CIH_Tuner
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucharest
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2004
- Mesaj Privat
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
CIH_Tuner a scris:
Atunci de ce l-or fii tinut astia de la Opel in productie pana in 1994. ???Ultima data a fost pe Frontera motorul asta daca nu ma insel ( GSi ule sa ma corectezi daca ma insel ).
Plus de asta chiuloase de NE sau XE am vazut fisurate dar din astea de fonta niciodata.
Sa fim seriosi... chiulasa (cel putin) din aliaj usor se foloseste de vreo 40 de ani si este cel putin la fel de solida (daca nu esti suficient de fraier sa nu sti insuruba o bujie... ) si in plus, la un tip de benzina data, poate functiona cu un raport de compresie mai ridicat (de unde un consum probabil mai mic...)
Atunci de ce l-or fii tinut astia de la Opel in productie pana in 1994. ???Ultima data a fost pe Frontera motorul asta daca nu ma insel ( GSi ule sa ma corectezi daca ma insel ).
Plus de asta chiuloase de NE sau XE am vazut fisurate dar din astea de fonta niciodata.
*
Simplu... pentru ca era bine pus la punct si proiectul trebuia rentabilizat la maximum
Eu nu am prea vazut chiulase din ALU fisurate in cadrul unei utilizari corecte, dar asta nu are nici o importanta, important este ca tendinta generala este aluminiul si nu cred ca au tampit cu totii...
Evident ca motorul de la masina ta este mai mult decat reusit, dar... sa fim seriosi... nu are rost sa-i ridici statuie...
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:Sa fim seriosi... chiulasa (cel putin) din aliaj usor....poate functiona cu un raport de compresie mai ridicat (de unde un consum probabil mai mic...)
Materialul din care e confectionata chiulasa NU are NICI o legatura cu raportul de compresie.
Cred ca glumesti cand spui ca nu se prea fisureaza chiulasele de aluminiu. Daca desfaci aproape orice motor diesel cu chiulasa de aluminiu si kilometri multi vei gasi fisuri intre supape (inclusiv la DTI-uri).
La motoarele mai noi se folosesc chiulase de aluminiu pentru ca au costuri de productie mai mici , procedura de turnare a aluminiului fiind mult mai simpla si mai ieftina.
CIH_Tuner
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucharest
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Materialul din care e confectionata chiulasa NU are NICI o legatura cu raportul de compresie.
<---- Proful meu de motoare pretindea ca da, eu la fel... O chiulasa din ALU evacueaza caldura mai usor, deci detoneaza un pic mai "tarziu", deci permite un raport de compresie un pic mai ridicat la aceeasi calitate a benzinei...
Cred ca glumesti cand spui ca nu se prea fisureaza chiulasele de aluminiu. Daca desfaci aproape orice motor diesel cu chiulasa de aluminiu si kilometri multi vei gasi fisuri intre supape (inclusiv la DTI-uri).
<---- E o masina pe benzina, cu cun raport de compresie de circa 10, nu un Diesel cu un raport de 20
La motoarele mai noi se folosesc chiulase de aluminiu pentru ca au costuri de productie mai mici , procedura de turnare a aluminiului fiind mult mai simpla si mai ieftina.
<---- Turnarea fontei este una din cele mai simple si ieftine fata de toate celelalte, de aia se face de mai bine de 2 secole si nu exista masini unelte cu batiu din aliaj usor... Nu sunt specialist in TCM, dar cred ca am dreptate
<---- Proful meu de motoare pretindea ca da, eu la fel... O chiulasa din ALU evacueaza caldura mai usor, deci detoneaza un pic mai "tarziu", deci permite un raport de compresie un pic mai ridicat la aceeasi calitate a benzinei...
Cred ca glumesti cand spui ca nu se prea fisureaza chiulasele de aluminiu. Daca desfaci aproape orice motor diesel cu chiulasa de aluminiu si kilometri multi vei gasi fisuri intre supape (inclusiv la DTI-uri).
<---- E o masina pe benzina, cu cun raport de compresie de circa 10, nu un Diesel cu un raport de 20
La motoarele mai noi se folosesc chiulase de aluminiu pentru ca au costuri de productie mai mici , procedura de turnare a aluminiului fiind mult mai simpla si mai ieftina.
<---- Turnarea fontei este una din cele mai simple si ieftine fata de toate celelalte, de aia se face de mai bine de 2 secole si nu exista masini unelte cu batiu din aliaj usor... Nu sunt specialist in TCM, dar cred ca am dreptate
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Chiar sunt curios sa vad la "treaba" cih-ul modifcat. Intrebare, un motor ca al tau este superior unui c20ne sau c20xe atunci cand este vorba de tuning? Se castiga mai multa putere cu nu nr. mai mic de modificari, este mai fiabil, mai ieftin sa modifici un cih deoarce am citit o lunga lista de modifcari la un motor c20xe dus la 205 CP @6400rpm (volanta), 175lbf-ft@5200rpm dar nu vreau sa ma gandesc cat a costat intreaga afacere...
