- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
1. Ce inseamna baterie "NiCa"...adica Nichel-Calciu? Eu n-am auzit de asa ceva.
2. La o baterie buna si incarcata,ochiul magic trebuie sa fie verde (nu negru).
3. Daca atunci cand nu porneste,nu se invarte electromotorul (asa ai zis),trebuie sa observi daca scade tensiunea pe baterie (si la cat)...sau vezi daca scade lumina la plafoniera.
E posibil sa sa fie dusi carbunii de la electromotor (sau vre-unul blocat),sau sa fie defect contactul din butucul cheii,pe pozitia "demaror".Asta in cazul cand nu porneste electromotorul si nici nu scade tensiunea cand dai la cheie.
2. La o baterie buna si incarcata,ochiul magic trebuie sa fie verde (nu negru).
3. Daca atunci cand nu porneste,nu se invarte electromotorul (asa ai zis),trebuie sa observi daca scade tensiunea pe baterie (si la cat)...sau vezi daca scade lumina la plafoniera.
E posibil sa sa fie dusi carbunii de la electromotor (sau vre-unul blocat),sau sa fie defect contactul din butucul cheii,pe pozitia "demaror".Asta in cazul cand nu porneste electromotorul si nici nu scade tensiunea cand dai la cheie.
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eci23
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2012
- Mesaj Privat
PROBLEMA REZOLVATA.
Simptome : nu se invarte electromotorul dupa ce opresti motorul si incerci sa-l repornesti ( porneste dupa cateva ore ; la inceput , defectul apare la 2-3 luni ; la mine , s-a dus bateria )
Diagnostic :
Erorile citite alterneaza : abs , cand eps ...low voltage.
Dupa lovirea usoara a electromotorului cu coada unei surubelnite ,masina porneste .
Solutie si cauze :
Pilitura de la perii se acumuleaza intre rotor si stator (magneti ) , se scurtcircuiteaza bateria .
Se demonteaza si se curata pilitura de pe magneti . ( Am folosit o carpa imbibata cu benzina)
Simptome : nu se invarte electromotorul dupa ce opresti motorul si incerci sa-l repornesti ( porneste dupa cateva ore ; la inceput , defectul apare la 2-3 luni ; la mine , s-a dus bateria )
Diagnostic :
Erorile citite alterneaza : abs , cand eps ...low voltage.
Dupa lovirea usoara a electromotorului cu coada unei surubelnite ,masina porneste .
Solutie si cauze :
Pilitura de la perii se acumuleaza intre rotor si stator (magneti ) , se scurtcircuiteaza bateria .
Se demonteaza si se curata pilitura de pe magneti . ( Am folosit o carpa imbibata cu benzina)
Eci23
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2012
- Mesaj Privat
Observatii:
Rotorul electromotorului dupa ce a fost lacuit , a fost polizat in 2-3 locuri pt centrarea greutatii ( sa nu bata rotorul cand se invarte , procedeu de fabricatie ). Pilitura acumulata a facut contact intre suprafetele polizate . Scurtcircuit intre peria + si carcasa , carcasa ce este prins pe cutia de viteze , iar pe cutia de viteze este prins borna " - " minus de la baterie.
Rotorul electromotorului dupa ce a fost lacuit , a fost polizat in 2-3 locuri pt centrarea greutatii ( sa nu bata rotorul cand se invarte , procedeu de fabricatie ). Pilitura acumulata a facut contact intre suprafetele polizate . Scurtcircuit intre peria + si carcasa , carcasa ce este prins pe cutia de viteze , iar pe cutia de viteze este prins borna " - " minus de la baterie.
skliffy
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2015
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
In primul rand va instiintez ca sunt nou pe forum iar daca am postat gresit rog sa mutati mesajul unde trebuie.
Bun , detin un opel corsa c 1.2 twinport pe care l-am achizitionat de cateva luni de la cumnatul meu...zilele trecute, cat timp a fost zapada aia mare am lasat masina acasa parcata, iar dupa 2 zile de stat am luato la o plimbate si simtisem ca mi se intarise putin volanul iar in curbe ramanea asa putin blocat ( nu mai revenea singur in pozitia de drept), nu i-am dat atentie, am zis ca trece si nu zic ca dupa alte 2 zile mi s-a rupt plasticul acela albastru de la coloana de directie de ma si speriasem rau..in fine am mers la service, am cumparat de la dezmembrari ax nou, mi a montat toate cele la loc, mi a calibrat senzorul, mi-a pus acel fir de masa de la calculatorul EPS-ului de undeva de sus ( el il gasise in aer, nu facea contact cu nimic ), la inceput parea totul normal insa defapt volanul meu este cu muuult mai tare si in stanga si in dreapta, trebuie sa depun ceva forta ca sa virez si nu inteleg de ce. Va rog, daca este cineva care are idee despre ce ar putea fi vorba, m-ar ajuta tare mult un sfat sau o persoana de contact din bucuresti de meserie.
Va multumesc frumos.
In primul rand va instiintez ca sunt nou pe forum iar daca am postat gresit rog sa mutati mesajul unde trebuie.
