FPopa319
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2022
- Mesaj Privat
Salut, la un opel astra j sedan, benzina, motor B16xer, fabricatie 2016, gpl montat la 3000km, am erorile din poza. Cea P0420 stiu ca este de la catalizator, se pare din cauza gpl (este de aprox. 2 ani, initial cand mergeam pe benzina dispãrea si doar la GPL apãrea, acum daca o sterg apare din nou si daca merg doar pe benzina). Am fost la service si nu m-au lãmurit ca ar avea ceva concret.... ca este de la GPL, ca este de la benzina învechita in rezervor, dar benzina aceea nu sta mai mult de o luna pt ca mai merg si pe benzina (alimentez cam 15 litri pe luna si încerc ca ultimii 1-2 km când ajung acasã sa-i fac pe benzina ca sa nu am probleme dimineata la pornire), deci nu merg doar pe gpl.
Cum mi-au aparut aceste erori, sãptãmâna trecuta mi s-a spart un furtun mic de la clapeta de acceleratie( celelalte 2 care pleacã din clapeta cãtre vasul de expansiune si termostat le-am schimbat in trecut), am fost atent sa nu depãseascã 100 grade temperatura apei la bord, ca sa nu ard garnitura de chiuloasa, am mai completat cu apa, am fost la service si am schimbat furtunasul, dar dupa 2 zile de la service am început sa am probleme si am mers înapoi la ei si au gãsit erorile din imagine. Ca simptome, când stau la semafor dupa 1-2 minute pleacã ventilatorul de pe radiator si-mi da eroarea in bord cu service ESP care inteleg ca este o eroare generala ( a verificat ventilatorul in service si merg toate treptele, initial credea ca nu merge treapa 1 la ventilator).
Am fãcut un drum in exteriorul orasului de aprox 400km, am mers doar pe benzinã(asa am stabilit la service ca sa consum benzina deteriorata din rezervor) si din ce mi-am dat seama nu are putere cum avea înainte de faza cu furtunasul spart.. De cateva zile mergand doar prin oras si doar pe benzina, am constata ca consuma cam 14% benzina iar inainte de furtunasul spart consuma in oras cam 10%, la relanti consuma 1.3-1.4 vs 0.7-0.9 inainte. Din ce am mai citit pe forum eroarea P0443 are legatura cu consumul?
In feb.2022 am schimbat bobina de inductie - delphy si bujiile-GM (la acelasi service la care am mers acum) si le-am zis ca poate nu merge bobina ca urmare a erorii gasite misfiring detection si mi-au raspuns ca nu este de acolo ca trebuia sa dea si o erore pe unul dintre pistoane de genul p0301/p0302.....
De anul trecut de cand niste "mecanici recomandati" mi-au schimbat supapele (cica 2 au fost arse din cauza gpl), rectificare chiuloasa, garnituta schimbata, oringuri supape, etc am constata dupa 4 luni ca masina consumase cam 2.5 litri de ulei, iar acum am rãmas cu acest consum de aprox 0.35 litri la 1000km parcursi.
A mai experimentat cineva asemenea simptome/erori?
Multumesc.
MODEL: Opel astra j 1.6 sedan benzina
MOTOR: b16xer
Cum mi-au aparut aceste erori, sãptãmâna trecuta mi s-a spart un furtun mic de la clapeta de acceleratie( celelalte 2 care pleacã din clapeta cãtre vasul de expansiune si termostat le-am schimbat in trecut), am fost atent sa nu depãseascã 100 grade temperatura apei la bord, ca sa nu ard garnitura de chiuloasa, am mai completat cu apa, am fost la service si am schimbat furtunasul, dar dupa 2 zile de la service am început sa am probleme si am mers înapoi la ei si au gãsit erorile din imagine. Ca simptome, când stau la semafor dupa 1-2 minute pleacã ventilatorul de pe radiator si-mi da eroarea in bord cu service ESP care inteleg ca este o eroare generala ( a verificat ventilatorul in service si merg toate treptele, initial credea ca nu merge treapa 1 la ventilator).
