Am stat o zi intreaga si am rasfoit subiectele postate incercand sa gasesc solutia la problema mea. Din pacate, nu am gasit nimic concludent asa ca, va rog, daca v-ati confruntat cu aceasta problema, sau daca ati putea sa-mi dati un sfat de unde sa incep verificarile, v-as fi recunoscator.
Am un opel astra G (2001) 1.6i, motor Z16SE. Folosesc benzina de 95 de la petrom si nu pot spune ca e rea (dar nici extraordinara). Acum 2 saptamani am fost in P. Neamt si am pus benzina de la un petrom (cel de la intrarea dinspre Roman, la baza podului). Imediat dupa ce am plecat de la petrom au inceput problemele: cum depaseam 3500-4000 turatii si o lasam la ralanti, cum murea motorul. Infine, am zis ca poate am un gunoi in benzina. Am asteptat si am consumat tot rezervorul de benzina si am facut plinul cu Carrera 100, dar problema a persistat. De atunci am fost pana la Bucuresti si inapoi si am mai facut 2 plinuri cu benzina de 95 de la petrom. Am schimbat si filtrul de benzina si bujiile, insa nici o schimbare.
Cum depasesc 3500-4000 turatii si o las in ralanti, moare motorul daca nu o spituiesc cateva secunde. De asemeni, daca reduc viteza de la ... sa zicem .... 140 la 80 (in viteza a 5-a), la 80 km/h cu acceleratia constanta masina nu merge lin, ci smucneste si merge in suturi, ca si cum s-ar termina benzina sau s-ar ineca. Daca o scot pe liber, se opreste motorul si porneste mai grelut, ca si cum ar fi inecata. Daca vad ca da sa se opreasca si fac cateva (vreo 15-20) spituri la acceleratie (pe liber) isi revine. Sau, daca dupa ce reduc viteza, o tin in 5-4-3 (trepte viteza) si reduc gradual din frana de motor, nu se mai opreste motorul. Daca merg cu ea in oras frumos si linistit, totul e ok. Cam astea ar fi simtomele.
Am fost cu masina si am pus-o pe tester si a dat 2 erori: nu mai tin minte codurile, dar era o eroare la recircularea gazelor de esapament si a 2-a eroare era la vintilul magnetic. Mecanicul a zis ca este supapa EGR, insa am schimbat-o cu una noua in octombrie 2007. Nu pot crede ca dupa 6 luni (12.000 km) s-a dus. Mecanicul a inceput sa-mi spuna ca este posibil sa fie axul cu came (bate destul de tarisor), sau pompa de benzina, sau chiar alternatorul
![Smile](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Anyway ... nu mi se aprinde nici un bec la bord si in rest masina merge binisor. Dar devine de-a dreptul exasperanta treaba asta cu opritul motorului, mai ales ca eu circul destul de des in afara localitatii. Si la 120 km/h deja am depasit 3500 rpm!
Daca are cineva idee ce as putea face sa rezolv problema, va rog sa dati un reply. Orice idee este binevenita!
Va multumesc anticipat!