alex8511
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2017
- Mesaj Privat
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
alex8511
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2017
- Mesaj Privat
iuliu m.
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Teleorman
- Masina: Insignia OPC 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2017
- Mesaj Privat
- Amilo2727
- **
- 183 mesaje
- din 08 Feb 2016
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
Amilo2727
- Mesaje scrise: 183
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2016
- Mesaj Privat
BUBULOL
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2016
- Mesaj Privat
- chelebet
- ****
- 1,234 mesaje
- din 02 Dec 2016
- Iasi
chelebet
- Mesaje scrise: 1,234
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2016
- Mesaj Privat
mihai05
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2017
- Mesaj Privat
Vreau sa incerc un ulei Valvoline pentru motorul Z14xep, dar nu sunt hotarat pe care dintre cele doua:
Valvoline SynPower xtreme MST 5w30 sau Valvoline SynPover 5W30.
Fac zilnic drumuri scurte prin oras (5-10 min) si saptamanal cativa Km extraurban.
O sa il schimb la 10.000 km. Preturile sunt la fel.
Xtreme are aprobare Dexos 2 si vascozitate 12 la 100 grade C dar are TBN 7.
Synpower are aprobare VW, MB si BMV LL01 si doar specificat ca respecta norma GM LL-A-025, LL-B-025 . Vascozitatea la 100 gr C este 11,7, dar are TBN 10.
Amandoua au specificatii Full Synthetic.
Nu stiu daca in cazul meu este mai indicat sa aleg pe cel cu TBN 10 sau pe cel cu vascozitate mai mare la 100 grade, tinand cant ca sunt uleiuri 5W30.
NU vreau sa bag w40.
Ce ma sfatuiti sa aleg ?
Valvoline SynPower xtreme MST 5w30 sau Valvoline SynPover 5W30.
Fac zilnic drumuri scurte prin oras (5-10 min) si saptamanal cativa Km extraurban.
O sa il schimb la 10.000 km. Preturile sunt la fel.
Xtreme are aprobare Dexos 2 si vascozitate 12 la 100 grade C dar are TBN 7.
Synpower are aprobare VW, MB si BMV LL01 si doar specificat ca respecta norma GM LL-A-025, LL-B-025 . Vascozitatea la 100 gr C este 11,7, dar are TBN 10.
Amandoua au specificatii Full Synthetic.
Nu stiu daca in cazul meu este mai indicat sa aleg pe cel cu TBN 10 sau pe cel cu vascozitate mai mare la 100 grade, tinand cant ca sunt uleiuri 5W30.
NU vreau sa bag w40.
Ce ma sfatuiti sa aleg ?
- IonutN
- **
- 285 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
IonutN
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Online
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
mihai05
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2017
- Mesaj Privat
- mecanicosu89
- *
- 44 mesaje
- din 11 Nov 2015
- Astra 2005 Z17DTL
- Galati
mecanicosu89
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2015
- Mesaj Privat
omefro- Suspendat
- 193 mesaje
- din 21 Jan 2017
- Insignia 2011
- Alta tara
omefro- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2017
- Mesaj Privat
- mecanicosu89
- *
- 44 mesaje
- din 11 Nov 2015
- Astra 2005 Z17DTL
- Galati
mecanicosu89
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2015
- Mesaj Privat
omefro- Suspendat
- 193 mesaje
- din 21 Jan 2017
- Insignia 2011
- Alta tara
omefro- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2017
- Mesaj Privat
- mecanicosu89
- *
- 44 mesaje
- din 11 Nov 2015
- Astra 2005 Z17DTL
- Galati
mecanicosu89
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2015
- Mesaj Privat
Vaux- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2017
- Mesaj Privat
Da, e destinat pt motoare prevazute cu filttru particule.
Despre pagube, greu de estimat. Oricum, partea "frumoasa" la uleiurile proaste, neconforme sau uzate tinute aiurea prin unele motoare este ca "rezultatele" nu se vad instant ci mai tarziu.
Prea ai nimerit 2 iepuri dintr-un foc ! Si Castrol si pt filtru particule ! Pt ca DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE, Castrol nu e ulei. Nu mai e. A mai ramas doar reclama si amintirea.
Ce sa faci ? Nu stiu, sint banii si masina ta.
Nu vreau sa ma tin destept dar eu unul l-as da jos in secunda 2. La fel am procedat la un moment dat cand total neinspirat am folosit un C3 in dti. Bine, m-a ajutat sa iau hotararea sa-l scot din motor dupa 3 zile si faptul ca acesta era extrem de galagios si nu trebuia sa fi expert sa-ti dai seama ca saracu' suferea de "neungere".
Desigur, vor spune multi ca ei merg "de ani de zile" pe combinatia asta si e totul ok, asa ca faci ce crezi tu ca e mai bine.
Despre pagube, greu de estimat. Oricum, partea "frumoasa" la uleiurile proaste, neconforme sau uzate tinute aiurea prin unele motoare este ca "rezultatele" nu se vad instant ci mai tarziu.
Prea ai nimerit 2 iepuri dintr-un foc ! Si Castrol si pt filtru particule ! Pt ca DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE, Castrol nu e ulei. Nu mai e. A mai ramas doar reclama si amintirea.
Ce sa faci ? Nu stiu, sint banii si masina ta.
Nu vreau sa ma tin destept dar eu unul l-as da jos in secunda 2. La fel am procedat la un moment dat cand total neinspirat am folosit un C3 in dti. Bine, m-a ajutat sa iau hotararea sa-l scot din motor dupa 3 zile si faptul ca acesta era extrem de galagios si nu trebuia sa fi expert sa-ti dai seama ca saracu' suferea de "neungere".
Desigur, vor spune multi ca ei merg "de ani de zile" pe combinatia asta si e totul ok, asa ca faci ce crezi tu ca e mai bine.
omefro- Suspendat
- 193 mesaje
- din 21 Jan 2017
- Insignia 2011
- Alta tara
omefro- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2017
- Mesaj Privat
Vaux- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2017
- Mesaj Privat
10 mii ? Un C3 intr-un cdti fara DPF in conditiile in care chiar un ulei ales cu grija (oricare de pe raft) crapa in maxim 8000 ?
Pai anterior i-ai spus omului ca NU e bun uleiul pt motorul lui si i-ai recomandat bine altceva si acum il indemni sa-l tina 10 mii ? Intelegeam un hai 5000.
Orice ulei ar fi si orice marca (vorbesc de cele de raft din Ro) dupa 5000 km incepe sa se duca dracu'. La 10 mii e praf. La 15 mii e otrava curata !
Dar ce conteaza ? Asa "se face in Ro" - se schimba la 10 mii, nu ?
Ce conteaza ca eu forjalesc masina la viteze de 140-160 sau traversez muntii saptamanal si un altul cu fix acelasi motor merge pana la piata cuminte in trafic de 2 ori pe saptamana !
Pe langa specificatii si cerinte hotarator in alegerea unui ulei si a intervalului schimb este si modul de exploatare a masinii.
La stilul meu de forjalit masina (80% drumuri ext) cateva mici exemple:
- Aral - cel mai prost avut mai ales dupa schimbarea formulei - la 5000 era praf
- Motul - 7000 praf
- Ravenol - 6000 praf
- Liqui Molly - da, ala recunoscut chiar de catre producator ca e hidrocracat, deci un semi " cum ar veni" - sint cu el la al 2-lea schimb si pare mai ok.
L-am dat jos la 7500 si la cum se prezenta mai puteam trage de el 1000 km. Maxim
Prin "praf" inteleg:
- motor zgomotos in special pe plaja ture 2500-4000 ture
- culoare de negru taciune (exista negru si exista negru-taciune ...daca ma fac inteles)
- zgomote de neungere la prima cheie
- la golirea din baie primul val vine cu conglomerate sau zemuri disociate
- la golirea din baie ultimele ramasite nu se preling ci picura precum apa
- in lumina si la o privire mai atenta se observa microșpanul in lighean + alte reziduri
Daca mai vorbim de depuneri, consum sau volatilitate deja ne complicam.
Eu vorbesc din prisma experientei mele cu un y17dt la care am respectat cerintele producatorului pt marcile amintite.
@ mecanicosu - oricum, primii cativa km va parea totul ok. De pe la vreo 3000 km incolo poate vei remarca diferente de sound. Demarajul si economia combustibil oricum poti sa le uiti - le-ai pus in pioneze. Stiu ca nu ma crezi pt ca nu ai cu ce sa compari. Pana faci schimbul si pui un ulei adevarat, se uita, se dilueaza senzatia de acum de cum merge masina. E firesc, sintem oameni.
La 5000 TBN-ul s-a dus dracu' pt ca oricum e mic la un C3 si uite asa pana la 10 mii fortezi motorul sa inoate intr-o zama ciudata.
....aaaa, sa nu uitam - nu doar ca in timp uleiul se descompune dar se mai si umple de tot felul de reziduri.
Pai anterior i-ai spus omului ca NU e bun uleiul pt motorul lui si i-ai recomandat bine altceva si acum il indemni sa-l tina 10 mii ? Intelegeam un hai 5000.
Orice ulei ar fi si orice marca (vorbesc de cele de raft din Ro) dupa 5000 km incepe sa se duca dracu'. La 10 mii e praf. La 15 mii e otrava curata !
Dar ce conteaza ? Asa "se face in Ro" - se schimba la 10 mii, nu ?
Ce conteaza ca eu forjalesc masina la viteze de 140-160 sau traversez muntii saptamanal si un altul cu fix acelasi motor merge pana la piata cuminte in trafic de 2 ori pe saptamana !
Pe langa specificatii si cerinte hotarator in alegerea unui ulei si a intervalului schimb este si modul de exploatare a masinii.
La stilul meu de forjalit masina (80% drumuri ext) cateva mici exemple:
- Aral - cel mai prost avut mai ales dupa schimbarea formulei - la 5000 era praf
- Motul - 7000 praf
- Ravenol - 6000 praf
- Liqui Molly - da, ala recunoscut chiar de catre producator ca e hidrocracat, deci un semi " cum ar veni" - sint cu el la al 2-lea schimb si pare mai ok.
L-am dat jos la 7500 si la cum se prezenta mai puteam trage de el 1000 km. Maxim
Prin "praf" inteleg:
- motor zgomotos in special pe plaja ture 2500-4000 ture
- culoare de negru taciune (exista negru si exista negru-taciune ...daca ma fac inteles)
- zgomote de neungere la prima cheie
- la golirea din baie primul val vine cu conglomerate sau zemuri disociate
- la golirea din baie ultimele ramasite nu se preling ci picura precum apa
- in lumina si la o privire mai atenta se observa microșpanul in lighean + alte reziduri
Daca mai vorbim de depuneri, consum sau volatilitate deja ne complicam.
Eu vorbesc din prisma experientei mele cu un y17dt la care am respectat cerintele producatorului pt marcile amintite.
@ mecanicosu - oricum, primii cativa km va parea totul ok. De pe la vreo 3000 km incolo poate vei remarca diferente de sound. Demarajul si economia combustibil oricum poti sa le uiti - le-ai pus in pioneze. Stiu ca nu ma crezi pt ca nu ai cu ce sa compari. Pana faci schimbul si pui un ulei adevarat, se uita, se dilueaza senzatia de acum de cum merge masina. E firesc, sintem oameni.
La 5000 TBN-ul s-a dus dracu' pt ca oricum e mic la un C3 si uite asa pana la 10 mii fortezi motorul sa inoate intr-o zama ciudata.
....aaaa, sa nu uitam - nu doar ca in timp uleiul se descompune dar se mai si umple de tot felul de reziduri.
omefro- Suspendat
- 193 mesaje
- din 21 Jan 2017
- Insignia 2011
- Alta tara
omefro- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2017
- Mesaj Privat
Vaux- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2017
- Mesaj Privat