Parola noua?


Da,daca stiam ca o sa se iveasca asa discutii puneam un avatar de "vara".Veniti careva cu un digital si se rezolva,ca poate mai apar topic-uri cu "a inghetat frana de mana;ce roti de iarna sa folosim sau de ce nu porneste masina(gerul de afara)".Asta offtopic,cat despre subiect...zic ca e mai buna frana de motor daca nu vrei sa risti sa derapezi,oricum depinde de situatie.Clar ,primul impus cand iti iese cineva in fata e sa apesi frana...indiferent ca e gheata pe jos sau uscat.
Citeam un topic similar pe cavweb.co.uk

Astia intrebau cu ce e bine sa incetinesti, cu frana servici sau motor.

Majoritatea aveau filozofia "brake to brake", "engine to accelerate". Ca sa vezi si tu ce "soferi meseriasi" sunt si englezii astia.

Sper ca voi toti lasati in viteza cand franati, sa nu va aud cu "calc ambreiajul si apoi frana". Slick, banui ca tu spuneai asta numai pt comparatie.

Iar ca sa revin la topicul de aici - cred ca pentru a te opri - franezi cu fr serviciu, iar pt a incetinii folosim frana de motor - asa ca sa impac si capra si varza (dar si pt ca e cea mai buna solutie)

BTW, eu cand eram incepator franam cu ambreiaj/frana. Nu intelegeam de ce tata zicea sa las in viteza Razz
Si eu cand eram (mai) incepator apasam abreiajul. Acum o las in viteza, doar cand trebuie sa franez brusc apas ambreiajul sa nu cumva sa opresc motorul daca o las in viteza si trebuie sa opresc Mr. Green
4EST a scris: Sper ca voi toti lasati in viteza cand franati, sa nu va aud cu "calc ambreiajul si apoi frana".


... si eu ma tratez Laughing
Dupa parerea mea, iarna cea mai indicata e frana de mana... Smile Sa imi arate careva cum se invarte cu frana de motor! Smile
da asta e tare, asta in caz ca vrei sa lovesti pe unu' cu spatele. Mai ca luptatorul cu coada.

si spui ca el e de vina Laughing
Cred ca motivul neintelegerilor este ca nu aveti acelasi numitor adica COEFICIENTUL DE ADERENTA.Daca conditiile de lucru ar fi aceleasi peste tot rezultatele nu ar varia prea mult dar asa fiecare are un tip de cauciucuri mai noi sau mai vechi si pun pariu ca f putini dintre voi au cauciucuri adecvate.Nu uitati ca acolo unde s-au inventat sistemele astea Meseriasii de la OPEL studiaza totul in amanunt.Deci daca ai ABS foloseste, daca nu baga frina de motor.Daca este gheata nu te mai ajuta nimic.
problema sta cam asa:
in momentul in care pui frana de motor, manevrabilitatea masinii ramane neschimbata, ba chiar este usor imbunatatita, tinand cont de reducerea vitezei, asupra discurilor de frana neactionand nici o forta care sa destabilizeze traiectoria rotilor. franarea o face motorul, nu sistemul de franare!
in cazul franei"clasice", presupunand ca nu ai ABS, in clipa in care rotile de blocheaza, ceea ce se mai intampla si la ABS, masina urmeaza traiectoria initiala, indiferent de cat tragi de volan intr-o parte sau alta, avand de obicei ca efect lovirea obstacolului pe care doreai sa il eviti ( se mai numeste si "efect sanie")
in concluzie, recomand folosirea franei de motor in toate conditiile. eu unul folosesc DOAR frana de motor, in asa hal incat mi-am format stilul de conducere cu o mana pe volan si una pe schimbator, in permanenta.
frana de serviciu o folosesc doar in cazul unde este strict necesara, adica la oprirea pe loc - semafor, parcare etc sau, foarte rar, curbe in rampa, situatii neprevazute....
probabil ca voi schimba mai des ambreiajul, dar ma scot cu discuri de frana, placute etc.... Very Happy
Slick a scris: Si eu cand eram (mai) incepator apasam abreiajul. Acum o las in viteza, doar cand trebuie sa franez brusc apas ambreiajul sa nu cumva sa opresc motorul daca o las in viteza si trebuie sa opresc Mr. Green


Imi explicati si mie va rog de ce NU trebuie apasat ambreiajul la franare? Eu apas atunci cand trebuie sa schimb vitezele (logic) si cand opresc/pornesc (logic din nou). Cand incetinesc dar pastrez "gama" de viteza nu apas ambreiajul. La asta va referiti ?
da, nu se apasa ambreiajul la incetiniri.
ambreiajul se foloseste strict pentru pornire,oprire si schimbare de viteza daca vrei sa ai grija de disc.

si intradevar si eu m-am obisnuit sa folosesc frana de motor, mi se pare mai elegant...pentru franari mai "bruste" (in limita franei de motor) schimb cateodata din a 4-a in 2-a.
putin pe langa subiect dar acum cateva ierni mergeam cu un baietas cu un taxi, el sofer. si intrucat era polei si masina tot fugea aiure ala frane, dar aiurea rau, cu teama din partea mea, l-am intrebat de ce nu foloseste frana de motor.
el, marele taximetrist, sofer profesionist, m-a intrebat cum se face.
eu, de bun simt, i-am explicat.
el, marele .. bla bla, a raspuns: nu e buan domle, nu se opreste masina..
eu, iarasi de bun simt, i-am cerut sa opreasca pe dreapta, sa nu ma opreasca intr-un pom, ceva.. a oprit dupa ceva distanta, efectul de sanie... si am coborat.
sfat
faceti o proba cu frana de serviciu pe gheata si, in acelasi loc, cu frana de motor.
alegeti o strada laaaaata si pustie cand veti apasa frana de picior.. nu de alta dar veti avea sanie, mai ales fara abs.
abs ul nu franeaza mai bine, nu stiu daca nu cumva mareste distanta. dar face in schimb un lucru foarte bun. iti da posibilitatea sa eviti ce ai in fata, ceea ce, fara abs, ar fi imposibil.
practic, daca calci frana pe gheata, zapada, nisip, si nu ai abs, masina se va duce drept, ca sania.
cu abs in schimb vei putea trage dreapta sau stanga dupa caz si vei putea evita ce ai pe directia de deplasare.
un MARE EDIT, DISCLAMER, daca incercati ce v-am propus, o faceti pe barba voastra. nu ma injurati daca strada nu era sufcient de lata sau avea ceva obstacole.
un prieten povestea odata cum a invatat la scoala de pilotaj franarea cu piciorul stang... unul i-a ascultat sfaatul si era sa sparga parbrizul cu capul.
DECI, incercati franarea cu sau fara frana de motor pe barba voastra, nu pe a mea Laughing
acuma depinde si de intensitatea franei, cand eram incepator habar n-aveam de frana de motor si in oras, in plin trafic nu am avut niciodata probleme cu franele (pe dacie!)

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou