opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
E off topic dar ca sa-ti raspund .....Daca vrei iefteneala (buget) pt GM BENZINAR Euro 4 rulata bine alege un ulei 5W40 de benzinar din lista asta testate suplimentar pe circuit de curse si aprobate oficial... PORSCHE A40
E si HAVOLINE ULTRA S pe lista dar poate gasesti altul mai ieftin....
http://www.wrightune.co.uk/...approved_oils.pdf
E si HAVOLINE ULTRA S pe lista dar poate gasesti altul mai ieftin....
http://www.wrightune.co.uk/...approved_oils.pdf
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Axxell
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
Nu vreau neaparat ieftineala si sa-mi bat joc de motor, vreau doar un ulei superior lui GM si care sa fie minim Dexos 2, la pret apropiat si sa nu mai fie 5W-30, asa ca ramane un ulei 5W-40 pentru ca un 0W-40 ( pe care l-as prefera ) deja "joaca in alta liga" ca pret.
Masina mea cea din semnatura e luata de aici de la reprezentanta, nu e prea alergata, are 90.000km reali si pana anul trecut a mers numai cu GM 5W-30 schimbat la 1 an sau la km.
Acum am WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 care e chiar ok, doar ca "ma mananca" sa incerc ceva similar si de la altii gen Havoline care pare un pic mai performant pe hartie. Poate sa fie si un Vatoil de ce nu, oricum sunt deschis la sugestii ; mai am timp sa ma gandesc in lunile viitoare daca o sa-l schimb cu altul sau daca am sa continui tot cu Wolf.
Masina mea cea din semnatura e luata de aici de la reprezentanta, nu e prea alergata, are 90.000km reali si pana anul trecut a mers numai cu GM 5W-30 schimbat la 1 an sau la km.
Acum am WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 care e chiar ok, doar ca "ma mananca" sa incerc ceva similar si de la altii gen Havoline care pare un pic mai performant pe hartie. Poate sa fie si un Vatoil de ce nu, oricum sunt deschis la sugestii ; mai am timp sa ma gandesc in lunile viitoare daca o sa-l schimb cu altul sau daca am sa continui tot cu Wolf.
Axxell
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
N-as merge totusi pe LUKOIL din RO ....alege altceva.....ieftin dar nici chiar asa.
Atentie nu confunda "approved" oficial cu specification sau recomended . Marcile low respecta in general minimul normei adica concret "maximul de uzura specificat de norma". Cum fac asta simplu dozeaza pachetul de aditiv din blending la limita normei si de aici dau pret mic. Depinde ce vrei de la masina si cat o tii. Doar firmele mari ce au RAFINARE si firme in portofoliu ce produc aditivi sau au market share mare si traditie pe piete mari si cu pretentii tin pachetul de aditivare in marja medie sau la varful de performanta al normei.....
Atentie nu confunda "approved" oficial cu specification sau recomended . Marcile low respecta in general minimul normei adica concret "maximul de uzura specificat de norma". Cum fac asta simplu dozeaza pachetul de aditiv din blending la limita normei si de aici dau pret mic. Depinde ce vrei de la masina si cat o tii. Doar firmele mari ce au RAFINARE si firme in portofoliu ce produc aditivi sau au market share mare si traditie pe piete mari si cu pretentii tin pachetul de aditivare in marja medie sau la varful de performanta al normei.....
Axxell
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
Asa e, ai dreptate. Nu stiam ca Lukoil e ieftin, chiar ma gandeam ca au preturi apropiate de brandurile mari
Chevron stiu ca e firma mare si au inventat ceva ce folosesc majoritatea acum legat de tehnologia de HC, Texaco acum e al lor de ceva ani => Havoline n-ar trebui sa fie deloc slab, cam asta rezulta logic
In sfarsit, am sa vad eu cum este, in caz ca am sa trec pe asa ceva, am sa va tin la curent.
Chevron stiu ca e firma mare si au inventat ceva ce folosesc majoritatea acum legat de tehnologia de HC, Texaco acum e al lor de ceva ani => Havoline n-ar trebui sa fie deloc slab, cam asta rezulta logic
In sfarsit, am sa vad eu cum este, in caz ca am sa trec pe asa ceva, am sa va tin la curent.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
Pana la urma, merita un WOLF 5W30 , norma C3 pentru Dpf.. Inainte am avut Castrol 5w30, dar cred ca am nimerit contrafacut mai mult ca sigur, in 7000 km mi s-a aprins becul de nivel. Pana acum nu am avut probleme, schimbam si la 15 000 nu completam absolut deloc. Pretul e cam 140 lei 5l, destul de mic. Pareri?