Am fãcut un drum in exteriorul orasului de aprox 400km, am mers doar pe benzinã(asa am stabilit la service ca sa consum benzina deteriorata din rezervor) si din ce mi-am dat seama nu are putere cum avea înainte de faza cu furtunasul spart.. De cateva zile mergand doar prin oras si doar pe benzina, am constata ca consuma cam 14% benzina iar inainte de furtunasul spart consuma in oras cam 10%, la relanti consuma 1.3-1.4 vs 0.7-0.9 inainte. Din ce am mai citit pe forum eroarea P0443 are legatura cu consumul?
In feb.2022 am schimbat bobina de inductie - delphy si bujiile-GM (la acelasi service la care am mers acum) si le-am zis ca poate nu merge bobina ca urmare a erorii gasite misfiring detection si mi-au raspuns ca nu este de acolo ca trebuia sa dea si o erore pe unul dintre pistoane de genul p0301/p0302.....
De anul trecut de cand niste "mecanici recomandati" mi-au schimbat supapele (cica 2 au fost arse din cauza gpl), rectificare chiuloasa, garnituta schimbata, oringuri supape, etc am constata dupa 4 luni ca masina consumase cam 2.5 litri de ulei, iar acum am rãmas cu acest consum de aprox 0.35 litri la 1000km parcursi.
A mai experimentat cineva asemenea simptome/erori?
Multumesc.
MODEL: Opel astra j 1.6 sedan benzina
MOTOR: b16xer
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Uof, cu ce sa incepem...
1. da, GPL-ul reglat prost arde catalizatorul (P0420), eroarea de amestec sarac tot de la asta vine...
2. cand ramai fara apa, senzorul de temperatura ramane si el in aer - iar 100°C raportate pot fi mult mai multe in motor
2.5. cand completezi cu apa rece intr-un motor incins e buba.
3. poate ai noroc si a cedat doar modulul de aprindere (P0300) - trebuie vazut pe tester. La acest motor nu este obligatoriu sa dea si 0301-0304.
4. in cazul tau, mai degraba consumul de ulei mare a dus la arderea catalizatorului
5. Eroarea de EVAP se sorteaza repede, test evap e rapid;
6. Codul P2097 nu-mi suna, cred ca pe un GDS2 are alta insemnatate.
In concluzie, par sa fie mai multe adunate.
1. da, GPL-ul reglat prost arde catalizatorul (P0420), eroarea de amestec sarac tot de la asta vine...
2. cand ramai fara apa, senzorul de temperatura ramane si el in aer - iar 100°C raportate pot fi mult mai multe in motor
2.5. cand completezi cu apa rece intr-un motor incins e buba.
3. poate ai noroc si a cedat doar modulul de aprindere (P0300) - trebuie vazut pe tester. La acest motor nu este obligatoriu sa dea si 0301-0304.
4. in cazul tau, mai degraba consumul de ulei mare a dus la arderea catalizatorului
5. Eroarea de EVAP se sorteaza repede, test evap e rapid;
6. Codul P2097 nu-mi suna, cred ca pe un GDS2 are alta insemnatate.
In concluzie, par sa fie mai multe adunate.
FPopa319
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2022
- Mesaj Privat
Salut
Am fost din nou la service, am schimbat capacul motor/de tacheti (cel de deasupra motorului), furtunul epurator gaze care pleacã din acest capac catre clapeta de acceleratie (imi curgea ulei in jurul clapetei de acceleratie si din ce mi-au spus la service cand se strica supapa turnata in capac trage ulei in clapeta prin acest furtun epurator) si acum o sa urmãresc daca mai consuma ulei (ei spun ca multe motoare consuma ulei din aceasta cauza si nu de la uzura segmentilor si la mine acum n-ar trebui sa mai consume ulei sau sa consume puțin, nu ca pana acum 350 ml/1000km).
Dupa schimbarea capacului, consumul de benzina la relanti este 0.8-1.1, consumul in oras 10-11%, am rãmas cu erorea P0420 si P0300 si pleacã ventilatorul de pe radiator si-mi da eroarea in bord cu service ESP, iar masina merge putin trepidat la pornire cand este rece. Cei de la service, ca sa vadã de unde vine eroarea P0300, au pus o bobina noua de inductie (delphy), voiau sa vada daca masina merge corect, si din pãcate nu a fost nici de la bobina. Atunci au scos bujiile si au constatat ca bujia de la pistonul 4 este afumata, au schimbat-o cu alta noua si dupa test a afumat-o si pe aceea. Au pus din nou testerul sa mãsoare nu știu ce la pistoane/cilindri ( n-am retinut) si la primii 3 a arata o valoare zero, iar la pistonul/cilindru 4 a arata o valoare de 650-800 ceea ce estimeaza ei ca lucreaza in parametri de 60-70% acel piston/cilindru.
