Parola noua?


Am fost azi dimineata la mecanicul care mi-ai mai schimbat mai de mult piese pe la suspensii si motor.
A slabit suruburile de la fuzeta si pivotul inferior, a tras cu un levier de ansamblul portfuzeta-fuzeta ca sa corecteze pozitia defectuoasa a rotii si in acelasi timp a strans suruburile slabite.
Operatia a avut succes, unghiul de cadere aproape normal numai ca s-a schimbat cel convergenta.

Am mers inapoi la BoshCar Service pentru refacerea geometriei. Lucrurile stateau mult mai bine pe calculator.
La bracaj se poate modifica un singur unghi (convergetna) din cele 3 care influenteaza pozitia rotii: convergetna, cadere, fuga.
Bine inteles ca piulitele de la bielete erau blocate. Am scos masina de pe standul de bracaj, am dus-o pe elevator unde am deblocat piulitele.
Bracajul a iesit in regula pe hartie (calculator) nu mai ca pe sosea tot imi trage dreapta, mai putin ca inainte, dat tot trage.

Ce ramane de facut? Din cauza devierii rotii stanga fata, mi-a uzat anvelopa foarte mult pe interior (in doar ~ 300km), motiv pentru care o s-o mut in diagonala. Ar trebui sa-si revina.
Ai avut cumva vreun lonjeron lovit serios sau vreo bascula ? Masina a avut accident cumva ? E curios ce ti se intampla...
Masina a fost si lovita in fata, mai mult pe dreapta, opus fata de roata cu probleme. Ce ma mira pe mine este faptul ca timp de 2 ani si 40.000km dupa accident a mers perfect drept, fara uzuri in plus la anvelope.

Problema cu roata stanga fata inclinata |\ a aparut de o data, de la 1 mai, fara sa iau vreo groapa mare. Bratele care tin roata nu prezinta urme de lovituri si sunt drepte.
Deci fuzeta e ok. Dar amortizorul, e cumva stramb in ax, capetele de bare si bara de torsiune cum sunt ?
Trebuie neaparat sa iei tu toate la verificat pe rampa. Verifica si bieletele antiruliu.
A inceput sa traga iar drapta din ce in ce mai mult.
Am refacut bracajul - cand am pus masina pe stand, totul era verde, adica nu are nevoie de modificari.
Ca sa pot rezolva problema, nu am mai tinut volanul drept, ci rotit ~5gr stanga, asa cum trebuia sa-l tin in mers ca sa mearga masina drept. A modificat mecanicul unghiul de convergenta la ambele roti ca sa se adaptaze la noua pozitie de "drept" a volanului. Iar era totul verde.
Acum merge aproape drept, dar tot are tendinte sa traga dreapta, mai ales daca am un pasager in scaunul din dreapta.

Am luat la drivetest o Astra G din 2004 a unui coleg - asta mergea mai mult drept, dat avea si ea tendinte sa traga drepta sau stanga la denivelari pe sprafata de mers, cam cum e normal de altfel pe drumurile din Romania.

Precizez ca dirvetest-ul l-am facut, in amblele ocazii, incadrand masina pe axul drumului, ca sa evit devierile date de inclinatia drumurilor cu doua benzi de la noi. Stiti ca majoritatea drumurilor noastre sunt inclinate, cu varful pe mijlocul (axul) drumului, ca sa se scurga apa de pe ele.
intamplator am gasit asta prin niste chestionare online
10. Când direcția unui autovehicul trage dreapta înseamnă că:
a) este reglat incorect unghiul de convergență;
Sau daca ai Dacia 1310, si unghiul de cadere.
La Dacie se poate regla si convergenta si caderea.
Volanul il poti pune pe pozitie perpendicular pe directia de mers, dupa reglarea directiei prin desfacerea celor 2 suruburi ale airbag-ului din volan cu imbus torx si apoi prin desfare a piulitei de prindere a axului volanului, il aduci la pozitie prin scoatere si rotire la distanta de un dinte spre dreapta. Eu asa am facut dupa reglarea directiei la masina mea. Aceasta operatie a trebuit s-o fac dupa schimbarea bieletelor de directie.
Din pacate se fac foarte multe confuzii in aceste discutii.
Trebuie sa lamurim putin care sunt unghiurile.
Convergenta se refera ,de fapt,la paralelismul rotilor privind de sus sau de jos,si duce la uzura prematura a pneurilor.
Ungiul de cadere se refera la inclinarea rotii in plan vertical privind din fata sau spate,cand volanul este drept,duce la uzura pneurilor si la instabilitate (trage stanga sau dreapta).
Unghiul de fuga se poate spune ca este [unghiul de cadere ] cand rotile sunt virate,stanga sau dreapta,si acesta influenteaza cum se comporta masina in curbe (la un reglaj incorect se aude scartait in curbe ori stanga ori dreapta).
La majoritatea masinilor se poate regla numai convergenta (paralelismul).
Daca este nevoie de reglaj la cadere se verifica distanta diagonala intre punctele de fixare punte spate si pivotul fata (cel inferior).
Daca aceasta distanta nu este egala se ovalizeaza gaurile de prindere ale pivotului cu pricina pana la masura exacta si se sudeaza saibe plate pentru prevenirea deplasarii ulterioare.
Daca distantele diagonale sunt egale unghiul de cadere se [ repara ] prin ovalizarea unei singure gauri de la amotizorul de pe partea cu pricina cu cca. 0,5-1 mm (gaura de jos ).Si aici se poate suda o saiba plata pentru fixarea gaurii pe amortizor.
Dupa ovalizare se merge la geometrie,se slabesc suruburile,se verifica (regleaza )unghiul de cadere ,se strang suruburile,iar la cel cu gaura ovalizata,daca nu se poate suda pe loc saiba se poate folosi pasta de blocare (rosie) pt. blocarea acesteia.

ps.scuze pt. postul asa lung
Explicatiile sunt binevenite.
Poti sa-mi dai un exemplu concret pe Astra G pentru distanta asta?
gcom61 a scris:
Daca este nevoie de reglaj la cadere se verifica distanta diagonala intre punctele de fixare punte spate si pivotul fata (cel inferior).

Nu pot sa dau dimensiuni insa cele doua diagonale masurate din puncte simetrice trebuie sa fie egale.
Metoda se foloseste si cand o masina a fost lovita si nu exista calibru de verificare.
Poti folosi si gauri simetrice din partea din spate a caroseriei si pivotii de pe diagonala.
Dupa ce am mai cheltuit alti 120 lei pe inca un bracaj la alt service auto, la care masina s-a prezentat din nou in regula (nu au fost nevoie de ajustari), si intru-cat toate ansamblele aratau in regula la ochi, alaturi de mecanicul de la Autonikko Galati, am ajuns la concluzia ca cel mai posibil tija amortizorului stanga fata este stramba, dupa cum spunea si nicu.costinesti
nicu.costinesti a scris: Deci fuzeta e ok. Dar amortizorul, e cumva stramb in ax, capetele de bare si bara de torsiune cum sunt ?


Astazi la intalnirea opelistilor din Galati, am masurat si comparat distana dintre amortizoarele fata de la mai multe Astre G, si la nici una nu era la fel, dimensiunea de baza era aproximativ 106.5cm si varia cu 4-5 mm de la o masina la alta. Asa ca nu am stiut pe care sa o iau de buna.

Urmatorul pas este sa caut un amortizor la dezmemebrari si sa-l inlocuiesc pe al meu. Si toate astea in cel mult 10 zile, caci am trebuie sa plec in concediu/ drumetie in Croatia. Reparatie asta o sa fie maraton.
lpedala a scris: Dupa ce am mai cheltuit alti 120 lei pe inca un bracaj la alt service auto, la care masina s-a prezentat din nou in regula (nu au fost nevoie de ajustari), si intru-cat toate ansamblele aratau in regula la ochi, alaturi de mecanicul de la Autonikko Galati, am ajuns la concluzia ca cel mai posibil tija amortizorului stanga fata este stramba, dupa cum spunea si nicu.costinesti
nicu.costinesti a scris: Deci fuzeta e ok. Dar amortizorul, e cumva stramb in ax, capetele de bare si bara de torsiune cum sunt ?


Astazi la intalnirea opelistilor din Galati, am masurat si comparat distana dintre amortizoarele fata de la mai multe Astre G, si la nici una nu era la fel, dimensiunea de baza era aproximativ 106.5cm si varia cu 4-5 mm de la o masina la alta. Asa ca nu am stiut pe care sa o iau de buna.

Urmatorul pas este sa caut un amortizor la dezmemebrari si sa-l inlocuiesc pe al meu. Si toate astea in cel mult 10 zile, caci am trebuie sa plec in concediu/ drumetie in Croatia. Reparatie asta o sa fie maraton.
Inainte de a schimba amortizorul verifica daca pe tija exista urme de frecatura,ca apar atunci cand este stramb,sau dute la o statie ITP si verifica-l
o sa fac si asta... dar cum sa ma duc la o statie ITP? cu masina intreaga sau cu amortizorul demontat?
a doua varianta nu prea are sens.
Am schimbat amortizoarele fata cu o pereche Monroe pe gaz, noi noute. Cu parere de rau am constatat ca nu e nici o schimbare.
Am facut si un al 3lea bracaj la un service din Iasi sub indrumarea lui Dan Ciucureanu (caruia ii multumesc mult pe aceasta cale). Aici s-au mai indreptat lucrurile putin (adica roata s-a indreptat), iar la drum cu masina incarcata cu bagaje si doua persoane nu mai trage dreapta prea evident.

La acel service din Iasi (am uitat cum se numeste) lucreza un baiat ca a prestat vreo 5 ani, am inteles, pentru Gold Platin in Iasi si din experienta lui relateaza ca atunci cand masina iese bibelou pe instalatia de bracaj si nu se vad piese deformate la ochi, este 100% fuzeta de pe partea care trage, respectiv dreapta la mine.

Pana la alte idei, am facut 3900km prin Serbia-Bosnia-Croatia si nu m-a mai deranjat cu trasul in parti si nici nu mi-a uzat anvelopele neuniform.
Pls , ajutati-ma si pe mine.

Salutare

Am un o masina Opel Corsa pe care am scos-o din service acum 3 saptamani si cu care am in continuare probleme.Acum cateva zile, sobolanii mi-au ros niste cablaje de la electroventilator.Am apelat la un mecanic fara a ma mai duce la reprezentanta Opel.Acesta a depistat pintre altele ca puntea din spate este stramba ( o bucsa este deplasata cca 5-7 mm) si in mers el a simtit ca masina o trage usor stanga din spate.Nici eu nici tatal meu care a condus masina nu si-a dat seama de asta.Daca puntea este stramba, recomandarea mecanicului a fost sa fie schimbata. Reparatia masinii am facut-o pe CASCO iar dosarul acum a fost inchis.Acum nu stiu daca aceasta greseala a lor intra pe garantia de manopera de 3 luni acordata.In orice caz, pe CASCO nu o pot repara.Tot mecanicul mi-a zis ca aceasta "buba" trebuie sa apara pe foaia de la geometria rotilor care a si fost facuta.Sper sa fac rost de ea si sa ma conving pentru ca acea foie constituie dovada vie a faptului ca s-a gresit.
Acum am trimis niste poze sefului de service din Constanta ( eu sunt din Bucuresti) si in functie de raspunsul lui ma voi deplasa din nou la Constanta.Deocamdata nu vreau sa fac scenarii pesimiste...
Am adaugat si aici una dintre poze.Eu nu ma pricep la chestii legata de mecanica asa ca cer si sfatul vostru.
sa inteleg ca masina ta suferit un accident.
nici nu te mai intreb ce an/model e masina ta (ar trebui sa-ti scrii asta in semnatura) si iti spun sa faci tot posibilul sa o repari pe casco, o punte spate costa cat doi ani de rate la casco.

cel mai probabil, din dinamica accidentului a fost afectata si bucsa/puntea. trebuie sa pui mana pe rezultatul de la geometria rotilor. dar la cum ii stiu eu pe mecanicii autohtoni, le este lene sa scrie in calculator si numarul de inmatriculare al masinii la care fac geometria, ce sa mai zic de pastrarea fisei cu rezultatul.
Masina este din 2008.Sorry dar sunt noua pe aici.


Am facut rost de foaia de la geometrie, am cautat pe net cum sa o citesc insa nu ma descurc deloc.Poate stie cineva pe aici...

Asa arata o analiza live a geometriei pentru puntea fata. Puntea spate la Astre si Corse nu are posibilitati de reglaj mecanic. Aparatul de bracaj este marca Bosch.
Eu nu inteleg mare lucru din foaia postata de tine. Poate poti face similiaritati cu ce vezi aici.

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou