- ionascu florin
- **
- 61 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Agila 2001 z12xe
- Vaslui
ionascu florin
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Vaslui
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
- murgusergiu
- *
- 30 mesaje
- din 17 Jan 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Timis
murgusergiu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2009
- Mesaj Privat
- h0rm0n
- *****
- 3,973 mesaje
- din 31 Jan 2007
- Vectra 2001 Y26SE
- Timis
h0rm0n
- Mesaje scrise: 3,973
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2007
- Mesaj Privat
x1234
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2008
- Mesaj Privat
@hormon - si eu am tot o astra h 1.7 cdti 101 cp, adica y20dth.
Si eu am o problema similara cu cea a fratelui tau: mai exact intr-a 5-a (si numai a 5-a) daca ating sau trec de 170 kmh (mai jos de viteza asta nu se manifesta) in secunda 2 dupa ce decelerez (numai pe decelerare face) imi apare martorul masina cu cheita, o limiteaza timp de ateva secunde la 3000 si de rpm, fara turbo. Dupa cateva secunde becul se stinge, masina incepe sa traga din nou si pot sa ii dau iarasi cox, problema reaparand numai cand decelerez.
Am incercat o singura data sa o decelerez in porcii ei, pe o distanta fooooooarte lunga, decelerare "controlata" - luat piciorul progresiv si foarte incet de pe acceleratie - si am scapat fara eroare.
Problema a aparut imediat dupa ce am luat-o din service la revizia de 90.000 km. A fost insotita de fluieratul turbinei la rece, nu mai trage la fel de bine si consuma mai mult, fireste. Mesajul de pe tester este Intake system air leak detected.
La cateva saptamani dupa pe langa fluieratul la rece al turbinei (primele 3-5 minute de fct. ale motorului, iarna, la temperaturi cu minus multe grade) a mai aparut, complementar, la cald, un suierat metalic. Ceva de genul pierdere de presiune insotit de vibratii metalice.
Asta la capitolul simptome.
La capitolul actiuni am facut un singur lucru pana acum datorita lipsei acute de timp liber: am schimbat supapa de turbo de pe admisie, sau ma rog cea din spatele compartimentului motor, dintre motor si peretele ignifug. Rezultate ZERO evident, pentru ca problema nu e de acolo.
Problema provine de la wastegate, electrovana, bov sau ziceti-i cum vreti, care nu mai e capabil sa inchida complet (pierdere presiune turbo, pierdere cuplu, => putoare care consuma mult). Eroarea apare si dispare pentru ca (si asta e explicatia pe care am primit-o si eu la randul meu, pare perfect logica), in treptele in care motorul ar incepe sa produca cuplu maxim pe un interval de timp mai lung, la decelerare se face si un leak test de genul cat timp dureaza sa se descarce admisia de presiune si care era presiunea initiala inainte de descare - deschidere wastegate.
Nu stiu daca e o piesa prea scumpa, pe undeva pe la mijlocul lui aprilie o sa o schimb si o sa va tin la curent cu rezultatele.
Sper sa fie de folos cuiva info. postate mai sus.
Au revoir !
Si eu am o problema similara cu cea a fratelui tau: mai exact intr-a 5-a (si numai a 5-a) daca ating sau trec de 170 kmh (mai jos de viteza asta nu se manifesta) in secunda 2 dupa ce decelerez (numai pe decelerare face) imi apare martorul masina cu cheita, o limiteaza timp de ateva secunde la 3000 si de rpm, fara turbo. Dupa cateva secunde becul se stinge, masina incepe sa traga din nou si pot sa ii dau iarasi cox, problema reaparand numai cand decelerez.
Am incercat o singura data sa o decelerez in porcii ei, pe o distanta fooooooarte lunga, decelerare "controlata" - luat piciorul progresiv si foarte incet de pe acceleratie - si am scapat fara eroare.
Problema a aparut imediat dupa ce am luat-o din service la revizia de 90.000 km. A fost insotita de fluieratul turbinei la rece, nu mai trage la fel de bine si consuma mai mult, fireste. Mesajul de pe tester este Intake system air leak detected.
La cateva saptamani dupa pe langa fluieratul la rece al turbinei (primele 3-5 minute de fct. ale motorului, iarna, la temperaturi cu minus multe grade) a mai aparut, complementar, la cald, un suierat metalic. Ceva de genul pierdere de presiune insotit de vibratii metalice.
Asta la capitolul simptome.
La capitolul actiuni am facut un singur lucru pana acum datorita lipsei acute de timp liber: am schimbat supapa de turbo de pe admisie, sau ma rog cea din spatele compartimentului motor, dintre motor si peretele ignifug. Rezultate ZERO evident, pentru ca problema nu e de acolo.
Problema provine de la wastegate, electrovana, bov sau ziceti-i cum vreti, care nu mai e capabil sa inchida complet (pierdere presiune turbo, pierdere cuplu, => putoare care consuma mult). Eroarea apare si dispare pentru ca (si asta e explicatia pe care am primit-o si eu la randul meu, pare perfect logica), in treptele in care motorul ar incepe sa produca cuplu maxim pe un interval de timp mai lung, la decelerare se face si un leak test de genul cat timp dureaza sa se descarce admisia de presiune si care era presiunea initiala inainte de descare - deschidere wastegate.
Nu stiu daca e o piesa prea scumpa, pe undeva pe la mijlocul lui aprilie o sa o schimb si o sa va tin la curent cu rezultatele.
Sper sa fie de folos cuiva info. postate mai sus.
Au revoir !
- h0rm0n
- *****
- 3,973 mesaje
- din 31 Jan 2007
- Vectra 2001 Y26SE
- Timis
h0rm0n
- Mesaje scrise: 3,973
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2007
- Mesaj Privat
x1234
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2008
- Mesaj Privat
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
- deleted-29357
- **
- 80 mesaje
- din 04 Feb 2009
deleted-29357
- Mesaje scrise: 80
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2009
- Mesaj Privat
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
Scuze, dar cred ca nu m-am exprimat eu bine.
Cum vad eu functionarea turbocompresorului:
turbocompresorul (format din turbina si compresor, care sunt pe acelasi ax montate fix) porneste din prima clipa cand rotesti cheia in contact. Gazele de evacuare antreneaza turbina, iar in acelasi timp compresorul trage aer de afara prin filtrul de aer si tubulatura de aer, apoi il comprima si il baga prin intermediul intercoolerului (care are rol de racire a aerului, deci imbogatire a aerului cu oxigen - aerul rece e mai dens) in galeria de admisie. Deci turbocompresorul porneste din prima clipa cand pornesti motorul masinii si se opreste in momentul cand opresti masina din cheie. Deoarece este nevoie de aer in galeria de admisie de la pornire pana la oprirea motorului, este musai ca turbina sa functioneze non - stop si sa bage aer in galeria de admisie.
Faptul ca se simte asa zisa "intrare a turbinei" la o anumita turatie in sarcina este datorata inchiderii Wastegate, astfel incat gazele de evacuare nu mai sunt trecute prin by-pass (evacuate ocolind turbina), acestea trecand total prin palele turbinei, rezultand o cantitate de aer mai mare in galeria de admisie (compresorul tragand si bagand mai mult aer in galeria de admisie) si impreuna cu o cantitate de motorina mai mare, producandu-se o ardere mai puternica a amestecului carburant, deci un cuplu motor mai mare. Wastegate are rol direct de protectie a turbinei si motorului si indirect de reglare a cantitatii si presiunii de aer din galeria de admisie, binenteles totul fiind controlat de ECU (ECM) prin celelalte componente electronice ale masinii.
Ceea ce as dori sa stiu este, cand palele turbinei sau compresorului sunt uzate, sau jocul din axul turbocompresorului este prea mare (deci cand apare inceputul defectarii sale) in aceste cazuri care sunt simptomele acestor defecte, cum se comporta masina in functionare, apare vreun cod de eroare, motorul merge neuniform ?
Cum vad eu functionarea turbocompresorului:
turbocompresorul (format din turbina si compresor, care sunt pe acelasi ax montate fix) porneste din prima clipa cand rotesti cheia in contact. Gazele de evacuare antreneaza turbina, iar in acelasi timp compresorul trage aer de afara prin filtrul de aer si tubulatura de aer, apoi il comprima si il baga prin intermediul intercoolerului (care are rol de racire a aerului, deci imbogatire a aerului cu oxigen - aerul rece e mai dens) in galeria de admisie. Deci turbocompresorul porneste din prima clipa cand pornesti motorul masinii si se opreste in momentul cand opresti masina din cheie. Deoarece este nevoie de aer in galeria de admisie de la pornire pana la oprirea motorului, este musai ca turbina sa functioneze non - stop si sa bage aer in galeria de admisie.
Faptul ca se simte asa zisa "intrare a turbinei" la o anumita turatie in sarcina este datorata inchiderii Wastegate, astfel incat gazele de evacuare nu mai sunt trecute prin by-pass (evacuate ocolind turbina), acestea trecand total prin palele turbinei, rezultand o cantitate de aer mai mare in galeria de admisie (compresorul tragand si bagand mai mult aer in galeria de admisie) si impreuna cu o cantitate de motorina mai mare, producandu-se o ardere mai puternica a amestecului carburant, deci un cuplu motor mai mare. Wastegate are rol direct de protectie a turbinei si motorului si indirect de reglare a cantitatii si presiunii de aer din galeria de admisie, binenteles totul fiind controlat de ECU (ECM) prin celelalte componente electronice ale masinii.
Ceea ce as dori sa stiu este, cand palele turbinei sau compresorului sunt uzate, sau jocul din axul turbocompresorului este prea mare (deci cand apare inceputul defectarii sale) in aceste cazuri care sunt simptomele acestor defecte, cum se comporta masina in functionare, apare vreun cod de eroare, motorul merge neuniform ?
- diavolothekid
- *
- 36 mesaje
- din 16 Dec 2008
- Vectra 1997 xI6xel
- Mehedinti
diavolothekid
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1997 xI6xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
ivanalin
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2009
- Mesaj Privat
thunder24
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salutare
Imi cer scuze ca intru asa brusc in discutie
Am si eu un opel astra 1.6 16v caravan din 2001
De ceva timp imi apare in bord "ceck engine" si de atunci nu mai reusesc sa turez motorul mai mult de 3000 de ture
Am fost la o diagnoza si mi-au spus ca e calculatorul dus si trebuie reparat
Are cineva idee care ar fi cauza?
Sau daca e din cauza calculatorului ce trebuie facut?
Imi cer scuze ca intru asa brusc in discutie
Am si eu un opel astra 1.6 16v caravan din 2001
De ceva timp imi apare in bord "ceck engine" si de atunci nu mai reusesc sa turez motorul mai mult de 3000 de ture
Am fost la o diagnoza si mi-au spus ca e calculatorul dus si trebuie reparat
Are cineva idee care ar fi cauza?
Sau daca e din cauza calculatorului ce trebuie facut?
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
thunder24
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2009
- Mesaj Privat
pai mi-au zis ca da ceva de clapeta de acceleratie su nu mia stiu exact ce eroare
cineva mi-a zis sa scot mufa de la baterie si sa o las 5 min si pe urma sa o pun iar si se rezolva toata problema
chiar nu stiu ce sa mai fac
cateodata apare ceck engine cateodata nu mai apare
daca ii dau direct cheie fara sa mia astept sa se stinga becurile din bord nu apare, daca astept merge putin si apare iar si binenteles se ingreuneaza la mers, nu mai trage bine, etc.
oare ce poate avea?
mai nou am aflat azi ca nu se poate resofta, cica trebuie sa schimb calc si softul cip-ul din cheie
la cati ma duc mereu alt raspuns in legatura cu asta
deja nu stiu pe cine sa mai cred
ma poate ajuta cineva?
cineva mi-a zis sa scot mufa de la baterie si sa o las 5 min si pe urma sa o pun iar si se rezolva toata problema
chiar nu stiu ce sa mai fac
cateodata apare ceck engine cateodata nu mai apare
daca ii dau direct cheie fara sa mia astept sa se stinga becurile din bord nu apare, daca astept merge putin si apare iar si binenteles se ingreuneaza la mers, nu mai trage bine, etc.
oare ce poate avea?
mai nou am aflat azi ca nu se poate resofta, cica trebuie sa schimb calc si softul cip-ul din cheie
la cati ma duc mereu alt raspuns in legatura cu asta
deja nu stiu pe cine sa mai cred
ma poate ajuta cineva?
- berci eugen
- **
- 52 mesaje
- din 24 Apr 2009
- Astra 2002 12.7 DTI
- Bistrita-Nasaud
berci eugen
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 12.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2009
- Mesaj Privat
thunder24
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2009
- Mesaj Privat
sibi87
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor! cam aceiasi problema am si eu. Sa va spun cum sta treaba: am o vectra c 1.9 cdti din 2006 iar acum 8 luni m-a lasat turbo,pur si simplu s-a rupt turbina.Am schimbat-o frumos dar in loc sa pun turbina de 120 cp i-am pus una de 150 cp, asta am inteles k nu conteaza ,potrivindu-se
Ma rog , timp de 8 luni d zile a mers ceas, nu am avut nici o problema dar de 2 saptamani imi face unele figuri: totul a inceput cu faptul ca atunci cand porneam motorul trebuia sa o turez in mers pana pe la 3000rpm k sa isi dea drumu la mers, adik sa traga bine. am avut si o problema cu apa in filtru de motorina dar l-am schimbat si asta nu cred k are relevanta la problema mea. Acum nu mai trage deloc, cu alte cuvinte nu se mai aude turbo deloc cand o turez si cateodata aud sub masina unele scapari de gaze ca si cum ar fi spart esapamentul dar opresc motorul , il pornesc si nu se mai aude. pe langa astea nici temperatura apei nu creste mai deloc. din cauza EGR-ului nu mai poate intra in functiune turbina?
Dak ma poate ajuta cineva cu un sfat as fi recunoscator.
Ma rog , timp de 8 luni d zile a mers ceas, nu am avut nici o problema dar de 2 saptamani imi face unele figuri: totul a inceput cu faptul ca atunci cand porneam motorul trebuia sa o turez in mers pana pe la 3000rpm k sa isi dea drumu la mers, adik sa traga bine. am avut si o problema cu apa in filtru de motorina dar l-am schimbat si asta nu cred k are relevanta la problema mea. Acum nu mai trage deloc, cu alte cuvinte nu se mai aude turbo deloc cand o turez si cateodata aud sub masina unele scapari de gaze ca si cum ar fi spart esapamentul dar opresc motorul , il pornesc si nu se mai aude. pe langa astea nici temperatura apei nu creste mai deloc. din cauza EGR-ului nu mai poate intra in functiune turbina?
Dak ma poate ajuta cineva cu un sfat as fi recunoscator.
- zamfidanut
- *
- 5 mesaje
- din 24 Nov 2009
- Astra 2005
- Dolj
zamfidanut
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2009
- Mesaj Privat
ovidiu666 a scris:salut.am un opel astra h cu motor 1.7 cdti(ecotec)101 cp sii am probleme cu ea ,nu mai trage deloc.Am citit aici pe forum despre acel EGR dar m-am uitat si la mn la motor sii acesta nu este la fel,nu stiu unde este.ma poate ajuta cineva?
Ai rezolvat problema ? Daca da spune-mi si mie ce a fost ca aceeasi problema o am si eu ..,o sa ma duc sa ii schimb debitmetrul maine daca e asta o sa iti spun
- sorinsorin
- **
- 55 mesaje
- din 18 Mai 2009
- Zafira 2001
- Sibiu
sorinsorin
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2009
- Mesaj Privat
- danutbenghiu
- **
- 153 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Gorj
danutbenghiu
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat