- cosmin65397
- **
- 217 mesaje
- din 20 Mar 2012
- Astra 2011
- Bucuresti
cosmin65397
- Mesaje scrise: 217
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2012
- Mesaj Privat
Hora, sunt mai mult decat multumit de logan chiar si cel de 1.4,nu am nimic impotriva lor ca masini, raportul greutate/ cp face intotdeauna diferenta dar nu pot sa-i inteleg pe anumiti soferi care in momentul cand trec la alta masina mai puternica se schimba radical si devin mielusei. sper ca ma intelegi unde bat!
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
@cosmin: Ca a cumparat o masina fara sa o testeze in prealabil ii poate fi imputat, dar sa nu sarim totusi calul si sa jignim in mod gratuit. Este irelevant ca conduci mai sportiv sau mai batraneste, tine foarte mult de starea de spirit pe care o ai la momentul respectiv. Este mult mai important sa nu conduci ca un descreierat si sa nu pui in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic, lucru care lipseste multor soferi din trafic, apoi daca ii intrebi ei sunt mari soferi si de fapt ceilalti nu au habar sa conduca. Nu are nici o treaba cu faptul ca mai calci masina ocazional cand pleci de la semafor sau ca mergi incet. Si pana la urma ce importanta are ca ai motor mai mare sau mic de 1.6, iti da asta dreptul indiferent de circumstanta sa mergi cu 100 si ceva la ora prin oras si/sau sa faci manevre periculoase?
- cosmin65397
- **
- 217 mesaje
- din 20 Mar 2012
- Astra 2011
- Bucuresti
cosmin65397
- Mesaje scrise: 217
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2012
- Mesaj Privat
Antonio nu l-am jignit pe Alex si nici nu l-am catalogat in vreun fel sau sa-l acuz,doar i-am sugerat sa isi schimbe stilul de condus(el ca sofer) multi am trecut de la dacii la masini straine si ne-am adaptat si toti cred ca am observat diferenta.Masina lui e ok,nu e nici cea mai slaba dar nici cea mai buna ,normal ca avea si alte variante cand a cumparat-o,e alegerea lui nu-l judec,daca-i pare rau acum de masina sau ii convine e problema lui,ca mie nu mi se pare corect sa invinuiesti masina e altceva.
- alex2014
- OP
- 222 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
Fac un rezumat, ca de incheiere, asa... vad ca discutia porneste pe un drum pe care nu intentionez sa-l urmez.
- am creat acest topic, nicidecum pentru a critica marca Opel, ba mai mult, nici macar pentru a critica motorul acesta A14XER
- intentia mea initiala a fost sa deschid ochii cumparatorilor care fie n-au mai condus alte masini inainte si vor sa-si cumpere prima masina noua, fie au condus masini mai vechi/slabe dpdv al performantelor
- sunt absolut sigur ca este un motor fiabil si care va rezista fara probleme multe sute de mii de km; in plus este si motor aspirat, nu turbo, deci nu prea are ce sa pice la el
- nemultumirea mea era legata de faptul ca Opel, ca firma nemteasca( sau ex-nemteasca, fiind achizitionata de GM), incercand sa muste din felia masinilor low-budget, pentru a obtine un pret cat mai mic, pune un motor de putere mica, pe o masina foarte grea; implicit, apar nemultumiri pentru ca masina nu este sprintena absolut deloc.
- performantele motorului ( 130 Nm la 4000 rpm, 100 cp la 6000 rpm) sunt absolut normale pentru un motor de genul asta, asemeni celui de pe Toyota Corolla, de ex., cu diferenta ca Toyota e mai usoara cu vreo 250 kg.
- ideea principala e ca, lasand la o parte confortul, siguranta, dotarile samd, masina asta are un comportament in trafic asemanator cu cel al Loganului de 1.2L si 75 cp, iar un logan de 0.9 Tce 90 cp e mult mai sprinten.
- ce ma mira in comportamentul unora de pe forum? Urmatoarele doua lucruri:
1. Desi niciunul dintre comentatori nu are motorul asta pe masina lui, ori macar sa fi condus un Opel cu motorul asta, majoritatea spun ca masina e ok. Ma intreb cum ati ajuns la concluzia asta, daca n-ati condus-o. Nu, daca ati mers cu 1.6 115 cp nu puteti sa prezumati ca "nu e mare diferenta", la fel nici daca ati mers cu Golf-uri de 80 cp. Nu uitati ca Golful e mult mai usor decat Astra J.
2. Ma invinovatiti ca n-am testat masina inainte s-o cumpar, insa eu mai degraba as da vina pe Opel, pentru ca diferenta de pret de la 1.4 la 1.6 e de vreo 500 euro. Puteau lejer sa scoata din oferta motorul de 1.4, si sa vanda motorizarea de 1.6 la ACELASI PRET cu cel de 1.4. Era ca un discount, pentru o firma care se respecta. Un gest minor( o reducere de sub 4% din pret) dar care ar fi insemnat mult.
De ce spun asta? Pentru ca atunci cand cumperi o masina nu trebuie sa fii expert in automobile. Nu trebuie neaparat sa fi citit zile intregi pe forum, nu trebuie sa fi facut zeci de test-drive-uri. E normal sa te duci la firma pe care o apreciezi, si sa iei masina care iti place. Mi se pare de datoria firmei sa-ti ofere o masina cu un minim de dotari, confort si performante. De la Opel aveam pretentia sa-mi ofere o masina care se misca macar un pic mai bine decat un Logan de 7.000 euro.
Nu e scuzabil sa pui un motor de putere mica pe o caroserie foarte grea si apoi sa-i zici cumparatorului "Dar ce, e vina mea ca nu te-ai documentat? Eu am oferit la vanzare, daca tu asta ai ales, e teapa ta!".
- am creat acest topic, nicidecum pentru a critica marca Opel, ba mai mult, nici macar pentru a critica motorul acesta A14XER
- intentia mea initiala a fost sa deschid ochii cumparatorilor care fie n-au mai condus alte masini inainte si vor sa-si cumpere prima masina noua, fie au condus masini mai vechi/slabe dpdv al performantelor
- sunt absolut sigur ca este un motor fiabil si care va rezista fara probleme multe sute de mii de km; in plus este si motor aspirat, nu turbo, deci nu prea are ce sa pice la el
- nemultumirea mea era legata de faptul ca Opel, ca firma nemteasca( sau ex-nemteasca, fiind achizitionata de GM), incercand sa muste din felia masinilor low-budget, pentru a obtine un pret cat mai mic, pune un motor de putere mica, pe o masina foarte grea; implicit, apar nemultumiri pentru ca masina nu este sprintena absolut deloc.
- performantele motorului ( 130 Nm la 4000 rpm, 100 cp la 6000 rpm) sunt absolut normale pentru un motor de genul asta, asemeni celui de pe Toyota Corolla, de ex., cu diferenta ca Toyota e mai usoara cu vreo 250 kg.
- ideea principala e ca, lasand la o parte confortul, siguranta, dotarile samd, masina asta are un comportament in trafic asemanator cu cel al Loganului de 1.2L si 75 cp, iar un logan de 0.9 Tce 90 cp e mult mai sprinten.
- ce ma mira in comportamentul unora de pe forum? Urmatoarele doua lucruri:
1. Desi niciunul dintre comentatori nu are motorul asta pe masina lui, ori macar sa fi condus un Opel cu motorul asta, majoritatea spun ca masina e ok. Ma intreb cum ati ajuns la concluzia asta, daca n-ati condus-o. Nu, daca ati mers cu 1.6 115 cp nu puteti sa prezumati ca "nu e mare diferenta", la fel nici daca ati mers cu Golf-uri de 80 cp. Nu uitati ca Golful e mult mai usor decat Astra J.
2. Ma invinovatiti ca n-am testat masina inainte s-o cumpar, insa eu mai degraba as da vina pe Opel, pentru ca diferenta de pret de la 1.4 la 1.6 e de vreo 500 euro. Puteau lejer sa scoata din oferta motorul de 1.4, si sa vanda motorizarea de 1.6 la ACELASI PRET cu cel de 1.4. Era ca un discount, pentru o firma care se respecta. Un gest minor( o reducere de sub 4% din pret) dar care ar fi insemnat mult.
De ce spun asta? Pentru ca atunci cand cumperi o masina nu trebuie sa fii expert in automobile. Nu trebuie neaparat sa fi citit zile intregi pe forum, nu trebuie sa fi facut zeci de test-drive-uri. E normal sa te duci la firma pe care o apreciezi, si sa iei masina care iti place. Mi se pare de datoria firmei sa-ti ofere o masina cu un minim de dotari, confort si performante. De la Opel aveam pretentia sa-mi ofere o masina care se misca macar un pic mai bine decat un Logan de 7.000 euro.
Nu e scuzabil sa pui un motor de putere mica pe o caroserie foarte grea si apoi sa-i zici cumparatorului "Dar ce, e vina mea ca nu te-ai documentat? Eu am oferit la vanzare, daca tu asta ai ales, e teapa ta!".
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- alex2014
- OP
- 222 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
Prietene, nu intelegi ca pentru o persoana care vrea sa-si cumpere prima masina, test drive-ul e irelevant?
Crezi ca imi dadeam seama de prea multe chestii dupa 30 minute de test-drive?
Pe langa faptul ca nu gasesti motorul asta disponibil pentru test, cel mai mic e 1.4 Turbo.
Si da, cand ma duc la magazin sa iau paine, ma astept sa nu gasesc paine expirata, nici macar la magazinul de la coltul strazii, cu atat mai mult cand o cumpar din supermarket!
Crezi ca imi dadeam seama de prea multe chestii dupa 30 minute de test-drive?
Pe langa faptul ca nu gasesti motorul asta disponibil pentru test, cel mai mic e 1.4 Turbo.
Si da, cand ma duc la magazin sa iau paine, ma astept sa nu gasesc paine expirata, nici macar la magazinul de la coltul strazii, cu atat mai mult cand o cumpar din supermarket!
- cosmin65397
- **
- 217 mesaje
- din 20 Mar 2012
- Astra 2011
- Bucuresti
cosmin65397
- Mesaje scrise: 217
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2012
- Mesaj Privat
- alex2014
- OP
- 222 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
- cosmin65397
- **
- 217 mesaje
- din 20 Mar 2012
- Astra 2011
- Bucuresti
cosmin65397
- Mesaje scrise: 217
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2012
- Mesaj Privat
- alex2014
- OP
- 222 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
Am vrut masina noua tocmai ca sa fiu sigur ca nu iau o masina lovita, furata, cu defectiuni tehnice samd, sa stiu ca nu mai bag bani in ea macar vreo 5 ani de zile, sa pot sa plec in concediu undeva departe fara sa am teama ca raman cu ea in drum.
De banii pe care i-am dat pe ea aveam alternative serioase( bmw 320, audi a4) si chiar cu vreo cateva mii de euro mai ieftine, dar am vrut neaparat sa fie noua. Urmatoarea masina in mod sigur va fi second-hand. Momentan, n-am nici timp si nici chef sa stau sa caut cumparatori pt ea si apoi sa caut sa cumpar alta masina. Oricum, masina sub 140 cp si 200 Nm e la fel de fun ca o problema de fizica... Si sincer sa fiu, am inceput sa ma obisnuiesc cu lentoarea ei. Stau la adapost de eventualele amenzi de viteza
Ultima modificare facuta de alex2014 la Sam 11 Jul, 2015 12:44 am
De banii pe care i-am dat pe ea aveam alternative serioase( bmw 320, audi a4) si chiar cu vreo cateva mii de euro mai ieftine, dar am vrut neaparat sa fie noua. Urmatoarea masina in mod sigur va fi second-hand. Momentan, n-am nici timp si nici chef sa stau sa caut cumparatori pt ea si apoi sa caut sa cumpar alta masina. Oricum, masina sub 140 cp si 200 Nm e la fel de fun ca o problema de fizica... Si sincer sa fiu, am inceput sa ma obisnuiesc cu lentoarea ei. Stau la adapost de eventualele amenzi de viteza
Ultima modificare facuta de alex2014 la Sam 11 Jul, 2015 12:44 am
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- alex2014
- OP
- 222 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
Culoare caroserie albastru metalizat - Deep Sky Blue GWJ 331
Sistem de climatizare pe douã zone automat cu sistem de control
electronic al temperaturii CJ2 214
Roata de rezervã de dimesiuni reduse 16 inch RU5 0
Proiectoare de ceata fata T3U 129
Computer de bord U68 105
Bluetooth 2: Tempomat, Comenzi sistem audio pe volan, Lãmpi de
lecturã în spate, cu comutatoare iluminate,Oglinzi parasolar iluminate,
Pachetul Lumini Interior UPH 152
Radio CD 400: Antenã scurtã acoperis, 7 difuzoare, Afisaj grafic info,
Mufã Aux-in (LINE IN), Sistem de rãcire echipament radio UZZ 69
Pret cu optiuni incluse 16,570 euro(ca am obtinut un discount bunicel de la suma asta- chit ca e umflat artificial pretul din fabrica+ am folosit si un tichet Rabla, e partea a doua).
Astea-s dotarile optionale fata de echiparea standard. Dotari de 1240 euro. Nimic extravagant, in afara de culoarea albastru metalizat, care m-a costat vreo 410 euro. Clima si proiectoarele de ceata-must have, un mic upgrade la sistemul audio, am vrut neaparat comenzi pe volan si tempomat(desi s-au dovedit a fi doar un moft).
Sistem de climatizare pe douã zone automat cu sistem de control
electronic al temperaturii CJ2 214
Roata de rezervã de dimesiuni reduse 16 inch RU5 0
Proiectoare de ceata fata T3U 129
Computer de bord U68 105
Bluetooth 2: Tempomat, Comenzi sistem audio pe volan, Lãmpi de
lecturã în spate, cu comutatoare iluminate,Oglinzi parasolar iluminate,
Pachetul Lumini Interior UPH 152
Radio CD 400: Antenã scurtã acoperis, 7 difuzoare, Afisaj grafic info,
Mufã Aux-in (LINE IN), Sistem de rãcire echipament radio UZZ 69
Pret cu optiuni incluse 16,570 euro(ca am obtinut un discount bunicel de la suma asta- chit ca e umflat artificial pretul din fabrica+ am folosit si un tichet Rabla, e partea a doua).