Bun , detin un opel corsa c 1.2 twinport pe care l-am achizitionat de cateva luni de la cumnatul meu...zilele trecute, cat timp a fost zapada aia mare am lasat masina acasa parcata, iar dupa 2 zile de stat am luato la o plimbate si simtisem ca mi se intarise putin volanul iar in curbe ramanea asa putin blocat ( nu mai revenea singur in pozitia de drept), nu i-am dat atentie, am zis ca trece si nu zic ca dupa alte 2 zile mi s-a rupt plasticul acela albastru de la coloana de directie de ma si speriasem rau..in fine am mers la service, am cumparat de la dezmembrari ax nou, mi a montat toate cele la loc, mi a calibrat senzorul, mi-a pus acel fir de masa de la calculatorul EPS-ului de undeva de sus ( el il gasise in aer, nu facea contact cu nimic ), la inceput parea totul normal insa defapt volanul meu este cu muuult mai tare si in stanga si in dreapta, trebuie sa depun ceva forta ca sa virez si nu inteleg de ce. Va rog, daca este cineva care are idee despre ce ar putea fi vorba, m-ar ajuta tare mult un sfat sau o persoana de contact din bucuresti de meserie.
Va multumesc frumos.
- corsablue
- ****
- 2,496 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,496
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
skliffy
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2015
- Mesaj Privat
ClaudiuL
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Am citit toate cele 25 de pagini din postul acesta insa nu am gasit ceva concret pentru problema masinii mele.
Date initiale:
-Opel combo , an 2007.
-Martor EPS aprins
-Volanul tare ca betonul.
-Erori initiale citite cu OP-Com : C1507 - Wrong Motor Voltage (00) Not present
C1508 - Motor High Curent (01) Not present
Dupa ce am sters erorile initiale am ramas cu C1507.
Verificari:
-Ambele sigurante ( cea de 5A si cea de 50A ) sunt bune.
-Firele de masa de langa baterie nu erau oxidate dar totusi le-am curatat si nimic.
-Alternatorul incarca ( 14.3)
- Am schimbat bateria cu alta buna dar nimic( ce ii drept din motive de lene, doar am deconectat bornele si le-am legat la cealalta baterie prin clesti de curent)
Problema a aparut din senin, nu a dat alte semne inainte.
Ar mai fi ceva de verificat? Citisem ca mai exista un fir de masa langa stalpul stanga fata dar eu nu l-am gasit.
Multumesc.
Claudiu
Am citit toate cele 25 de pagini din postul acesta insa nu am gasit ceva concret pentru problema masinii mele.
Date initiale:
-Opel combo , an 2007.
-Martor EPS aprins
-Volanul tare ca betonul.
-Erori initiale citite cu OP-Com : C1507 - Wrong Motor Voltage (00) Not present
C1508 - Motor High Curent (01) Not present
Dupa ce am sters erorile initiale am ramas cu C1507.
Verificari:
-Ambele sigurante ( cea de 5A si cea de 50A ) sunt bune.
-Firele de masa de langa baterie nu erau oxidate dar totusi le-am curatat si nimic.
-Alternatorul incarca ( 14.3)
- Am schimbat bateria cu alta buna dar nimic( ce ii drept din motive de lene, doar am deconectat bornele si le-am legat la cealalta baterie prin clesti de curent)
Problema a aparut din senin, nu a dat alte semne inainte.
Ar mai fi ceva de verificat? Citisem ca mai exista un fir de masa langa stalpul stanga fata dar eu nu l-am gasit.
Multumesc.
Claudiu
- postdan
- **
- 321 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Corsa 2004
- Oradea
postdan
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: Oradea
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Salutare, desi am tot citit acest forum n-am gasit o problema asemanatoare, si rezolvarea ei bineinteles
Am o Corsa C 1.3CDTI din 2004 la care, doar dupa ce temperatura exterioara trece de 23C (anul trecut facea doar pe la 25-26C) incepe sa se auda un scartait ca de cauciuc frecat de undeva de la baza volanului (pe coloana) si directia devine un pic nesigura. Directia reactioneaza dar parca un pic intarziat, in ambele sensuri. Iarna nu a facut deloc asta, dar in prima zi cu temp. de 22-23C a inceput iar. Initial mi s-a spus ca ar fi un manson de cauciuc care se dilata cand se incalzeste si freaca de ceva, apoi mecanicul a zis ca ar fi motorul de la servo dar nu as comanda unul fara sa fiu sigur.
Poate are cineva idee ce-ar putea fi.
Am o Corsa C 1.3CDTI din 2004 la care, doar dupa ce temperatura exterioara trece de 23C (anul trecut facea doar pe la 25-26C) incepe sa se auda un scartait ca de cauciuc frecat de undeva de la baza volanului (pe coloana) si directia devine un pic nesigura. Directia reactioneaza dar parca un pic intarziat, in ambele sensuri. Iarna nu a facut deloc asta, dar in prima zi cu temp. de 22-23C a inceput iar. Initial mi s-a spus ca ar fi un manson de cauciuc care se dilata cand se incalzeste si freaca de ceva, apoi mecanicul a zis ca ar fi motorul de la servo dar nu as comanda unul fara sa fiu sigur.
Poate are cineva idee ce-ar putea fi.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Ge0.rg3
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2012
- Mesaj Privat
Salut, ma poate ajuta si pe mine cineva? Am schimbat coloana de directie la corsa c cu una second; dar intampin o problema..., nu mi se potrivesc gaurile de la suruburile torx superioare, vin mai jos si nu stiu cum sã intind ( sã o lungesc ) coloana de directie sa fie la fel ca la cea veche.... ?
Sau stie cineva daca pot lua de la coloana veche parte superioara cu rwglajul volanului pana la articulatia de la cate care se rabateaza?
Mulțumesc!
Sau stie cineva daca pot lua de la coloana veche parte superioara cu rwglajul volanului pana la articulatia de la cate care se rabateaza?
Mulțumesc!
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Ge0.rg3
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2012
- Mesaj Privat
Ge0.rg3
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Laurentiu84
- *
- 31 mesaje
- din 16 Feb 2018
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
Laurentiu84
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2018
- Mesaj Privat
Salutare colegi! Am o problema cu directia la un corsa c 2001 motor 1.2 75 CP. Am observat ca volanul merge mai greu spre dreapta decat spre stanga, si sper sa rezolv problema dupa ce o sa calibrez senzorul. Problema care ma ingrijoreaza e faptul ca atunci cand stationez , si am motorul pornit mai mult timp , volanul se intareste si se roteste foarte greu! E ca si cum nu mai am servodirectie, dar nu mi se aprinde nici un martor in bord! Multumesc si astept o parere! Drumuri bune sa aveti
- florinro
- **
- 149 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
Bunã! Am si eu o problema cu servodirectia. Prietena mea a rãmas azi de doua ori fãrã servo în timp ce fãcea manevre de parcare. Am pus opcom si am pe EPS eroarea din poza.
Ce am observat e ca atunci când virez pe loc la ralanti încãrcarea bateriei scade la 12v - 12.4v.
Daca o turez unpic încarcã normal 13.8 - 14.2v
Cauciucurile sunt 185/55 R15.
Ce am observat e ca atunci când virez pe loc la ralanti încãrcarea bateriei scade la 12v - 12.4v.
Daca o turez unpic încarcã normal 13.8 - 14.2v
Cauciucurile sunt 185/55 R15.
- florinro
- **
- 149 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
Revin cu un update. Se pare ca problema a fost din cauza presiunii în pneurile fata. Am gãsit pe partea stanga fata 1.4 bari și dreapta fata 1.8. Le-am umflat la 2.1 și de vineri pana acu n-au mai fost probleme. Probabil ca motorul EPS a fost suprasolicitat din cauza asta. Așadar mare grija corsari (mai ales cei cu 185/65 R15) la presiunea în pneuri. Mi-am instruit consoarta sã-și verifice mai des presiunea în pneuri și sa evite manevrarea volanului pe loc.
Rãmâne însã problema cu calibrarea, când virez la stânga se învârte o idee mai ușor decât la dreapta. Momentan nu ma apuc de calibrare având în vederea ca diferența este aproape insesizabila.
Rãmâne însã problema cu calibrarea, când virez la stânga se învârte o idee mai ușor decât la dreapta. Momentan nu ma apuc de calibrare având în vederea ca diferența este aproape insesizabila.
- marcu19
- **
- 102 mesaje
- din 08 Feb 2016
- Corsa 2003 Z13DT
- Iasi
marcu19
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2016
- Mesaj Privat
- dinu caravan
- *
- 2 mesaje
- din 22 Nov 2018
- Corsa 2001 Y17di
- Dolj
dinu caravan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Y17di
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2018
- Mesaj Privat
Salut,
Azi am plecat cu masina (Corsa c 2001 1.7 DI )
si in maxim 2 km am pierdut servodirectia.
Am mers fara servo spre casa si in inca 1 km, la viraje scoate sunete de sub volan foarte puternice.
Am facut test agrafa si imi da cod 0380 care pare ca nu are nici o treaba cu problema mea,
Am scos borne baterie toata noaptea si dimineata am pus contact 30 secunde si dupa pornit si lasat 20 min si nimic.
Am verfificat sigurantele si par ok/
Ce se mai poate face sa imi dau seama de unde este sa nu trebuiasca sa iau toata coloana ?
Multumesc.
Azi am plecat cu masina (Corsa c 2001 1.7 DI )
si in maxim 2 km am pierdut servodirectia.
Am mers fara servo spre casa si in inca 1 km, la viraje scoate sunete de sub volan foarte puternice.
Am facut test agrafa si imi da cod 0380 care pare ca nu are nici o treaba cu problema mea,
Am scos borne baterie toata noaptea si dimineata am pus contact 30 secunde si dupa pornit si lasat 20 min si nimic.
Am verfificat sigurantele si par ok/
Ce se mai poate face sa imi dau seama de unde este sa nu trebuiasca sa iau toata coloana ?
Multumesc.