- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
nu stiu daca tine de acest topic, dar am si eu o intrebare...
Am alimentat intr-o zi de la benzinarie, si dupa ce a facut pompa un click, am mai incercat sa-i pun niste benzina.
A zburat afara din rezervor surplusul, spalandu-mi janta. Biiine, plec si dupa aceea am simtit miros de benzina si am gasit sub masina o mica balta de benzina (nu era prea mare) si am vazut ca a picurat ceva benzina de undeva. Am incercat sa demontez panoul de plastic din interior, unde este busonul de benzina, dar nu am vazut niciun furtun, de recirculare a vaporilor (aveam un tico, acolo se vedea totul perfect) si nu stiu ce o fi puscat. Presupunerea mea este ca un furtun de recirculare ar fi venit jus de la gura busonului de alimentare.
Are cineva schema, cum sunt conectatea furtunurile, sau sa ma duc la un service?
Am alimentat intr-o zi de la benzinarie, si dupa ce a facut pompa un click, am mai incercat sa-i pun niste benzina.
A zburat afara din rezervor surplusul, spalandu-mi janta. Biiine, plec si dupa aceea am simtit miros de benzina si am gasit sub masina o mica balta de benzina (nu era prea mare) si am vazut ca a picurat ceva benzina de undeva. Am incercat sa demontez panoul de plastic din interior, unde este busonul de benzina, dar nu am vazut niciun furtun, de recirculare a vaporilor (aveam un tico, acolo se vedea totul perfect) si nu stiu ce o fi puscat. Presupunerea mea este ca un furtun de recirculare ar fi venit jus de la gura busonului de alimentare.
Are cineva schema, cum sunt conectatea furtunurile, sau sa ma duc la un service?
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
imi raspund singur: dupa ce am luat jos roata sa vad care-i treaba cu furtunasele, am constatat ca sunt 4 bucati: un tur, un futun pentru valva egr si inca un furtun care presupun ca are rolul sa inhaleze vaporii de benzina care apar la gura de alimentare (buson).
Problema la mine era lipsa unei coliere, care leaga acel furtun gros care vine spre rezervor de la buson. Pastele ortodox fiind si nefiind deschis niciun magazin de coliere in zona, cu ajutorul unul camionist, ramas pe drum, cerand directii am confectionat un colier japonez din niste sarma si sper ca am rezolvat problema. Aveti si voi grija la aceste lucruri!
Problema la mine era lipsa unei coliere, care leaga acel furtun gros care vine spre rezervor de la buson. Pastele ortodox fiind si nefiind deschis niciun magazin de coliere in zona, cu ajutorul unul camionist, ramas pe drum, cerand directii am confectionat un colier japonez din niste sarma si sper ca am rezolvat problema. Aveti si voi grija la aceste lucruri!
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
Apoi m-am uitat la tutorialul domnului dan si am zis ca de data asta curat si supapa EGR. L-am scos, si in drum spre apartament am constatat deja ca e ca si nou. S-ar putea sa fi inlocuit vechiul proprietar ca lucea ca soarele inauntru. Cum nu am avut la indemana aparatul de masura (nu stiu unde l-am pus, daca-l gaseste cineva, rog sa mi-l returneze am conectat-o la un transformator de mica putere (1 A) si am constatat ca scoate ceva sunete. Am dat supapa cu niste spray de curatat carburatoare (ustura ca dracu, daca intra in contact cu pielea) asa de forma, si cand acesta s-a evaporat, am conectat iarasi la transformator si l-am suflat un pic. Deschide de minune, cand este inchisa e teapan, ti se lipeste de buza...
Buuun...am zis si de incidentul cu colierul, si am zis, hai sa vad care-i faza la rezervorul de benzina. Si cand am desfacut busonul, a iesit (sau a intrat, nu stiu exact) aer, cum facea si mai inainte. Nu stiu daca asta-i de bine sau de rau, nu am gasit aceasta informatie nicaieri.
As avea o intrebare: cam cat de multa benzina putem sa-i bagam la Agila? E voie sa-l umpli pana-ncape cum faci la Dacie sau nu? Intreb asta ca oriunde in strainatate benzina este mai scumpa decat la noi.
Buuun...am zis si de incidentul cu colierul, si am zis, hai sa vad care-i faza la rezervorul de benzina. Si cand am desfacut busonul, a iesit (sau a intrat, nu stiu exact) aer, cum facea si mai inainte. Nu stiu daca asta-i de bine sau de rau, nu am gasit aceasta informatie nicaieri.
