- as3dyum
- ****
- 1,044 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Corsa 2006 z13dt
- Alta tara
as3dyum
- Mesaje scrise: 1,044
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
zeke
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ionut4683
- **
- 230 mesaje
- din 04 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Bacau
ionut4683
- Mesaje scrise: 230
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salutare domnul Dan,
Am si eu o problema cu EGR-ul la un Opel Corsa C Z13DT, din 2004. cand este mai cald afara dupa ce merg cu masina mi se aprinde martorul ala cu masina cu cheita pe ea. Nu vreau sa ma risc sa ma duc pe la vreun service mioritic de al nostru. Eu sunt din Bacau, as putea legatura cu tine, eventual sa vin pana in iasi ca nu e distanta mare sa vedem ce se poate face? Nu m-am uitat la teava de esapament sa vad cum arata dar ca nu am simtit nici o schimbare in mersul motorului cu martorul aprins. Pe diagnoza alta eroare nu a aparut decat EGR-ul.
Inca o chestie....Cateodata, la relanti, cand opresc la semafor, ocazional, se tureaza de 2-3 ori pana la 900-1100 rot/min. O fi tot de la EGR ?
In asteptarea unui raspuns iti urez o zi placuta
Am si eu o problema cu EGR-ul la un Opel Corsa C Z13DT, din 2004. cand este mai cald afara dupa ce merg cu masina mi se aprinde martorul ala cu masina cu cheita pe ea. Nu vreau sa ma risc sa ma duc pe la vreun service mioritic de al nostru. Eu sunt din Bacau, as putea legatura cu tine, eventual sa vin pana in iasi ca nu e distanta mare sa vedem ce se poate face? Nu m-am uitat la teava de esapament sa vad cum arata dar ca nu am simtit nici o schimbare in mersul motorului cu martorul aprins. Pe diagnoza alta eroare nu a aparut decat EGR-ul.
Inca o chestie....Cateodata, la relanti, cand opresc la semafor, ocazional, se tureaza de 2-3 ori pana la 900-1100 rot/min. O fi tot de la EGR ?
In asteptarea unui raspuns iti urez o zi placuta
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ionut4683
- **
- 230 mesaje
- din 04 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Bacau
ionut4683
- Mesaje scrise: 230
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2008
- Mesaj Privat
silvinho
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2009
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salutare tuturor !
Acum vreo suta si ceva de kilometrii m-am pomenit cu martorul ,,masinuta cu cheie" aprins. Am citit codul de
eroare, era p1405, apoi dupa cateva porniri s-a stins de la sine insa codul respectiv a ramas stocat. Masina
mergea rau, se auzeau tot ferul de zbarnaituri de la motor (ca cele produse de vibratia unui arc) si in plus imi
consuma in draci. Zilele trecute ma gandesc sa vad daca nu cumva a mai aparut si un alt cod de eroare si
surpriza: p0136. Am desfacut valva EGR destul de greu pt. ca aveam o cheie clichet cu patratul de 1/2 inch si
am modificat cu ajutorul unui polizor un prelungitor-adaptor pt. o tubulara cu patrat de 10 mm (folosind un
prelugitor stock 1/2-1/2 inch).
Am luat EGR-ul in casa si i-am improvizat o instalatie electrica folosind un alimentator de 9V cc / 1A si un buton
gen sonerie pt. dat impulsuri. Dupa ce am conectat firele la EGR am indesat in mufa bucatele de hartie
igienica iar apoi am bandajat-o cu scotch (pt. a preveni vreun incendiu provocat de eventualele scantei).
Am verificat functionarea lui, cursa pistonasului era de vreo 3-4 mm, fara blocari, insa in jurul lui era depus
un strat de calamina (funingine) care in mod clar reducea fluxul de gaze transferate. L-am tinut in decarbusolv
ceva timp (EGR-ul cu partea cu pistonasul imersata) apoi am inceput sa-i dau impulsuri din buton.
Decarbusolv-ul ala nu a diluat aproape nimic, dupa cera chinuri de frecat cu pensonul si dat impulsuri abia
prinsese o culoare ca cea de la tuica tinuta in butoi . In casa mai aveam un spray sonax de curatat contacte,
l-am incercat, insa a avut cam tot atat efect. Intr-un moment de inspiratie am luat o ,,chestie" folosita pt.
curatatul aragazului (are in componenta soda caustica) si am pensulat pe suprafetele acoperite
de zgura: Succes ! Solutia aia dizolva zgura (mai tarziu am vazut ca a matuit si zamacul EGR-ului) si din cand
in cand o spalam cu apa calda si aplicam alta (intre timp mi-am mutat atelierul din balcon in chiuveta de la baie
spre disperarea sotiei). La sfarsitul operatiei EGR-ul arata ca nou insa nu mai avea luciul ala oglinda care era
pe suprafeta de contact cu motorul ci se matuise.
L-am montat pe masina si pot sa va spun ca este cu adevarat alta viata, cel mai mult mi se pare ca a castigat
la demaraj si nu mai face zgomote iar codurile de eroare au disparut (despre consum inca nu pot sa ma pronunt).
Mentionez ca masina mea nu consuma deloc ulei (teava de esapamet are in interior luciu metalic).
Pe aceasta cale (a forumului ) multumesc user-ului Petrecila care m-a indemnat (pe un alt thread) sa curat mai
urgent EGR-ul; si dl-ui Dan Cuciureanu care mi-a dat o gramada de sfaturi (telefonic) si care mi-a lasat
impresia unui mare domn !
Acum vreo suta si ceva de kilometrii m-am pomenit cu martorul ,,masinuta cu cheie" aprins. Am citit codul de
eroare, era p1405, apoi dupa cateva porniri s-a stins de la sine insa codul respectiv a ramas stocat. Masina
mergea rau, se auzeau tot ferul de zbarnaituri de la motor (ca cele produse de vibratia unui arc) si in plus imi
consuma in draci. Zilele trecute ma gandesc sa vad daca nu cumva a mai aparut si un alt cod de eroare si
surpriza: p0136. Am desfacut valva EGR destul de greu pt. ca aveam o cheie clichet cu patratul de 1/2 inch si
am modificat cu ajutorul unui polizor un prelungitor-adaptor pt. o tubulara cu patrat de 10 mm (folosind un
prelugitor stock 1/2-1/2 inch).
Am luat EGR-ul in casa si i-am improvizat o instalatie electrica folosind un alimentator de 9V cc / 1A si un buton
gen sonerie pt. dat impulsuri. Dupa ce am conectat firele la EGR am indesat in mufa bucatele de hartie
igienica iar apoi am bandajat-o cu scotch (pt. a preveni vreun incendiu provocat de eventualele scantei).
Am verificat functionarea lui, cursa pistonasului era de vreo 3-4 mm, fara blocari, insa in jurul lui era depus
un strat de calamina (funingine) care in mod clar reducea fluxul de gaze transferate. L-am tinut in decarbusolv
ceva timp (EGR-ul cu partea cu pistonasul imersata) apoi am inceput sa-i dau impulsuri din buton.
Decarbusolv-ul ala nu a diluat aproape nimic, dupa cera chinuri de frecat cu pensonul si dat impulsuri abia
prinsese o culoare ca cea de la tuica tinuta in butoi . In casa mai aveam un spray sonax de curatat contacte,
l-am incercat, insa a avut cam tot atat efect. Intr-un moment de inspiratie am luat o ,,chestie" folosita pt.
curatatul aragazului (are in componenta soda caustica) si am pensulat pe suprafetele acoperite
de zgura: Succes ! Solutia aia dizolva zgura (mai tarziu am vazut ca a matuit si zamacul EGR-ului) si din cand
in cand o spalam cu apa calda si aplicam alta (intre timp mi-am mutat atelierul din balcon in chiuveta de la baie
spre disperarea sotiei). La sfarsitul operatiei EGR-ul arata ca nou insa nu mai avea luciul ala oglinda care era
pe suprafeta de contact cu motorul ci se matuise.
L-am montat pe masina si pot sa va spun ca este cu adevarat alta viata, cel mai mult mi se pare ca a castigat
la demaraj si nu mai face zgomote iar codurile de eroare au disparut (despre consum inca nu pot sa ma pronunt).
Mentionez ca masina mea nu consuma deloc ulei (teava de esapamet are in interior luciu metalic).
Pe aceasta cale (a forumului ) multumesc user-ului Petrecila care m-a indemnat (pe un alt thread) sa curat mai
urgent EGR-ul; si dl-ui Dan Cuciureanu care mi-a dat o gramada de sfaturi (telefonic) si care mi-a lasat
impresia unui mare domn !
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 25 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
curatat aseara EGR pentru prima data (140 000 km).
nu era nimic deosebit acolo, ceva zgura dar nu in cantitate mare.
am curatat cu decarbusolv, Dan m-a ajutat cu mufa din dotare si mi-a indicat unde si ce sa curat...
mentionez ca singurul motiv a fost pentru ca nu am facut asta niciodata, nu pentru ca aveam cod de eroare sau alte manifestari.
rezultat: motorul porneste mai frumos, se ridica mai repede in turatii.
recomand, mai ales celor cu consum de ulei, sa desfaca si sa curete temeinic valva...
mie imi consuma 250-300 de ml de 0W40 Mobil 1 la 10 000 de km.
spor la curatat!
inca o data, multumesc Dan!
nu era nimic deosebit acolo, ceva zgura dar nu in cantitate mare.
am curatat cu decarbusolv, Dan m-a ajutat cu mufa din dotare si mi-a indicat unde si ce sa curat...
mentionez ca singurul motiv a fost pentru ca nu am facut asta niciodata, nu pentru ca aveam cod de eroare sau alte manifestari.
rezultat: motorul porneste mai frumos, se ridica mai repede in turatii.
recomand, mai ales celor cu consum de ulei, sa desfaca si sa curete temeinic valva...
mie imi consuma 250-300 de ml de 0W40 Mobil 1 la 10 000 de km.
spor la curatat!
inca o data, multumesc Dan!
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- george_fusneica
- ***
- 939 mesaje
- din 25 Jul 2007
- Agila 2001 Z12XE
- Alta tara
george_fusneica
- Mesaje scrise: 939
- Locatie: Alta tara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
el_g
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
el_g
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
- departe
- ***
- 793 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 793
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
In seara asta am terminat impreuna cu.colegul de la Focsani,caruia ii multumesc ptr ajutorul acordat la curatarea debitmetrului, ERR,clapeta acceleratie!O sa pun si poze...dupa ce am curatat toate astea am lasat sa invete ECU noua pozitie a clapetei de acceleratie,am completat lichidul de racire ca pierdusem la demontare EGR,totl era ok..dupa un drum scurt la repornirea masinii observ ca mi se aprinde in bord masina cu cheitza...care nu mi s-a aprins pana acum...am realizat si o citire a codurilor care le va posta colegu de la Focsani..eu apasam pedalele si nu am fost atent la codul erorilor:(.Precizez ca nu se simte o schimbare mare,dar masina parca merge mai rotund si urca in turatie mai repede.Cu ocazia asta am facut si sistemul de ventilatie a motorului..nu imi pornea ventilatorul de la motor..daca treceam de 90 de grade..era de la o siguranta din panou...nu facea un contact bine:) mecanicul meu a avut ideea de a indoi putin piciorusele rezistentei si a mers!
- cronny
- ***
- 533 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat
- departe
- ***
- 793 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 793
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
Si inca ceva...ceilalti care au schimbat garniturile la EGR..mirosea a cauciuc plastic incins dupa montare si prima pornire?sau ambalare motor?Intreb ca la mine miroase a plastic incins...cauciuc ars ceva de genu..colegu d la Focsani spunea ceva de genu ardere garnituri de la EGR..ca is noi si de aia..voi ce spuneti? e normal?
- departe
- ***
- 793 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 793
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
- f1specialfx
- ***
- 610 mesaje
- din 24 Nov 2006
- Corsa 1.4 90HP
- Bucuresti
f1specialfx
- Mesaje scrise: 610
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1.4 90HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat