- hollowcoves
- *
- 1 mesaje
- din 10 Feb 2017
- Astra 2005
- Cluj
hollowcoves
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2017
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,069 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,069
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Cam asa arata bucsa facuta de mine. Am luat dintr-un magazin de bricolaj o piulita de metric 11 pe care am taiat-o la un atelier de confectionat chei. Prin infiletare a intrat pe ax.
Speram ca la cea de a doua astra sa scap de blestemul clapetei dar.... asta e.
Pentru demontarea ei, nu este nevoie sa desfaceti tot ansamblul. Se scoate doar aeroterma.
Detaliile le gasiti in postul lui@george_slz din prima pagina.
adriannis
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2015
- Mesaj Privat
Hankok
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2018
- Mesaj Privat
ICiobanu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2018
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- mituionradu
- *
- 13 mesaje
- din 02 Mai 2013
- Astra 1997 F830022
- Constanta
mituionradu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1997 F830022
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2013
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- mituionradu
- *
- 13 mesaje
- din 02 Mai 2013
- Astra 1997 F830022
- Constanta
mituionradu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1997 F830022
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2013
- Mesaj Privat
am demontat doar compartimentul cu clapeta 1) se demonteaza comparimentul sunt 2 suruburi sus 2) se demonteaza grila si stergatoarele de afara 3) se demonteaza cele patru surubuiri de la gura de aspirarie plus un surub din gura de aspiratie ca cele din interior se scote muufa motorasului si se extrage usor compartimentul cu clapeta se remediaza clapeta .pentru reglare aveti grja ca pe ax si carcasa angrenajelor sunt doua puncte cu vopsea trebuiesc aliniate se monteaza si se face proba totul este ok se monteza invesului demontari BAFTA /img][/imglb]
- mituionradu
- *
- 13 mesaje
- din 02 Mai 2013
- Astra 1997 F830022
- Constanta
mituionradu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1997 F830022
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2013
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,505 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,505
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Off topic:
Cand proiectantii au ajuns la acest capitol, cred ca se facuse cam ora 22 - 23, erau obositi, fiind doi, unul s-a ocupat de partea mecanica, iar celalalt de partea de comanda electronica. (cred ca erau si certati, ca nu au vorbit unul cu celalalt)
On topic:
Limitarea capãt de cursã, au facut-o pe douã cãi: 1. prin determinare supracurent, cand mecanismul ajunge in capat si se "forțeazã" si 2. prin perioada de timp maxim de actionare.
Limita de supracurent, a fost stabilita mult prea sus, astfel ca nu se ajunge la indeplinirea aceastei conditii, deci, limitarea de cursa, ramane pe "umerii" perioadei de timp, perioada aleasa si ea, nefericit de mare, undeva cam la de 3 ori timpul necesar mecanismului de a efectua cursa completa.
Asa se face ca partea mecanica din acest intreg, nu rezista la solicitarile foarte mari, care au loc la fiecare actionare a acestui mecanism.
Au incercat (unii spun ca au si reusit) sa remedieze acest defect de proiectare, prin confectionarea unui cuplaj care sa reziste la forte mai mari (acel chit de reparatie cu tija mai lunga).
O varianta de "cârpealã", care sa si reziste, este aceasta reparatie a elementelor cuplajului, dar neaparat si o limitare a fortei de angrenare generate de motor/reductor prin limitarea curentului prin motor, cu ajutorul unui rezistor (undeva la 100 de ohmi si 3W) inseriat cu alimentarea motorasului. Pare destul de "neprofi", dar este sanatos.
Cand proiectantii au ajuns la acest capitol, cred ca se facuse cam ora 22 - 23, erau obositi, fiind doi, unul s-a ocupat de partea mecanica, iar celalalt de partea de comanda electronica. (cred ca erau si certati, ca nu au vorbit unul cu celalalt)
On topic:
Limitarea capãt de cursã, au facut-o pe douã cãi: 1. prin determinare supracurent, cand mecanismul ajunge in capat si se "forțeazã" si 2. prin perioada de timp maxim de actionare.
