Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • ionascu florin

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am postat mai sus! Am schimbat debitmetrul cu unul Bosh original, am curatat si EGR. Am mai incarcat si multe altele!
Skip ads

  • murgusergiu

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2009

  • Mesaj Privat
cum pot da de cristi din tm?poate lasa cineva un nr de tel ceva?multumesc
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
murgusergiu a scris:cum pot da de cristi din tm?poate lasa cineva un nr de tel ceva?multumesc


ti-am trimis un PM !
  • x1234

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@hormon - si eu am tot o astra h 1.7 cdti 101 cp, adica y20dth.
Si eu am o problema similara cu cea a fratelui tau: mai exact intr-a 5-a (si numai a 5-a) daca ating sau trec de 170 kmh (mai jos de viteza asta nu se manifesta) in secunda 2 dupa ce decelerez (numai pe decelerare face) imi apare martorul masina cu cheita, o limiteaza timp de ateva secunde la 3000 si de rpm, fara turbo. Dupa cateva secunde becul se stinge, masina incepe sa traga din nou si pot sa ii dau iarasi cox, problema reaparand numai cand decelerez.
Am incercat o singura data sa o decelerez in porcii ei, pe o distanta fooooooarte lunga, decelerare "controlata" - luat piciorul progresiv si foarte incet de pe acceleratie - si am scapat fara eroare.
Problema a aparut imediat dupa ce am luat-o din service la revizia de 90.000 km. A fost insotita de fluieratul turbinei la rece, nu mai trage la fel de bine si consuma mai mult, fireste. Mesajul de pe tester este Intake system air leak detected.
La cateva saptamani dupa pe langa fluieratul la rece al turbinei (primele 3-5 minute de fct. ale motorului, iarna, la temperaturi cu minus multe grade) a mai aparut, complementar, la cald, un suierat metalic. Ceva de genul pierdere de presiune insotit de vibratii metalice.
Asta la capitolul simptome.
La capitolul actiuni am facut un singur lucru pana acum datorita lipsei acute de timp liber: am schimbat supapa de turbo de pe admisie, sau ma rog cea din spatele compartimentului motor, dintre motor si peretele ignifug. Rezultate ZERO evident, pentru ca problema nu e de acolo.
Problema provine de la wastegate, electrovana, bov sau ziceti-i cum vreti, care nu mai e capabil sa inchida complet (pierdere presiune turbo, pierdere cuplu, => putoare care consuma mult). Eroarea apare si dispare pentru ca (si asta e explicatia pe care am primit-o si eu la randul meu, pare perfect logica), in treptele in care motorul ar incepe sa produca cuplu maxim pe un interval de timp mai lung, la decelerare se face si un leak test de genul cat timp dureaza sa se descarce admisia de presiune si care era presiunea initiala inainte de descare - deschidere wastegate.
Nu stiu daca e o piesa prea scumpa, pe undeva pe la mijlocul lui aprilie o sa o schimb si o sa va tin la curent cu rezultatele.

Sper sa fie de folos cuiva info. postate mai sus.

Au revoir !
  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
problema la frate-miu s-a rezolvat, schimbandu-si Debitmetrul !

la tine trebuie evaluat parametrii la care merge motorul si ce erori ai !
asta numai prin diagnoza afli !

iar tipul motorului tau nu este Y20DTH, daca e 1,7 CDTI 101 CP, codul este Z17DTH
  • x1234

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am vazut undeva pe net azi ca turbina de pe motorul asta de 100 de cai e cu geometrie variabila.
Turbina asta are wastegate, bypass sau blowoff valve ?
Aveti idee ? Sau scaderea pana la 0 a presiunii se face "culcand" pur si simplu palele turbinei ?
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
stie cineva care sunt simptomele defectarii turbinei la astrag y 17 dt ?
  • deleted-29357

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2009

  • Mesaj Privat
nicu.costinesti a scris:stie cineva care sunt simptomele defectarii turbinei la astrag y 17 dt ?


Salut!
Un simptom ar fi acela ca nu o mai simti cum intra in functiune de la o anumita turatie.De exemplu la mine intra pe la 1900-2000 ture.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Scuze, dar cred ca nu m-am exprimat eu bine.
Cum vad eu functionarea turbocompresorului:
turbocompresorul (format din turbina si compresor, care sunt pe acelasi ax montate fix) porneste din prima clipa cand rotesti cheia in contact. Gazele de evacuare antreneaza turbina, iar in acelasi timp compresorul trage aer de afara prin filtrul de aer si tubulatura de aer, apoi il comprima si il baga prin intermediul intercoolerului (care are rol de racire a aerului, deci imbogatire a aerului cu oxigen - aerul rece e mai dens) in galeria de admisie. Deci turbocompresorul porneste din prima clipa cand pornesti motorul masinii si se opreste in momentul cand opresti masina din cheie. Deoarece este nevoie de aer in galeria de admisie de la pornire pana la oprirea motorului, este musai ca turbina sa functioneze non - stop si sa bage aer in galeria de admisie.
Faptul ca se simte asa zisa "intrare a turbinei" la o anumita turatie in sarcina este datorata inchiderii Wastegate, astfel incat gazele de evacuare nu mai sunt trecute prin by-pass (evacuate ocolind turbina), acestea trecand total prin palele turbinei, rezultand o cantitate de aer mai mare in galeria de admisie (compresorul tragand si bagand mai mult aer in galeria de admisie) si impreuna cu o cantitate de motorina mai mare, producandu-se o ardere mai puternica a amestecului carburant, deci un cuplu motor mai mare. Wastegate are rol direct de protectie a turbinei si motorului si indirect de reglare a cantitatii si presiunii de aer din galeria de admisie, binenteles totul fiind controlat de ECU (ECM) prin celelalte componente electronice ale masinii.
Ceea ce as dori sa stiu este, cand palele turbinei sau compresorului sunt uzate, sau jocul din axul turbocompresorului este prea mare (deci cand apare inceputul defectarii sale) in aceste cazuri care sunt simptomele acestor defecte, cum se comporta masina in functionare, apare vreun cod de eroare, motorul merge neuniform ?
  • diavolothekid

