Am decis sa deschid acest topic pentru a-i ajuta pe cei care sunt interesati de o astfel de masina, dar intampina dificultati in gasirea unor materiale explicative.
Modelul ales de mine este Astra K Innovation in 5 usi cu urmatoarele caracteristici:
- Motor 1.4T, 150CP, cutie automata in 6 rapoarte
- Culoare Deep Blue metalizata si jante de aliaj 17" 10 spite
- Pachet Innovation
- Pachet asistenta avansata la parcare
- Pachet acustic
- Pachet scaune ergonomice sport fata
- Pachet iarna 2
- Pachet asistenta sofer 2
- Pachet asistenta avansata la parcare
- Capitonaj plafon de culoare inchisa + buton sport
- Geamuri spate fumurii intensitate sporita
- Covorase de cauciuc fata si spate
- Sistem audio digital (DAB)
- Unitate CD si MP3
In primul rand am avut foarte mari probleme in a gasi o masina pentru test drive in varianta de motor si cutie pe care mi-o doream. Toti dealerii din Bucuresti la care am apelat mi-au zis ca este o combinatie foarte rar intalnita in Romania, majoritatea optand pentru motorul 1.6 CDTI pentru varianta automata. Nici pe internet nu am avut mai mult succes sa gasesc pareri/teste cu aceasta combinatie. Stiam doar ca aceasta cutie automata nu este cu dublu ambreiaj, dar in rest nimic. Dupa multe cautari am gasit acest clip in care cineva a avut norocul sa se joace cu combinatia mult ravnita de mine:
In acest clip, cutia parea sa se comporte destul de bine pentru o cutie fara dublu ambreiaj: reactioneaza destul de repede si fara a brusca. Dar nu ma lasa inima sa dau peste 20.000 de euro pe o masina pe care nu am apucat sa o testez nici macar 100 de metri. Asa se face ca la SAB 2016, la standul Opel, trona un model Opel Astra 1.4T/AT6. Foarte nerabdator, am cautat reprezentatul de vanzari de la acel dealer si am reusit sa-l conving sa ma lase, macar 5 minute, sa o conduc. In urma celor 10 minute de test drive prin oras, am ramas foarte placut impresionat de aceasta combinatie. Motorul este foarte silentios si masina bine insonorizata, iar cutia schimba rapid si lin. Practic trebuia sa ma uit la turometru ca sa imi dau seama cand masina schimba vitezele.
Incantat fiind de cele experimentate am purces direct la comandarea masinii. Aveam configuratia facuta de acasa si avansul era pregatit, dar apoi am primit o veste care mi-a pus un nod in gat: pentru masinile echipate cu farurile IntelliLux, timpul estimat de livrare este de 4 luni dar se poate prelungi pana la 6 luni tinand cont ca se anunta o iarna grea. Entuziasmul meu aproape a disparut, dar am acceptat. Dupa 2 luni si jumatate de la comanda primesc un apel de la reprezentanta. Initial m-am gandit ca vroiau sa imi zica data la care va intra masina in productie, insa surpriza. M-au anuntat ca masina este deja in Ungaria. Cum? Ungaria? Acum? Nici macar nu apucasem sa imi vand vechea masina, dar sa ma ocup si de creditul pentru cea noua. Intre timp lucrurile s-au rezolvat si nu-mi mai ramane decat sa astept livrarea masinii.
![Very Happy](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
O alta chestiune care ma debusola era cea legata de ACC (Adaptive Cruise Control). Pe configuratorul oficial de la Opel aparea ca fiind una dintre optiunile pachetului de asistenta sofer 2, dar cei de la dealer mi-au zis ca are doar sistem de vizualizare si alertare a distantei fata de masina din spate, nu si de adaptarea vitezei. Forumurile din strainatate pareau sa sugereze aceleasi lucruri. In cele din urma am aflat ca site-ul de la Opel nu minte, intr-adevar incepand cu modelele produse in 2017, este implementat un radar pentru ACC.
Sper ca toate cautarile mele sa ajute pe cei care intentioneaza sa isi cumpere masina, mai ales cu aceasta combinatie de motor si cutie. Eu unul stiu ca mi-as fi dorit sa gasesc mai multe informatii sau persoane cu care sa pot discuta despre acest subiect. Voi reveni cu mai multe detalii odata ce va ajunge masina la mine si voi raspunde cu mare drag curiozitatilor voastre.
Numai bine si drumuri sigure va doresc!