Dum 17 Mar, 2013 7:45 am
Nu este o noutate curatarea galeriei de admisie si a EGR-ului la Z13DT, dar voi incerca sa surprind particularitati a acestei operatii la modelul Agila:
- dureaza minim 8 ore si daca nu exista elevator sau canal, nu se poate realiza. Data viitoare dau jos ansamblul motor-cutie si curat/verific tot. Altfel e nevoie de un motorist priceput si foarte rabdator.
- pentru a avea acces la cele doua componente, trebuie demontat: filtru aer, baterie, suport baterie, suport rezervor lichid de racire, electromotor si alternator. Galeria de admisie are 9 surupuri de prindere.
- va trebui recuperat lichidul de racire sau inlocuit.
- sunt multe mufe si furtunele... asa ca atentie la coliere si... la montaj sa fie toate la locul lor. Altfel, daca se uita ceva, se vor pierde cateva ore numai pentru a avea din nou acces la zona respectiva.
- cea mai murdara este galeria de admisie. Pentru curatarea ei se pierde cam o ora. Multa mizerie cleioasa/uleioasa si trebuie curatata mecanic in prima faza, apoi spalata. La mine EGR-ul a fost suficient sa fie suflat.
- atentie la garnituri! se sterg cu carpa, alta solutie de curatare (benzina, motorina) le umfla.
- pe galerie se afla senzorul MAP... se desface si se curata separat.
- este nevoie de zeci de chei si combinatii... asa ca nu recomand operatiunea decat intr-un service, iar ca cost aprox. 350 lei (manopera si antigelul nou... intra 3L)
Dupa operatiune motorul mai prinde ceva viata (nu a fost atat de rau pe cat ma asteptam, deci nu sunt diferente notabile), dar este bine ca operatiunea sa fie realizata la interval de 3-5 ani, protejezi piese de minim 1000 lei (galerie+EGR+senzor MAP), iar manopera de inlocuire estea aceeasi.