- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- kalu
- **
- 438 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 438
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- d_claudiuus
- **
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
Corsafuhrer :
"Nu cred ca deschide circuitul mai devreme. Cel mai probabil, caloriferul masinii se comporta ca un radiator (ca de fapt asta si e), iar ventilatia trage aerul cald emanat de el si-l baga in habitaclu, astfel lichidul de racire al masinii incalzindu-se mai greu".
Logic cred ca are de-a face circuitul apei cu incalzirea habitaclului. Am respectat pasii pe care Dani Cuciureanu i-a descris mai sus, pornind caldura in habitaclu mult mai tarziu, si in contextul asta motorul se incalzeste uimitor de repede (ii ia aproape jumatate din timpul necesar inainte, cand dadeam de la prima cheie caldura pe maxim in habitaclu). De altfel, daca ma gandesc bine este si logic. In bord intra doua furtune, ce contin acelasi lichid racire care circula prin motor. Cu cat dai clapeta aer cald spre maxim, cu atat circuitul apei e mai lung (el deschizandu-se tot mai tare si treacand si prin bord, in caloriferul masinii), asa ca e normal ca motorul sa se incalzeasca mai greu. Km necesari incalzirii motorul la 88 de grade s-au mai redus cu vreo 2-3, iar daca las ventilatia pe pozitia 1 spre parbriz, spre rece, motorul se incalzeste si mai repede. Cred ca se impune o incalzire cat mai rapida a motorului la temperatura optima de lucru, si asa reducem si uzura motorului, si mai ales consumul de benzina. Asa ca caldura nu mai merge pe maxim in habitaclu abia dupa ce motorul ajunge pe la 80 de grade.
E foarte logic, dar niciodata nu m-am gandit la chestia asta...
"Nu cred ca deschide circuitul mai devreme. Cel mai probabil, caloriferul masinii se comporta ca un radiator (ca de fapt asta si e), iar ventilatia trage aerul cald emanat de el si-l baga in habitaclu, astfel lichidul de racire al masinii incalzindu-se mai greu".
Logic cred ca are de-a face circuitul apei cu incalzirea habitaclului. Am respectat pasii pe care Dani Cuciureanu i-a descris mai sus, pornind caldura in habitaclu mult mai tarziu, si in contextul asta motorul se incalzeste uimitor de repede (ii ia aproape jumatate din timpul necesar inainte, cand dadeam de la prima cheie caldura pe maxim in habitaclu). De altfel, daca ma gandesc bine este si logic. In bord intra doua furtune, ce contin acelasi lichid racire care circula prin motor. Cu cat dai clapeta aer cald spre maxim, cu atat circuitul apei e mai lung (el deschizandu-se tot mai tare si treacand si prin bord, in caloriferul masinii), asa ca e normal ca motorul sa se incalzeasca mai greu. Km necesari incalzirii motorul la 88 de grade s-au mai redus cu vreo 2-3, iar daca las ventilatia pe pozitia 1 spre parbriz, spre rece, motorul se incalzeste si mai repede. Cred ca se impune o incalzire cat mai rapida a motorului la temperatura optima de lucru, si asa reducem si uzura motorului, si mai ales consumul de benzina. Asa ca caldura nu mai merge pe maxim in habitaclu abia dupa ce motorul ajunge pe la 80 de grade.
E foarte logic, dar niciodata nu m-am gandit la chestia asta...
- cronny
- ***
- 533 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
- Lorand
- ****
- 1,375 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Corsa 1997 X14SZ
- Mures
Lorand
- Mesaje scrise: 1,375
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
am un corsa b 1,4i.Sincer nu prea ma pricep la stuff de sub capota.Problema este ca imi papa c-am12in oras e fft mult,tot ma sprijinam de povestea ca am picior mare...dar totusi ce-i mult e mult....nu stiu o fii problma asta cu termostatul?cum pot sa-mi dau seama?temperatura apei este pe la 94C de obicei....daca stau pe loc urca pana la 100Csi porneste ventilatorul si-l raceste iar pana la vreo 93-94C..ce sa mai spun?caldura am in masina...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cei care fac drumuri scurte iarna si temperaturile sunt joase pot monta un carton in fata, mai mult spre stinga cum te uiti la capota. Se blocheaza astfel ventilarea naturala a motorului, o bucata din dreapta de la radiator se va lasa descoperita. Se obtine o incalzire mai rapida a motorului dar grija mare sa nu il uite cineva acolo si sa se incinga motorul, este numai pentru cei care fac km putini si abia cind ajung la destinatie au 80grdC.
Lorand la tine e o problema, 94 e mult ca sa nu mai spunem de 100 si iti porneste ventilatorul, asa ceva iarna e cam dubios. Despre consum ai Consum exagerat Astra F C14NZ
Lorand la tine e o problema, 94 e mult ca sa nu mai spunem de 100 si iti porneste ventilatorul, asa ceva iarna e cam dubios. Despre consum ai Consum exagerat Astra F C14NZ
- Lorand
- ****
- 1,375 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Corsa 1997 X14SZ
- Mures
Lorand
- Mesaje scrise: 1,375
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Lorand a scris:si iarna si vara la 100 imi porneste...eu am gradatia de la 90 la 110 la temperatura apei...
Si la mine temperatura sta la 92 grade indiferent de temp.exterioara iar electroventilatorul porneste in jur de 100 grade.Am observat ca daca stau la relanti cu motorul pornit (si este la 92 gr.)si pornesc caldura pe tr.2 temperatura motor scade (iese din scala) cand afara sunt mai putin de -5,6 gr.
Atunci cand pornesc aerul conditionat am observat ca porneste si electroventilatorul de racire al radiatorului motor.Este normal?
- Lorand
- ****
- 1,375 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Corsa 1997 X14SZ
- Mures
Lorand
- Mesaje scrise: 1,375
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
- drestea
- **
- 138 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Omega 1995
- Bihor
drestea
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bihor
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- drestea
- **
- 138 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Omega 1995
- Bihor
drestea
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bihor
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
La mine se incalzeste relativ repede apa din circuit, insa in habitaclu nu intra caldura, decat amortita.
Indiferent cat de mult merg in trafic, la treapta de caldura maxim, de-abia dezmorteste habitaclul.
Poate sa fie radiatorul de habitaclu infundat, sau lichidul de racire scazut ?
Cum pot sa verific radiatorul din habitaclu ?
Indiferent cat de mult merg in trafic, la treapta de caldura maxim, de-abia dezmorteste habitaclul.
Poate sa fie radiatorul de habitaclu infundat, sau lichidul de racire scazut ?
Cum pot sa verific radiatorul din habitaclu ?
lsd_sad
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
mai am o mica problema dupa ce mi am schimbat termostatul. acum motorul se incalzeste repede (3-4km), e totul ok din punctul asta de vedere dar am observat ca atunci cand este frig afara acul de la turometru sta cu 50-100 de ture mai ridicat. si pana ajung la destinatie (8km; 20-25min) nu se schimba nimic. am observat insa ca atunci cand plec de la munca (din parcarea subterana unde sunt 10 grade) nu mai sta turata. nici azi dimineatza n a mai stat turata. era 1 grad afara. vi se intampla si voua acelasi fenomen sau e o problema la vre un senzor de temperatura?
lsd_sad
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
mai am o mica problema dupa ce mi am schimbat termostatul. acum motorul se incalzeste repede (3-4km), e totul ok din punctul asta de vedere dar am observat ca atunci cand este frig afara acul de la turometru sta cu 50-100 de ture mai ridicat. si pana ajung la destinatie (8km; 20-25min) nu se schimba nimic. am observat insa ca atunci cand plec de la munca (din parcarea subterana unde sunt 10 grade) nu mai sta turata. nici azi dimineatza n a mai stat turata. era 1 grad afara. vi se intampla si voua acelasi fenomen sau e o problema la vre un senzor de temperatura?
IceBox
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2008
- Mesaj Privat
lsd_sad a scris:mai am o mica problema dupa ce mi am schimbat termostatul. acum motorul se incalzeste repede (3-4km), e totul ok din punctul asta de vedere dar am observat ca atunci cand este frig afara acul de la turometru sta cu 50-100 de ture mai ridicat. si pana ajung la destinatie (8km; 20-25min) nu se schimba nimic. am observat insa ca atunci cand plec de la munca (din parcarea subterana unde sunt 10 grade) nu mai sta turata. nici azi dimineatza n a mai stat turata. era 1 grad afara. vi se intampla si voua acelasi fenomen sau e o problema la vre un senzor de temperatura?
Ce masina ai? Eu am Corsa 1.3 CDTI si am observat aceeasi chestie. Cand este frig motorul sta un pic mai turat (cam 50-100 ture cum zici si tu), dar cum a dat acum un pic caldura a revenit la normal.
lsd_sad
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
lsd_sad
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat