victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
cer parerea cunoscatorilir si cateva sfaturi, am demontat in weekend motorul(X16 XEL din 97 pe o Vectra B km pe bord 150k -nu stiu cat de reali), mai exact am dat jos chiulasa - motivul consum ridicat de ulei 1l/1000km sau si mai mult.
am masurat compresia la cald 12,5-13bar , cu motorul rece 14-15bar, e ok aceasta valoare? - precizez ca la rece motorul tragea sesizabil mai bine decat la cald
Pistoanele in cap erau ppline de depuneri de la uleiul ars(stat de ~1.5mm) si supapele+camera de ardere la fel, le-am curat au iesit bec mai trebuie sa curat cu pasta abraziva scaunele si sa vad cum se prezinta semeringurile de supape( intentia era sa schimb semerigurile si astfel sa scap de consumul de ulei) - am demontat o singura supapa si semeringul era foarte rigid si destul de uzat- din cate stiu acesta trebuie sa fie un pic elastic,urmeaza sa demontez restul supapelor zilele acestea.
Clilindrii sunt OK, nu sunt ovalizati, nu au sant de uzura, diammetrul masurat cu micrometrul(pe 2 axe la pms si pmi) este undeva in jurul 79.46-79,48mm - este buna valoarea sau cat ar trebui sa fie la acest motor?
Ceea ce am observat si nu stiu ce sa fac este faptul ca pistoanele par a avea un joc in cilindru- adica pot sa ii misc aprox. 1,5mm inpre fata masinii si respectiv spatele masinii(nu ma refer sus - jos ci inainte si inapoi) este normal acest lucru? Nu am scos nici un piston sa verific fanta segmentilor crezand ca la o compresie de 13-14bar sunt ok segmentii numai ca dupa ce am vazut cate depuneri erau in camera de ardere si pe piston ma gandesc ca daca il montez acum curatat fiind voi avea o comprezie mai mica decat inainte cu toate ca supapele vor etansa mai bine caci vreau sa le frec(curat) cu pasta abraziva cu mana sau bormasina pana etanseaza perfect-facand si testul de etansare cu benzina.
Cred ca cilindrii au fost hornuiti pt ca au niste zgarieturi in X pe 2 parti a cilindrului(la 180 de grade - din cate am citit se fac pt a ingreuna prelingerea uleiului de pe cilindru). CE sa fac, este normal jocul acela al pistoanelor pe cilindru?, cum as putea diagnostica starea segmentilor eventual fara a da baia jos si a scoate un piston?-exista o alta metoda? ,precizez ca garnitura de chiulasa era originala GM si tind sa cred ca nu s-a umblat de ceva vreme in motor(am gasit pe evacuare niste canale mici blocate de funigine) - de fapt nu am gasit nici un fel de semn care sa imi arate ca a fost vreodata desfacut exceptand acele zgariaturi in X pe cilindrii - cand vin dim fabrica au acele semne in X?
Multumesc anticipat celor interesati sa imi dea un sfat.
cer parerea cunoscatorilir si cateva sfaturi, am demontat in weekend motorul(X16 XEL din 97 pe o Vectra B km pe bord 150k -nu stiu cat de reali), mai exact am dat jos chiulasa - motivul consum ridicat de ulei 1l/1000km sau si mai mult.
am masurat compresia la cald 12,5-13bar , cu motorul rece 14-15bar, e ok aceasta valoare? - precizez ca la rece motorul tragea sesizabil mai bine decat la cald
Pistoanele in cap erau ppline de depuneri de la uleiul ars(stat de ~1.5mm) si supapele+camera de ardere la fel, le-am curat au iesit bec mai trebuie sa curat cu pasta abraziva scaunele si sa vad cum se prezinta semeringurile de supape( intentia era sa schimb semerigurile si astfel sa scap de consumul de ulei) - am demontat o singura supapa si semeringul era foarte rigid si destul de uzat- din cate stiu acesta trebuie sa fie un pic elastic,urmeaza sa demontez restul supapelor zilele acestea.
Clilindrii sunt OK, nu sunt ovalizati, nu au sant de uzura, diammetrul masurat cu micrometrul(pe 2 axe la pms si pmi) este undeva in jurul 79.46-79,48mm - este buna valoarea sau cat ar trebui sa fie la acest motor?
Ceea ce am observat si nu stiu ce sa fac este faptul ca pistoanele par a avea un joc in cilindru- adica pot sa ii misc aprox. 1,5mm inpre fata masinii si respectiv spatele masinii(nu ma refer sus - jos ci inainte si inapoi) este normal acest lucru? Nu am scos nici un piston sa verific fanta segmentilor crezand ca la o compresie de 13-14bar sunt ok segmentii numai ca dupa ce am vazut cate depuneri erau in camera de ardere si pe piston ma gandesc ca daca il montez acum curatat fiind voi avea o comprezie mai mica decat inainte cu toate ca supapele vor etansa mai bine caci vreau sa le frec(curat) cu pasta abraziva cu mana sau bormasina pana etanseaza perfect-facand si testul de etansare cu benzina.
Cred ca cilindrii au fost hornuiti pt ca au niste zgarieturi in X pe 2 parti a cilindrului(la 180 de grade - din cate am citit se fac pt a ingreuna prelingerea uleiului de pe cilindru). CE sa fac, este normal jocul acela al pistoanelor pe cilindru?, cum as putea diagnostica starea segmentilor eventual fara a da baia jos si a scoate un piston?-exista o alta metoda? ,precizez ca garnitura de chiulasa era originala GM si tind sa cred ca nu s-a umblat de ceva vreme in motor(am gasit pe evacuare niste canale mici blocate de funigine) - de fapt nu am gasit nici un fel de semn care sa imi arate ca a fost vreodata desfacut exceptand acele zgariaturi in X pe cilindrii - cand vin dim fabrica au acele semne in X?
Multumesc anticipat celor interesati sa imi dea un sfat.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- cuby
- **
- 286 mesaje
- din 30 Mai 2008
- Vectra 1992 c16nz
- Neamt
cuby
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2008
- Mesaj Privat
x-urile alea chiar sint de la honuire si daca inca se mai vad e bine, inseamna ca cilindrii nu au uzura. Iar la partea cu jocul pistoanelor, e normal sa miste, cu toate ca 1.5 mm mi se pare cam mult. Dar, daca vrei sa faci o treaba buna, da un piston afara si vezi sa nu fie segmenti coxati, adica blocati in canalul lor. Cel mai des am gasit coxati pe cei de ungere(ultimii de jos), restul fiind ok. Si daca cei de ungere-s blocati, degeaba schimbi tu simeringurile de supape, ca tot o sa-ti ia ulei. Succes!
puntomk1
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
Jocul de 1,5 mm este foarte mare! Acesta "ochiometric" ar trebui sa fie neglijabil, sub 0,5 mm. Daca se mai vad inca urme de honuire, desi masina are 150k km, inseamna ca a mai fost segmentat pentru a putea fi vanduta! Chiar daca o segmentezi mare lucru nu o sa faci, e necesar si schimbarea pistoanelor la o cota superioara. Masurarea cilindrilor se face sus, jos si la mijloc paralel si perpendicular pe axa boltului de la piston; ovalitatea apare, de obicei la mijloc. Tu cum ai masurat, cu pistoanele in motor? E un rezultat aproximativ. Nu vreau sa te descurajez, ci sa te ajut!
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
Am masurat cu micrometrul cu pistoanele pe motor,paralel si perpendicular pe bolt la pms si pmi si la 2 cilindrii si la jumatate si erau ok si acolo, daca dau jos pistonul la ce cuplu strang suruburile de la biela? am inteles ca sunt super stranse,
Jocul acela de 1.5mm intre cil. si piston e ochiometric , inca nu am masurat cu ceva adecvat ca sa zic asa, oricum stiu ca la temp mari aluminiul se dilata mai mult decat fonta
Cum spuneam in afara de acele X-uri de pe cilindru nu am mai vazut alte semne care sa imi arate ca s-a mai umblat in motor, dar nici nu sunt convins ca cei 150k km sunt reali
aseara am dat supapele jos, cele de admisie sunt impecabile, cele de evacuare aveau ceva depuneri dar scaunele sunt ok, le-am slefuit cu pasta abraziva si apoi de finete cu scrum de tigara amestecat cu ulei pt a da un pic de luciu, oglinda s-au facut-o pe aproate toata suprafata scaunului(2-2.5mm), nu era nici un scaun ars sau supapa iar semeringurile de la evacuari abia le-am scop de pe ghid dar aveau ceva uzura la zona de eransare, in schimb cele de admisie erau unele ca si iesite de pe ghid, posibil ca in timpul miscarii supapelor ele nici sa nu mai fi lucrat ci ieseau din ghid si stateau pe supapa - pe aici cred ca papa ulei,
cuby deci tu imi recomanzi sa dau jos toate pistoanele sa curat si segmentii mai ales cei de ulei?
Eu ma gandeam sa dau jos un singur piston pt a vedea fanta la segmenti, apropos cat e dimensiunea max. a fantei, eu stiam ceva de max 2.5mm, e adevarat?
Multumesc
Jocul acela de 1.5mm intre cil. si piston e ochiometric , inca nu am masurat cu ceva adecvat ca sa zic asa, oricum stiu ca la temp mari aluminiul se dilata mai mult decat fonta
Cum spuneam in afara de acele X-uri de pe cilindru nu am mai vazut alte semne care sa imi arate ca s-a mai umblat in motor, dar nici nu sunt convins ca cei 150k km sunt reali
aseara am dat supapele jos, cele de admisie sunt impecabile, cele de evacuare aveau ceva depuneri dar scaunele sunt ok, le-am slefuit cu pasta abraziva si apoi de finete cu scrum de tigara amestecat cu ulei pt a da un pic de luciu, oglinda s-au facut-o pe aproate toata suprafata scaunului(2-2.5mm), nu era nici un scaun ars sau supapa iar semeringurile de la evacuari abia le-am scop de pe ghid dar aveau ceva uzura la zona de eransare, in schimb cele de admisie erau unele ca si iesite de pe ghid, posibil ca in timpul miscarii supapelor ele nici sa nu mai fi lucrat ci ieseau din ghid si stateau pe supapa - pe aici cred ca papa ulei,
cuby deci tu imi recomanzi sa dau jos toate pistoanele sa curat si segmentii mai ales cei de ulei?
Eu ma gandeam sa dau jos un singur piston pt a vedea fanta la segmenti, apropos cat e dimensiunea max. a fantei, eu stiam ceva de max 2.5mm, e adevarat?
Multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu ideea esta ca am vb cu cineva care are magazin si aduce numai piese de opel, mi-a cautat in programele acelea de cautare piese schimb si mi-a dat valorile standard care le-a gasit pe X16 XEL cautand si dupa seria motorului meu:
diametru piston standard intre 78,95, 78.96..7... si pana la 79,1mm,
acum eu nu stiu cam ce toleranta este de obicei intre cilindru si piston, mi se pare totusi mica dimesiunea cilindrului(78.85)(pistonul cred ca trebuie sa fie mai mic cu vreo 0,5mm fata de cilindru- atunci ori valorice de le-am aflat eu nu sunt bune ori cele care le-ati scris nu sunt pt motorul asta), in carte scrie ca D cil. e 79mm, de unde ati luat valorile acelea?
un piston echipat cu segmenti e 320lei si nu am de gand sa fac investitia asta, vreau sa aflu doar daca are rost sa pun segmenti noi si cum sa ii aleg - cota 1 , 2 sau3?
diametru piston standard intre 78,95, 78.96..7... si pana la 79,1mm,
acum eu nu stiu cam ce toleranta este de obicei intre cilindru si piston, mi se pare totusi mica dimesiunea cilindrului(78.85)(pistonul cred ca trebuie sa fie mai mic cu vreo 0,5mm fata de cilindru- atunci ori valorice de le-am aflat eu nu sunt bune ori cele care le-ati scris nu sunt pt motorul asta), in carte scrie ca D cil. e 79mm, de unde ati luat valorile acelea?
un piston echipat cu segmenti e 320lei si nu am de gand sa fac investitia asta, vreau sa aflu doar daca are rost sa pun segmenti noi si cum sa ii aleg - cota 1 , 2 sau3?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Din experienta stiu ca un piston se considera uzat cand diferenta de diametru intre cilindru si piston depaseste 0,15-0,2 mm.
Pistonul se masoara jos la fusta perpendicular pe bolt;in general pistoanele sunt conice si ovale in acelasi timp.Cilindrii,asa cum s-a spus mai sus se masoara cu micrometrul (intoul) pe toata inaltimea si pe cele doua directii cum s-a mai spus,si se accepta in general o ovalitate de ~0,05 mm.Daca te incadrezi in aceste limite cu pistoanele si cilindrii ,este posibil,fie sa gasesti segmentii cocsati fie uzati.
Latimea scaunului la supape mi se pare cam mare-in general se accepta pana la 1,5 mm la evacuare.
Mentionez ca cele spuse mai sus sunt date din experienta proprie si nu stiu daca se aplica exact la motorul tau.
Pistonul se masoara jos la fusta perpendicular pe bolt;in general pistoanele sunt conice si ovale in acelasi timp.Cilindrii,asa cum s-a spus mai sus se masoara cu micrometrul (intoul) pe toata inaltimea si pe cele doua directii cum s-a mai spus,si se accepta in general o ovalitate de ~0,05 mm.Daca te incadrezi in aceste limite cu pistoanele si cilindrii ,este posibil,fie sa gasesti segmentii cocsati fie uzati.
Latimea scaunului la supape mi se pare cam mare-in general se accepta pana la 1,5 mm la evacuare.
Mentionez ca cele spuse mai sus sunt date din experienta proprie si nu stiu daca se aplica exact la motorul tau.
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
Ok am inteles, trebuiesc schimbate pistoanele, oricum eu voi da jos si pistoanele sa le masor diametrul, din pacate nu dispun de fondurile necesare pt cumpararea altor pistoane si voi ramane cu acestea,o sa cumpar maxim niste segmenti noi daca e cazul.
Motorul mergea bine, avea si ceva putere problema era insa consumul marit de ulei, sper ca prin schimbarea semeringurilor de supape si curatirea canalelor de segmenti de pe pistoane sa obtim un consum mai redus de ulei, de ex 1l la 5000 fiind un maxim rezonabil pt mine
am TIS-ul 2000 insa nu prea ma descurc bine in gasirea informatiilor in el, mi se pare destul de incalcit.
multumesc mult dancuciureanu pt informatii
Motorul mergea bine, avea si ceva putere problema era insa consumul marit de ulei, sper ca prin schimbarea semeringurilor de supape si curatirea canalelor de segmenti de pe pistoane sa obtim un consum mai redus de ulei, de ex 1l la 5000 fiind un maxim rezonabil pt mine
am TIS-ul 2000 insa nu prea ma descurc bine in gasirea informatiilor in el, mi se pare destul de incalcit.
multumesc mult dancuciureanu pt informatii
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
O sa incerc sa downloadez si EPC-ul daca gasesc vreun link de unde pot sa il iau, poate exista pe vreun torent.
Ramane sa vad fanta la segmenti , dar daca e pana 3mm nu ii schimb
cel mai probabil luni o sa revin cu informatii, masina o am momentan in provincie unde ma intorc vineri dim sa continui lucrarea, intre timp termin de rectificat scaunele si supapele si le voi monta la loc.
multumesc tuturor pt informatiile date.
Ramane sa vad fanta la segmenti , dar daca e pana 3mm nu ii schimb
cel mai probabil luni o sa revin cu informatii, masina o am momentan in provincie unde ma intorc vineri dim sa continui lucrarea, intre timp termin de rectificat scaunele si supapele si le voi monta la loc.
multumesc tuturor pt informatiile date.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cornel2cornel
- **
- 145 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1996 x16xel
- Iasi
cornel2cornel
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
Acelasi lucru l-am facut si eu la un motor de asta. Recomand sa dai toate pistoanele jos si sa vizionezi camasile sa nu aiba zgarieturi longitudinale. Un set de segmenti e 55 per piston, deci pt 220 in plus si o garnitura de baie de 45RON ocazie cu care speli si sorbul de ulei si vezi si uzura de palier. Eu tot cam 1-1,5 mm aveam joc la piston, dar dupa honuire pe masina cu o scula speciala (aveam zgarieturi longitudinale ) segmentii aveau fanta de 0.4, dar nu consuma ulei in plus fata de limitele normale. Segmentii standard sunt de 79.
Daca ai posibilitatea schimba si simeringurile de palier, ca la o masina din 97 o sa inceapa sa curga cat de curand. Daca tot te-ai apucat de lucrare fa-o pana la capat, nu te zgarci la vre-un simering sau o supapa ca sa desfaci iar peste 6 luni si sa cheltui iar bani pe garnituri.
Tachetii sa-i speli f bine si sa-i golesti ca altfel degeaba refaci scaunele de supapa si verifici cu benzina ca nu o sa inchida bine
Daca ai posibilitatea schimba si simeringurile de palier, ca la o masina din 97 o sa inceapa sa curga cat de curand. Daca tot te-ai apucat de lucrare fa-o pana la capat, nu te zgarci la vre-un simering sau o supapa ca sa desfaci iar peste 6 luni si sa cheltui iar bani pe garnituri.
Tachetii sa-i speli f bine si sa-i golesti ca altfel degeaba refaci scaunele de supapa si verifici cu benzina ca nu o sa inchida bine
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
Cum sa spal tachetii, adica e ceva anume de care trebuie sa am grija?, eu am inteles ca au un fel de supapa in spatele lor, sincer nu m-am uitat la ei, o sa ii spal bine si vreau sa le pastrez si ordinea.
o sa dau vineri baia jos sa scot fiecare piston, sa masor fanta la segmenti si diam la piston si tot odata sa curat canalele la de pe piston mai ales la segmentul de ungere
, semeringul de la arborele cotit l-am schimbat deja , la cuzinetii de la arborele cotit nu m-as baga sa umblu, depinde in ce stare se afla cei de la biele si daca arata ok atunci nu umblu si la arbore.
Are cineva idee cam la ce cuplu se strang suruburile bielei? am inteles ca tare dar nu stiu cat de tare
cornel2cornel - sa inteleg ca tu ai pus segmenti noi , din cate stiu 4 mm la fanta e mult?
o sa dau vineri baia jos sa scot fiecare piston, sa masor fanta la segmenti si diam la piston si tot odata sa curat canalele la de pe piston mai ales la segmentul de ungere
, semeringul de la arborele cotit l-am schimbat deja , la cuzinetii de la arborele cotit nu m-as baga sa umblu, depinde in ce stare se afla cei de la biele si daca arata ok atunci nu umblu si la arbore.
Are cineva idee cam la ce cuplu se strang suruburile bielei? am inteles ca tare dar nu stiu cat de tare
cornel2cornel - sa inteleg ca tu ai pus segmenti noi , din cate stiu 4 mm la fanta e mult?
- cornel2cornel
- **
- 145 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1996 x16xel
- Iasi
cornel2cornel
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
Nu 4 mm ci 0,4 la fanta de la segment. Normal e 0.2-025. Dar costul honuirii pistoane si segmenti R1 e mult prea mare si nu sa meritat la ce uzura aveam de aceea sa optat pt slefuire camasi si segmentare
Tachetii trebuiesc goliti de ulei si facuti sa se miste supapa prin simpla apasare cu degetul, altfel, ei fiind deja plini cu ulei, si daca rectifici scaunele de la supape, o sa-ti dea o mica diferenta aica sa nu-ti inchida supapa bine si tu sa te apuci sa o mai slefuiesti odata.
Suruburile de la biela sunt de 8 parca si le strangi la 4.5
Tachetii trebuiesc goliti de ulei si facuti sa se miste supapa prin simpla apasare cu degetul, altfel, ei fiind deja plini cu ulei, si daca rectifici scaunele de la supape, o sa-ti dea o mica diferenta aica sa nu-ti inchida supapa bine si tu sa te apuci sa o mai slefuiesti odata.
Suruburile de la biela sunt de 8 parca si le strangi la 4.5
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
sunt E-uri suruburile si parca de E12 sau max E14
o sa curat cultuborii asa cum mi-ai indicat
Acum daca voi avea nevoie de segmenti nu stiu cum sa ii aleag,
sigur am diam la cilintru 79,46-79.48mm, maine dupa ce dau jos o sa masor si diam la piston, in functie de ce/care diam. aleg tipul de segmenti?
multumesc
o sa curat cultuborii asa cum mi-ai indicat
Acum daca voi avea nevoie de segmenti nu stiu cum sa ii aleag,
sigur am diam la cilintru 79,46-79.48mm, maine dupa ce dau jos o sa masor si diam la piston, in functie de ce/care diam. aleg tipul de segmenti?
multumesc
- cornel2cornel
- **
- 145 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1996 x16xel
- Iasi
cornel2cornel
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Conteaza diametrul cilindrilor (camasilor). Segmentii trebuie sa stea perfect lipiti pe peretele camasii.
Tu spui :
Eu stiu ca urmele de honuire ar trebui sa se vada de jur imprejur. Atentie sa nu fie camasile ovalizate!
Mai spui :
Verifica cu o trusa de alezaje (ceas comparator cu tija - valoarea diviziunii 0,01mm sau mai putin, daca se poate) pe diametre perpendiculare, de la pms la pmi (nu-mi mai amintesc tolerante - a trecut multa vreme de cand faceam verificari)
Din cate imi mai aduc aminte, pistoanele trebuie sa aibe toleranta fata de camasi, care sa se incadreze in categoria alunecatoare (nu mai retin valori exacte). Sper sa nu gresesc. Adica atunci cand introduci pistonul in camasa, el sa alunece foarte incet, in jos.
Mai stiu ca, in general, pistoanele au o forma de "butoi": fusta si capul mai mici decat mijlocul, datorita dilatarii neuniforme. In functionare, devin cilindrice.
Altceva (practica adica) nu mai stiu.
Spor la treaba
Tu spui :
au niste zgarieturi in X pe 2 parti a cilindrului
Eu stiu ca urmele de honuire ar trebui sa se vada de jur imprejur. Atentie sa nu fie camasile ovalizate!
Mai spui :
Clilindrii sunt OK, nu sunt ovalizati,
Verifica cu o trusa de alezaje (ceas comparator cu tija - valoarea diviziunii 0,01mm sau mai putin, daca se poate) pe diametre perpendiculare, de la pms la pmi (nu-mi mai amintesc tolerante - a trecut multa vreme de cand faceam verificari)
Din cate imi mai aduc aminte, pistoanele trebuie sa aibe toleranta fata de camasi, care sa se incadreze in categoria alunecatoare (nu mai retin valori exacte). Sper sa nu gresesc. Adica atunci cand introduci pistonul in camasa, el sa alunece foarte incet, in jos.
Mai stiu ca, in general, pistoanele au o forma de "butoi": fusta si capul mai mici decat mijlocul, datorita dilatarii neuniforme. In functionare, devin cilindrice.
Altceva (practica adica) nu mai stiu.
Spor la treaba