- GSi
- **
- 177 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Bucuresti
GSi
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
205CP pentru C20XE nu e asa de greu de obtinut, un kit de axe cu chip te apropie de puterea aia.
CIH_Tuner, motoarele CIH s-au folosit pana la inceputul anilor 80' cand au aparut primele SOHC. Sincer sa fiu pe mine nu ma incanta prea mult motorul CIH, motoarele mai noi SOHC si DOHC au potential de putere litrica mai mare. Ce-mi place la motoarele vechi e carburatia, are un farmec anume, atat ca sunet cat si ca raspuns. Evident ca sunt sisteme de injectie/admisie mai performante (multiclapeta, injectie secventiala), insa nu se compara ca pret cu carburatia.
CIH_Tuner, motoarele CIH s-au folosit pana la inceputul anilor 80' cand au aparut primele SOHC. Sincer sa fiu pe mine nu ma incanta prea mult motorul CIH, motoarele mai noi SOHC si DOHC au potential de putere litrica mai mare. Ce-mi place la motoarele vechi e carburatia, are un farmec anume, atat ca sunet cat si ca raspuns. Evident ca sunt sisteme de injectie/admisie mai performante (multiclapeta, injectie secventiala), insa nu se compara ca pret cu carburatia.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Deoarece mare majoritate dintre voi stiu engl. voi posta partea la care faceam referire, modifcarile facute la un c20xe
Engine: 2044cc 16 valve dohc, G.Poole flowed coscast head, 13mm colsibro valve guides, 3 angle valve seats, SBD valve springs, SBD steel valve spring retainers and platforms, sodium filled exhaust valves, ARP head stud kit, Jenvey 48mm parallel throttle bodies, ITG air filter, flowed 7° SBD inlet manifold, MBE 967E 3D engine management, SBD loom, wasted spark dizzyless ignition, BERU HT leads, FSE adjustable fuel pressure regulator, 100psi fuel pressure guage, 8mm stainless steel fuel lines, 87mm forged Omega pistons, 7.2kg flywheel, ARP flywheel bolts, balanced crank, SBD alluminium underdrive crank pulley, ARP heavy duty rod bolts, ARP main bolts, ACL lead/copper turbo deisel main and big end bearings, SBD steel billet oil pump gear, SBD steel cam belt tensioner, SBD steel cam belt idler, SBD nylon oil pressure relief valve, 6 row oil cooler, Serck alloy coolant radiator, BTB 4-2-1 exhaust manifold, vermiculite exhaust manifold wrap, 2.25 inch mild steel exhaust, poly exhaust hangers
Performance: 205bhp@6400rpm (flywheel), 175lbf-ft@5200rpm, ¼ mile in 14.196@98.43mph
Engine: 2044cc 16 valve dohc, G.Poole flowed coscast head, 13mm colsibro valve guides, 3 angle valve seats, SBD valve springs, SBD steel valve spring retainers and platforms, sodium filled exhaust valves, ARP head stud kit, Jenvey 48mm parallel throttle bodies, ITG air filter, flowed 7° SBD inlet manifold, MBE 967E 3D engine management, SBD loom, wasted spark dizzyless ignition, BERU HT leads, FSE adjustable fuel pressure regulator, 100psi fuel pressure guage, 8mm stainless steel fuel lines, 87mm forged Omega pistons, 7.2kg flywheel, ARP flywheel bolts, balanced crank, SBD alluminium underdrive crank pulley, ARP heavy duty rod bolts, ARP main bolts, ACL lead/copper turbo deisel main and big end bearings, SBD steel billet oil pump gear, SBD steel cam belt tensioner, SBD steel cam belt idler, SBD nylon oil pressure relief valve, 6 row oil cooler, Serck alloy coolant radiator, BTB 4-2-1 exhaust manifold, vermiculite exhaust manifold wrap, 2.25 inch mild steel exhaust, poly exhaust hangers
Performance: 205bhp@6400rpm (flywheel), 175lbf-ft@5200rpm, ¼ mile in 14.196@98.43mph
- GSi
- **
- 177 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Bucuresti
GSi
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Majoritatea modificarilor au ca scop imbunatatirea fiabilitatii, iar cele care cresc puterea s-au ales astfel incat motorul sa se comporte cat mai normal pe toata plaja de turatii. Nu s-a atins de axele cu came, care pot permite o crestere de putere de peste 20%, in functie de cat de mult se renunta la comportamentul "domestic" al motorului. Motoarele astea ating cu componente bune 9000rpm, si faptul ca face peste 100CP/litru la numai 6400rpm ar trebui sa spuna multe despre potentialul pe care il are.
PS: pe ce masina e ? 14.2s pe 400m e un timp bun, Subaru Impreza STI sau BMW M3 au timpi cu jumatate de secunda mai buni.
PS: pe ce masina e ? 14.2s pe 400m e un timp bun, Subaru Impreza STI sau BMW M3 au timpi cu jumatate de secunda mai buni.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
GSi a scris:....motoarele mai noi SOHC si DOHC au potential de putere litrica mai mare.
Corect!
Motoarele CIH s-au folosit pana in 1994 pe Omega A si pana in 1995 pe Frontera , datorita faptului ca erau costructii solide si foarte fiabile , chiar daca nu mai erau de ultima ora ca si conceptie.
@sorin666
Ceea ce spui tu in legatura cu temperatura camerei de ardere e valabil in cazul in care traseele de racire din cele doua tipuri de chiulase sunt identice (insa nu e asa , traseele sunt mai largi la CIH).
Motoarele mai noi suporta rapoarte de compresie mai ridicate datorita electronicii actuale care le permite acest lucru.
Oricum si un motor CIH functioneaza fara probleme cu 10:1 chiar si cu electronica lui originala.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ceea ce spui tu in legatura cu temperatura camerei de ardere e valabil in cazul in care traseele de racire din cele doua tipuri de chiulase sunt identice (insa nu e asa , traseele sunt mai largi la CIH).
<--- eu vorbeam la cazul general, nu vad insa nici un raport direct intre ce am zis eu si ce ai zis tu, in mod normal traseele sunt cele mai largi permise de constructia tipului de chiulasa si cat mai supradimensionate cu putinta...
Motoarele mai noi suporta rapoarte de compresie mai ridicate datorita electronicii actuale care le permite acest lucru.
<--- nu vad cum, electronica nu intervine in declansarea detonatiilor, poate imi explici tu... Electronica optimizeaza multi parametri, dar are si ea limitele sale...
Repet, nu am spus niciodata ca anticul vostru motor ar fi unul rau, dar sensul progresului este de la fonta inspre aluminiu si nu invers...
Singurele doua avantaje ale lui ar fi intr-adevar o robustete si o rusticitate care permite manipularea si repararea sa cu metode "mioritice" (ciocane, dalti, leviere, bate cat mai tare...) cat si pretul mic la care se gaseste (daca se gaseste...)
Va rog sa ma scuzati daca, dupa ce am cunoscut suficiente motoare antice, nu impartasesc entuziasmul vostru... Nu de alta, dar nu am pe tata proprietar de sonda, sa-mi permit asa un motor...
In rest... multa bafta la modificari, sincer sunt curios, dar in acelasi timp sceptic cand mi se prezinta "a 8-a minune a lumii"
<--- eu vorbeam la cazul general, nu vad insa nici un raport direct intre ce am zis eu si ce ai zis tu, in mod normal traseele sunt cele mai largi permise de constructia tipului de chiulasa si cat mai supradimensionate cu putinta...
Motoarele mai noi suporta rapoarte de compresie mai ridicate datorita electronicii actuale care le permite acest lucru.
<--- nu vad cum, electronica nu intervine in declansarea detonatiilor, poate imi explici tu... Electronica optimizeaza multi parametri, dar are si ea limitele sale...
Repet, nu am spus niciodata ca anticul vostru motor ar fi unul rau, dar sensul progresului este de la fonta inspre aluminiu si nu invers...
Singurele doua avantaje ale lui ar fi intr-adevar o robustete si o rusticitate care permite manipularea si repararea sa cu metode "mioritice" (ciocane, dalti, leviere, bate cat mai tare...) cat si pretul mic la care se gaseste (daca se gaseste...)
Va rog sa ma scuzati daca, dupa ce am cunoscut suficiente motoare antice, nu impartasesc entuziasmul vostru... Nu de alta, dar nu am pe tata proprietar de sonda, sa-mi permit asa un motor...
In rest... multa bafta la modificari, sincer sunt curios, dar in acelasi timp sceptic cand mi se prezinta "a 8-a minune a lumii"
CIH_Tuner
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucharest
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:Repet, nu am spus niciodata ca anticul vostru motor ar fi unul rau, dar sensul progresului este de la fonta inspre aluminiu si nu invers...
Ai dreptate , acelasi sens al progresului de care vorbesti duce la faruri din plastic , debitmetre care au devenit consumabile , pompe de injectie care se defecteaza stupid (vezi DTI) , role la cureaua de distributie de proasta calitate , galerii de evacuare fisurate sau neetanse (in special X20XEV si Y20XEV) , senzori de proasta calitate la axul cu came si la vibrochen , ECU care se defecteaza etc.
sorin666 a scris:eu vorbeam la cazul general, nu vad insa nici un raport direct intre ce am zis eu si ce ai zis tu, in mod normal traseele sunt cele mai largi permise de constructia tipului de chiulasa si cat mai supradimensionate cu putinta
Raspunsul ti l-ai dat singur , fonta e mai dura decat aluminiul si permite pereti mai subtiri deci implicit trasee mai largi.
sorin666 a scris:Nu de alta, dar nu am pe tata proprietar de sonda, sa-mi permit asa un motor...
Ti-am mai explicat si cu alta ocazie ca aici vorbim de o pasiune si in astfel de cazuri consumul este mai putin important. Cei atinsi de acest microb nu privesc masinile doar ca mijloace de transport ieftin din punctul A in punctul B. Pentru acestia masinile reprezinta mult mai mult , de aceea exista ClubOpel