salut franco. te anunt ca si la modelul meu de omega (si cred ca la majoritatea modelelor) frana de motor este foarte, foarte ineficienta. si eu am facut la fel ca tine. test la frana de motor la vale. nu se simte aproape deloc frana de motor. nu reduce deloc din viteza, sau macar sa se mentina turata jos (pe la 1000-1300 de ture cum mi-as dori). ba din contra, "accelereaza" usor pana ajunge pe la 2000 de ture si abia de acolo incepe sa nu mai urce. de aici am tras concluzia ca frana de motor este eficienta, dar undeva peste 2000 de ture. aiurea pt ca asta in treapta intai inseamna undeva pe la 15-20 km/h, ceea ce nu e deloc placut iarna. tot in legatura cu iarna, iti recomand cu multa caldura cauciucurile de iarna, fie ele si second hand, decat deloc + sa ai ceva greu in portbagaj (un sac de nisip, ceva). asta o sa creasca consumul un pic, dar ai un plus de siguranta.
offtopic: am prins de curand o zapada prin oras si m-am dat cu ea de spate la absolut fiecare curba. e mortal feelingu`
![Very Happy](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
, dar nu tb sa exagerezi.
in legatura cu oscilatiile de ture, ar putea fi multe cauze: de la un furtun infundat, o capsula de retur, un senzor pana la debitmetru. e greu sa "ghicesti" si foarte costisitor sa le iei prin eliminare. cu ce ai facut testul ? cu OP-COM ?