Limita de supracurent, a fost stabilita mult prea sus, astfel ca nu se ajunge la indeplinirea aceastei conditii, deci, limitarea de cursa, ramane pe "umerii" perioadei de timp, perioada aleasa si ea, nefericit de mare, undeva cam la de 3 ori timpul necesar mecanismului de a efectua cursa completa.
Asa se face ca partea mecanica din acest intreg, nu rezista la solicitarile foarte mari, care au loc la fiecare actionare a acestui mecanism.
Au incercat (unii spun ca au si reusit) sa remedieze acest defect de proiectare, prin confectionarea unui cuplaj care sa reziste la forte mai mari (acel chit de reparatie cu tija mai lunga).
O varianta de "cârpealã", care sa si reziste, este aceasta reparatie a elementelor cuplajului, dar neaparat si o limitare a fortei de angrenare generate de motor/reductor prin limitarea curentului prin motor, cu ajutorul unui rezistor (undeva la 100 de ohmi si 3W) inseriat cu alimentarea motorasului. Pare destul de "neprofi", dar este sanatos.
- Mihai.P
- **
- 332 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 332
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Inserierea unui rezistor la mine a dat roade, dupa 3 ani mecanismul clapetei functioneaza perfect. Si a fost lipit cu super glue!
Pentru cine intereseaza, detalii mai jos.
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#1883108
Pentru cine intereseaza, detalii mai jos.
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#1883108
- sebage
- ****
- 2,505 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,505
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Grozava treaba! Rog a nu se lua in seama valoarea indicata de catre mine, pentru rezistor, din moment ce alta valoare este testata si functioneaza in timp.
O completare, rezistorul poate fi inseriat oriunde in circuit, avand acelasi efect.
Adica, chiar si taind un fir ce merge in mufa (pentru colegii cu mai putina indemanare si mai putine scule).
O completare, rezistorul poate fi inseriat oriunde in circuit, avand acelasi efect.
Adica, chiar si taind un fir ce merge in mufa (pentru colegii cu mai putina indemanare si mai putine scule).
- mituionradu
- *
- 13 mesaje
- din 02 Mai 2013
- Astra 1997 F830022
- Constanta
mituionradu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1997 F830022
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2013
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,505 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,505
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
- mituionradu
- *
- 13 mesaje
- din 02 Mai 2013
- Astra 1997 F830022
- Constanta
mituionradu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1997 F830022
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2013
- Mesaj Privat
mituionradu a scris:Frumoasa descriere .nu sunt de meserie electronist dar eu zic cã trebuie înseriat sau in paralel un circuit sa limiteze atunci când motorașul da in greu sa nu mai intervinã nici turele și nici timpul pãrerea mea.va mulțumesc.
mai concret pe circuit ar trebui un circuit cand da motorul in sarcinã ( de greu) sa limiteze asta e ideea .va multumesc.
- Mihai.P
- **
- 332 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 332
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,505 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,505
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Ai citit ceea ce s-a scris mai sus (explicatia cauzei si remedierea)?
Daca nu, citeste. Daca da, reciteste atent.
Si daca totusi rezistorul inseriat, tocmai in acest scop, nu te "satisface" (din cauza simplitãții), iei o decada de rezistente, determini exact intensitatea curentului in circuit la cuplul maxim dorit, ne spui si cu drag iti vom calcula un generator de curent constant, pe valoarea solicitata de tine (schema, cablaj, componente).
Sa nu te mire insa atunci cand vei vedea ca rezultatul va fi acelasi ca in cazul rezistorului inseriat.
Numai bine!
Daca nu, citeste. Daca da, reciteste atent.
Si daca totusi rezistorul inseriat, tocmai in acest scop, nu te "satisface" (din cauza simplitãții), iei o decada de rezistente, determini exact intensitatea curentului in circuit la cuplul maxim dorit, ne spui si cu drag iti vom calcula un generator de curent constant, pe valoarea solicitata de tine (schema, cablaj, componente).
Sa nu te mire insa atunci cand vei vedea ca rezultatul va fi acelasi ca in cazul rezistorului inseriat.
Numai bine!