Astea-s dotarile optionale fata de echiparea standard. Dotari de 1240 euro. Nimic extravagant, in afara de culoarea albastru metalizat, care m-a costat vreo 410 euro. Clima si proiectoarele de ceata-must have, un mic upgrade la sistemul audio, am vrut neaparat comenzi pe volan si tempomat(desi s-au dovedit a fi doar un moft).
- cldmarinescu
- **
- 265 mesaje
- din 09 Mai 2011
- Astra 2010 A13DT
- Vrancea
cldmarinescu
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2010 A13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2011
- Mesaj Privat
bauuab
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2012 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2012
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,660 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
@alex2014 eu te inteleg ca ai vrut sa atragi atentia asupra unui aspect si foarte bine faci. Poate citesc si oameni care sunt la prima masina si cred ca o sa cumpere un avion. Astraj cu motorul in cauza se misca si atat. Nu poti fi multumit mereu de alegerile facute. Eu recunosc ca nu am condus j-ul cu nici un motor. Am avut g in familie 1.6 care se misca decent si consuma enorm in oras si 1.7 cdti personala care a fost mai mult decat ok. De asemenea sunt familiarizat(mii de km) cu 1.4 logan si stiu ce spui cand te plangi ca astra j cu 1.4 aspirat nu trage.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
@alex2014, parerea mea este ca anul trecut cand ai achizitionat masina te-ai documentat, cel putin aici pe forum. Intrebai ce sa alegi intre Astra J noua si VW Jetta SH cu o diferenta de 2500rpm. https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#1685457 Ai primit raspunsuri de la colegi si ai ales Astra J noua, foarte bine ai facut. La un moment dat chiar eu ti-am spus ca dupa mine masina e cam submotorizata la 1.4/100CP dar iti faci treaba cu ea, insa asta a fost alegerea ta... https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#1686429 Ti-am spus lucrul asta pentru ca am avut ocazia sa conduc pentru cateva zeci de km masina unei cunostinte care si-a luat aceiasi motorizare (si-a luat chiar 2 buc pe firma) si care era nemultumit si el de prestatii... asa de nemultumit incat nu schimba treptele sub 6000rpm, fapt pentru care motorul deja batea la 10.000km! Mi-a spus ca atata timp cat e in garantie ii da "omor", sa ii schimbe motorul de cate ori va fi nevoie. Asta nu inseamna ca trebuie sa faci la fel, dar si respectivul era nemultumit si a ales modul asta sa se razbune pe alegerea facuta. In rest, la mersul in oras si constant pe autostrada, nu prea vad mari dezavantaje. Dar la mersul pe drum national cu depasiri, la munte, cu masina incarcata... si oricand vei avea nevoie de cuplu/putere... sa nu te astepti la prea multe. Si nici Opel nu are vreo vina ca pune astfel de motorizari. Toti fac la fel. La benzina Opel iti oferea de la 100CP la 180 CP, iar la motorina de la 95 la 195 CP (biturbo). Tu ai ales baza . Data viitoare vei stii...
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
horaa a scris:Poti obtine o rezistenta crescuta si cu o tabla mai subtire, totul depinde cum o proiectezi.
Sa iti dau un exemplu: cumpara un profil patrat de teava de 1 mm grosime, te gandesti ca e 1 mm si zici ca e moale, mna sa vezi tu acolo rezistenta. Aici intra mana proiectantilor si a testelor 3D de rezistenta materialelor, program gen FEMAP EXPRESS.
Megane 2008 a luat 3 stele (i)ncap, nici vorba de 5. Asta asa ca sa vezi diferenta, sunt curios golf 6 ce greutate are? (echivalent astra j sau golf 7?!?!?!)
Sa iti dau un exemplu: cumpara un profil patrat de teava de 1 mm grosime, te gandesti ca e 1 mm si zici ca e moale, mna sa vezi tu acolo rezistenta. Aici intra mana proiectantilor si a testelor 3D de rezistenta materialelor, program gen FEMAP EXPRESS.
Megane 2008 a luat 3 stele (i)ncap, nici vorba de 5. Asta asa ca sa vezi diferenta, sunt curios golf 6 ce greutate are? (echivalent astra j sau golf 7?!?!?!)
VW Golf 6 are 1314kg iar Golful 7 este mai usor cu 100 kg fata de modelul 6.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat