum trebuie schimbata sonda lambda , as dori sa cumpar una noua ; as alege aceasta sonda VDO A2C59513327Z 450ron aproximativ . Ce parere aveti ?

P0650 - Circuit pentru martor de defecte (MI) - întrerupt
(04) - Prezent
P0135 - Circuit încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor1) - întrerupt
(04) - Prezent
P0170 - Gaze evacuate: bogat
(01) - Prezent
Valori reale:

Tensiune baterie,13.9 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.49 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.55 V
Poziþie clapetã - calculatã,3 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,849 RPM
Senzor masã aer,0.47 V
Senzor masã aer,10 kg/h
Temperaturã lichid rãcire,1.58 V
Temperaturã lichid rãcire,90 °C
Temperatura aer admisie,1.41 V
Temperatura aer admisie,35 °C
Senzor rezervor,6.86 V
Comutator info climã,Inactiv
Semnal sarcinã - climã,Inactiv
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Inactiv
Sistem de menþinere vitezã,Inactiv
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil pentru aerisire rezervor,2 %
Control detonaþie,Inactiv
Ventil 1 - galerie admisie,Inactiv
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),470 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Bogat
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),804 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Bogat
Buclã senzor O2,Deschis
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),0 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,849 RPM
Turaþie prescrisã,837 RPM
Deviaþie de ralanti,Inactiv
Accerelaþie vehicul,0.0 m/s2
Unghi Dwell,2.1 ms
Timp de injecþie,2.7 ms
Unghi de aprindere,2.7 grade
Senzor detonaþie (Bank 1),0.3 V
Întârziere de aprindere cil.1 -cauza->detonaþie,0 grade
Întârziere de aprindere cil.2 -cauza->detonaþie,0 grade
Întârziere de aprindere cil.3 -cauza->detonaþie,0 grade
Întârziere de aprindere cil.4 -cauza->detonaþie,0 grade
Sarcina relativã de motor,5 %
Temperaturã motor normalã,Activ
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Numãrãtor pentru cicluri de adaptare clapetã,0
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Corecþie amestec la ralanti,6.6 ms
Corecþie amestec la sarcina parþialã,-49 %
Corecþie amestec la sarcina maximã,-49 %

PS. Acum vreo 2 luni inainte sa scot fagurele catalizator mi s a aprins de 2 ori masina cu cheita in interval de 2 zile ,dar sa stins !
Ce poate fi ?
  • Niculae Gabriel

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Cu respect dragi colegi,
De curand am intrat si eu in posesia unui Opel Astra G ( Bertone) an 2000 , 1.8 (z18xe)
Problema este urmatoarea.....de cand am cumparat-o (aprox. 2 luni) avea check engine aprins dar mergea super....tragea bine , rotund , si un consum de 9,5- 10%.
In prezent masina mea prezinta urmatoarele:
- oscileaza la relati (500-2500 rmp) la rece
- la rece apasand accelaratie se observa o turatie tarzie
- merge inecata , zmuceste masina, tremura etc...
- mergand inecata da niste rateuri
- in prezent pt a putea inainta cu masina trebuie apasata acceleratia la maxim dar si asa totul se intampla foarte lent
- uneori check engine-ul se stinge si nu se mai accelereaza deloc....iar cand se reaprinde motorul prinde viata.
Tin sa mentionez ca am fost cu masina la service , a fost bagata pe tester am schimbat sonda lamda de 2 ori, am schimbat bujiile , racordul flexibil care s-a rupt/desprins intre timp iar marti am programare la EDS pt o alta verificare. Mi-a mai zis cineva ca este posibil sa fie de la ECU dar nu stiu ce sa mai zic
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Eee... Pana la ECU poate sa faca niste figuri foarte "elegante" ... bobina. Si mai e de vezut si debitmetru.(VeI astea doua si apoi te gandesti la ECU) Ar fi trebiuit sa zica si niste erori ... In fine, daca esti programat la EESService, se rezolva.
  • Niculae Gabriel

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am mai citit undeva de un service.....Bertone Garage. Am intrat in posesia unui nr de tel dar din pacate imi zice ca nr este blocat pt apelurile de sosire. A mai auzit cineva de ei sau mai bine zis a fost cineva la ei?Eu sper totusi sa ma rezolve cei de la EDS din cate am auzit oamenii sunt chiar profi.
Skip ads

  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Niculae Gabriel a scris:...In prezent masina mea prezinta urmatoarele:
- oscileaza la relati (500-2500 rmp) la rece
- la rece apasand accelaratie se observa o turatie tarzie
- merge inecata , zmuceste masina, tremura etc...
- mergand inecata da niste rateuri
- in prezent pt a putea inainta cu masina trebuie apasata acceleratia la maxim dar si asa totul se intampla foarte lent
- uneori check engine-ul se stinge si nu se mai accelereaza deloc....iar cand se reaprinde motorul prinde viata...


Dar fisele de la bujii le-ai schimbat? Ia schimba-le si vezi daca mai face!
Curata corpul clapeta (nu cu spray) demontat-curatat-montat
Incearca sa scoti gazele de carter sub masina, nu le mai lasa sa "intre" iar in admisie.
Facut modificarea asta pe un 1.4i de Chevrolet Aveo si fara probleme de atunci.


@ Florin
Schimbarea termostatului implica si desfacutul distributiei ca nu mai stiu cum e la 1.8.
- daca s-a umblat acolo, posibil sa nu fie la linie
- debitmetru
- avans injectie
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Skywalker....vezi ca motorul Z18XE nu are fise...are bobina monobloc. Cu gazele de carter nu prea merge. Cu debitmetru si clapeta este de verificat. Oricum daca sa dus la EDS Service ...o rezolva
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Skywalker, decat sa incurci omu, mai bine lasa-l.daca nu cunosti z18xe stai si citeste ,nu da sfaturi.forta sa fie cu tine!Smile))


Ultima modificare facuta de gyenes la Lun 16 Mar, 2015 7:17 pm
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Am vazut ulterior motorul Z18XE, mea culpa!
Problema lui Gabi am patit-o eu la Aveo si a trebuit schimbat bujii si fise, Cu bobina monobloc se poate intampla acelasi lucru - strapungerea izolatiei, practic deaia schimbi si fisele la benzinare, care le au.
  • mihtud

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Buna ziua
Nici pana acum de aprox. 7 luni nu am rezolvat: la rece porneste la sfert dupa care se opreste imediat si dupa cateva opriri sau tinuta turata, se incalzeste putin dupa care sta la relanti dar apasand pedala de acc. nu raspunde cum trebuie si in mers nu se accelereaza, te pune in nas ca si cum nu s-ar alimenta. Am verificat si injectoarele si merg perfect.
Bujiile am pus altele dar le inegreste imediat, un negru mat catifea nu unsuros plin de ulei.
Spuneti ce valoare trebuie sa aiba debitmetru la rece si la cald motoru cu toate ca am probat cu altul si cu alta bobina?
Am probat si cu alt senzor de crankshaft, alta clapeta, am pus pompa si regulator nou, am luat si un alt ecu, nici nu-mi mai aduc aminte cate am probat. Acum o avem la un alt mecanic sa-in verifice distributia dupa care cred ca spune ca este din chiuloasa ceva la supape, ghidaje, semeringuri ceva pe acolo. Am un prieten ce are un mecanic la reprez. in Deva si a zis ca e clar din chiuloasa fiindca asa se intampla si la altele inclusiv chevroletu de 1.4 si 1.6 dupa un anumit numar de km mai ales ca asta a noastra cica ar avea 230mii km si sunt convins ca are poate dublu. Asta sa fie?
Catalizatorul nu cred ca este infundat mai ales ca am citit pe forum si ar trebui sa dea p0420, nu?
Dar daca ar vreun fir, de masa, de la senz. crankshaft, (poate si camshaft) cum am mai citit pe aici, nu ar trebui sa dea eroare de el?(care ar fi corespondentul si in ce mufa din ecu, sa vad continuitatea?)
Nici nu mai stiu ce sa intreb, daca aveti vreun sfat sai idee ar fi bine. (zafira 2001, z18xe)
Singura eroare este p0170-2, lean exhaust - ce o da cateodata. Am avut mai multe dar erau de la scos si probat fara mufe de la diversi senzori cum ar fi debitm, sonda lambda1.
Uitasem, i-am facut si 2 teste de compresie si se ducea acul acela pana la 16 pe fiecare piston.
Va multumesc.
  • buceag ionut

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Problema asemanatoare am avut si eu .
Incearca sa scoti mufa de la debitmetru si mergi cu ia asa 10-20 km si vezi daca mai se pune in nas,o sa consume cam mult dar merge sa incerci.
Eu am mers o luna asa pana am cumparat unu la sh ,pe testar imi arata 9 m3,si ai mare grija pe unde ai mai umblat de la filtru la clapeta sa nu traga aer fals ,ca si eu am patito.bafta
  • mihtud

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am probat cu debitmetru meu (vectra c 2002 z18xe) pe masina lu fratemiu (zafira a 2001 z18xe) si cu alti senzori inclusiv clapeta si ai lui au fost pe a mea. Intr-adevar, cand am avut debit. meu pe a lui am vazut ca porneste la rece la fel de prost si nu am facut un drum mai lung iar de la filtru la clapeta sunt rasprobrate, deci ok, de ex. am verificat si cu furtunu scos dupa electr. de purjare si inainte de ea, totul este degeaba.......
Mersi mult.

Editez cu o nelamurire:la ambele stiu ca-mi arata debitm 10 la rece la relanti.
La tine era la motoru la temp optima sau tot la rece?
  • buceag ionut

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2015

  • Mesaj Privat
La mine era motorul cald cand am verificat debitmetru
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR