Daca si cei din industria aeronautica ar face la fel ar da faliment clientii la cat costa o revizie la un avion !
Ideea este ca oricare reprezentanta din RO are tot interesul ca noi sa schimbam aceste piese mai des ca de la ei manopera este de 800 lei si de ce sa nu o perceapa mai des !
Vreau argumente logice si cazuri care sa demonstreze ca acest interval nu este ceea ce am spus eu mai sus ci chiar un sfat de urmat si nu un sfat de genul ca asa spun eu ca sunt destept si tare.
Din pacate pentru noi, conditiile de drum sunt mult mai proaste (foarte mult praf, in primul rand), ceea ce duce la uzuri semnificative. Chiar astazi un amic a patit-o (de aceea am intrat aici) cu un Renault Scenic adus acum 3 luni: i s-a rupt cureaua de distributie. Rezultatul? Un fleac, l-a ciuruit: distributie, supape, rectificare chiulasa, simering palier distributie, garnitura admisie, garnitura chiulasa, manopera, in total vreo 2500-3000 RON. Cred ca era un pic mai ieftin daca schimba distributia mai devreme decat zice francezul (pentru Franta) si respecta conditiile pentru Romania, nu?
Da, la avioane reviziile sunt planificate si in functie de conditiile geografice in care opereaza aeronava respectiva. Checklist-ul din anumite zone geografice difera mult fata de cel din alte zone la acelasi numar de ore de zbor, respectiv decolari-aterizari.
Mai trebuie sa tinem cont si de un aspect important: piesele sunt clasificate pe linia de productie in 2 mari categorii: de prim montaj si de schimb. Desi sunt identice, evident, cele de schimb NU intrunesc aceleasi criterii de calitate ca si cele de prim montaj. E mai mult de explicat, dar asa stau lucrurile. Si atunci, bineinteles, piesele de schimb nu mai pot fi garantate acelasi numar de km si aceleasi performante de exploatare in conditii diferite de drum.
Stima si prietenia!