Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Asa a fost.
Distributia cu cureaua slabita si spre norocul meu toate rolele la locul lor insa rola intinzatoare nu a lucrat sa poata compensa uzura progresiva a curelei. Diferenta un "dinte" intre roilele axelor cu came fata de alinierea corecta.
Am asezat cum trebuie iar acum masina si-a recapatat o mare parte din cai inapoi.
Totusi raman problemele anterioare din electronica masinii desi azi inainte de reasezarea distriobutiei am pus si o alta clapeta iar aseara tarziu pedala.
Sa-l pupe micasa p-ala care a pus atata electronica inutila pentru lucruri atat de simple. ECU habar nu avea de pozitia curelei (sincronizarea supapelor bla-bla)
Distributia cu cureaua slabita si spre norocul meu toate rolele la locul lor insa rola intinzatoare nu a lucrat sa poata compensa uzura progresiva a curelei. Diferenta un "dinte" intre roilele axelor cu came fata de alinierea corecta.
Am asezat cum trebuie iar acum masina si-a recapatat o mare parte din cai inapoi.
Totusi raman problemele anterioare din electronica masinii desi azi inainte de reasezarea distriobutiei am pus si o alta clapeta iar aseara tarziu pedala.
Sa-l pupe micasa p-ala care a pus atata electronica inutila pentru lucruri atat de simple. ECU habar nu avea de pozitia curelei (sincronizarea supapelor bla-bla)
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
O secventa din ultimul livedata scos desi ECU clapeta si pedala a fost inlocuite (cu SH-uri ale producatorilor care au echipat originalul) de pe masini functionale, arata asa:
Calculated Throttle Position / Throttle Position / Engine Speed
12 Partial Load 981
13 Partial Load 1,217
14 Partial Load 1,356
15 Invalid 1,533
9 Idle 1,712
9 Idle 1,611
9 Partial Load 1,327
15 Partial Load 1,03
15 Invalid 1,137
15 Invalid 1,174
15 Invalid 1,26
16 Invalid 1,356
19 Invalid 1,461
22 Invalid 1,555
21 Invalid 1,662
10 Partial Load 1,777
9 Idle 1,842
9 Idle 1,642
9 Partial Load 1,307
15 Partial Load 1,317
15 Invalid 1,23
11 Invalid 1,271
8 Idle 1,57
9 Idle 1,509
9 Idle 1,232
8 Idle 1,127
7 Idle 1,08
De aici devine treaba de finete si nu stiu pe nimeni in Prahova atat de dibaci.
Daca aveti careva o sugestie astept pe PM.
Calculated Throttle Position / Throttle Position / Engine Speed
12 Partial Load 981
13 Partial Load 1,217
14 Partial Load 1,356
15 Invalid 1,533
9 Idle 1,712
9 Idle 1,611
9 Partial Load 1,327
15 Partial Load 1,03
15 Invalid 1,137
15 Invalid 1,174
15 Invalid 1,26
16 Invalid 1,356
19 Invalid 1,461
22 Invalid 1,555
21 Invalid 1,662
10 Partial Load 1,777
9 Idle 1,842
9 Idle 1,642
9 Partial Load 1,307
15 Partial Load 1,317
15 Invalid 1,23
11 Invalid 1,271
8 Idle 1,57
9 Idle 1,509
9 Idle 1,232
8 Idle 1,127
7 Idle 1,08
De aici devine treaba de finete si nu stiu pe nimeni in Prahova atat de dibaci.
Daca aveti careva o sugestie astept pe PM.
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Din livedata stocate parametrii pedalei (2buc) sunt in limitele corecte.
Clapeta insa (3buc) este in afara plajei prescrise.
Azi am avut ocazia si ambitia nebuna de a inlocui partea superioara a instalatiei electrice, adica mufa superioara cu toata caracatitza ei de cablaj si mufe. Am facut asta in parcarea blocului si distractia a fost maxima.
Erori identificate dupa asta cu op-com in deplasare:
P0170 - Lean Exhaust
(02) - Not present
Ramane: lipsa de putere, gazele evacuate la temperatura mare si cu fluctuatii de presiune (in spate dupa toba finala) iar eu incep sa ma gandesc pe zi ce trece sobolanind prin matzele Zafirei la resuscitarea caroseriei de la Kadett-ul abandonat cu 4 ani in urma. Macar motorasul ala mergea extraordinar de bine.
Clapeta insa (3buc) este in afara plajei prescrise.
Azi am avut ocazia si ambitia nebuna de a inlocui partea superioara a instalatiei electrice, adica mufa superioara cu toata caracatitza ei de cablaj si mufe. Am facut asta in parcarea blocului si distractia a fost maxima.
Erori identificate dupa asta cu op-com in deplasare:
P0170 - Lean Exhaust
(02) - Not present
Ramane: lipsa de putere, gazele evacuate la temperatura mare si cu fluctuatii de presiune (in spate dupa toba finala) iar eu incep sa ma gandesc pe zi ce trece sobolanind prin matzele Zafirei la resuscitarea caroseriei de la Kadett-ul abandonat cu 4 ani in urma. Macar motorasul ala mergea extraordinar de bine.
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Of Doamne, esti singura persoana (ghinionista) cu Zafira A.
Ti-am spus ca o mare parte din problema era ECU, dupa schimbare vad ca inca ai probleme, nu cumva ai si catalizatorul aproape infundat?
Eu de P0170 nu mai scap de cand am montat GPL( am facut zeci de reglaje), m-am resemnat si il sterg de fiecare data cu un ELM 327 (parca), dar tu parca nu ai GPL pe masina, deci e posibil ca sonda lambda 2 sa citeasca eronat sau catalizator infundat, verifica si canistra carbon ( am avut probleme la 2 Zafire si o Vectra), cauta si ia niste injectoare cu imprumut de la cineva.
Pompa de benzina ai luat-o pe original sau aftermarket? Trebuie sa ai 3,8 bari presiune pe pompa altfel o sa mearga foarte ciudat masina.
Ti-am spus ca o mare parte din problema era ECU, dupa schimbare vad ca inca ai probleme, nu cumva ai si catalizatorul aproape infundat?
Eu de P0170 nu mai scap de cand am montat GPL( am facut zeci de reglaje), m-am resemnat si il sterg de fiecare data cu un ELM 327 (parca), dar tu parca nu ai GPL pe masina, deci e posibil ca sonda lambda 2 sa citeasca eronat sau catalizator infundat, verifica si canistra carbon ( am avut probleme la 2 Zafire si o Vectra), cauta si ia niste injectoare cu imprumut de la cineva.
Pompa de benzina ai luat-o pe original sau aftermarket? Trebuie sa ai 3,8 bari presiune pe pompa altfel o sa mearga foarte ciudat masina.
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Nu e tata ghinion, a amortizat deja in 4 ani investitia de 2000E.
Nu prea vreau insa sa ma despart de ea doar ca are crampe-n MS-DOS la venirea primaverii.
O sa verific cumva zilele urmatoare vreo fisura sau neetanseitate pe admisie ca restul sunt cam toate inlocuite, schimbate, curatate... ba chiar mai am si un alt ECU de testat. O sa vad cum fac rost si de niste injectoare inainte de a lua VDO la 4ooRon/buc.
Nu prea vreau insa sa ma despart de ea doar ca are crampe-n MS-DOS la venirea primaverii.
O sa verific cumva zilele urmatoare vreo fisura sau neetanseitate pe admisie ca restul sunt cam toate inlocuite, schimbate, curatate... ba chiar mai am si un alt ECU de testat. O sa vad cum fac rost si de niste injectoare inainte de a lua VDO la 4ooRon/buc.
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Eu stiu ca Zafira isi scoate banii (sunt la a doua Zamfirica ) Doar ca vad ca ai tu ghinion si nu-i dai de cap.
Nu stiu daca se merita sa dai 1200 lei pe 4 injectoare noi, daca erai aproape te ajutam cu placere (sa faci o proba cu ale mele)
Mai verifica si garnitura de la clapeta de acceleratie, costa doar 7-10 lei.
Si mai schimba si tu discheta MS-DOS, treci pe CD sau USB
Nu stiu daca se merita sa dai 1200 lei pe 4 injectoare noi, daca erai aproape te ajutam cu placere (sa faci o proba cu ale mele)
Mai verifica si garnitura de la clapeta de acceleratie, costa doar 7-10 lei.
Si mai schimba si tu discheta MS-DOS, treci pe CD sau USB
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Am luat azi acea garnitura de care amintesti si cea a galeriei de admisie, ramane de vazut cand am timp de ele. Azi din joaca am verificat etanseitatea admisiei de aer astupand cu palma intrarea in debitmetru si asa am oprit motorul ;-D
Am pus cel de al doilea ECU cu cateva ore in urma si am apucat sa parcurg doar cativa Km (cat sa iau garniturile amintite). In mod ciudat incepe sa raspunda la pedala sau poate e o iluzie 'ca n-am apucat sa analizez datele din op-com.
Am pus cel de al doilea ECU cu cateva ore in urma si am apucat sa parcurg doar cativa Km (cat sa iau garniturile amintite). In mod ciudat incepe sa raspunda la pedala sau poate e o iluzie 'ca n-am apucat sa analizez datele din op-com.
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Am bananait vreo 60Km azi si ECU asta al 2-lea a facut toti banii, trage frumos de la primul ciupit al acceleratiei si a adus cam toti caii fugiti pe camp inapoi in motor. Am dat si ceva panta pe drum de tara in marginea unei paduri si a fost asa cum trebuie reactia motorului. Primul nu ma lasa din P0170 si valori de cca 50mV dupa ce se incalzea motorul neam.
Am facut rost si de niste injectoare cu tot cu rampa sa ma mai joc un pic si cu alea fiindca mai are balbe usoare in evacuare si consumul e prea mare la cat de curat iese in livedata fara nici o eroare. Presupun ca unul sau doua scapa un pic pe ele si cand nu sunt actionate de ecu.
Mai are momente, la start de obicei, cand da asta:
P0340 - Camshaft Sensor Incorrect Signal
Am dat dracu la pierderi banii de pe Delphi-ul cumparat nou acum 2-3 saptamani si am luat azi un alt senzor de la Valeo. Vedem daca revine...
Oricum punand una peste alta masina a redevenit utilizabila.
Am facut rost si de niste injectoare cu tot cu rampa sa ma mai joc un pic si cu alea fiindca mai are balbe usoare in evacuare si consumul e prea mare la cat de curat iese in livedata fara nici o eroare. Presupun ca unul sau doua scapa un pic pe ele si cand nu sunt actionate de ecu.
Mai are momente, la start de obicei, cand da asta:
P0340 - Camshaft Sensor Incorrect Signal
Am dat dracu la pierderi banii de pe Delphi-ul cumparat nou acum 2-3 saptamani si am luat azi un alt senzor de la Valeo. Vedem daca revine...
Oricum punand una peste alta masina a redevenit utilizabila.
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Nu reusesc sa inteleg asta in livedata si e lafel vreme de 3 ECU inlocuite:
Adica valorle clapetei "Throttle Position" peste 15% trec in eroare "Invalid" si nu dibui de ce/ unde face asta.
Deasemeni o alta curiozitate ar fi: ce importanta are "engine load" si valorile lui afisate de testerul op-com.
Adica valorle clapetei "Throttle Position" peste 15% trec in eroare "Invalid" si nu dibui de ce/ unde face asta.
Deasemeni o alta curiozitate ar fi: ce importanta are "engine load" si valorile lui afisate de testerul op-com.
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am avut o pedala de acceleratie de Astra H "defecta" (saptamana trecuta), am desfacut partea cu lamelele si stupoare erau intacte (asa se vedea cu ochiul liber), dar la jumatatea cursei nu mai atingeau pe placa unde face contact(carbune sau ce este acolo). Ca avea cam aceleasi simptome ca la tine, am tras putin de lamele (le-am mai deschis putin) si surpriza masina merge bine si fara acel mesaj de "invalid".
Nu spun ca si la tine e acelasi lucru`, e doar o idee.
Nu spun ca si la tine e acelasi lucru`, e doar o idee.
