Asa cum ziceam. Revin cu impresii.
Masina este in posesia tatalui meu de aproximativ un an.
Impresii despre masina: cu 3 persoane si bagaj se comporta foarte bine pentru cei 3 cilindri disponibili. Viteza de croaziera pe A2 este de 130 km/h iar pe DN-uri de 90-100 km/h. Prin rabatarea banchetelor se obtine suficient spatiu pentru moara si camp, DA, merge bine si pe camp. Acesul la locurile fata este foarte facil, iar pentru locurile spate nu trebuie sa fi atlet. Incap 5 persoane fara probleme, insa tarnele lor de cules porumb nu prea
Inca un aspect ce era partea proasta a raposatei dacii de dinainte. Caldura baga aproape instantaneu.
Nu s-a simtit nevoia acuta de AC, geamuri electrice si abs, insa nu strica prezenta lor.
A rulat un pic peste 20.000 km.
Ca defecte pana acum, sonda de ulei arunca putin de tot ulei. se putea rezolva pe garantie, insa costa 15 lei, deci mai ieftin decat benzina pana la Bucuresti. Am discutat cu dealerul si a fost deacord sa punem una cumparata de noi, iar cu prima ocazie sa ma duc cu cea veche defecta sa-mi dea alta noua(intre timp am pierdust sonda veche, asa ca nu a mai fos cazul si nici nu se merita drumul). Al doilea defect, sonda landa 2, care nu mai este pe motor, s-a defectat. Nu face obiectul garantiei. Totusi, dealerul a spus sa trecem, pe la ei. Nu ne-am impacientat, pentru ca sonda functioneaza in parametri, fiind defecta doar preincalzire. Din concluziile trase de mine despre cum functioneaza aceasta sonda landa, defectarea preincalzirii nu duce doar decat la 10 minute de poluare la rece si cam atat. Datorita pretului destul de ridicat, aprox 500 lei nu am considerat strict necesara inlocuirea.
Va spuneam pe alte topicuri ca merge greu directia. Nu are servo, iar cauciucurile erau 155/80r13. S-a rezolvat prin inlocuirea cauciucurilor pe fata cu altele de 165/70r13, pe care nu le folosisem decat pe raposata dacie cam 1000 km.
Intre timp din neatentie, s-a schimbat oglinda stanga. Costul a fost de 100 lei o oglinda noua, iar manopera gratis
Cat despre consumabile, odata la 10.000 km se aloca putin peste 100 lei pentru ulei si filtre.
Un consum mediu de benzina este de 5,5-6,5% cu drumuri destul de dese prin Bucuresti, A1 cu 130-140 km/h, prin sat din poarta in poarta.. Cred ca este un consum rezonabil.
Ca si bani investiti in ea:
1 - Schimb ulei GM 5w30 + filtre - 120 lei.
2 - Schimb ulei Aral 5w40 + filtre - 120 lei.
3 - Sonda ulei Febi - 15 lei.
4 - Oglinda stanga - 100 lei
5 - Parbrizol, spalari si alte nebunii - 100 lei
Pentru 20.000 km cu cheltuieli de intretinere de 455 lei, chiar a facut o afacere, chiar sunt invidios. Eu am consum 8% si intra 6 litri de ulei.
Ne pregatim pentru al treilea schimb de ulei de cand e la noi.
Ca o observatie, pana la noi s-a schimbat uleiul si filtrele la 15.000 km. La noi la 10.000.
Ca planuri de viitor, inlocurea jentilor si cauciucurilor cu altele pe 14”.
Intre timp, s-a reusit spargerea oglinzii de la parasolarul dreapta din cauza nepurtarii centurii de siguranta. Urmeaza inlocuire parasolar.
Inca o data, multumim d-lui Cuciureanu pentru sfaturile acordate.