Joi 27 Mar, 2008 10:44 pm
Google mi-a mai dat câteva dezavantaje:
Written by Andrei Vartolomei
Wednesday, 14 February 2007
Dezavantaje
Dezbaterile privind gradul de utilizare al biodieselului in motoare obisnuite sunt extrem de aprinse. Folosirea biodieselului in motoare nemodificate poate duce la probleme: intrucat biodieselul este un solvent mai bun decat motorina clasica, are un efect secundar nedorit in faptul ca inlatura depunerile din motor, curata liniile de combustibil si aduce toate aceste particule la nivelul injectoarelor. Evident, blocarea pompei de injectie sau a injectoarelor este o problema des intalnita. In plus, la trecerea de la motorina la biodiesel, este necesara de cele mai multe ori schimbarea filtrului de combustibil, pentru ca si acesta este „inecat“ cu depuneri.
In plus, biodieselul dizolva fara probleme orice garnitura sau racord din cauciuc, asa incat prezenta acestora in motoare trebuie evitata (astfel de garnituri erau utilizate pe scara larga inainte de 1992, dar au fost inlocuite in motoarele moderne cu un compus sintetic nedizolvabil).
Desi biodieselul este laudat pentru emisiile nocive reduse, exista si critici indreptate spre o anumita categorie de noxe - oxizii de azot. Arderea biodieselului pur produce cu 5% mai multi oxizi de azot decat in cazul motorinei. Aceasta situatie se datoreaza compozitiei chimice a biodieselului: moleculele de grasimi vegetale si animale contin multi atomi de oxigen (spre comparatie, motorina este un amestec de hidrocarburi, compusi chimici care contin carbon si hidrogen, nu si oxigen), iar acestia oxideaza mai usor azotul continut de aerul introdus in cilindri. Totusi, biodieselul este utilizat in stare pura destul de rar, iar in cazul amestecului cu motorina, cresterea cantitatii de oxizi de azot esapate este nesemnificativa.