As avea o intrebare: cam cat de multa benzina putem sa-i bagam la Agila? E voie sa-l umpli pana-ncape cum faci la Dacie sau nu? Intreb asta ca oriunde in strainatate benzina este mai scumpa decat la noi.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@icsongor pe aici ai citit?
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14345
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8739
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14345
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8739
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
am citit, da...am citit, dar nu gasesc un raspuns concret. Sa inteleg ca nu se umple ochi rezervorul. Dar despre presiune-depresiune nu stiu nimic. Si as avea nevoie de opinia unui expert, mai exact unui angajat de la Opel-Gliwice unde aceste super-masinute au fost fabricate. Dupa cum ziceam, supapa EGR la mine functioneaza perfect, deci tot nu inteleg de unde apare presiunea-depresiunea. Oricum mai caut si pe alte forumuri opel aparitia acestui fenomen. Si presupun ca acelasi sistem au si alte masini (gen vw, ford, renault etc.) cu supapa asta minune egr.
Trebuie sa zic, ca asta da forum, ti se raspunde repede si te indruma repede. Felicitari pentru colectivul asta.
Off topic: ofer asistenta la instalarea alarmei pe agila.
Trebuie sa zic, ca asta da forum, ti se raspunde repede si te indruma repede. Felicitari pentru colectivul asta.
Off topic: ofer asistenta la instalarea alarmei pe agila.
neuradu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Salaj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2007
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Uite trebuie sa revin si sa-ti spun ca EGR nu are treaba directa cu vaporii din rezervor. Acolo ai alta valva care preia din canistra ce o vezi cand deschizi capota. Acea canistra are un furtunas in cap cu un filtru, vezi sa nu fie infundat. Nu gasesc exact acum, dar subiectul este tratat de Dan in alt topic pe aici, cum desfaci valva si sufli sa vezi daca raspunde la rezervor. Ramificatia de la rezervor iti aduce vaporii in canistra cu granule si de aici sunt preluati prin aceasta valva. O ai pe prima pagina din acest topic. Trebuie si aia verificata. Aceasta problema o sa o discut mai pe larg cu Dan caci mai sunt mici semne de intrebare aici. In rezervor se face depresiune, aia auzi cand desfaci busonul. Mai toate fac si aici trebuie vazut care este limita.
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
aaaa...am inteles...deci este normal sa se faca depresiune in rezervor. Am inteles. Mai consult si cu alti prieteni, posesori de masini benzinare. Merci de indrumare. Deci vrei sa zici ca acea canistra de sub capota are un filtru...hmm parca am vazut eu ceva acolo, un furtunas, care mergea jos si nu era legat de nimic, avand parca o plasuta in capat. Verific si aia.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Exista o limita de depresiune. Unii sustin ca la un sistem EVAP care lucreaza corect nu ar trebui sa se intample acest lucru. Depasirea oricarei limite inseamna fisurarea rezervorului. Deci sistemul trebuie verificat amanuntit mai ales daca nu apar coduri de eroare.
Pentru colegul care vrei sa dai gaura in buson: nu fa asta ca nu-i Dacie. De ce crezi ca s-au trudit astia sa faca sa nu scape nimic afara?
Pentru colegul care vrei sa dai gaura in buson: nu fa asta ca nu-i Dacie. De ce crezi ca s-au trudit astia sa faca sa nu scape nimic afara?
neuradu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Salaj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2007
- Mesaj Privat
- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Sorin Deac
- **
- 57 mesaje
- din 16 Oct 2007
- Agila 2001 Z10XE
- Cluj
Sorin Deac
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2007
- Mesaj Privat
fratilor, nu va impacientati pentru depresiunea din rezervorul de combustibil.
Exact pentru asta a fost creeat sistem de aerisire si recirculare vapori de benzina.
La configuratia Z10XE, valva de recirculare vapori benzina este comandata de ECU.. astfel:
-dupa pornirea motorului la rece, valva nu e comandata decit dupa cca. 5 minute (ECU contorizeaza timpul de functionare sau temperatura - nu am reusit sa-mi dau seama)
-in mers (regim normal de functionare), valva este comandata in functie de temperatura si consumul motorului.
In oricare dintre aceste variante, principiul de functionare este acelasi...se pune in legatura partea superioara a rezervorului de benzina cu galeria de admisie prin: condicta aerisire, canistra de recirculare vapori, supapa de recirculare, galeria de admisie (inainte de THROTLE BODY).
Cum principiul de functionare a motorului este de admisie prin aspiratie, iar comanda si functionarea valvei de recirculare este de tip intermitent (lucreaza in impulsuri), este normal sa ai depresiunea in rezervor la deschidere buson alimentare, atita timp cit depresiunea este creeata de aspiratia motorului si asigurata de valva de recirculare gaze...
O mica problema se pune atunci cind ai depresiune in rezervor, dupa o stationare cu motorul oprit mai indelungata, perioada in care se presupune ca supapa de sens unic din canistra de vapori asapira aer curat prin filtrul citat mai-sus..
daca nu se intimpla acest lucru... inseamna ca este obturata conducta de aerisire (capatul de furtun cu filtru de plastic in capat), sau este infundat filtrul de carbon din canistra!
in oricare dintre aceste cazuri, nu este o problema deosebita, intrucit , dupa pornirea motorului , oricum se aeriseste rezervorul (daca nu este obturata legatura dintre rezervor si supapa!
Deci este bine de verificat, dar nu va ingrijorati prea tare...
Exact pentru asta a fost creeat sistem de aerisire si recirculare vapori de benzina.
La configuratia Z10XE, valva de recirculare vapori benzina este comandata de ECU.. astfel:
-dupa pornirea motorului la rece, valva nu e comandata decit dupa cca. 5 minute (ECU contorizeaza timpul de functionare sau temperatura - nu am reusit sa-mi dau seama)
-in mers (regim normal de functionare), valva este comandata in functie de temperatura si consumul motorului.
In oricare dintre aceste variante, principiul de functionare este acelasi...se pune in legatura partea superioara a rezervorului de benzina cu galeria de admisie prin: condicta aerisire, canistra de recirculare vapori, supapa de recirculare, galeria de admisie (inainte de THROTLE BODY).
Cum principiul de functionare a motorului este de admisie prin aspiratie, iar comanda si functionarea valvei de recirculare este de tip intermitent (lucreaza in impulsuri), este normal sa ai depresiunea in rezervor la deschidere buson alimentare, atita timp cit depresiunea este creeata de aspiratia motorului si asigurata de valva de recirculare gaze...
O mica problema se pune atunci cind ai depresiune in rezervor, dupa o stationare cu motorul oprit mai indelungata, perioada in care se presupune ca supapa de sens unic din canistra de vapori asapira aer curat prin filtrul citat mai-sus..
daca nu se intimpla acest lucru... inseamna ca este obturata conducta de aerisire (capatul de furtun cu filtru de plastic in capat), sau este infundat filtrul de carbon din canistra!
in oricare dintre aceste cazuri, nu este o problema deosebita, intrucit , dupa pornirea motorului , oricum se aeriseste rezervorul (daca nu este obturata legatura dintre rezervor si supapa!
Deci este bine de verificat, dar nu va ingrijorati prea tare...
dannyp
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2009
- Mesaj Privat
dannyp
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2009
- Mesaj Privat
vlady1988
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bihor
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Sorin Deac
- **
- 57 mesaje
- din 16 Oct 2007
- Agila 2001 Z10XE
- Cluj
Sorin Deac
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2007
- Mesaj Privat
rlacika
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2009
- Mesaj Privat
Ok! Sunt de acord cu voi in toate. Dar ramane pentru mine un mare semn de intrebare: de unde....mai precis pe unde trage aer rezervorul ca sa inlocuiasca cantitatea de benzina absorbita din rezervor in mers? Am un prieten cu un atelier de reparatii auto la care am vazut un rezervor de plastic (Volvo) care arata ca un ambalaj vidat in jurul pompei de benzina! Asa ca nu e de joaca cu depresiunea asta...trebuie cumva gasite caile prin care se aeriseste. De trei zile e la mine Agiluta si deja de doua ori am auzit acel fasait-prima oara cand fostul proprietar mi-a aratat cum se deschide busonul, a doua oara ieri cand am alimentat. Va fi prima enigma pe care trebuie s-o descopar (pe linga multe altele ...e prima masina cu atata electronica pe care o am).
csongi
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Mures
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
emilul
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2007
- Mesaj Privat