vic
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Radauti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2006
- Mesaj Privat
Buna ziua!Nu de mult am aflat de siteu vostru. si am ramas putin impresionat..ca nou membru.sunt posesorul unu OPEL Manta motor de 2000cm.si am hotarat sa-mi schimb motorul ca loc am..Ma gandeam acu vreo 2 saptamani sa-mi pun un motor de Manta de 3.0l 6 in linie.. dar ma gandaem decat sa o scot de 2-3 ori pe sapt ca consuma cu galeata nu are rost. si mam gandit. sa pun un motor de opel Astra de 1.4 sau 1.6 dar nu normal:))Ma gandesc sal fac turbo sau biturbo...asta voi vedea si de ce am in pusculita.. Vreau sa ma ajutati unde gasesc o turbina pt el sau 2 mai micutze daca pun 2 le vreau mai mici dar sa faca mai mult ca una mai mare. dar dupa 100 de kilometri sa nu faca motorul poc...si daca tot e motor nou relativ fata de manta. ar trebui sa fie si un chip de tunning pentru motor...astept raspunsurile voastre Va multumesc!
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
In primul rand nu exista motor de 3.0 cu 6 cilindri in linie pe Manta , mai mult decat atat nu exista motoare cu 6 cilindri pe Manta de serie.
Trecand la motoarele cu 4 cilindri aspirate...cred ca nu stii ce inseamna o conversie pentru ca aceste motoare sa functioneze in regim supraalimentat. Investitia si volumul de munca sunt uriase , mai ales daca motorul asupra carauia te-ai decis nu are o varianta turbo de serie.
Cred ca nu are rost sa discutam concret de 1.4 sau 1.6 de pe Astra F , arborele cotit al acestor motoare e unul din punctele slabe , abia se descurca cu putearea de 60 respectiv 75 de CP de serie.
Presupunand ca investesti cateva mii intr-un asfel de motor turbo si reusesti sa-l aduci la un oarecare nivel de fiabilitate sa nu iti faci iluzii ca va consuma mai putin decat un 6 in linie. In ideea de a avea un motor mai puternic acesta ramane varianta cea mai ieftina si fiabila chiar daca montarea pe Manta implica ceva eforturi.
Trecand la motoarele cu 4 cilindri aspirate...cred ca nu stii ce inseamna o conversie pentru ca aceste motoare sa functioneze in regim supraalimentat. Investitia si volumul de munca sunt uriase , mai ales daca motorul asupra carauia te-ai decis nu are o varianta turbo de serie.
Cred ca nu are rost sa discutam concret de 1.4 sau 1.6 de pe Astra F , arborele cotit al acestor motoare e unul din punctele slabe , abia se descurca cu putearea de 60 respectiv 75 de CP de serie.
Presupunand ca investesti cateva mii intr-un asfel de motor turbo si reusesti sa-l aduci la un oarecare nivel de fiabilitate sa nu iti faci iluzii ca va consuma mai putin decat un 6 in linie. In ideea de a avea un motor mai puternic acesta ramane varianta cea mai ieftina si fiabila chiar daca montarea pe Manta implica ceva eforturi.
vic
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Radauti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2006
- Mesaj Privat
Senator a scris:In primul rand nu exista motor de 3.0 cu 6 cilindri in linie pe Manta , mai mult decat atat nu exista motoare cu 6 cilindri pe Manta de serie.
Trecand la motoarele cu 4 cilindri aspirate...cred ca nu stii ce inseamna o conversie pentru ca aceste motoare sa functioneze in regim supraalimentat. Investitia si volumul de munca sunt uriase , mai ales daca motorul asupra carauia te-ai decis nu are o varianta turbo de serie.
Cred ca nu are rost sa discutam concret de 1.4 sau 1.6 de pe Astra F , arborele cotit al acestor motoare e unul din punctele slabe , abia se descurca cu putearea de 60 respectiv 75 de CP de serie.
Presupunand ca investesti cateva mii intr-un asfel de motor turbo si reusesti sa-l aduci la un oarecare nivel de fiabilitate sa nu iti faci iluzii ca va consuma mai putin decat un 6 in linie. In ideea de a avea un motor mai puternic acesta ramane varianta cea mai ieftina si fiabila chiar daca montarea pe Manta implica ceva eforturi.
Trecand la motoarele cu 4 cilindri aspirate...cred ca nu stii ce inseamna o conversie pentru ca aceste motoare sa functioneze in regim supraalimentat. Investitia si volumul de munca sunt uriase , mai ales daca motorul asupra carauia te-ai decis nu are o varianta turbo de serie.
Cred ca nu are rost sa discutam concret de 1.4 sau 1.6 de pe Astra F , arborele cotit al acestor motoare e unul din punctele slabe , abia se descurca cu putearea de 60 respectiv 75 de CP de serie.
Presupunand ca investesti cateva mii intr-un asfel de motor turbo si reusesti sa-l aduci la un oarecare nivel de fiabilitate sa nu iti faci iluzii ca va consuma mai putin decat un 6 in linie. In ideea de a avea un motor mai puternic acesta ramane varianta cea mai ieftina si fiabila chiar daca montarea pe Manta implica ceva eforturi.
adic tu vrei sa zici ca nu rezista motorul de 1.4 sau de 1.6. bey.. astia de volskwagen au scos masinutza de 1.4 biturbo(daca nu ma insel)am vazut destul de multe masini cu motoare mici turbo.... ce motor imi recomanzi dar tot pana in 1.6 cu transplantu de motor me ocup eu nu problema asta.... si daca tot vorbim de motoare cu 4 cilindri subaru impreza are 4 cilindri . si rupe pamantu...
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- george_wap
- **
- 119 mesaje
- din 07 Mar 2005
george_wap
- Mesaje scrise: 119
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2005
- Mesaj Privat
Deja vad ca intram in lumea SF ului.
Conversia unui motor care nu a fost conceput sa functioneze supraalimentat consta in modificarea a aproape tot din el ( pistoane si supape forjate, modificari la chiuloasa, la axa , etc. ), asta pt a rezista exploziilor puternice. Altfel vei avea surpriza ca dupa prima sau a doua forja Domnu Piston sa iasa afara din motor sa se duca dracu toata munca ta.
Din ce ai postat sus, am inteles ca tu vrei ca mashina sa se duca mai ceva ca o calibra, dar in schimb sa ai consum de Tico. Asta nu se prea poate. Intra multi prea multi factori in joc ca sa stau sa ii enumar.
Sfatul meu:
cauta un motor capabil: ex: un Dual Ram 2,6 24V cu instalatia de la Un BMW 3 500cmc sau un motor de calibra cu o cutie F28 parca adaptata pt transmisie spate sau ...sau ... ar mai fi multe, asta depinde de buget.
E cea mai fiabila alegere: atat ca performante , cat si pret !
Parerea mea !
Conversia unui motor care nu a fost conceput sa functioneze supraalimentat consta in modificarea a aproape tot din el ( pistoane si supape forjate, modificari la chiuloasa, la axa , etc. ), asta pt a rezista exploziilor puternice. Altfel vei avea surpriza ca dupa prima sau a doua forja Domnu Piston sa iasa afara din motor sa se duca dracu toata munca ta.
Din ce ai postat sus, am inteles ca tu vrei ca mashina sa se duca mai ceva ca o calibra, dar in schimb sa ai consum de Tico. Asta nu se prea poate. Intra multi prea multi factori in joc ca sa stau sa ii enumar.
Sfatul meu:
cauta un motor capabil: ex: un Dual Ram 2,6 24V cu instalatia de la Un BMW 3 500cmc sau un motor de calibra cu o cutie F28 parca adaptata pt transmisie spate sau ...sau ... ar mai fi multe, asta depinde de buget.
E cea mai fiabila alegere: atat ca performante , cat si pret !
Parerea mea !
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ceea ce vrei tu e posibil (dar in nici un caz rentabil), in schimb necesita pe langa bani si competente tehnice pe care nu cred ca le ai, cel putin dupa ceea ce ai scris... Multumeste-te sa pui cel mai mare motor existent in serie pe masina ta (2400 mi se pare...), iar daca ai reusit asta, atunci se mai poate sta de vorba...
Cat despre consum, la un 2000 turbo de serie, nu te astepta sub 14 l/100/oras si 10l/100/sosea... Asta daca nu vrei sa te claxoneze gospodinele cu Oltcit din spatele tau, caci in cazul astaz ai mai scade ceve de genul 1l/100 km...
Ultima modificare făcută de sorin666 la Vin 10 Feb, 2006 3:52 pm
Cat despre consum, la un 2000 turbo de serie, nu te astepta sub 14 l/100/oras si 10l/100/sosea... Asta daca nu vrei sa te claxoneze gospodinele cu Oltcit din spatele tau, caci in cazul astaz ai mai scade ceve de genul 1l/100 km...
Ultima modificare făcută de sorin666 la Vin 10 Feb, 2006 3:52 pm
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
@ george_wap F28-ul nu se preteaza la un motor montat longitudinal
@sorin666 iti dau perfecta dreptate in ceea ce priveste gospodinele link
@sorin666 iti dau perfecta dreptate in ceea ce priveste gospodinele link
- george_wap
- **
- 119 mesaje
- din 07 Mar 2005
george_wap
- Mesaje scrise: 119
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2005
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Nu exista motor Opel in linie 2.6i cu 24V , singurul 2.6 cu 6 cilindri in linie si Dual Ram e C26NE insa acesta e 12V ( e CIH! ) si nu 24V. Am mai vazut aceasta confuzie cu motoarele DOHC de 3 litri cu 6 cilindri in linie care sunt intradevar 24V. Pe acestea insa nu poate fi montata instalatia injectie de pe motoarele BMW intrucat exista multe incompatibilitati.
Largind putin aria de observatie , exista un punct comun cu motoarele BMW in aceasta zona...e debitmetrul motorului C40SE de pe Senator 4.0i 24V care e acelasi cu cel al motorului de pe BMW M635CSI.
In orice caz pe Opel Manta B se poate monta cam orice motor Opel cu 6 cilindri in linie , depinde de know-how si cat esti dispus sa investesti intr-o asemenea operatiune.
@vic
Asa cum s-a mai spus cel mai simplu ar fi sa montezi cel mai puternic motor care se poate monta pe Manta fara modificari : C24NE
Daca doresti ca motorul masinii sa fie unul turbo cea mai ieftina(relativ ) si fiabila varianta e motorul de serie de pe Vectra/Calibra C20LET despre care vorbea roBERT. Acesta este insa un motor transversal , pentru a-l monta pe o masina cu tractiune spate va trebui amplasat longitudinal ceea ce implica o cutie de viteze adecvata.
Largind putin aria de observatie , exista un punct comun cu motoarele BMW in aceasta zona...e debitmetrul motorului C40SE de pe Senator 4.0i 24V care e acelasi cu cel al motorului de pe BMW M635CSI.
In orice caz pe Opel Manta B se poate monta cam orice motor Opel cu 6 cilindri in linie , depinde de know-how si cat esti dispus sa investesti intr-o asemenea operatiune.
@vic
Asa cum s-a mai spus cel mai simplu ar fi sa montezi cel mai puternic motor care se poate monta pe Manta fara modificari : C24NE
Daca doresti ca motorul masinii sa fie unul turbo cea mai ieftina(relativ ) si fiabila varianta e motorul de serie de pe Vectra/Calibra C20LET despre care vorbea roBERT. Acesta este insa un motor transversal , pentru a-l monta pe o masina cu tractiune spate va trebui amplasat longitudinal ceea ce implica o cutie de viteze adecvata.
- senatorC30SE
- **
- 99 mesaje
- din 01 Jan 2006
- Omega 2002 y32se
- ARAD
senatorC30SE
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: ARAD
- Masina: Omega 2002 y32se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Vinti
- ***
- 886 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Bucuresti
Vinti
- Mesaje scrise: 886
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
vic a scris:Buna ziua!Nu de mult am aflat de siteu vostru. si am ramas putin impresionat..ca nou membru.sunt posesorul unu OPEL Manta motor de 2000cm.si am hotarat sa-mi schimb motorul ca loc am..Ma gandeam acu vreo 2 saptamani sa-mi pun un motor de Manta de 3.0l 6 in linie.. dar ma gandaem decat sa o scot de 2-3 ori pe sapt ca consuma cu galeata nu are rost. si mam gandit. sa pun un motor de opel Astra de 1.4 sau 1.6 dar nu normal:))Ma gandesc sal fac turbo sau biturbo...asta voi vedea si de ce am in pusculita.. Vreau sa ma ajutati unde gasesc o turbina pt el sau 2 mai micutze daca pun 2 le vreau mai mici dar sa faca mai mult ca una mai mare. dar dupa 100 de kilometri sa nu faca motorul poc...si daca tot e motor nou relativ fata de manta. ar trebui sa fie si un chip de tunning pentru motor...astept raspunsurile voastre Va multumesc!
ia un BMW!!!
vic
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Radauti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2006
- Mesaj Privat
Mersi roBERT pentru sfaturi..
Cea ce as vrea eu si este posibil dar imposibil pentru uni.. e sa faci dintr-un motor relativ micutz ceva de sprinteneala....
sorin666- cu motorul asta in blana ia 15 maxim sa zic asa...si motorasul e facut nu demult si bine.deci si daca pun un motor de calbra cum ati mentionat voi...cu cutie cu tot ce mai trebe. si ala consuma(am mers acu vreo 2 saptamani cu calibra si consuma 25. la mers mai sportiv oleaca decat normal).. deci tot nu prea am facut nimic. si daca ma apuc sa pun motor de calibra plus ce mai trebe mai bine imi iau o calibra cu totul!
sorin666- eu nu vreau sa fac un tunning la motor cum face toata vaca vreau ceva mai special si sunt capabil sa-l fac.si inca ceva sorin666 nu vreau sa iei in nume de rau dar de la cati ani am inceput sa invat cate putin mecanica nu stiu daca mergeai tu la scoala....am avut invatatori buni si am inceput ca tot mecanicu cu cartea si cu practica(de la infiletarea uni surub pan ala datul unui motor jos desfacut complet toate piesele si facut din nou.(asta la partea de motor nu vorbim de instalatii electrice si restul)....am sa tin cont de sfaturile si parerile voastre....Multumessc
Cea ce as vrea eu si este posibil dar imposibil pentru uni.. e sa faci dintr-un motor relativ micutz ceva de sprinteneala....
sorin666- cu motorul asta in blana ia 15 maxim sa zic asa...si motorasul e facut nu demult si bine.deci si daca pun un motor de calbra cum ati mentionat voi...cu cutie cu tot ce mai trebe. si ala consuma(am mers acu vreo 2 saptamani cu calibra si consuma 25. la mers mai sportiv oleaca decat normal).. deci tot nu prea am facut nimic. si daca ma apuc sa pun motor de calibra plus ce mai trebe mai bine imi iau o calibra cu totul!
sorin666- eu nu vreau sa fac un tunning la motor cum face toata vaca vreau ceva mai special si sunt capabil sa-l fac.si inca ceva sorin666 nu vreau sa iei in nume de rau dar de la cati ani am inceput sa invat cate putin mecanica nu stiu daca mergeai tu la scoala....am avut invatatori buni si am inceput ca tot mecanicu cu cartea si cu practica(de la infiletarea uni surub pan ala datul unui motor jos desfacut complet toate piesele si facut din nou.(asta la partea de motor nu vorbim de instalatii electrice si restul)....am sa tin cont de sfaturile si parerile voastre....Multumessc
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Senator a scris:Nu exista motor Opel in linie 2.6i cu 24V , singurul 2.6 cu 6 cilindri in linie si Dual Ram e C26NE insa acesta e 12V ( e CIH! ) si nu 24V. Am mai vazut aceasta confuzie cu motoarele DOHC de 3 litri cu 6 cilindri in linie care sunt intradevar 24V. Pe acestea insa nu poate fi montata instalatia injectie de pe motoarele BMW intrucat exista multe incompatibilitati.
Largind putin aria de observatie , exista un punct comun cu motoarele BMW in aceasta zona...e debitmetrul motorului C40SE de pe Senator 4.0i 24V care e acelasi cu cel al motorului de pe BMW M635CSI.
In orice caz pe Opel Manta B se poate monta cam orice motor Opel cu 6 cilindri in linie , depinde de know-how si cat esti dispus sa investesti intr-o asemenea operatiune.
@vic
Asa cum s-a mai spus cel mai simplu ar fi sa montezi cel mai puternic motor care se poate monta pe Manta fara modificari : C24NE
Daca doresti ca motorul masinii sa fie unul turbo cea mai ieftina(relativ ) si fiabila varianta e motorul de serie de pe Vectra/Calibra C20LET despre care vorbea roBERT. Acesta este insa un motor transversal , pentru a-l monta pe o masina cu tractiune spate va trebui amplasat longitudinal ceea ce implica o cutie de viteze adecvata.
Largind putin aria de observatie , exista un punct comun cu motoarele BMW in aceasta zona...e debitmetrul motorului C40SE de pe Senator 4.0i 24V care e acelasi cu cel al motorului de pe BMW M635CSI.
In orice caz pe Opel Manta B se poate monta cam orice motor Opel cu 6 cilindri in linie , depinde de know-how si cat esti dispus sa investesti intr-o asemenea operatiune.
@vic
Asa cum s-a mai spus cel mai simplu ar fi sa montezi cel mai puternic motor care se poate monta pe Manta fara modificari : C24NE
Daca doresti ca motorul masinii sa fie unul turbo cea mai ieftina(relativ ) si fiabila varianta e motorul de serie de pe Vectra/Calibra C20LET despre care vorbea roBERT. Acesta este insa un motor transversal , pentru a-l monta pe o masina cu tractiune spate va trebui amplasat longitudinal ceea ce implica o cutie de viteze adecvata.
Am si eu o intrebare care poate e tampita (imi cer scuze): cand s-a pus C24NE pe Manta? Nu de alta dar a aparut in '88 pe Omega la ora la care Manta nici nu stiu daca se mai producea.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Cine a spus ca s-ar fi pus C24NE pe Manta ? ...nu ca n-ar fi existat o varianta de fabrica de 2.4...insa aceea era 16V (Manta 400) si nu are rost sa vorbim de ea pentru ca in Romania NU EXISTA.
Eu spuneam ca e cel mai mare motor care se poate pune pe Manta fara modificari. De ce se poate monta fara modificari ? Simplu : blocul motoarelor CIH cu 4 cilindri e identic la exterior de la 1.6 la 2.4. Omul il poate monta fara probleme in locul celui de 2.0 singurele lucruri de care ar mai fi nevoie pentru un transplant de succes ar fi o instalatie de racire si o coloana de evacuare mai generoase.
Opel Manta B s-a fabricat pana in 1988 inclusiv , ultima bucata iesita de pe linia de productie e un Manta GSI alb care poate fi admirat in muzeul firmei.
Eu spuneam ca e cel mai mare motor care se poate pune pe Manta fara modificari. De ce se poate monta fara modificari ? Simplu : blocul motoarelor CIH cu 4 cilindri e identic la exterior de la 1.6 la 2.4. Omul il poate monta fara probleme in locul celui de 2.0 singurele lucruri de care ar mai fi nevoie pentru un transplant de succes ar fi o instalatie de racire si o coloana de evacuare mai generoase.
Opel Manta B s-a fabricat pana in 1988 inclusiv , ultima bucata iesita de pe linia de productie e un Manta GSI alb care poate fi admirat in muzeul firmei.
- Calibra-Turbo
- **
- 128 mesaje
- din 01 Jun 2005
- Germany
Calibra-Turbo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Germany
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2005
- Mesaj Privat
vic
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Radauti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2006
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Calibra-Turbo
- **
- 128 mesaje
- din 01 Jun 2005
- Germany
Calibra-Turbo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Germany
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2005
- Mesaj Privat