Salutare! Am urmatoarea problema si sper sa ma puteti ajuta. Pe masina am o instalatie de gaz Tomaseto functionala dar care din nu stiu ce motive nu ii mai permite pompei de benzina sa functioneze. Cum am ajuns la concluzia asta? Pai, masina nu mai porneste deloc pe benzina si am inceput sa caut problema. Am verificat in rampa de alimentare a injectoarelor si nu era nicio presiune, apoi am ascultat la rezervor daca se aude pompa functionand si nimic. Urmatorul pas a fost sa verific acel releu care nu este in cutia cu sigurante unde sunt si celelalte relee, ci care sta in aer pe un manunchi de fire care vin de la calculatorul de gaz. Ma refer la releul care intrerupe alimentarea la pompa de benzina Am controlat acel releu sa vad daca este functional (tutorial de pe net) si este ok. Din cate am observat la pompa de benzina este facuta o deviere a alimentarii acesteia, a fost taiat firul care intra in pompa (+) , deviat spre motor in releul care sta in aer si apoi intorcandu se si intrand la (+) pompei. Daca am luat (+) care vine la releu si l am pus la baterie, pompa functioneaza si masina porneste fara probleme. Am anulat acea deviere de alimentare a pompei spre releul de la motor, legand iar cablul original de alimentare a pompei, dar nu am tensiune deloc. Am verificat siguranta din portbagaj care stiu ca are legatura cu pompa de benzina si este ok. Eliminand acel releu al instalatiei de gaz nu ar trebui ca masina sa aiba releul original ptr pompa de benzina? Am cautat pe net sa vad unde se afla releul pompei de benzina si nu am gasit decat explicatii pentru toate sigurantele. Imi puteti spune unde il pot gasi? Ma rog, care e, ca la motor sunt mai multe relee si vreo doua spatii libere care nu sunt populate si ma gandesc ca ori este ars releul ori nu este prezent acolo si o fi cel de care spuneam mai devreme ca sta in aer! Sper ca nu v am plictisit la cat am scris dar am zis sa fiu concis si sa evit multe intrebari. Va multumesc!
MODEL: Vectra C benzina
MOTOR: 1.6, 100hp
Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Salut. Merci de raspuns dar in portbagaj nu am gasit decat siguranta numarul 10. Releul daca zici ca e acolo nu ar trebui sa fie vizibil? Sunt doar sigurante.
Salut, da, l am gasit, nu mi am dat seama ca ar putea sa fie in spate releele. Multumesc frumos! Totusi nu am rezolvat problema si nu pot intelege ce se intampla. Am scos releul, l am controlat cu plusul de la baterie pe 86 si minus pe 85 se aude cum face click, apoi am verificat continuitatea intre pini 30 si 87 si este ok. Am masurat direct in soclul unde ar veni releul si pe pinul 30 am 12v indiferent daca am pus contactul sau nu, apoi cu contactul pus am masurat pinii 85 si 86 si am curent dar doar 11V. Am pus releul la locul lui dar am dat jos plasticul sa observ daca se apropie acele lamele inchizand circuitul cand pun contactul si nu se misca deloc. Am facut manual atingerea intre lamelele din releu si pompa merge. Deci releul nu cupleaza desi exista curent. Intrebare: acei 11V sunt prea putini sa declanseze releul? Si daca da, de ce ar ajunge voltaj mai mic pe pinul 85, releul doar l am controlat si merge, chiar am cumparat unul la fel si tot acelasi fenomen. Merci!
Din ceea ce vad eu, pinul nr.86 al releului, trebuie sa fie direct la masa (caroserie, minus).
Pinul nr.85, ar trebui sa fie comandat cu +12V, direct din ECU, pinul 28 (maro cu verde) din mufa A. Din ECU si pana la releu, firul trece prin doua mufe.
Recomand sa te asiguri ca ai masa (minus) pe pinul 86 ... apoi sa vezi unde se pierd cei +12V. (mare atentie ca nu ai mereu comanda pentru pompa, daca motorul nu functioneaza)
Am facut asa: am masurat pe pinul 30 si 86 fara sa pun contactul si nu aveam nimic, iar cu contactul pus am avut 11V. Deci si pinul 85 si pinul 86 sunt comandati de ecu? Pinul 30 are 12v daca il masor cu masa de la caroserie, deci e permanent si daca am masurat pinul 30 cu 86 si nu mi a dat nimic pana nu am pus contactul, inseamna ca minusul din 86 e comandat de ecu, dar si plusul adica 85 nu are curent pana nu pun contactul... deci? Nu mai inteleg nimic, explicatie logica pentru mine ar fi ca acest curent este unul slab si V si amperi si nu declanseaza releul. Ma insel?
Reciteste atent ceea ce am scris!
Pinul nr.86 TREBUIE sa fie direct la masa/minus/caroserie. (direct, inseamna ca este un fir pus la masa, nu rin ECU sau altceva.)
Pe pinul nr.85, trebuie sa ai +12V (care vin din ECU, asa cum am scris deja) cateva secunde dupa ce pui contactul, apoi se intrerupe pana "dai la automat".
P.S. Cu ceilalti doi pini ai releului, nu mai ai treaba, pentru ca din explicatia ta, este clar ca circuitul de "forta" este in regula.
Salut! Multumesc pentru indrumari! Am facut cum ai spus, am pus pinul 86 direct la caroserie si daca masor cu contactul pus pe pinul 86 si pe pinul 85 am 12 V. Cand pun releul in soclu si pun contactul nu se intampla nimic, releul nu face click, deci nu functioneaza. Am scos din soclu firele si le am pus direct pe releu si surpriza, nu mai am 12V cand cuplez pinii 85 si 86, am 0 V. Adica cu cele doua fire unul pin 86 si altul pin 85 necuplate la releu am 12V cuplate la releu 0V. Am doua relee, ma refer la cele cu care fac testele, unul al masinii si unul nou cumparat! Le am mai testat azi inca o data si sunt perfect fucntionale!
Mai ai vreo ideea de ce ar putea sa fie? Logic ar fi ca daca masa am luat o direct de pe caroserie si plusul vine de la ECU, acolo sa fie o problema, la ECU!
Din pacate, da, asa pare logic.
Ai mai putea incerca, cu releul montat, sa masori direct pe firul care pleaca din ECU. Poate, poate ai noroc si este vreun contact oxidat in cele doua mufe intermediare.
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Site-ul clubopel.com și partenerii noștri folosesc cookies pentru a vă putea oferi informațiile și serviciile pe care le doriți și, în unele cazuri, pentru a personaliza experiența online.
Puteți seta ce cookies acceptați, pe care nu și puteți schimba aceste setări oricând accesând opțiunea 'Setări cookie' disponibilă în toate paginile site-ului.
Cookie-uri necesare funcționării site-ului
Dacă blocați aceste cookies nu mai puteți folosi site-ul clubopel.com în mod corespunzător, funcționarea lui fiind afectată.
Cookie-uri pentru publicitate netargetată - se asigură doar că nu primiți aceeași reclamă mereu. Nu sunt stocate sau transmise date personale. Pentru reclamele servite prin Google aveți detalii suplimentare aici
Cookie-uri pentru monitorizare traficului în mod anonim, care ne permit să știm câți utilizatori accesează clubopel.com și care sunt paginile vizitate. Pentru detalii: Google Analytics.
Reclame care v-ar putea interesa
Aceste cookies personalizează reclamele în funcție de locul de unde vizitati
site-ul și interesele manifestate până acum, astfel încât să aveți reclame relevante.
Blocarea acestui tip de cookies nu oprește reclamele, în schimb v-ar putea oferi anunțuri care să nu vă intereseze.
Demografice
Pentru a vă cunoște mai bine, sunt stocate cookies care ajută serviciile de monitorizare a traficului să
rețina sexul, orașul, categoria de vârstă sau alte detalii care ar putea determina pe viitor conținut
relevant și o politică editorială care să corespundă așteptărilor vizitatorilor noștri prin serviciul
oferit de Google Analytics.