cata7009
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2009 A 1,7 DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
cata7009 citeste cod eroare stocat, poate ai... Citire erori ECU fara interfata test -> pseudo-agrafa
Daca nu gasesti nimic se face o diagnoza de catre cineva care stie sa interpreteze parametrii motor.
Daca nu gasesti nimic se face o diagnoza de catre cineva care stie sa interpreteze parametrii motor.
cata7009
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2009 A 1,7 DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am citit toate codurile de eroare, 6 la numar. Eroare aprindere cilindru, eroare catalizator banc 1, banc 2 ... Concluzia a fost ca benzina a fost prosta... Insa am o nelamurire! Consumul masinii este mult peste cel din carte 12-13 oras 10-11 afara. Asta iarna consuma 8 afara si 10-11 oras. Acum cateva luni cand am desfacut EGR acesta era activ la alimentarea cu 12 volti, dar nu am remarcat sa fie activ la apasarea pedalei de acceleratie. Sa fie aici problema cu consumul?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
cata7009
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2009 A 1,7 DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am facut proba cu egr dat jos si motorul pornit. Nici o miscare a pistonasului... Mentionez ca am incercat cam tot ce tine de mecanica: egr suspendat, curatat cam tot ce se poate curata, bujii noi, aprindere verificata prin schimbare bobine, schimbat sonda lambda, curatat body thtotle (nu am reusit sa-l decapsulez)... Consumul asta iarna era in afara 7,5 acum este 10.... Rog pe aceasta cale pe dl Dan Ciucureanu sa-mi enumere posibilele cauze pt consumul exagerat. Merci! Daca nu am sa vizitez "dulcele targ al Iesilor"...!
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
valig83
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salutare dupa ce am citit vreo doua nopti pe forumuri mi-am dat seama ce are masina mea (astra g, 2002, z16xe) aceeasi problema care o au cam toate astrele cu 120.000-160.000 >>> km la bord si care nu au fost intretinute cum trebuie
Masina are urmtoarele simptome :
- dimineata cand o pornesc, porneste la prima cheie merge fain frumos pana ce ajunge apa la 80 de grade (mentionez ca merg sportiv schimbat la 4000- 5000 ture ) dupa ce se incalzeste cum schimb treapta (nu conteaza inferioara superioara) motorul se opreste asta daca schimb mai greu, daca schimb repede masina ajungea la 3-4-5000 de ture (depinde) si incepe sa mearga in suturi pana cand nu mai am ce sa-i mai fac decat sa calc ambreiajul si evident motorul se opreste si nu mai reusesc sa-l pornesc curand (decat dupa ce suflu in vasul de apa si in motor sa se mai raceasca )
Cred ca este valva EGR pe care o sa o curat dupa indicatiile voastre
P.S. am incercat sa merg sub 3000 de ture si chiar daca este apa la 90 de grade nu se opreste (banuiesc ca la turatii mici nu actioneaza valva)
In concluzie mersi pentru ajutor ClubOpel. O sa revin cu noutati si amanunte.
Masina are urmtoarele simptome :
- dimineata cand o pornesc, porneste la prima cheie merge fain frumos pana ce ajunge apa la 80 de grade (mentionez ca merg sportiv schimbat la 4000- 5000 ture ) dupa ce se incalzeste cum schimb treapta (nu conteaza inferioara superioara) motorul se opreste asta daca schimb mai greu, daca schimb repede masina ajungea la 3-4-5000 de ture (depinde) si incepe sa mearga in suturi pana cand nu mai am ce sa-i mai fac decat sa calc ambreiajul si evident motorul se opreste si nu mai reusesc sa-l pornesc curand (decat dupa ce suflu in vasul de apa si in motor sa se mai raceasca )
Cred ca este valva EGR pe care o sa o curat dupa indicatiile voastre
P.S. am incercat sa merg sub 3000 de ture si chiar daca este apa la 90 de grade nu se opreste (banuiesc ca la turatii mici nu actioneaza valva)
In concluzie mersi pentru ajutor ClubOpel. O sa revin cu noutati si amanunte.
cata7009
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2009 A 1,7 DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
dacica
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Intrebare ptr. cunoscatori referitor la motorul Z16XE si EGR. La una din revizii efectuate la Dibas, s-a facut o resoftare prin care s-a anulat EGR. Din ce am citit pana acum ptr. XE se recomada inlocuire sau curatare EGR iar pentru SE anulare.
Imi puteti spune care ar putea fi efectele anularii EGR ptr. XE ?
Imi puteti spune care ar putea fi efectele anularii EGR ptr. XE ?
cata7009
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2009 A 1,7 DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 782 mesaje
- din 18 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 782
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
valig83
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
Fratilor in sfarsit am ajuns la "doctor" cu masina si ce sa vedeti o punem pe tester apare mesaj "supapa evacuare gaze deschisa" (EGR) exact ce banuiam. am desfacut-o repede si ce sa vezi depunere , oxid sau ce naiba era ... dar era la greu , suruburile le-am desfacut cu atata usurinta incat am crezut ca sunt rupte in fine am luat supapa (sau valva ce o fi) i-am dat noi cu spray nu stiu de care am lasat-o la "inmuiat" dupa care am facut ce am citit si eu pe aci adica am dezmortit valva putin bagand-o la o sursa de curent de 12 V cu + pe pinul 1 si - pe pinul 5 (motor Z16XE) . o pun la loc ii dau cheie porneste si o iau la o tura ... am sarit 6000 de ture intr-a doua si stupoare nu se mai opreste motoru ..... acu dumnezeu cu mila cat m-o mai tine, piesa oricum e comandata in germania si la prima abatere o schimb sigur pana atunci o tin in "plapumioara" ...
In concluzie mersi dancuciureanu pentru sfaturi si mai ales pt faza cu sursa de curent e fff buna dupa parerea mea supapa fiind capsulata alta metoda in afara de asta nu exista ca sa o mai dezmortesti putin ...
Va salut si sa auzim numai de bine!
In concluzie mersi dancuciureanu pentru sfaturi si mai ales pt faza cu sursa de curent e fff buna dupa parerea mea supapa fiind capsulata alta metoda in afara de asta nu exista ca sa o mai dezmortesti putin ...
Va salut si sa auzim numai de bine!