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 xI6xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salutare un tutorial pentru curatare EGR-uli la vectra b 97 1,6 16 val stie careva ?
multumesc anticipat
  • ivanalin

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Vectra C 2005 120cp diesel

nu mai trage motorul e puturos de abia dupa 2500 de ture se simte ceva , turbina lucreaza
am scos mufa dela debitmetru la fel de puturoasa este
nu da eroare...
care furtunas se rupe primu ?
multumesc ptr ajutor
  • thunder24

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salutare
Imi cer scuze ca intru asa brusc in discutie
Am si eu un opel astra 1.6 16v caravan din 2001
De ceva timp imi apare in bord "ceck engine" si de atunci nu mai reusesc sa turez motorul mai mult de 3000 de ture
Am fost la o diagnoza si mi-au spus ca e calculatorul dus si trebuie reparat
Are cineva idee care ar fi cauza?
Sau daca e din cauza calculatorului ce trebuie facut?
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,078
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Cum au ajuns la conluzia cu calculatorul? Ce eroare ti-au gasit?
  • thunder24

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2009

  • Mesaj Privat
pai mi-au zis ca da ceva de clapeta de acceleratie su nu mia stiu exact ce eroare
cineva mi-a zis sa scot mufa de la baterie si sa o las 5 min si pe urma sa o pun iar si se rezolva toata problema
chiar nu stiu ce sa mai fac
cateodata apare ceck engine cateodata nu mai apare
daca ii dau direct cheie fara sa mia astept sa se stinga becurile din bord nu apare, daca astept merge putin si apare iar si binenteles se ingreuneaza la mers, nu mai trage bine, etc.
oare ce poate avea?
mai nou am aflat azi ca nu se poate resofta, cica trebuie sa schimb calc si softul cip-ul din cheie
la cati ma duc mereu alt raspuns in legatura cu asta
deja nu stiu pe cine sa mai cred
ma poate ajuta cineva?
  • berci eugen

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2002 12.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2009

  • Mesaj Privat
SI eu am avut aceeasi problema nu tragea deloc si am schimbat debitmetrul cu unul de firma intermotor cost 266 ron si este alta masina poti face un test cu mufa de la debitmetru scoasa mufa de dupa filtrul de aer daca trage cu mufa scoasa 100% este debitmetrul daca nu se simte nimic este egr-ul






















5
  • thunder24

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2009

  • Mesaj Privat
am scos toate mufele si nu a avut nici o reactie
am fost la tester si a dat verdictul final
este calculatorul de pe motor, cel cu 2 mufe mari
am o eroare pe pinul 1 si 3 din cate mi s-a explicat si mie
o rezistenta arsa sau ceva de genul
nu stiu daca se poate repara sau trebuie sa il schimb
  • sibi87

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! cam aceiasi problema am si eu. Sa va spun cum sta treaba: am o vectra c 1.9 cdti din 2006 iar acum 8 luni m-a lasat turbo,pur si simplu s-a rupt turbina.Am schimbat-o frumos dar in loc sa pun turbina de 120 cp i-am pus una de 150 cp, asta am inteles k nu conteaza ,potrivindu-se
Ma rog , timp de 8 luni d zile a mers ceas, nu am avut nici o problema dar de 2 saptamani imi face unele figuri: totul a inceput cu faptul ca atunci cand porneam motorul trebuia sa o turez in mers pana pe la 3000rpm k sa isi dea drumu la mers, adik sa traga bine. am avut si o problema cu apa in filtru de motorina dar l-am schimbat si asta nu cred k are relevanta la problema mea. Acum nu mai trage deloc, cu alte cuvinte nu se mai aude turbo deloc cand o turez si cateodata aud sub masina unele scapari de gaze ca si cum ar fi spart esapamentul dar opresc motorul , il pornesc si nu se mai aude. pe langa astea nici temperatura apei nu creste mai deloc. din cauza EGR-ului nu mai poate intra in functiune turbina?

Dak ma poate ajuta cineva cu un sfat as fi recunoscator.
  • zamfidanut

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2009

  • Mesaj Privat
ovidiu666 a scris:salut.am un opel astra h cu motor 1.7 cdti(ecotec)101 cp sii am probleme cu ea ,nu mai trage deloc.Am citit aici pe forum despre acel EGR dar m-am uitat si la mn la motor sii acesta nu este la fel,nu stiu unde este.ma poate ajuta cineva?


Ai rezolvat problema ? Daca da spune-mi si mie ce a fost ca aceeasi problema o am si eu ..,o sa ma duc sa ii schimb debitmetrul maine daca e asta o sa iti spun
  • sorinsorin

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
ionascu florin a scris:Am postat mai sus! Am schimbat debitmetrul cu unul Bosh original, am curatat si EGR. Am mai incarcat si multe altele!
..... incearca si schimba electroventilul de la turbina si eu am avut aceasta problema si am schimbat aceasta piesa si acum marge ok
  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salutare! am si eu o problema cu asa zisul "zvac" al masinii la cald (la rece merge super-pana se incalzeste motorul). care ar fi rezolvarea? deci dupa ce se incalzeste, incepand din treapta a doua pana la ultima cu pedala in blana de abia urca. voi ce ziceti?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR