Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • tadobaru

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nu recomand 0W40 decat celor de prin zona Miercurea Ciuc . Cel mai indicat in Romania este 5W40. La marca va hotariti singuri in functie de cele scrise pe aici. 0W40 este subtire (vascozitate mica) si s-ar putea sa afecteze anumite componente ale instalatiei de ungere, in plus s-ar putea sa-l gasiti curgand pe la anumite semeringuri si imbinari.
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
tadobaru
cum ai ajuns la constatarea asta stiitifica ca numai cei din zona Miercurea Ciuc sa merga cu 0w40 si restu cu 5w40
la tine in constanta baniesc ca foloseti 10w40,ca de la tine este cald mai tot anu Very Happy
  • tadobaru

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nu am spus sa-l foloseasca numai cei de acolo, am spus ca nu il recomand si din alte cauze, iar 5W40 se incadreaza perfect in zona de temperaturi a tarii noastre. 10W40 merge pana la -15 grd. (oricum producatorii dau si o marja de 5-10 grade in afara intervalului pentru durate scurte). E parerea mea cu argumentele de rigoare. Cine vrea e liber sa foloseasca ce ulei crede de cuviinta. Pe forumuri sunt o multime de discutii in acest sens.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
0w40, 5W40 si 10w40 au aceiasi vascozitate la cald, adica temperatura la
care motorul sta 99% din timp, adica 40.

0w40 ramane cel mai bun ulei pt tara noastra.
Skip ads

  • cristinel67

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2015

  • Mesaj Privat
sunt proaspatul posesor al unui opel agila din 2003 si as dori sa stiu ce ulei de motor recomandati pentru un motor z12xe in cartea de revizii scrie ca pina acum doi ani sa folosit 10w40 iar in ultimii doi ani inclusiv acum in motor 5w30 . eu sunt persoana cu dizabilitati si cu greu am strins sa-mi cumpar masinuta si nu as vrea sa fac vreo...prostie ..mai bine intreb ! va multumesc pentru eventualul raspuns !
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Cristinel67
Citește postarea anterioara
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Garantat Mobil1 0W40 este cel mai bun, scump dar curata motorul, rezista lejer un an si 10,000km, merge perfect iarna si vara.
Mai este Wolf 0W40, e mai ieftin dar e pentru rk motor, schimbare distributie si implicita curatare cat se poate a depunerilor, nu rezista decat 5,000km sau un an.
Celebrul Castrol Magnatec 5W40 rezista bine un an dar pe iarna apare tacanit tacheti pana se incalzeste motorul putin (dar face uzura normal?), care are distributia cu probleme oricum nu aude, merge asa pana crapa, rezista bine 10,000km.
Aral 0W40 este scump dar bun, rezista frumos un an si 10,000km dar parca nu prea curata motoarele jegoase.

Va recomand cu brio 0W40 dar de firma consacrata, restul cele de nisa cu multa reclama sunt apa de ploaie.
  • cristinel67

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns ,sanatate si numai bine !
Skip ads

  • robita73

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua numele meu este robert si sunt nou posesor de o astra g din 2001 care imi cam face necazuri am schimbat recent uleiul 5w 30 si imi trancane tacheti dar nu mereu cand se incimge motorul dupa un drumai lung o las in relanti si zgomotul dispare singur are cineva o idee pt mine va multumesc
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Mobil 1 10w40 High Mileage Made in USA merge pe z14xep cu batai la tacheti la rece ? Am incercat si 0w si 5w ,tot tacane,ce am observat in schimb iarna sunt mai tacuti tachetii la rece,d-aia tot raman cu impresia ca un ulei putin mai gros la rece i-ar mai face sa taca.Urmeaza sa fac schimbul de ulei insa nu ma pot hotara daca sa comand sau nu uleiul acesta
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Azi am schimbat uleiul si am remarcat ca filtrul vechi arata putin turtit la partea de jos.
Filtrul vechi era Mann.

Se pare ca supapa de jos din corpul filtrului in timp pune presiune pe filtru. Arcul supapei se apasa usor, iar fundul filtrului pare solid, dar cine stie, in timp s-ar putea indoi. Nu pare indoit de la strangere sau pentru ca ar fi prea lung.

E turtit exact la baza unde cade pe supapa.
E posibil ca la schimbul anterior de ulei sa nu se fi schimbat si filtrul? Vechiul proprietar a schimbat uleiul si filtrul conform facturii si devizului de service in feb.2015, iar de atunci pana acum s-au facut cam 5000 de km.
Mi se pare ciudat ca in doar cateva luni sa se deformeze la baza. Acum am pus tot Mann, sunt curios la urmatorul schimba daca il gasesc tot asa turtit. Am schimbat la 5000 ca am trecut de la GM la Mobil 1.
Gasiti alta explicatie sau vi se pare o problema grava?
  • mariuss93

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2011

  • Mesaj Privat
A folosit cineva Castrol Edge Titanium 5w40, merge bine pe z14xep?
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
mariuseek a scris:Azi am schimbat uleiul si am remarcat ca filtrul vechi arata putin turtit la partea de jos.
Filtrul vechi era Mann.

Aceeași problemã o au absolut toate filtrele Mann montate pe motoare cu supapã unisens dedesubt, apãsatã de filtru pe orificiul pe unde urcã uleiul. Se deformeazã chiar din prima zi de utilizare, la încãlzirea motorului, se îndoaie atât rãșina de la bazã cât si hârtia filtrantã . Probabil ca fabricantul nu a prevãzut acest aspect, la majoritatea mașinilor filtrul mentinandu-se compact, în suportul sau. Eu am fãcut chiar un mic tutorial pe aceastã temã, pe o paginã anterioarã, cu consecințele nefaste ale lipsei etanșeitãții în partea inferioarã a filtrului, pe unde se strecoarã ulei nefiltrat, direct din baie. Acum, chiar dacã are material filtrant inferior mãrcii Mann, folosesc Mahle pentru ca are capetele de plastic și nu de rasina, deci nu se prea deformeazã. Partea cu supapa din capãtul filtrului, e un exces de zel al proiectantului Mahle, nefiind utilã la Opel Agila, Corsa, Astra și altele care au deja un mecanism cu arc ce se comporta efectiv ca o supapã odatã cu montarea filtrului (se deschide doar la colmatarea filtrului, deci cam niciodatã la o utilizare decenta a mașinii).
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Etansarea in partea inferioara se face doar pe gaura interioara, care in ciuda deformarii pare inca ok. Eu am acel zgomot de 2-3 secunde la pornire, dupa ce sta o perioada masina, eu banuiam filtrul, ramane maine sa vad cand plec dimineata daca se schimba ceva.

@Lyonel: am gasit posturile tale anterioare referitoare la problema.
Pot aparea probleme odata cu deformarea asta? Sa il schimb cu unul GM daca are partea inferioara din plastic sau sa il las pana la urmatorul schimb de ulei?
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Eu zic sa-l lași pânã la urmãtorul schimb de ulei. Când dai jos filtrul deșurubezi și tulumba centralã și studiezi pe îndelete dacã deformarea filtrului implicã și ovalizarea pronunțatã a orificiului inferior al filtrului. Știu pe cineva care are Astra și la sfatul unui mecanic (foarte bun, spune respectivã persoanã, dupã ce a vãzut cum lucreazã) schimba douã filtre la un schimb de ulei. Ai putea deci sã faci la fel de datã asta dacã nu ți se pare prea mult 20 de lei pentru un asemenea experiment. Am schimbat și eu odatã filtrul Mann mai devreme de înlocuirea uleiului dar din alte motive: mi se pãrea ca n-am presiune și ca poate s-a îmbâcsit. Era deformat dar curat și l-am tot pãstrat pânã am uitat de el. Parcã totuși nu ajunsese intr-atata încât sã nu etanșeze. Asteptam concluziile tale când vei considera ca e timpul sã verifici filtrul!
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
mariuss93 a scris:A folosit cineva Castrol Edge Titanium 5w40, merge bine pe z14xep?


L-am folosit eu,pana alalteri,merge ok
  • andyguler

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Salut..trebuie sa imi schimb uleiul la motor si eu am zis sa merg pe unul din aceste doua..as dori niste pareri.
Motor Diesel 1.3 CDTI Z13DT ~ 130.000 km


Ulei Mobil Super 3000 X1 / 5W40
http://www.emag.ro/ulei-mot...654/pd/DZJ9LBBBM/

sau

Ulei Liqui Moly Top Tec 4100 / 5W40
http://www.emag.ro/ulei-mot...686/pd/D1R1GBBBM/

Astept pareri. Multumesc.
  • Sandru Mihai

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2001 12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Am facut si eu schimbul de ulei.
Am luat mobil - 3000 x1 5w40 -.
Am avut tot acelasi tip de ulei, l-am folosit 3000 de km in 16 luni.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ajutati-ma sa inteleg:

Observ ca la baza carcasei filtrului de ulei, in zona in care se fixeaza pe blocul motor
exista trei orificii. Toate trei sunt functionale si comunica vreunul din ele cu baia de ulei ?
Incerc sa-mi explic daca compromiterea garniturii de etansare catre bloc sau a vreunei
supape ar putea "scurtcircuita" traseul de inalta presiune al uleiului catre baie cu efect
al scaderii presiunii in rampa ?

  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Prin gaura din mijloc trece uleiul venind din baie - pompa ulei - filtru, iar acel dop negru care se vede este supapa unisens.
Prin gaura de sus iese uleiul filtrat iar prin gaura de jos iese doar uleiul aruncat de supapa bypass.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR