- nonea
- OP
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
neata...am si eu inca o mica pb...am un astra f din 1992 c14nz si pe langa selectorul de viteze...cum intra in cutie ...curge putin ulei...am auzit ca e din cauza unui semering...are cineva o idee despre dimensiunile acestuia si cum se poate schimba...oare se schimba greu?...mersi...astept raspunsuri
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu stiu exact ce dimensiuni are, eu l-am luat de la Opel Shop si nu costa aberant de mult.
De schimbat e relativ simplu daca ai sculele necesare.
1. Se desface boltul de la timonerie. (se recomanda si schimbarea astuia)
2. Se desfac suruburile (4) care prind capacul de viteze (cel in care intra selectorul.
3. Se ridica capacul cu tot cu selector (care acum este desfacut din timonerie)
4. Pe axul selectorului este prinsa o piesa (care nu stiu cum se cheama ).
Prinderea se face cu un mic ax de sigurnata, care se scoate cu ajutorul unei "sule" de otel si a unui ciocan.
5. Se scoate selectorul din capac.
6. Se schimba semeringul.
7. Se pun toate la loc in ordine inversa decat au fost scoase.
Timp de lucru (realizat de un Mester):
~30 min
PS:
Se recomanda si schimbarea garniturii de la capacul cutiei de viteze, o data ce a fost demontat capacul....
De schimbat e relativ simplu daca ai sculele necesare.
1. Se desface boltul de la timonerie. (se recomanda si schimbarea astuia)
2. Se desfac suruburile (4) care prind capacul de viteze (cel in care intra selectorul.
3. Se ridica capacul cu tot cu selector (care acum este desfacut din timonerie)
4. Pe axul selectorului este prinsa o piesa (care nu stiu cum se cheama ).
Prinderea se face cu un mic ax de sigurnata, care se scoate cu ajutorul unei "sule" de otel si a unui ciocan.
5. Se scoate selectorul din capac.
6. Se schimba semeringul.
7. Se pun toate la loc in ordine inversa decat au fost scoase.
Timp de lucru (realizat de un Mester):
~30 min
PS:
Se recomanda si schimbarea garniturii de la capacul cutiei de viteze, o data ce a fost demontat capacul....
- nonea
- OP
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
Exact de aceeasi problema m-am lovit si eu, vezi cu cautarea ca am scris si dimensiunile...
Descrierea facuta de botosu este excelenta cu mentiunea ca nu trebuie umblat la timonerie...
La C14NZ eu am desfacut doar cele 4 suruburi de la capac, fara sa umblu la timonerie si am schimbat semeringul, extragind un bolt din interiorul ansamblului scos din cutie.
Descrierea facuta de botosu este excelenta cu mentiunea ca nu trebuie umblat la timonerie...
La C14NZ eu am desfacut doar cele 4 suruburi de la capac, fara sa umblu la timonerie si am schimbat semeringul, extragind un bolt din interiorul ansamblului scos din cutie.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
Revin cu date mai exacte in legatura cu dimensiunile semeringului :
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=semering
Cutie de viteze F10.
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=semering
Cutie de viteze F10.
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- nonea
- OP
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- nonea
- OP
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
octavgr
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 C 14 SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2006
- Mesaj Privat
Dupa cum se stie unul din pct slabe ale masinilor opel este simeringul de la actionarea cutiei de viteze care se uzeaza si permite aruncarea uleiul pe acolo.
Partea buna este ca acum se poate schimba si fara bani la service….cum?
Necesar de scule:
- o cheie tubulara de 11 sau in cazul meu o cheie cu clichet, prelungitor si cardan + bit de 11
- garniture noua pt etansare capac cv
- o cheie de 13 tubulara pt mecanismul de actionare
- un dorn de 4 mm
- ulei pt completare
- simeringul cu pricina
- patent
- un cleste de sigurante sau un ac de lacatuserie
- o surubelnita mica
- un dorn de 5mm, sau spiral de 5 sau inbus de 5
- ciocan mic
Acum primul lucru cu cutia la pct mort se desface surubul care prinde mecanismul manetei de cel al cutiei ( cheia de 13). Odata desfacut se prinde de actionarea cutiei unde este acel mic cardan si se invarte cu mana spre dreapta ( in dreapta actionari pe cutie este un dop de plastic care odata scos serveste la blocarea cutiei) si se introduce in locul dopului ceva de 5mm ca in necesarul de scule
Se desfac cele 4 suruburi cu cheia de 11 si se curate de ulei + noroi. Se scoate stiftul de la micul cardan de actionare apasand de sub el cu surubelnita mica pana siguarnta arc intra in stift si apoi in sus. Se extrage stiftul cu un patent. Se scoate capacul cu actionarea spre botul masini intai dinspre actionare si apoi dinspre fata si se scoate. Se curate bine suprafata de etansare si se monteaza garnitura noua.
La acel capac se scoate siguranta inelara din capul furcii, se extrage clopotul( cu mana) arcul, saiba si furca. Se rasuceste articulatia cu bila spre interiorul capacului si cu dornul de 4 si ciocanul se bate stiftul spre interiorul capacului pana iese. Atentie capacul este prevazut cu un sant pentru a se putea extrage stiftul. Dupa scoatere se trage maneta de actionare afara, se scoate semeringul, se curata locasul se monteaza semeringul nou dat cu un pic de ulei de transmisie…atentie la montarea acestuia cu atentie se unge locasul se potriveste semeringul si se bate usor cu o bucata de lemn pana intra la locul lui. Se baga la loc maneta …atentie….cu gaura mai mare spre voi…se pune articulatia sferica, se bate stiftul cu atentie la loc se monteaza furca, saiba, arcul , clopotul si siguranta. Acum se completeaza uleiul din cutie cu cantitatea necesara( in cutie nu trebuie sa fie mai mult de 2 l ) Se monteaza capacul la loc, se strang suruburile, se pune articulatia cardanica la loc( dupa ce se fixeaza din nou acel opritor de 5 mm ) se monteaza stiftul si se verifica ca siguranta iese suficient din stift.
Acum trebuie un ajutor….un prieten. Se da jos mansonul de la maneta si o sa observati o sageata si o tesitura pe cadrul schimbatorului. Se baga ceva de grosime 3 mm intre schimbator si cadrul acestuia cu sagetile aliniate, si se pune prietenul sa le tina fixe in pozitie. Voi strangeti cu cheia de 13 surubul desfacut initial, bine de tot. Verificati ca toate vitezele sunt la locul lor si fct corect.
La final donati o bere prietenului iar pe a voastra s-o beti in cinstea mea.
Urmeaza “Cum se schimba discurile de frana si placutele”
Partea buna este ca acum se poate schimba si fara bani la service….cum?
Necesar de scule:
- o cheie tubulara de 11 sau in cazul meu o cheie cu clichet, prelungitor si cardan + bit de 11
- garniture noua pt etansare capac cv
- o cheie de 13 tubulara pt mecanismul de actionare
- un dorn de 4 mm
- ulei pt completare
- simeringul cu pricina
- patent
- un cleste de sigurante sau un ac de lacatuserie
- o surubelnita mica
- un dorn de 5mm, sau spiral de 5 sau inbus de 5
- ciocan mic
Acum primul lucru cu cutia la pct mort se desface surubul care prinde mecanismul manetei de cel al cutiei ( cheia de 13). Odata desfacut se prinde de actionarea cutiei unde este acel mic cardan si se invarte cu mana spre dreapta ( in dreapta actionari pe cutie este un dop de plastic care odata scos serveste la blocarea cutiei) si se introduce in locul dopului ceva de 5mm ca in necesarul de scule
Se desfac cele 4 suruburi cu cheia de 11 si se curate de ulei + noroi. Se scoate stiftul de la micul cardan de actionare apasand de sub el cu surubelnita mica pana siguarnta arc intra in stift si apoi in sus. Se extrage stiftul cu un patent. Se scoate capacul cu actionarea spre botul masini intai dinspre actionare si apoi dinspre fata si se scoate. Se curate bine suprafata de etansare si se monteaza garnitura noua.
La acel capac se scoate siguranta inelara din capul furcii, se extrage clopotul( cu mana) arcul, saiba si furca. Se rasuceste articulatia cu bila spre interiorul capacului si cu dornul de 4 si ciocanul se bate stiftul spre interiorul capacului pana iese. Atentie capacul este prevazut cu un sant pentru a se putea extrage stiftul. Dupa scoatere se trage maneta de actionare afara, se scoate semeringul, se curata locasul se monteaza semeringul nou dat cu un pic de ulei de transmisie…atentie la montarea acestuia cu atentie se unge locasul se potriveste semeringul si se bate usor cu o bucata de lemn pana intra la locul lui. Se baga la loc maneta …atentie….cu gaura mai mare spre voi…se pune articulatia sferica, se bate stiftul cu atentie la loc se monteaza furca, saiba, arcul , clopotul si siguranta. Acum se completeaza uleiul din cutie cu cantitatea necesara( in cutie nu trebuie sa fie mai mult de 2 l ) Se monteaza capacul la loc, se strang suruburile, se pune articulatia cardanica la loc( dupa ce se fixeaza din nou acel opritor de 5 mm ) se monteaza stiftul si se verifica ca siguranta iese suficient din stift.
Acum trebuie un ajutor….un prieten. Se da jos mansonul de la maneta si o sa observati o sageata si o tesitura pe cadrul schimbatorului. Se baga ceva de grosime 3 mm intre schimbator si cadrul acestuia cu sagetile aliniate, si se pune prietenul sa le tina fixe in pozitie. Voi strangeti cu cheia de 13 surubul desfacut initial, bine de tot. Verificati ca toate vitezele sunt la locul lor si fct corect.
La final donati o bere prietenului iar pe a voastra s-o beti in cinstea mea.
Urmeaza “Cum se schimba discurile de frana si placutele”
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
Apropo de schimbat semeringul cutiei de viteza. Dau si eu un link in care s-a facut un tutorial cu schimbarea semeringului in ajutorul celor ce vor sa se apuce de treaba. Are si poze cu explicatii.
Bafta la treaba, chiar e simplu si merita:
https://www.clubopel.com/vie...p?p=308425#308425
Bafta la treaba, chiar e simplu si merita:
https://www.clubopel.com/vie...p?p=308425#308425
- Rusu Catalin
- *
- 14 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Kadett 1991 C 14 NZ
- Sibiu
Rusu Catalin
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Sibiu
- Masina: Kadett 1991 C 14 NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat