- mitluc
- **
- 164 mesaje
- din 12 Sep 2006
- Zafira 2001 Y20DTH
- Bacau
mitluc
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2006
- Mesaj Privat
Fratilor, spuneti-mi si mie de unde se da drumul la antigel. In carte arata un surub, dar unde o fi? Daca as scoate cele doua furtunase care recircula antigelul in vas, si sa le prelungesc sa curga tot antigelul intr-un vas separat, si intre timp sa completez continuu cu apa distilata (incalzita, am prins ideea sa nu fie rece) in vas nu ar fi mai simplu? Este cumva o problema daca merge motorul si nu este capacul la vas pus? Am inteles ca se formeaza presiune de 1,5 atm., dar pentru 15 - 20 min. cat ar dura sa las sa merga pana se spala bine toata instalatia sper sa nu fie o problema. Daca cineva cu experienta are chef de o mica discutie pe aceasta tema, ma poate gasi la mitluc@yahoo.com
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- kapp
- **
- 361 mesaje
- din 18 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 361
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2006
- Mesaj Privat
kapp a scris:deci la un y20dth fabricatie 1999 pana acum o luna cand am facut itp si au descoperit ei ca ar fi din 2000 ce sa pun.. roz fara silcati? rosu? si o marca mai serioasa?
am gasit aral si texaco cu 5 ani garantie sau ceva de genu..sau de la mol?
am gasit aral si texaco cu 5 ani garantie sau ceva de genu..sau de la mol?
da cumva asta rosu fara silicati nu ar fi intr un fel universal..?si la sub 2000 si peste 2000...
si am tot cautat da vad ca ink sunt pareri. cat e valabil 1, 2 ani 5? vad ca cei de la texaco garanteaza 5 ani..
cristiv
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2006
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
@kapp: Cel fara silicati este universal
@all: Antigelul fara silicati are specificatia "D 4" scrisa pe ambalaj. Culoarea nu e asa importanta. Sunt producatori (de exemplu Renault si Skoda) care livreaza masinile cu antigel fara silicati VERDE. E drept, mie Astra mi-a venit cu antigel roz-portocaliu (cum scrie si in carte) dar nu am gasit nicaieri scris ca cel fara silicati are NUMAI aceasta culoare. Ba mai mult, cum spuneam mai sus, unii producatori pun verde. (Renault Laguna nou-nout - verde, Skoda Octavia II noua - verde, asta din ce am vazut eu personal).
Sfat: interesati-va mai in detaliu, e posibil ca cel verde sa fie tot fara silicati si atunci il schimbati degeaba.
@all: Antigelul fara silicati are specificatia "D 4" scrisa pe ambalaj. Culoarea nu e asa importanta. Sunt producatori (de exemplu Renault si Skoda) care livreaza masinile cu antigel fara silicati VERDE. E drept, mie Astra mi-a venit cu antigel roz-portocaliu (cum scrie si in carte) dar nu am gasit nicaieri scris ca cel fara silicati are NUMAI aceasta culoare. Ba mai mult, cum spuneam mai sus, unii producatori pun verde. (Renault Laguna nou-nout - verde, Skoda Octavia II noua - verde, asta din ce am vazut eu personal).
Sfat: interesati-va mai in detaliu, e posibil ca cel verde sa fie tot fara silicati si atunci il schimbati degeaba.
- mitluc
- **
- 164 mesaje
- din 12 Sep 2006
- Zafira 2001 Y20DTH
- Bacau
mitluc
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Mateiux a scris:Eu mi-am pus dinala romanesc era verde intr-adevar, dar oare e bun pt motor nu stiam ca trebuie si antigelul sa fie de un anume fel.........sa-l scot face rau motorului??? astept sugestii!!!
Ala romanesc nui prea recomandat dupa un timp isi pierde ungerea (antigelul nu este doar pentru racirea motorului,,,,se putea utiliza doar apa distilata si dupa o vreme nu doar pompa de apa isi schimba ci si cureaua de distributie(in cel mai bun caz),,,sau pentru a nu ingheta apa in radiator ...... ci si pentru ungerea pompei de apa)antigelul este uleios dar acest antigel romanesc (nu stiu cum se numeste,dar am folosit si eu) la temperatura mare sau la rece isi pierde ungerea.
Si cum s-a mai spus nu este bine folosirea antigelului concentrat ci diluarea lui pt-ca cu apa distilata face reactia si nu ingheata antingelul pur la rece se face mai gros are o vascozitate mai mare si nu protejeaza la temperatura la care s-a recomandat doar dupa diluarea corespunzatoare.
- popeye
- **
- 153 mesaje
- din 18 Oct 2006
- Astra 2003 Y17DT
- Tg-Jiu
popeye
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Tg-Jiu
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2006
- Mesaj Privat
Chiar nu e importanta culoarea!
Astra mea e din 2003, la 70 mii km si are antigel verde...sa fi fost nemtu prost cand l-a pus??????? Nu prea cred. Reviziile le are facute la Opel iar masina e luata de la o ruda din Germania...deci exclus manareala...
Asa ca nu mai speriati oamenii cu culorile la antigel ..poate sa fie si negru...daca il iei de la o firma ce se respecta si scrie ca e cu sau fara silicati, atunci asa trebuie sa fie...
Si daca tot nu credeti, apoi duceti-l la analize...asta e singura metoda sigura de a afla ce contine...
Astra mea e din 2003, la 70 mii km si are antigel verde...sa fi fost nemtu prost cand l-a pus??????? Nu prea cred. Reviziile le are facute la Opel iar masina e luata de la o ruda din Germania...deci exclus manareala...
Asa ca nu mai speriati oamenii cu culorile la antigel ..poate sa fie si negru...daca il iei de la o firma ce se respecta si scrie ca e cu sau fara silicati, atunci asa trebuie sa fie...
Si daca tot nu credeti, apoi duceti-l la analize...asta e singura metoda sigura de a afla ce contine...
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Azi am schimabat antigelu si am pus antigel care are culoarea rosi ( fara silicati cred ) masina mea este an de fabricati septembrie 1999 motor 1.6.
Are ceva daca am pus antigel rosu????
Si ar mai fi ceva, am desfacut dopul de scurgere de la radiator si nu stiu exact ce cantitate de lichid de racire a curs dar eu am pus 3 litri de antigel si un litru de apa distilata, are ceva daca este mai mult antigel decit apa???
Are ceva daca am pus antigel rosu????
Si ar mai fi ceva, am desfacut dopul de scurgere de la radiator si nu stiu exact ce cantitate de lichid de racire a curs dar eu am pus 3 litri de antigel si un litru de apa distilata, are ceva daca este mai mult antigel decit apa???
- Catalln
- **
- 318 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Suceava
Catalln
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
OK! dupa pagini intregi citite din scoarta in scoarta, si o zi jumatate stat in fata calculatorului aproape non-stop nu am ajuns la nici un raspuns la problema mea.
Masina este din 1997 - din ce am observat toate piesele pe masina sunt originale de la mama lor de acasa (GM Opel) inclusiv radiatorul care pare ca nou, in sinstalatia de racire am antigel rosu sa ii spun, insa este destul de tulbure (nu am probleme cu lichidele). Acum nu stiu daca si antigelul este de cand masina, insa cert ca are ceva vechime, de exemplu bateria este din decembrie 2002.
Bine astea fiind spuse nedumerirea mea este ce fel de antigel sa pun, rosu cum am avut, sau albastru cum spune in carte.
Masina este din 1997 - din ce am observat toate piesele pe masina sunt originale de la mama lor de acasa (GM Opel) inclusiv radiatorul care pare ca nou, in sinstalatia de racire am antigel rosu sa ii spun, insa este destul de tulbure (nu am probleme cu lichidele). Acum nu stiu daca si antigelul este de cand masina, insa cert ca are ceva vechime, de exemplu bateria este din decembrie 2002.
Bine astea fiind spuse nedumerirea mea este ce fel de antigel sa pun, rosu cum am avut, sau albastru cum spune in carte.
- Silviu Gavrila
- *
- 4 mesaje
- din 01 Sep 2008
- Timis
Silviu Gavrila
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2008
- Mesaj Privat
Ceau,
Imi puteti spune si mie unde gasesc antigel rosu-portocaliu, un pret/l si eventual o recomandare, ceva marca. Apropo, la mine este antigelul cam 2-3 cm sub imbinarea de la mijocul vasului. Intrebarea este, mijlocul vasului reprezinta marcajul de maxim? Nu stiu, si nici vechiul proprietar n-a stiut sa-mi spuna fiindca n-a facut niciodata schimbul. Mersi. (Opel Astra 1.6 Benzina, 11/2001).
Imi puteti spune si mie unde gasesc antigel rosu-portocaliu, un pret/l si eventual o recomandare, ceva marca. Apropo, la mine este antigelul cam 2-3 cm sub imbinarea de la mijocul vasului. Intrebarea este, mijlocul vasului reprezinta marcajul de maxim? Nu stiu, si nici vechiul proprietar n-a stiut sa-mi spuna fiindca n-a facut niciodata schimbul. Mersi. (Opel Astra 1.6 Benzina, 11/2001).
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
- wildursulika
- **
- 126 mesaje
- din 25 Jun 2008
- Corsa 2002 Z10XE
- Prahova
wildursulika
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2008
- Mesaj Privat
elman
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
De ce va stresati ? Mergeti intr-un magazin de piese auto si spuneti vanzatorului ce masina aveti, iar el va va spune ce sa cumparati.
La Corsa si Astra antigelul este rosu-portocaliu. Se fiti atenti daca pe rezervorul lichidului de racire de pe masina scrie o litera si 2 cifre (cu caractere destul de mari si lizibile), atunci este bine sa solicitati acel tip de antigel...
In general este bine sa luati antigel concentrat si il diluati voi cu apa distilata. Pt iarna este bine ca dilutia sa fie pt -30 grade. Pt a masura asa ceva aveti nevoie de un "dispozitiv" (sonda, aparat etc) special pt masurarea concentratiei antigelului din masina. Masurarea concentratiei si completarea cu antigel si/sau apa distilata se face cu motorul oprit si dupa ce s-a racit lichidul de racire din instalatia de pe masina....
La Corsa si Astra antigelul este rosu-portocaliu. Se fiti atenti daca pe rezervorul lichidului de racire de pe masina scrie o litera si 2 cifre (cu caractere destul de mari si lizibile), atunci este bine sa solicitati acel tip de antigel...
In general este bine sa luati antigel concentrat si il diluati voi cu apa distilata. Pt iarna este bine ca dilutia sa fie pt -30 grade. Pt a masura asa ceva aveti nevoie de un "dispozitiv" (sonda, aparat etc) special pt masurarea concentratiei antigelului din masina. Masurarea concentratiei si completarea cu antigel si/sau apa distilata se face cu motorul oprit si dupa ce s-a racit lichidul de racire din instalatia de pe masina....
- OctavianM
- **
- 308 mesaje
- din 06 Sep 2006
- Astra 2002 Z16XE
- Bucuresti
OctavianM
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2006
- Mesaj Privat
Salut, deranjez si eu cu o mica intrebare din partea unui prieten, posesor de matiz din 2006 euro 3 (in manual e trecut sa fie doar cu etilenglicol) :
Antigelul din imagine este cu sau fara silicati? Este potrivit pentru o masina cu radiator si calorifer+capac culbutori din aluminiu si bloc motor din fonta?
Ultima modificare facuta de OctavianM la Joi 13 Nov, 2008 5:48 pm, modificat de 2 ori in total
Antigelul din imagine este cu sau fara silicati? Este potrivit pentru o masina cu radiator si calorifer+capac culbutori din aluminiu si bloc motor din fonta?
Ultima modificare facuta de OctavianM la Joi 13 Nov, 2008 5:48 pm, modificat de 2 ori in total
- OctavianM
- **
- 308 mesaje
- din 06 Sep 2006
- Astra 2002 Z16XE
- Bucuresti
OctavianM
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2006
- Mesaj Privat
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2008
- Mesaj Privat
Iaca ma bag si eu...
Termenul de 2 ani care era mentionat prin diverse manuale si carti tehnice mai vechi, era legat de durata de viata a unor aditivi anticorosivi. E posibil ca un antigel "de marca" sa fie aditivat cu ceva mai performant (a se citi rezistent in timp). Daca nu se pune problema, orice antigel contemporan e bazat pe etilen-glicol sau compusi "inruditi" (pe vremuri se utiliza glicerina si alt component - de care nu-mi amintesc, prin '64, eram tzanc)
Nimeni nu a spus de ce se aditiva antigelul cu silicati (eu cel putin nu am inteles). Poate ma lamureste cineva? Multumesc.
Se vehiculeaza ideea ca antigelul "unge" presetupa pompei de apa, chestie in contradictie cu faptul ca de fapt etilen-glicolul (sau echivalentul) e mai degraba agresiv fata de garnituri (subinteles din cauciuc). Personal inclin sa cred ca e vorba mai degraba de vascozitatea mai mare a solutiei de antigel, care nu trece de uzura (moderata) a presetupei, in timp ce apa nu e retinuta (cine a "prins" carburatoare, poate isi aminteste de efectul de dop al picaturilor de apa, mult mai vascoase decat benzina...)
Cu stima si respect, utilizator de CorsaD/04-2008
Termenul de 2 ani care era mentionat prin diverse manuale si carti tehnice mai vechi, era legat de durata de viata a unor aditivi anticorosivi. E posibil ca un antigel "de marca" sa fie aditivat cu ceva mai performant (a se citi rezistent in timp). Daca nu se pune problema, orice antigel contemporan e bazat pe etilen-glicol sau compusi "inruditi" (pe vremuri se utiliza glicerina si alt component - de care nu-mi amintesc, prin '64, eram tzanc)
Nimeni nu a spus de ce se aditiva antigelul cu silicati (eu cel putin nu am inteles). Poate ma lamureste cineva? Multumesc.
Se vehiculeaza ideea ca antigelul "unge" presetupa pompei de apa, chestie in contradictie cu faptul ca de fapt etilen-glicolul (sau echivalentul) e mai degraba agresiv fata de garnituri (subinteles din cauciuc). Personal inclin sa cred ca e vorba mai degraba de vascozitatea mai mare a solutiei de antigel, care nu trece de uzura (moderata) a presetupei, in timp ce apa nu e retinuta (cine a "prins" carburatoare, poate isi aminteste de efectul de dop al picaturilor de apa, mult mai vascoase decat benzina...)
Cu stima si respect, utilizator de CorsaD/04-2008
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
salutare! ma poate ajuta si pe mine cineva? in toamna cand am facut schimbul la antigel in loc sa bag verde am bagat frez iar acum am aflat ca trebuia sa bag verde. mentionez ca incep sa am pierderi de antigel si nu stiu pe unde se duce ...............spuneti-mi va rog ce s-a intamplat daca am bagat de cel frez in loc sa bag de acela verde? Va multumesc anticipat!
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
din ce am citit din manualul de intretinere si reparatii ASTRA/ZAFIRA stiu ca pina in anul 2000 inclusiv sa pus antigel culoare verde(cu silicati) si dupa anul 2001sa pus roz-portocaliu (fara silicati) pina in prezent.ATENTIE vedeti ca in comert se gaseste si antigel VERDE(fara silicati --care merg la skoda,audi,wolkwagen) .din ce stiu nu e bine a se pune antigel cu silicati intr-un motor care este prevazut sa mearga cu antigel fara silicati pt ca ataca garniturile si in scurt timp se observa pierderi.