NLilian
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2019
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
In primul rand vreau sa multumesc tuturor membrilor acestui forum!
Cu ajutorul vostru am reusit sa rezolv unele probleme la care parea ca nu exista rezolvare!
Acum ma confrunt cu o problema noua. Dupa inceperea sezonului calduros, a trebuit sa pun in functiune si AC-ul.
lasand la o parte alte probleme pe care masina inca le are, am avut probleme cu incarcarea.
Am desfacut alternatorul si am constatat ca una din diode este arsa. Am cumparat punte de diode cu tot cu releu incarcare (RV-H001 Mobiletron).
Toate bune si frumoase, incarca perfect cand masina este rece. Problema apare cand masina incepe sa se incalzeasca iar mai rau, atunci cand pornesc
aerul conditionat, dar doar cand ventilatorul care este pe instalatia de AC, merge la turatie mare, scade incarcarea undeva la 12.6 v la relanti.
Ce ma sfatuiti sa verific, cu ce anume sa incep?
Multumesc mult!
MODEL: Opel Astra H 2006
MOTOR: Z17DTH
LOCATIE: BUCURESTI
In primul rand vreau sa multumesc tuturor membrilor acestui forum!
Cu ajutorul vostru am reusit sa rezolv unele probleme la care parea ca nu exista rezolvare!
Acum ma confrunt cu o problema noua. Dupa inceperea sezonului calduros, a trebuit sa pun in functiune si AC-ul.
lasand la o parte alte probleme pe care masina inca le are, am avut probleme cu incarcarea.
Am desfacut alternatorul si am constatat ca una din diode este arsa. Am cumparat punte de diode cu tot cu releu incarcare (RV-H001 Mobiletron).
Toate bune si frumoase, incarca perfect cand masina este rece. Problema apare cand masina incepe sa se incalzeasca iar mai rau, atunci cand pornesc
aerul conditionat, dar doar cand ventilatorul care este pe instalatia de AC, merge la turatie mare, scade incarcarea undeva la 12.6 v la relanti.
Ce ma sfatuiti sa verific, cu ce anume sa incep?
Multumesc mult!
MODEL: Opel Astra H 2006
MOTOR: Z17DTH
LOCATIE: BUCURESTI
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
NLilian
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2019
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Eu inca nu i-am dat de cap. Chiar acum doua zile am schimbat alternatorul cu unul nou, la o firma specializata pe alternatoare si electromotoare, firma la care am facut reparatii si in trecut si in care am mare incredere.
Pe scurt:
- vechiul alternator a fost reparat ultima data prin inlocuire punte + releu Mobiletron. Incarca ok, doar cand era foarte cald afara scadea incarcare la aprox. 12,8-12,6 V cu AC pornit si ventilatia pe treapta mare de viteza. Asta se intampla doar la ralanti, daca apasam cat de putin acceleratia tensiunea crestea peste 13,5V. Daca dadeam ventilatia pe treapta mica tensiunea revine.
- alternatorul nou incarca ok, testat in gol si sarcina, dar aceeasi problema la cald cu AC si ventilatia pe treapta mare. Mecanicul se scarpina in ceafa si pune pe seama consumatorulor mari (adica ventilatoare AC+racire, ventilatie, compresor, etc.)
Ce am observat in meniul secret:
- cand incarca ok apare ”Mode: U”
- cand cade tensiunea apare ”Mode: None”
Inca studiez fenomenul si acele moduri din meniul secret.
Momentan solutia gasita de mine este sa nu mai folosesc ventilatia pe trepte mari, indiferent de cat de cald este.
Pe scurt:
- vechiul alternator a fost reparat ultima data prin inlocuire punte + releu Mobiletron. Incarca ok, doar cand era foarte cald afara scadea incarcare la aprox. 12,8-12,6 V cu AC pornit si ventilatia pe treapta mare de viteza. Asta se intampla doar la ralanti, daca apasam cat de putin acceleratia tensiunea crestea peste 13,5V. Daca dadeam ventilatia pe treapta mica tensiunea revine.
- alternatorul nou incarca ok, testat in gol si sarcina, dar aceeasi problema la cald cu AC si ventilatia pe treapta mare. Mecanicul se scarpina in ceafa si pune pe seama consumatorulor mari (adica ventilatoare AC+racire, ventilatie, compresor, etc.)
Ce am observat in meniul secret:
- cand incarca ok apare ”Mode: U”
- cand cade tensiunea apare ”Mode: None”
Inca studiez fenomenul si acele moduri din meniul secret.
Momentan solutia gasita de mine este sa nu mai folosesc ventilatia pe trepte mari, indiferent de cat de cald este.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
NLilian
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2019
- Mesaj Privat
Salut, am verificat acum bornele si am constatat ca este o problema cu ambele borne... Masurat la borna de la alternator si carcasa clapetei shut off, cu toti consumatorii opriți:14.4; masurat pe bornele bateriei, 14,2; masurat la borna alternator - carcasa clapeta, ventilatie treapta 4, ac pornit ,faza scurta - 13.2; la borne 12.6.... borna minus se încinge tare. O sa trag un cablu de masa pe motor si revin cu rezultate. O sa resertiziez si cablul de la alternator, dar o sa mai dureze ceva zile.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Motorul de 1.7 ( in afara de DTJ DTR) este recunoscut pentru problemele cu incarcarea.
Probleme si mai mari apar cand se inlocuieste alternatorul cu ceva no name eventual de 80A Sunt disponibile alternatoare in 3 variante de putere 80 - 100 si 110 A . Din fabrica vin cu 110 A daca pe masina este prezent aer conditionat.
Ai sa vezi ca dupa ce remediezi toate punctele slabe nu ai sa observi diferente notabile.
Ce vreau sa zic ca alternatorul asta ... nu face fata la 2 ventilatoare + servo + eventual faruri+aeroterma adica trage din greu. La alte marci aceeasi capacitate a alternatorului NU sunt probleme de genul acesta.
Probleme si mai mari apar cand se inlocuieste alternatorul cu ceva no name eventual de 80A Sunt disponibile alternatoare in 3 variante de putere 80 - 100 si 110 A . Din fabrica vin cu 110 A daca pe masina este prezent aer conditionat.
Ai sa vezi ca dupa ce remediezi toate punctele slabe nu ai sa observi diferente notabile.
Ce vreau sa zic ca alternatorul asta ... nu face fata la 2 ventilatoare + servo + eventual faruri+aeroterma adica trage din greu. La alte marci aceeasi capacitate a alternatorului NU sunt probleme de genul acesta.
- ahappyuser
- *******
- 6,733 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,733
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Din fabrica vin cu 100 A daca pe masina este prezent aer conditionat, cu 110 A daca pe masina este prezent QuickHeat.
Alternatorul Hitachi cu punte si releu Hitachi face fata fara probleme, însa cu punte Mobiletron si releu Cargo (ambele China) nu va face fata daca o sa folosesti A/C-ul prin oras. Este sfatul pe care l-am primit de la electrician, eu deja m-am conformat (folosesc A/C doar la drumuri inafara orasului).
Alternatorul Hitachi cu punte si releu Hitachi face fata fara probleme, însa cu punte Mobiletron si releu Cargo (ambele China) nu va face fata daca o sa folosesti A/C-ul prin oras. Este sfatul pe care l-am primit de la electrician, eu deja m-am conformat (folosesc A/C doar la drumuri inafara orasului).
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
HItachi ... neHittachi... alternatorul asta se comporta ca si cum ar fi de 80 A . Solutia este baterie de 80 AH si o revizie la alternator cand incepe sa dea semne de oboseala.In conditiile astea o sa ai cu AC + faruri un 13.5 V asta in oras , daca folosesti si servo ai sa vezi un 13.2 pe acolo pe undeva .
Obisnuieste-te ca anual sa arunci o privire la alternator ... am avut destui ani 1.7 si dupa o vara se cunostea , desfacut refacut pus la loc. SI scuza-ma l-am refacut de vreo 5 ori ... a 6 a oara -am inlocuit cu totul ca nu am mai avut ce sa pun inapoi.Asta a tinut tot 1 an... daca mai combini alternatorul asta cu o baterie slaba crapa imediat.
Cine a avut 1.7 mai multi ani stie despe ce vorbesc, ba baga ulei in alternator, ba pica puntea ... ba bobinaju, ca la Dacie anual trebuie sa umbli in el.
Obisnuieste-te ca anual sa arunci o privire la alternator ... am avut destui ani 1.7 si dupa o vara se cunostea , desfacut refacut pus la loc. SI scuza-ma l-am refacut de vreo 5 ori ... a 6 a oara -am inlocuit cu totul ca nu am mai avut ce sa pun inapoi.Asta a tinut tot 1 an... daca mai combini alternatorul asta cu o baterie slaba crapa imediat.
Cine a avut 1.7 mai multi ani stie despe ce vorbesc, ba baga ulei in alternator, ba pica puntea ... ba bobinaju, ca la Dacie anual trebuie sa umbli in el.
- katalin.r
- **
- 139 mesaje
- din 22 Sep 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
katalin.r
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2012
- Mesaj Privat
La pornire, dupa ce cuplezi AC si pornesti farurile, daca pleci cu masina si iei viraj (consum mare servo) se intampla de multe ori sa intre in protectie de scurtcircuit, se intrerupe incarcarea 2-3 secunde si pica brusc undeva pe la 12,1 V, cat are in baterie, asta pana mergi putin pe drum drept si accelerezi, cand revine, in functie de baterie/noroc pe la 13,5...13,9 sau chiar 14,1 (verificat in meniu ascuns). Fara ventilatoarele pornite de la AC nu scade sub 13,7 dar am bateria relativ noua, cu cea veche am prajit vreo 4 alternatoare in 2 ani, asadar conteaza enorm bateria la alternatorul asta subdimensionat/proiectat defectuos.
- ahappyuser
- *******
- 6,733 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,733
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Op3l a scris:HItachi ... neHittachi... alternatorul asta se comporta ca si cum ar fi de 80 A . Solutia este baterie de 80 AH si o revizie la alternator cand incepe sa dea semne de oboseala.In conditiile astea o sa ai cu AC + faruri un 13.5 V asta in oras , daca folosesti si servo ai sa vezi un 13.2 pe acolo pe undeva .
Obisnuieste-te ca anual sa arunci o privire la alternator ... am avut destui ani 1.7 si dupa o vara se cunostea , desfacut refacut pus la loc. SI scuza-ma l-am refacut de vreo 5 ori ... a 6 a oara -am inlocuit cu totul ca nu am mai avut ce sa pun inapoi.Asta a tinut tot 1 an... daca mai combini alternatorul asta cu o baterie slaba crapa imediat.
Cine a avut 1.7 mai multi ani stie despe ce vorbesc, ba baga ulei in alternator, ba pica puntea ... ba bobinaju, ca la Dacie anual trebuie sa umbli in el.
Obisnuieste-te ca anual sa arunci o privire la alternator ... am avut destui ani 1.7 si dupa o vara se cunostea , desfacut refacut pus la loc. SI scuza-ma l-am refacut de vreo 5 ori ... a 6 a oara -am inlocuit cu totul ca nu am mai avut ce sa pun inapoi.Asta a tinut tot 1 an... daca mai combini alternatorul asta cu o baterie slaba crapa imediat.
Cine a avut 1.7 mai multi ani stie despe ce vorbesc, ba baga ulei in alternator, ba pica puntea ... ba bobinaju, ca la Dacie anual trebuie sa umbli in el.
Am trei motoare ISUZU de 1.7 pe masinile mele : X17DT (1997), Z17DTL (2004), Z17DTH (2005) toate cu A/C si din propria mea experienta pot sa spun ca o reparatie cu piese ,,Made in China,, la motorul X17DT reparatia tine in medie 6-7 ani. La Astra G 2004 cu motor Z17DTL masina cumparata in 2015 si folosind masina vara cu mers pe A/C doar inafara orasului uite ca a facut 6 ani alternatorul cu care am cumparat masina si nu da semne de oboseala. La Z17DTH a murit dintr-o data la fix 1 an de la cumpararea masinii, prin primavara... fara sa folosesc A/C si spre surprinderea electricianului nu a cedat puntea sau releul ci rotorul (fiind partial intrerupt, atunci cand se dilata se intrerupea incarcarea). Alternatorul a fost reconditionat (rotor nou) si de un an e sus pe masina, de data asta cu o punte HUKO (puntea Mobiletron am dat-o jos, preventiv) insa am folosit in continuare releul original cu care a venit masina din DE. CHINA sau neCHINA pentru DE... nu e acelasi lucru (aceiasi calitate) ca si pentru Europa de Est (ex. RO).
Eu prefer sa vorbesc din propria experienta, din cum am folosit masina si ce s-a stricat la ea, cand s-a stricat alternatorul si cat a tinut reparatia lui, dupa ce am fost la un electrician care intelege alternatoarele astea ,,numite slabe,, de românii nostrii care le repara preponderent cu piese Made in CHINA si vândute pe RO. Cat dai atâta face, pe urma esti liber sa te plângi de rezultat pe orice foum... oamenii te vor intelege pentru ca probabil sunt in exact aceiasi situatie.
L.E:
Eu am baterii VARTA (una Silver/doua BLUE) de 74Ah pe cele trei motorizari de 1.7 ISUZU, mai mare nu pun ca nu are niciun rost in opinia mea. Asa le-am folosit pâna acum, asa o sa continui cu ele ca si pâna acum. Inainte de a da vina pe alternatoarele de pe 1.7 ia verificati daca nu vi se incing bornele si daca nu cumva punctele de masa sunt oxidate la masina. Personal, la Z17DTH a trebuit sa schimb borna de plus (se incalzea la drum lung, incarcarea fluctua intre 13,6v-14,1v dupa cum avea chef masina), asa ca am luat o borna de plus din dezmembrari si m-am chinuit serios sa o montez acolo unde a fost cea originala (e ceva de lucru, dar in opinia mea rezultatul final justifica munca depusa).