De atunci i-am schimbat asa: Pompa de apa, termostat, garnitura de chiuloasa, toate noi si radiator de la dezmembrari! Am aceeasi problema: Creste apa pana la 100 si trece peste! Am vorbit cu niste mecanici pe aici si i-am intrebat daca poate sa fie chiuloasa ovala sau ceva, si a zis ca nu e de la chiuloasa ca nu borboroseste in borcan si nici nu baga apa in ulei sau invers! Acum nici nu stiu ce sa fac, sunt disperat am nevoie de masina si nu pot sa o folosesc! Simptomele sunt: Creste temperatura si apa in borcanul de expansiune! Ce poate sa fie???? Mi-a zis cineva sa fac o curatare cu soda caustica pe instalatie, dar mi-a zis in acelasi timp ca este si riscul sa-mi strice ambele radiatoare( cel de racire si cel de caldura), in cazul in care prinde o zona mai slaba sau un por ceva!
Va rog Sunt disperat ajutati-ma cu sfat ceva! Este posibil sa se fi depus solutia aia de astuparea porilor pe undeva naspa si sa optureze vreun canal ceva?? Am facut un experiment, adica: Am pus apa curenta in vasul de expansiune si am lasat sa curga, si am scos furtunul gros care iese din termostat si intra in radiator si am lasat sa mearga! Cand s-a deschis a inceput sa taraie apa afara, adica curgea foarte putin si cund o turam curgea un pic mai mult! Mi se pare ciudat la grosimea furtunului ala sa curga asa putina apa!
Al doilea experiment a fost ca m-am dus la tara la tata si am scos termostatul afara, am cuplat o pompa de fantana care are un debit de un tol si-un sfert la iesire si i-am dat drumul! Deci cum imtra apa, asa iesea, acelasi debit, si apa curata iesea! Am schmbat si sensul de intrare a apei acelasi lucru! Nu mi s-a parut sa fie infundat ceva! Deci nu stiu ce sa mai fac sau sa mai schimb! Tin sa specific ca radiatorul nu cred ca este infundat, deoarece se incalzeste complet! Astept pareri si sugestii! Multumesc anticipat!
Este foarte adevarat ca acea solutie de infundat porii este foarte daunatoare masinilor pentru ca, asa cum ai patit si tu, infunda, se formeaza din ea dupa ce o introduci in sistem, bucati tari care se prind pe unde apuca si apuca prin orificiile mai fine ale sistemului de racire, adica exact prin chiuloasa si motor. Rezultatul l-ai simtit pe propria ta masina, racirea nu se mai poate face cum trebuie si te intrebi de ce.
Aici pot sa dau un sfat, o metoda pe care nu am testat-o personal, insa am vazut-o testata de baietii de la Top Gear demult, in formatul lor initial. Despre ce se poate face in situatii ca cea in care ai fost si tu, de fisuri mici in radiator atunci cand esti la drum. Ajuta foarte bine sa bagi in sistem nu acele solutii care se gasesc de cumparat, ci albus crud de ou. Acesta coaguleaza la temperatura ridicata a lichidului si obtureaza porii sau fisurile fine. In schimb, nu formeaza acele blocuri indestructibile pe care le formeaza solutiile comerciale si nu obtureaza canalele chiuloasei sau ale motorului.