- Red_dog
- ****
- 1,114 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,114
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
- danikon
- **
- 432 mesaje
- din 23 Mar 2009
- Corsa 2008 z13tdj
- Dambovita
danikon
- Mesaje scrise: 432
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2008 z13tdj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
raygirl
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2012 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2015
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,076 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,438 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,438
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
raygirl a scris:Buna dimineata,
trebuie sa fac a 2a revizie masinutei mele, astra j A16XER - 20.000km. Ce ulei imi recomandati sa.i pun? ( e iesita din garantie)
trebuie sa fac a 2a revizie masinutei mele, astra j A16XER - 20.000km. Ce ulei imi recomandati sa.i pun? ( e iesita din garantie)
Mobil1 0w40 new life sau ESP, Valvoline Synpower 0w40, Ravenol Vollsynth Turbo VST 5w40, Eneos Sustina 5w40, Shell Helix Ect C2/C3 0w30, Shell Helix Ultra 0w40, si lista poate continua. Bafta.
P.S: Nu trebuie sa aiba doar dexos 2 sau GM-LL-A-025.
- vlad-OPC
- ****
- 1,076 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- florinniculescu86
- *
- 29 mesaje
- din 07 Jan 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Timis
florinniculescu86
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2011
- Mesaj Privat
Axxell
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salutare si bine v-am regasit ,
Am revenit dupa ce am schimbat uleiul, aveam in motor uleiul belgian WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 si ziceam in ianuarie ca poate am sa incerc la urmatorul schimb Havoline®Ultra S SAE 5W-40.
opelvn mi-a recomandat atunci printre altele si uleiul olandez VATOIL SynGold 5W-40, la care daca ne uitam atunci la fisa tehnica nu era rau deloc, dar era totusi un pic inferior fata de celelalte doua mentionate.
Intre timp, spre sfarsitul lunii mai cand m-am uitat iar pe site-ul VATOIL, am avut surpriza placuta sa vad ca au imbunatatit formula fata de anii trecuti.
Aceasta era atunci in ianuarie cand am discutat, vechea "reteta" VATOIL SynGold 5W-40 :
API SM/CF
ACEA A3/B4/C3
VW 505.01
VW 502.00/505.00
MB-Approval 229.51
Porsche (level)
BMW LL-04 (pending)
Ford M2C917-A
Typicals Colour 2
Density at 15 °C, kg/l 0,850
Viscosity -30 °C, mPa.s 5500
Viscosity 40 °C, mm²/s 82,80
Viscosity 100 °C, mm²/s 14,00
Viscosity Index 175
Flash Point COC, °C 224
Pour Point, °C -42
Total Base Number, mgKOH/g 7,7
Sulphate Ash, % 0,77
Iar aceasta este noua formula pe care am vazut-o la sfarsitul lunii mai :
VATOIL SynGold 5W-40
Product specifications
ACEA C3-12
API SN/CF
Meets the requirements of
VW 502.00/505.00/505.01
MB 229.51/229.31/226.5
BMW Longlife-04
Ford M2C917-A
Porsche A40
Renault RN0700/RN0710
Dexos 2
Fiat 9.55535-S2
Typical standard analyses Colour 2
Density at 15 °C, kg/l 0,849
Viscosity -30 °C, mPa.s 4980
Viscosity 40 °C, mm²/s 79,40
Viscosity 100 °C, mm²/s 13,60
Viscosity Index 176
Flash Point COC, °C 232
Pour Point, °C -42
Total Base Number, mgKOH/g 7,8
Sulphate Ash, % 0,77
http://www.vatoil.com/ro/ca...ngold-5w-40/2492/
Pe scurt, asa ceva am acum in motor de vreo 2 saptamani, e prea devreme sa ma pronunt, pana acum totul e ok.
Am fost multumit si de WOLF VITALTECH PI C3 5W-40, care nu avea nici macar 5.000 km cand l-am schimbat, dar aveam deja peste 1 an cu el.
VATOIL SynGold 5W-40 este un pic mai scump ca WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 ( dar si mai performant conform fisei tehnice ), dar oricum se incadreaza in 100 ron pentru bidonul de 4L; nu au si de 5L ca la WOLF, asa ca cine are nevoie mai mult de 4L trebuie sa mai ia 1L separat ( la WOLF nu a fost nevoie sa mai completez asa ca am ramas cu 1L in bidon ).
Pe bidonul VATOIL scrie Made in Holland nu EU sau altceva; momentan mi se pare un best buy sau daca vreti un raport performanta/pret imbatabil, nu am gasit inca alt ulei similar ca performante si pret, dar mai caut
PS Cel mai apropiat ca pret ulei "de firma" de VATOIL ar fi poate doar un Castrol Magnatec 5W-40 C3, dar no comment ( nu mai sunt fan branduri renumite de ceva ani buni, printre altele si din cauza ca nu prea esti sigur ce ulei ai in bidon si unde a fost fabricat ).
Am revenit dupa ce am schimbat uleiul, aveam in motor uleiul belgian WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 si ziceam in ianuarie ca poate am sa incerc la urmatorul schimb Havoline®Ultra S SAE 5W-40.
opelvn mi-a recomandat atunci printre altele si uleiul olandez VATOIL SynGold 5W-40, la care daca ne uitam atunci la fisa tehnica nu era rau deloc, dar era totusi un pic inferior fata de celelalte doua mentionate.
Intre timp, spre sfarsitul lunii mai cand m-am uitat iar pe site-ul VATOIL, am avut surpriza placuta sa vad ca au imbunatatit formula fata de anii trecuti.
Aceasta era atunci in ianuarie cand am discutat, vechea "reteta" VATOIL SynGold 5W-40 :
API SM/CF
ACEA A3/B4/C3
VW 505.01
VW 502.00/505.00
MB-Approval 229.51
Porsche (level)
BMW LL-04 (pending)
Ford M2C917-A
Typicals Colour 2
Density at 15 °C, kg/l 0,850
Viscosity -30 °C, mPa.s 5500
Viscosity 40 °C, mm²/s 82,80
Viscosity 100 °C, mm²/s 14,00
Viscosity Index 175
Flash Point COC, °C 224
Pour Point, °C -42
Total Base Number, mgKOH/g 7,7
Sulphate Ash, % 0,77
Iar aceasta este noua formula pe care am vazut-o la sfarsitul lunii mai :
VATOIL SynGold 5W-40
Product specifications
ACEA C3-12
API SN/CF
Meets the requirements of
VW 502.00/505.00/505.01
MB 229.51/229.31/226.5
BMW Longlife-04
Ford M2C917-A
Porsche A40
Renault RN0700/RN0710
Dexos 2
Fiat 9.55535-S2
Typical standard analyses Colour 2
Density at 15 °C, kg/l 0,849
Viscosity -30 °C, mPa.s 4980
Viscosity 40 °C, mm²/s 79,40
Viscosity 100 °C, mm²/s 13,60
Viscosity Index 176
Flash Point COC, °C 232
Pour Point, °C -42
Total Base Number, mgKOH/g 7,8
Sulphate Ash, % 0,77
http://www.vatoil.com/ro/ca...ngold-5w-40/2492/
Pe scurt, asa ceva am acum in motor de vreo 2 saptamani, e prea devreme sa ma pronunt, pana acum totul e ok.
Am fost multumit si de WOLF VITALTECH PI C3 5W-40, care nu avea nici macar 5.000 km cand l-am schimbat, dar aveam deja peste 1 an cu el.
VATOIL SynGold 5W-40 este un pic mai scump ca WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 ( dar si mai performant conform fisei tehnice ), dar oricum se incadreaza in 100 ron pentru bidonul de 4L; nu au si de 5L ca la WOLF, asa ca cine are nevoie mai mult de 4L trebuie sa mai ia 1L separat ( la WOLF nu a fost nevoie sa mai completez asa ca am ramas cu 1L in bidon ).
Pe bidonul VATOIL scrie Made in Holland nu EU sau altceva; momentan mi se pare un best buy sau daca vreti un raport performanta/pret imbatabil, nu am gasit inca alt ulei similar ca performante si pret, dar mai caut
PS Cel mai apropiat ca pret ulei "de firma" de VATOIL ar fi poate doar un Castrol Magnatec 5W-40 C3, dar no comment ( nu mai sunt fan branduri renumite de ceva ani buni, printre altele si din cauza ca nu prea esti sigur ce ulei ai in bidon si unde a fost fabricat ).
Kadett68
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2015
- Mesaj Privat
Salut, saptamana viitoare urmeaza sa fac schimbul de ulei. Masina are 150.000 km
Nu sunt un bun cunoscator si am 4 obiective in alegerea unui nou ulei:
1. sa fie compatibil cu motorul pe benzina de 1.6 / Z16XEP
2. sa fie mai bun decat clasicul GM semisintetic 5W30 dexos2 (insa fara riscuri secundare; ca de pilda daca e 40 in loc de 30, deci mai vascos vara, sa nu fie fortat motorul)
3. sa fie un brand recunoscut (sau macar cu o minima traditie)
4. sa fie pe acelasi palier de pret
As dori sa aflu parerea voastra despre cum raspune, punctual, uleiul Wolf Vitaltech PI C3 5W40 criteriilor de mai sus.
Multumesc
Nu sunt un bun cunoscator si am 4 obiective in alegerea unui nou ulei:
1. sa fie compatibil cu motorul pe benzina de 1.6 / Z16XEP
2. sa fie mai bun decat clasicul GM semisintetic 5W30 dexos2 (insa fara riscuri secundare; ca de pilda daca e 40 in loc de 30, deci mai vascos vara, sa nu fie fortat motorul)
3. sa fie un brand recunoscut (sau macar cu o minima traditie)
4. sa fie pe acelasi palier de pret
As dori sa aflu parerea voastra despre cum raspune, punctual, uleiul Wolf Vitaltech PI C3 5W40 criteriilor de mai sus.
Multumesc
citu- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2015
- Mesaj Privat