- Deathman
- **
- 493 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
Deathman
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
Revin cu impresii dupa aproximativ 80km de la inlocuirea bujiilor.
In sarcina, accelerari puternice, schimbari de viteze la 4000-4500 rpm masina se comporta foarte bine. Am avut un fel de sunet de avans cand schimbam la peste 4000 rpm din a II-a intr-a III-a, sunet care acum nu-l mai sesizez. Si la mers moderat masina merge bine.
Bujiile care le-am dat jos de pe masina au fost Bosch FGR 8 KQE 0 (cu 4 electrozi, cu distanta de 1.35 mm intre ei).
Dar cum orice lucru are si o parte mai putin buna, am sesizat un tremurat foarte slab si scurt ca durata la intervale de cam 15-20 secunde. Relantiul se mentine constant la 750 rpm, dar m-am uitat si la toba de esapament sa vad cum se simt gazele. Fenomenul se manifesta cam asa: toba tremura foarte putin, iar la intervalele de 15-20 secunde are o miscare mai puternica.
Deocamdata voi lasa "problema" in urmarire. Mi se pare aiurea ca o firma precum NGK sa recomade un anumit tip de bujii la un motor, fara ca acestea sa fie compatibile cu el. Inca o chestie destul de interesanta: pe NKG.DE se recomanda bujii BKR5EK, iar pe site-ul NGK.CO.UK pentru Z16SE recomanda BKR5EQUB (bujii cu 4 electrozi).
In sarcina, accelerari puternice, schimbari de viteze la 4000-4500 rpm masina se comporta foarte bine. Am avut un fel de sunet de avans cand schimbam la peste 4000 rpm din a II-a intr-a III-a, sunet care acum nu-l mai sesizez. Si la mers moderat masina merge bine.
Bujiile care le-am dat jos de pe masina au fost Bosch FGR 8 KQE 0 (cu 4 electrozi, cu distanta de 1.35 mm intre ei).
Dar cum orice lucru are si o parte mai putin buna, am sesizat un tremurat foarte slab si scurt ca durata la intervale de cam 15-20 secunde. Relantiul se mentine constant la 750 rpm, dar m-am uitat si la toba de esapament sa vad cum se simt gazele. Fenomenul se manifesta cam asa: toba tremura foarte putin, iar la intervalele de 15-20 secunde are o miscare mai puternica.
Deocamdata voi lasa "problema" in urmarire. Mi se pare aiurea ca o firma precum NGK sa recomade un anumit tip de bujii la un motor, fara ca acestea sa fie compatibile cu el. Inca o chestie destul de interesanta: pe NKG.DE se recomanda bujii BKR5EK, iar pe site-ul NGK.CO.UK pentru Z16SE recomanda BKR5EQUB (bujii cu 4 electrozi).
- mctoto
- ****
- 1,846 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,805 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,805
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Deathman
- **
- 493 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
Deathman
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
Comparatii intre NGK.DE si NGK.CO.UK:
NGK.DE
X16SZR - BKR5EK
Z16SE - BKR5EK
X16XEL/Z16XE - BKR5EK
Z16XEP - ZFR5F-11(Gap 1.1)
NGK.CO.UK
X16SZR - BKR5EK
Z16SE - BKR5EQUB
X16XEL/Z16XE - BKR5EK
Z16XEP - ZFR5F(Gap 0.8 )
Mai e o chestie interesanta: singurele diferente intre cele 2 site-uri, pentru toate modele de motoare pe benzina, apar la Z16SE si la Z16XEP. In rest pe ambele se recomanda aceleasi bujii.
Inca o chestie din Autodata, de data asta pentru modelul de 1.2 Z12XE: se spune ca merg Bosch FLR8LDCU (Gap 0.9-1.1), Champion RC10DMC (Gap 0.7), NGK BPR5ES (Gap 0.7). Le-a testat cineva pe acestea 2 din urma ? Ma gandesc ca din moment ce sunt date de Autodata se scot din cutie si se pun sus pe masina.
NGK.DE
X16SZR - BKR5EK
Z16SE - BKR5EK
X16XEL/Z16XE - BKR5EK
Z16XEP - ZFR5F-11(Gap 1.1)
NGK.CO.UK
X16SZR - BKR5EK
Z16SE - BKR5EQUB
X16XEL/Z16XE - BKR5EK
Z16XEP - ZFR5F(Gap 0.8 )
Mai e o chestie interesanta: singurele diferente intre cele 2 site-uri, pentru toate modele de motoare pe benzina, apar la Z16SE si la Z16XEP. In rest pe ambele se recomanda aceleasi bujii.
Inca o chestie din Autodata, de data asta pentru modelul de 1.2 Z12XE: se spune ca merg Bosch FLR8LDCU (Gap 0.9-1.1), Champion RC10DMC (Gap 0.7), NGK BPR5ES (Gap 0.7). Le-a testat cineva pe acestea 2 din urma ? Ma gandesc ca din moment ce sunt date de Autodata se scot din cutie si se pun sus pe masina.
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salve,
Am avut si eu aceeasi problema cu NGK BKR5EK. Ele vin standard reglate la 0.8. Le-am scos si am marit distanta la 1. Acum merg foarte bine.
De pe masina am scos unele Bosch (FLR8LDCU+) cu 4 electrozi de masa. M-am interesat in magazin si mi s-a spus ca e 200 RON un set. Pe NGK am dat 60 RON.
Oricum, dupa modificare nu mai am de ce sa ma plang. Ce as fi curios:....daca unele documente recomanda 5EK si altele 6EK...noi de care bagam? Din ce zicea Dan, au alt "heat range" si eu unul habar nu am ce bujii s-ar potrivi in "heat range-ul" pentru Z16SE.......ma depaseste.... ...mai caut si prin forum.....
L.E.: Denso a incercat cineva?...stiu ca ar fi bune, dar asta doar din auzite si povesti...deci..
Am avut si eu aceeasi problema cu NGK BKR5EK. Ele vin standard reglate la 0.8. Le-am scos si am marit distanta la 1. Acum merg foarte bine.
De pe masina am scos unele Bosch (FLR8LDCU+) cu 4 electrozi de masa. M-am interesat in magazin si mi s-a spus ca e 200 RON un set. Pe NGK am dat 60 RON.
Oricum, dupa modificare nu mai am de ce sa ma plang. Ce as fi curios:....daca unele documente recomanda 5EK si altele 6EK...noi de care bagam? Din ce zicea Dan, au alt "heat range" si eu unul habar nu am ce bujii s-ar potrivi in "heat range-ul" pentru Z16SE.......ma depaseste.... ...mai caut si prin forum.....
L.E.: Denso a incercat cineva?...stiu ca ar fi bune, dar asta doar din auzite si povesti...deci..
cristi74
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Danut82
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2011
- Mesaj Privat
salut,am si eu o nedumerire: am un opel astra,motor z16se si am vazut ca am bujii champion rc10dmc parca,si vreau sa le schimb pt ca am un usor tremur la relanti la intervale regulate si nu le-am schimbat de cand am luat masina. Am observat ca acestea au ceva vechime cu toate ca la electrozi aratau ok(caramiziu).ce ma sfatuiti sa cumpar mai bun? multumesc anticipat.
- finantzist
- *
- 14 mesaje
- din 27 Jun 2010
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
finantzist
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2010
- Mesaj Privat
kissfm2011- Suspendat
- 81 mesaje
- din 20 Mai 2011
- Astra 2001 z18xe
- Bucuresti
kissfm2011- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2011
- Mesaj Privat