Uite ce am gasit :
OFF-TOPIC - Apropo de ulei, am auzit de la un mecanic ce s-a intors din Germania, una SHOCK !
Cica a lucrat la un atelier de garantii OPEL si majoritatea masinilor venite la revizie cu probleme la motor aveau ulei ARAL. Cand le demontau baile, gasea tot felul de depuneri, inclusiv pompe infundate, canale de ungere, etc.
Patronul lor a spus ca nu mai da garantie la cele cu ulei ARAL, dar dupa ceva scandal, au venit cei de la ARAL si au incheiat un contract in care spuneau ca isi asuma in totalitate cheltuielile de reparatii, daca vor accepta in continuare sa puna uleiul lor.
Si gata...
sau
Si acum sa-ti descriu simptome de la tacheti la masina mea . Deci , tacheti noi , chiulasa veche :
1. Ulei 5 W 30
a) iarna - cu acest ulei la pornire nu bateau , pt ca e foarte fluid si ajunge imediat sa unga componentele . Insa dupa o exploatare de o ora cand se "fluidiza" foarte mult la relanti tachetii se auzeau usor . In putine ture ( de la 1200 in sus ) nu se mai auzea , pt ca pompa isi facea treaba si astupa "imperfectiunile" din chiulasa .
b) Vara - nu se putea circula cu acest ulei , pt ca era prea subtire pt. perioade calduroase ( vezi W30 ) si imediat cand se incalzea motorul si dupa exploatari in ture la relanti se auzeau ca bateau usor .
2. Ulei 10W60 ( Castrol RS )
a) Iarna - La pornire tachetii bat cu acest ulei , ceea ce creeaza o uzura foarte mare a lor . Este un ulei gros care rezista la teperaturi inalte ale mediului inconjurator .
b) Vara - Dupa ce mergeai pe 40 de grade cu masina in ture , o lasai la relanti si vreau sa-ti spun ca nu se auzeau deloc tachetii . Un ulei foarte bun care-si faceau treaba din plin . Insa nu era de mers iarna cu el , dupa cum am spus mai sus...
Considera ca ai spalat motorul cu acel Aral, desi sa stii ca este slab, nu curata. Pune un Mobil1, scump dar merita fiecare banut.