Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • AFogaras

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Salutare,

Sunt nou pe forum, nevoia m-a adus aici.

Am facut gresala sa cumpar o Agila de 1.0, care nu pornea deloc, am cumparat-o pt era ieftina si nu avea rugina, cu gandu' ca o voi repara eu.

M-am apucat de ea si am facut urmatoarele (pe scurt):

-Am pus-o pe tester: Eroarea P0340-camshaft sensor. Se rezolva- am cumparat una originala Bosch-Eroarea totus persista. Ulterior am descoperit ca un mecanic "priceput" a umblat la calculator si a indoit 2 pini, unul din ele era semnalul de la acest senzor. Am indreptat pinul, l-am pus la loc si eroarea a disparut. Alte erori nu mai am, dar totusi nu porneste

-Am verificat presiunea la rampa de injectie: 3.8 bari, exact cum scrie in carte. Am scos rampa de injectie la vedere sa vad daca lucreaza injectoarele, 2 din ele lucreaza cum trebuie, 1 asa mai anemic. Dar totusi nu porneste.

-Am verificat bujiile, pareau ok, dar am zis ca pentru siguranta le schimb. Am cumparat tot echivalent cu original, ca cica trebuie de tip multi ground electrode, altfel pot fi scuipate de injectoare nu mai produce scnteia.

-Am verificat rampa de aprindere. Am scos bujiile la vedere, le-am bagat in rampa, le-am dat masa la fiecare cu un cablu. Ficare scotea scanteie. Dar tot nu porneste.

-Am verificat daca motorul are compresie: 14 bari la 2 din cilindrii, la unu doar 12 bari.

-Am verificat clapeta de acceleratie: Nu are depuneri substantiale. Inchidea si deschidea fara probleme. Am sa ma apuc sa o curat, si am sa curat si galeria de admisie, impruna cu teava de la EGR.

Uneori cand dadeam cheie, parca avea tendinta sa porneasca, dar renunta repede, nici o data nu am reusit sa o pornesc.
Bateria e buna.

Aveti vre-o idee ce poate sa aiba? Oare distributia sa fie sarita?




MODEL: Opel Agila A
MOTOR: Z10XE
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salut. Scoate sonda lambda de dinainte de catalizator și încearcã așa, poate este catalizatorul înfundat.
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
controleaza si zona cheie contact . s-a umblat pe acolo? cheia e ok? ...adica cipul ei.
si bineinteles vezi daca lantul e la locul lui. scoate capacul de la tacheti si vezi daca motorul mai e aliniat.


Ultima modificare făcută de winstonn33 la Mie 17 Jun, 2020 11:41 am
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
mariustintea a scris:Salut. Scoate sonda lambda de dinainte de catalizator și încearcã așa, poate este catalizatorul înfundat.


daca a pus-o pe teste trebiua sa ii dea ceva eroare la sonda.
poate ar fi mai bine pentru test sa scoata doar mufa nu si sonda...
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Mariustintea s-a referit la catalizator infundat/spart și la demontarea și excluderea sondei lambda pentru a facilita evacuarea gazelor în cazul în care este obturat, nu a zis cã sonda lambda ar avea vreun defect. În cazul asta nu apare nici o eroare pe nicãieri, am pãțit și eu la o mașinã chestia asta,era catalizatorul spart și se înfundase zona respectiva. Dacã se sparge fagurele și se rotește puțin, fumul nu mai poate ieși.
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
aha. ok am inteles. totusi e greu de crezut sa se infunde asa tare de la ceramica sparta incat sa nu mai pornreasa deloc si fara sa aibe erori.
din cate stiu eu, chiar si cu el infundat, porneste merge relanti in jur de +-1 minut si se opreste.
In fine, daca tot sa inhama sa scoata sonda macar sa bage pe gaura sondei aer de la iesirea unui aspirator. sa asa o sa fie sigur ca iese usor-sau nu, aerul in spate la toba.
la agila da... fiind catalizatorul f. aproape de motor, este posibil sa il opreasca instantaneu.
  • AFogaras

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2020

  • Mesaj Privat
winstonn33 a scris:controleaza si zona cheie contact . s-a umblat pe acolo? cheia e ok? ...adica cipul ei.
si bineinteles vezi daca lantul e la locul lui. scoate capacul de la tacheti si vezi daca motorul mai e aliniat.


Cheia pare ok, am si cea de rezerva. La zona de contact nu s-a umblat, cel putin nu se vede, am sa verific mai amanuntit.

Capacul de la tacheti l-am dat jos, lantul e ok, trebuie sa vad daca e la semn.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Scoate mifa de la senzor came si da cheie.
  • AFogaras

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Am scos mufa de la senzorul de la axu cu came. Tot asa, nu porneste.

Nu am desfacut inca sonda lambda, dar am verificat daca iasa ceva din esapament, cand dau la demaror. Se simte ca iasa ceva gaze de acolo.

Alte idei?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Scoate capac culbutori carter superior, scoate bujii, invirte motor sens ceas si pe capac distributie ai semn cam la ora doi, pe fulie ai crestatura fiiina care trebuie sa bata cu asta, posibil la 180grd daca un tampit a umblay acolo. La axe came cele doua fante sa fie perfect orizontale, la floricica senzor came un raportor scolaresc.
Posibil distributie sarita, faca tragi de lant lejer atunci este clar.
Fa poze ca te ghidam noi.
  • AFogaras

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Salutare!

Azi m-am apucat sa verific daca distributia e la semn.
Am pus fulia de la vilbrochen la semn, am dat jos capacu de la axu cu came sa vad daca fantele din extremitatea axelor sunt in aceeasi linie si paralele cu orizontala motorului...da de unde...doar axul cu came de la admisie statea cat de cat.....vezi poza.



Am slabit surubul rotii de lant a axei cu came de la evacuare, l-am pus in aceeasi linie cu celalat ax cu came, cu un soi de liniar gasit pe acasa.

Am pus toate la loc,...si sa ii dau cheie. Nu vroia sa porneasca. Dupa aceea m-am gandit ca nici axu cu came de la admisie nu era chiar la semn, asa ca am decis sa scot mufa de la senzoru de la axu cu came. Dau din nou cheie.....dupa cateva insistente: A INVIAAAAT!

Am si dat o tura pe aici prin sat, dar cred ca nu o mai chinui fara sa ii schimb distributia complet, are un tzacanit specific.

Ma mira faptul ca chiar daca distributia a fost deplasata, nu a avut supape lovite de pistoane.

Mersi de ajutor! Mult noroc!

P.S. Are careva idee unde gasesc o trusa de fixat motor, sa ii schimb distributia?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezu la astia https://zimber-scule.com/ro/...-smann-tools.html
Clar ca e o chinezarie de cacao dar poate o tura merge. Nu uita de cheie dino.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR