Sunt Posesorul unui Astra Classic G Sedan 2008, motor Z17DTL, având 235000 km reali, masinã cu unic proprietar.
Întâmpin urmãtoarea problemã:
Am primit un sfat (dupã am aflat cã nu e ok) sã pun motorului ulei 10w40. Dupã ce a început sã curgã ulei pe la garnituri, am schimbat urmãtoarele: Garniturile de la injectoare, Capac culbutori, Garniturã ax came. Problema cu scurgerile au dispãrut. Am trecut înapoi pe 5w30. Cu toate acestea, masina continuã sã consume mult ulei. Schimbul l-am fãcut odatã cu operatia de mai sus, la 230000 km. Acum, dupã 5000 km se aprinde becul de la ulei si joja e sub semnul minim.
Întrebarea este: unde ar trebui sã verific, de unde sã încep?
Mentionez cã: am demontat si curãtat toatã tubulatura aferentã EGR-ului, precum si EGR-ul însusi. L-am gasit plin de mâl (o combinatie de funingine si ulei). L-am curãtat, la fel si restul. Tubulatura era si ea plinã de ulei, am demontat tot pânã la turbinã, iar turbina are, de asemenea, o dârã de ulei. Am pus mâna sã simt un eventual joc la ansamblul rotativ (ax), dar nu prea îmi dau seama.
La pornirea la rece becul de ulei stã aprins mai mult decât de obicei, iar la stingerea lui se aude cum uleiul urcã în rampã, iar concomitent motorul scoate un sunet metalic foarte nasol, care dureazã cam 2 minute, pânã se încãlzeste oleacã (aceste simptome sunt prezente indiferent de nivelul de ulei din baie). Asta poate fi de la pompa de ulei sau de la turbinã?
Vã rog mult, îndrumati-mã spre ceva, orice. Majoritatea reparatiilor le-am fãcut cu mâna mea.
MODEL: Astra 2008
MOTOR: Z17DTL
Sari direct la Soluție