alexmd
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2008
- Mesaj Privat
claucorsa
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2008
- Mesaj Privat
claucorsa
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2008
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Luati acest topic ... ca si sfaturi pentru reviziile facute acasa.
Tocmai ce a iesit masina din garantie ...
Am zis .. hai sa nu mai dau o poala de bani la service pentru revizie.
Asa ca am luat filtrele si uleiul si am zis sa le schimb eu .
Am reusit sa schimb filtrul de polen si filtrul de aer.
Cand sa schimb filtrul de ulei ... m-am uitat un pic lung sub capota. Ma rog am gasit ce trebuia desfacut .
Desfac capacul de metal si .. surpriza ! Inca un capac ... da din plastic , pe care am reusit sa il desfac pana la urma cu o cheie de desfacut filtrul de ulei. Precizez ca are in cap un imbus de plastic cam pentru inelara nr 27 . Cum nu am avut inelara m-am chinuit cu o cheie franceza ... S-a si crapat un pic . Asa ca mare grija cand il desfaceti. Cel mai bine e sa aveti o inelara adecvata si o cheie dinamometrica ( 25 Nm - forta de strans busonul de plastic).
Bun .. toate bune si frumoase pana aici .
Am intrat sub masina sa desfac busonul de la baia de ulei sa schimb uleiul.
Ziua 1 :
Desfac scutul masinii .. relativ o operatie usoara.
Dupa ... dau de busonul de la baia de ulei.
Imi trebuia un cap torx de 40 pentru scoaterea busonului. Bun...
Cap torx nu am avut , dar am incercat cu un imbus de 6 care se potrivea perfect acolo.
Am bagat imbusul, de imbus am fixat o cheie franceza .. si da-i si trage de el. S-a torsionat imbusul da busonul pauza sa se miste.
Operatiune factua cu motorul rece. Bun ... deci nu am avut scule cu care sa desfac busonul. Am pus scutul inapoi si am zis .. maine ma duc sa imi iau scule .
Ziua 2:
Iau sculele de la magazin si reincep procedura.
Bag torxul de 40 cu tubulara .. chestii ..
Mototul cald !
Cand dau sa invart sa scot busonul imi manaca torxul din buson .
Bun.... Tot avea loc un imbus de 6 . Luat si ala de mine de la magazin pe Crom - Vanadiu pentru tubulara.
Bag imbusul ... Mananca si asta din buson.
So ... concluzia .. busonul avariat ... uleiul neschimbat !
Pun scutul inapoi ... si am zis ca ma duc cu ea la service.
Concluzii ...
Am reusit sa schimb filtrele , mai putin uleiul .
Busonul de ulei a fost strans in dusmanie ...
NU stiu ce scule au aia in service ... sau cum schimba ei uleiul . ...
O sa le cer daca reusesc sa imi scoata busonul .. sa imi puna alt tip de buson .. din ala cu cap de surub pentru cheie nu cu gaura pentru imbusuri sau torx.
Intrebare ... stie cineva cu uleiul ala ... daca mai era ceva de facut sa iasa busonul?
Tocmai ce a iesit masina din garantie ...
Am zis .. hai sa nu mai dau o poala de bani la service pentru revizie.
Asa ca am luat filtrele si uleiul si am zis sa le schimb eu .
Am reusit sa schimb filtrul de polen si filtrul de aer.
Cand sa schimb filtrul de ulei ... m-am uitat un pic lung sub capota. Ma rog am gasit ce trebuia desfacut .
Desfac capacul de metal si .. surpriza ! Inca un capac ... da din plastic , pe care am reusit sa il desfac pana la urma cu o cheie de desfacut filtrul de ulei. Precizez ca are in cap un imbus de plastic cam pentru inelara nr 27 . Cum nu am avut inelara m-am chinuit cu o cheie franceza ... S-a si crapat un pic . Asa ca mare grija cand il desfaceti. Cel mai bine e sa aveti o inelara adecvata si o cheie dinamometrica ( 25 Nm - forta de strans busonul de plastic).
Bun .. toate bune si frumoase pana aici .
Am intrat sub masina sa desfac busonul de la baia de ulei sa schimb uleiul.
Ziua 1 :
Desfac scutul masinii .. relativ o operatie usoara.
Dupa ... dau de busonul de la baia de ulei.
Imi trebuia un cap torx de 40 pentru scoaterea busonului. Bun...
Cap torx nu am avut , dar am incercat cu un imbus de 6 care se potrivea perfect acolo.
Am bagat imbusul, de imbus am fixat o cheie franceza .. si da-i si trage de el. S-a torsionat imbusul da busonul pauza sa se miste.
Operatiune factua cu motorul rece. Bun ... deci nu am avut scule cu care sa desfac busonul. Am pus scutul inapoi si am zis .. maine ma duc sa imi iau scule .
Ziua 2:
Iau sculele de la magazin si reincep procedura.
Bag torxul de 40 cu tubulara .. chestii ..
Mototul cald !
Cand dau sa invart sa scot busonul imi manaca torxul din buson .
Bun.... Tot avea loc un imbus de 6 . Luat si ala de mine de la magazin pe Crom - Vanadiu pentru tubulara.
Bag imbusul ... Mananca si asta din buson.
So ... concluzia .. busonul avariat ... uleiul neschimbat !
Pun scutul inapoi ... si am zis ca ma duc cu ea la service.
Concluzii ...
Am reusit sa schimb filtrele , mai putin uleiul .
Busonul de ulei a fost strans in dusmanie ...
NU stiu ce scule au aia in service ... sau cum schimba ei uleiul . ...
O sa le cer daca reusesc sa imi scoata busonul .. sa imi puna alt tip de buson .. din ala cu cap de surub pentru cheie nu cu gaura pentru imbusuri sau torx.
Intrebare ... stie cineva cu uleiul ala ... daca mai era ceva de facut sa iasa busonul?
- iuliusdobre
- **
- 67 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Vectra 1997 X 20DTL
- Spania
iuliusdobre
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 1997 X 20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
cred ca ai avut mare necaz pe tine de te-ai chinuit in halul asta.
nu am un raspuns pentru tine, dar nu ma pot abtine sa te intreb: de ce ai vrut neaparat sa schimbi uleiul singur?!?!
eu schimb uleiul la service-ul alora de unde-l cumpar. schimbul este gratuit si cu garantie. si uleiul nu este mai scump ca in alta parte.
nu am un raspuns pentru tine, dar nu ma pot abtine sa te intreb: de ce ai vrut neaparat sa schimbi uleiul singur?!?!
eu schimb uleiul la service-ul alora de unde-l cumpar. schimbul este gratuit si cu garantie. si uleiul nu este mai scump ca in alta parte.
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
dgxshpe - ar fi trebuit sa folosesti Thorx de 45! credema ca asta i se potriveste de minune
Este o problema destul de des intalnita pe la noi ca mioriticii de la service-uri baga imbus cu ciocanul in loc sa foloseasca thorx "las ca merge domnule..."
Tu cum ai incercat sa scoti busonul cu un thorx de 40 ai raschetat ...
Este o problema destul de des intalnita pe la noi ca mioriticii de la service-uri baga imbus cu ciocanul in loc sa foloseasca thorx "las ca merge domnule..."
Tu cum ai incercat sa scoti busonul cu un thorx de 40 ai raschetat ...
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
hmmm 45 nu am gasit .. sincer acum eu am crezut ca 40 se potriveste ... Intr-adevar nu era fix.
si uleiul l-am luat de la un magazin .
Acum ... nu stiu daca Eduard mi-ar fi schimbat uleiul gratis ..
Ma rog .. ideea e ca s-a stricat deja floarea la surub.
Sa vedem cum o sa il mai scot de acolo.
As incerca cu un 45 ... daca il gasesc ...
Sau altfel cred ca ma duc la un service sa il scoata.
Am impresia totusi ca este din aluminiu .. si o sa fie cam greu sa sudeze ceva de el ca sa il pot scoate. Dupa .. sper sa ii pot pune alt buson .
Oricum era strans foarte foarte tare !
si uleiul l-am luat de la un magazin .
Acum ... nu stiu daca Eduard mi-ar fi schimbat uleiul gratis ..
Ma rog .. ideea e ca s-a stricat deja floarea la surub.
Sa vedem cum o sa il mai scot de acolo.
As incerca cu un 45 ... daca il gasesc ...
Sau altfel cred ca ma duc la un service sa il scoata.
Am impresia totusi ca este din aluminiu .. si o sa fie cam greu sa sudeze ceva de el ca sa il pot scoate. Dupa .. sper sa ii pot pune alt buson .
Oricum era strans foarte foarte tare !
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pai era strins ca vaca de mecanicii dinainte, cuplul la el este 10Nm ! Acum pui mina pe un T45 si il potrivesti la mina dupa care il bati ca intra si da de partea buna in buson. Merge desfacut dar daca e incapatinat cu o dalta fina il bati pe lateral in doua locuri. Merge garantat ca am patit si eu de injuram pe sub masini si intrebam omul care e nebunul care l-a strins. Cel mai bine fa tu putina yoga sub ea, cu picioarele tragi la cheie si in acelasi timp bati pe lateral cu dalta sau suna un prieten.
Cumperi alt buson obligatoriu, vezi ca sunt la cod cu garnitura cu tot.
Cumperi alt buson obligatoriu, vezi ca sunt la cod cu garnitura cu tot.
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Uite o poza cu busonul.
Dalta o poti face dintr-o surubelnita tare pe care o ascuti la polizor sau ce ai dar sa nu o infierbinti ca se decaleste. Cind bati ai grija sa nu intri cu ea in baie , sa nu atingi cumva scaunul unde etanseaza, vezi ca garnitura e foarte aproape de buza.
De asemenea grija la capul T45 sa fie de calitate, daca este prost se rupe sau se indoaie.
Dalta o poti face dintr-o surubelnita tare pe care o ascuti la polizor sau ce ai dar sa nu o infierbinti ca se decaleste. Cind bati ai grija sa nu intri cu ea in baie , sa nu atingi cumva scaunul unde etanseaza, vezi ca garnitura e foarte aproape de buza.
De asemenea grija la capul T45 sa fie de calitate, daca este prost se rupe sau se indoaie.
danisto
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2008
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Am reusit in cele din urma sa schimb uleiul ...
Am luat un torx de 45 si cu o dalta .
Multam Dane ! Tre sa dau o bere !
Operatia a fost relativ usoara.
A durat aprox 5 min sa desfac busonul.
Insa dupa ce am scos uleiul si filtrul .. am constatat ca filtrul pe care il aveam ... nu era ca cel scos.
L-am curatat pe ala vechi cu motorina .. si l-am pus la loc.
Sper ca azi - maine sa il iau pe cel bun si sa il schimb si pe asta ...
Am luat un torx de 45 si cu o dalta .
Multam Dane ! Tre sa dau o bere !
Operatia a fost relativ usoara.
A durat aprox 5 min sa desfac busonul.
Insa dupa ce am scos uleiul si filtrul .. am constatat ca filtrul pe care il aveam ... nu era ca cel scos.
L-am curatat pe ala vechi cu motorina .. si l-am pus la loc.
Sper ca azi - maine sa il iau pe cel bun si sa il schimb si pe asta ...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
claucorsa
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2008
- Mesaj Privat
avand in vedere ca e vorba de schimbat uleiul, consider ca nu sunt chiar off-topic; eu am o corsa diesel 1.3 z13dt. pana acum am pus ulei castrol edge 5w30. am inteles ca si 5w40 e bun. care credeti ca este mai indicat? si de ce?
am mai postat undeva intrebarea dar nu am primit nici un raspuns......
am mai postat undeva intrebarea dar nu am primit nici un raspuns......
claucorsa
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2008
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
claucorsa
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2008
- Mesaj Privat
nu am manualul masinii. cand am facut schimbul de ulei mi-au recomandat 5w30. dar citeam o discutie pe forum si era un tip care sustinea ca uleiul 5w30 ar afuma mai puternic valva egr si normal aceasta ar ceda in timp. asta e motivul pt care am vrut sa ma lamuresc cu tipul de ulei. la noi e clima temperata.......e si cald si frig........ar fi bine iarna w30 si vara w40?
multumesc de raspuns si scuze de deranj
multumesc de raspuns si scuze de deranj
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
mg77
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2008
- Mesaj Privat