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Una buna, merci!
Chiar am o a doua pedala la indemana sa ma joc un pic acolo.
Azi am inlocuit distributia. Pompa de apa a iesit doar cu levierul si cca. 2 ore de clabuci la bot. La doar 40.000 marele Hepu a oxidat ca dracu de intepenise pe blocul motor. Am pus Valeo si sper sa se comporte mai bine...
Chiar am o a doua pedala la indemana sa ma joc un pic acolo.
Azi am inlocuit distributia. Pompa de apa a iesit doar cu levierul si cca. 2 ore de clabuci la bot. La doar 40.000 marele Hepu a oxidat ca dracu de intepenise pe blocul motor. Am pus Valeo si sper sa se comporte mai bine...
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Probabil ca e hepu de sse (pentru sarantocii de la est) nush ce sa zic, in mod ciudat lamele elicei erau din tabla ambutisata. Asta daca nu am primit vreo ciunga-n par in cutie de hepu...
Acum nu stiu cum sa remediez un filet in dural la care surubul a iesit cu ceva span pe el si nu cred ca il mai pot strange destul cat sa am baza in el (rola de ghidaj inainte de pompa de apa). Am o idee tembela sa pun canepa cu pasta de etansare s-apoi dracu il mai scoate cand ii vine dinou vremea
Acum nu stiu cum sa remediez un filet in dural la care surubul a iesit cu ceva span pe el si nu cred ca il mai pot strange destul cat sa am baza in el (rola de ghidaj inainte de pompa de apa). Am o idee tembela sa pun canepa cu pasta de etansare s-apoi dracu il mai scoate cand ii vine dinou vremea
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
mai bine schimba rola daca vrei sa fii sigur.
o sa iesi mai ieftin daca pui de noua.
sintem prea saraci sa facem cirpeli - din proprie experienta - ultima, cu alternatorul la a mea, am ramas cu un releu de incarcare nou in
portbagaj, daca luam alternator nou din prima scuteam banii de releu..., da` nu-i bai, ca si asta va fi bun la momentul oportun.
altfel, daca ai "carne" suficienta in zona gaurii stergi filetul vechi cu burghiul si filetezi apoi cu filetul urmator (mai mare) potrivit (nu stiu daca ai loc pe acolo, sper sa fi inteles bine la ce te referi)
mai bine schimba rola daca vrei sa fii sigur.
o sa iesi mai ieftin daca pui de noua.
sintem prea saraci sa facem cirpeli - din proprie experienta - ultima, cu alternatorul la a mea, am ramas cu un releu de incarcare nou in
portbagaj, daca luam alternator nou din prima scuteam banii de releu..., da` nu-i bai, ca si asta va fi bun la momentul oportun.
altfel, daca ai "carne" suficienta in zona gaurii stergi filetul vechi cu burghiul si filetezi apoi cu filetul urmator (mai mare) potrivit (nu stiu daca ai loc pe acolo, sper sa fi inteles bine la ce te referi)
Tomahawk
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2012
- Mesaj Privat
Evident ca in distributie inlocuiesc totul cu piese noi.
Doar rolele de ghidaj au ramas neschimbate in distributie (am amanat pana gasesc o solutie acolo), oricum e o ciorba de marci intr-o varza de masina... Curea Gates, r.intinzatoare INA, p.apa Valeo si tot rahatu fiindca nu m-am carpit la timp de 500 sa iau kit skf. Am ITP in saptamana care urmeaza si mai vad apoi...
Acum circul cu ea si am deja o lista cu necesitati in masura bugetarii viitoare.
Multzam de sugestie oricum!
Doar rolele de ghidaj au ramas neschimbate in distributie (am amanat pana gasesc o solutie acolo), oricum e o ciorba de marci intr-o varza de masina... Curea Gates, r.intinzatoare INA, p.apa Valeo si tot rahatu fiindca nu m-am carpit la timp de 500 sa iau kit skf. Am ITP in saptamana care urmeaza si mai vad apoi...
Acum circul cu ea si am deja o lista cu necesitati in masura bugetarii viitoare.
Multzam de sugestie oricum!