Diagnosticul dat de ei este ca mi s-a ars din nou o supapa, se pare ca din cauza amestecului de ulei cu gpl + benzina. Am intrebat daca acel fum de pe bujie poate sa vina de la injectorul de benzina care ar putea fi defect si mi-au zis ca nu. Asa ca ar trebui desfacut motorul, vazut daca este vreo supapa arsa/indoita sau mai grav cilindru fisurat, rectificat chiuloasa, schimbat garnitura chiuloasa, supape arse/indoite, garnituri supape, etc costul aprox fiind intre 4000-5000 lei.
Nu am certitudinea ca dupa aceasta reparatei nu pãțesc ca anul trecut cand niste "mecanici recomandati" mi-au schimbat supapele (cica 2 au fost arse din cauza gpl), rectificare chiuloasa, garnituta schimbata, oringuri supape, etc si dupa 4 luni sa constatat ca masina consumase cam 2.5 litri de ulei/7000 km...
Voi ce pãrere aveți?
Am fost din nou la service, am schimbat capacul motor/de tacheti (cel de deasupra motorului), furtunul epurator gaze care pleacã din acest capac catre clapeta de acceleratie (imi curgea ulei in jurul clapetei de acceleratie si din ce mi-au spus la service cand se strica supapa turnata in capac trage ulei in clapeta prin acest furtun epurator) si acum o sa urmãresc daca mai consuma ulei (ei spun ca multe motoare consuma ulei din aceasta cauza si nu de la uzura segmentilor si la mine acum n-ar trebui sa mai consume ulei sau sa consume puțin, nu ca pana acum 350 ml/1000km).
Dupa schimbarea capacului, consumul de benzina la relanti este 0.8-1.1, consumul in oras 10-11%, am rãmas cu erorea P0420 si P0300 si pleacã ventilatorul de pe radiator si-mi da eroarea in bord cu service ESP, iar masina merge putin trepidat la pornire cand este rece. Cei de la service, ca sa vadã de unde vine eroarea P0300, au pus o bobina noua de inductie (delphy), voiau sa vada daca masina merge corect, si din pãcate nu a fost nici de la bobina. Atunci au scos bujiile si au constatat ca bujia de la pistonul 4 este afumata, au schimbat-o cu alta noua si dupa test a afumat-o si pe aceea. Au pus din nou testerul sa mãsoare nu știu ce la pistoane/cilindri ( n-am retinut) si la primii 3 a arata o valoare zero, iar la pistonul/cilindru 4 a arata o valoare de 650-800 ceea ce estimeaza ei ca lucreaza in parametri de 60-70% acel piston/cilindru.
Diagnosticul dat de ei este ca mi s-a ars din nou o supapa, se pare ca din cauza amestecului de ulei cu gpl + benzina. Am intrebat daca acel fum de pe bujie poate sa vina de la injectorul de benzina care ar putea fi defect si mi-au zis ca nu. Asa ca ar trebui desfacut motorul, vazut daca este vreo supapa arsa/indoita sau mai grav cilindru fisurat, rectificat chiuloasa, schimbat garnitura chiuloasa, supape arse/indoite, garnituri supape, etc costul aprox fiind intre 4000-5000 lei.
Nu am certitudinea ca dupa aceasta reparatei nu pãțesc ca anul trecut cand niste "mecanici recomandati" mi-au schimbat supapele (cica 2 au fost arse din cauza gpl), rectificare chiuloasa, garnituta schimbata, oringuri supape, etc si dupa 4 luni sa constatat ca masina consumase cam 2.5 litri de ulei/7000 km...
Voi ce pãrere aveți?
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
FPopa319
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2022
- Mesaj Privat
Dome
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Sedan 2015 b16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2023
- Mesaj Privat