- mariusgmg
- ******
- 4,095 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,095
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mcmmar
- **
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
Ti-e sarita agatatoarea care inchide clapeta. Bagi o surubelnita in lateralul gurilor centrale si le scoti. Vei vedea daca misti rotita e un carlig care se misca si trage o clapeta in capat. Poate e cazut carligul sau in caz mai rau, rupt plasticul de la clapeta pe care prinde carligul.
Asta e pentru a opri aerul. Problema cu aerul cald/rece e mai in profunzime, ce au discutat baietii mai devreme.
Asta e pentru a opri aerul. Problema cu aerul cald/rece e mai in profunzime, ce au discutat baietii mai devreme.
- mcmmar
- **
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- Ctl.madeinheaven
- **
- 182 mesaje
- din 19 Nov 2009
- Constanta
Ctl.madeinheaven
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2009
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
Am intrebat diversi useri pe PM, dar se pare ca nu au timp, asa ca intreb si aici :
In interiorul masinii caldura nu prea este, adica, dupa 45 de minute de mers prin oras, am reusit sa imi incalzesc mina la 30-35 de grade...
Ce am observat : furtunul dinspre termostat catre radiator, cel gros, este fierbinte, celalalt, din partea de jos a radiatorului este rece, dar rece, nu caldut, la fel si apa din vas.
I-as intreba pe cei cu motoare asemanatoare C14NZ, daca au mers zilele astea in Bucuresti, cam ce temperatura este in interior si cum au furtunele de la radiator...
In interiorul masinii caldura nu prea este, adica, dupa 45 de minute de mers prin oras, am reusit sa imi incalzesc mina la 30-35 de grade...
Ce am observat : furtunul dinspre termostat catre radiator, cel gros, este fierbinte, celalalt, din partea de jos a radiatorului este rece, dar rece, nu caldut, la fel si apa din vas.
I-as intreba pe cei cu motoare asemanatoare C14NZ, daca au mers zilele astea in Bucuresti, cam ce temperatura este in interior si cum au furtunele de la radiator...
- mariusgmg
- ******
- 4,095 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,095
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Gabriel, asa era si la mine. Vezi ca ti s-a blocat termostatul pe deschis. Mai poti verifica intr-un fel: porneste motorul si dute si pune mana pe furtunul care intra in radiator, Daca incepe sa se incalzeasca este termostatul blocat. Acest furtun ar trebui sa inceapa sa se incalzeasca abia cand ajunge temperatura pe la 90 grade, asadar dupa vreo 10, 15 minute.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
Si de ce sint radiatorul si furtunul in partea dreapta, spre vas, reci ?
Inteleg, e termostatul pe deschis, deci apa calda din motor intra in radiator, dar cum se raceste asa mult, tinind cont ca masina sta pe loc ?
In mers se raceste un pic, sonda imi arata cam 80 de grade...
Termostatul l-am verificat si se deschide la 90 de grade.
In orice caz, in vas apa nu depaseste 10 grade, e foarte rece.
Inteleg, e termostatul pe deschis, deci apa calda din motor intra in radiator, dar cum se raceste asa mult, tinind cont ca masina sta pe loc ?
In mers se raceste un pic, sonda imi arata cam 80 de grade...
Termostatul l-am verificat si se deschide la 90 de grade.
In orice caz, in vas apa nu depaseste 10 grade, e foarte rece.
- mariusgmg
- ******
- 4,095 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,095
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Acu depinde si de cat mergi. Poate mai ai aer pe instalatie, cu toate ca stie sa se aeriseasca singura. Pune un carton in fata radiatorului. Dar nu il acoperi chiar tot, doar cam 75%. Daca afara e rece e de ajuns ca apa sa treaca prin radiator ca sa se raceasca. Sunt atatea celule de racire in acesta.
P.S. Vezi ca e vorba de termostatul de deschidere a circuitului de apa. Nu cel care iti porneste ventilatorul de pe radiator, e separat. Ala se deschide la 90 grade dar ala de apa poate e deschis. Eu, unu, asa cred. Parerea mea!
Vezi nitel aici: https://www.clubopel.com/vie...52&highlight=
P.S. Vezi ca e vorba de termostatul de deschidere a circuitului de apa. Nu cel care iti porneste ventilatorul de pe radiator, e separat. Ala se deschide la 90 grade dar ala de apa poate e deschis. Eu, unu, asa cred. Parerea mea!
Vezi nitel aici: https://www.clubopel.com/vie...52&highlight=
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
Da, excelent tutorial si venit la timp.
Stiu ca e vorba de termostat, pe radiator e termocupla, asa ii spun eu si cred ca se deschide la 107, nu mai tin minte exact.
Termostatul meu se deschide la 92, verificat in ibric.
Cum verific daca e bine aerisita ?
Banuiesc ca o las sa se incalzeasca si desfac sonda de temperatura ?
Stiu ca e vorba de termostat, pe radiator e termocupla, asa ii spun eu si cred ca se deschide la 107, nu mai tin minte exact.
Termostatul meu se deschide la 92, verificat in ibric.
Cum verific daca e bine aerisita ?
Banuiesc ca o las sa se incalzeasca si desfac sonda de temperatura ?
- mariusgmg
- ******
- 4,095 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,095
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Incearca asa, dar cu motorul oprit. Si sa ai deschisa caldura la maxim in masina. Desfa sonda de temperatura, sa curga apa prin ea. Apoi strangi, pornesti motorul si il lasi sa mearga pana porneste ventilatorul. Urmaresti nivelul apei. Daca scade prea tare, opreste motorul si completeaza, cu grija, sa nu te arzi la mana.
Si mai fa o chestie, dar nu cand e fierbinte apa. Strange cu mainile furtunele care intra si ies din radiator si vezi daca bolboroseste in vasul de expansiune.
LE: eu totusi banuiesc temostatul. Cand i-ai facut proba? Cand l-ai schimbat? Incearca totusi mine dimineata cand e motorul rece ce ti-am explicat mai sus. Pornesti motorul si te duci si pui mana pe furtunul care vine de la termostat in radiator. Daca se incalzeste si acul de la temperatura nu a inceput sa urce atunci e o problema cu termostatul. Logic ar trebui ca acel furtun sa inceapa sa se incalzeasca cand apa are 92 grade. Daca nu se incalzeste pana la 92 grade atunci altul e vinovatul si mai descoasem noi problema.
P.S. Cauta-ma pe yahoo msg. E activ butonul de sub nik-ul meu.
P.P.S. Acu imi pica o idee. Sa nu ai probleme cu butonul din masina, cel care deschide caldura, daca zici ca in rest e totul OK.
Ultima modificare facuta de mariusgmg la Mie 03 Feb, 2010 5:15 pm
Si mai fa o chestie, dar nu cand e fierbinte apa. Strange cu mainile furtunele care intra si ies din radiator si vezi daca bolboroseste in vasul de expansiune.
LE: eu totusi banuiesc temostatul. Cand i-ai facut proba? Cand l-ai schimbat? Incearca totusi mine dimineata cand e motorul rece ce ti-am explicat mai sus. Pornesti motorul si te duci si pui mana pe furtunul care vine de la termostat in radiator. Daca se incalzeste si acul de la temperatura nu a inceput sa urce atunci e o problema cu termostatul. Logic ar trebui ca acel furtun sa inceapa sa se incalzeasca cand apa are 92 grade. Daca nu se incalzeste pana la 92 grade atunci altul e vinovatul si mai descoasem noi problema.
P.S. Cauta-ma pe yahoo msg. E activ butonul de sub nik-ul meu.
P.P.S. Acu imi pica o idee. Sa nu ai probleme cu butonul din masina, cel care deschide caldura, daca zici ca in rest e totul OK.
Ultima modificare facuta de mariusgmg la Mie 03 Feb, 2010 5:15 pm
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
mariusgmg a scris:Incearca asa, dar cu motorul oprit. Si sa ai deschisa caldura la maxim in masina. Desfa sonda de temperatura, sa curga apa prin ea. Apoi strangi, pornesti motorul si il lasi sa mearga pana porneste ventilatorul. Urmaresti nivelul apei. Daca scade prea tare, opreste motorul si completeaza, cu grija, sa nu te arzi la mana.
Si mai fa o chestie, dar nu cand e fierbinte apa. Strange cu mainile furtunele care intra si ies din radiator si vezi daca bolboroseste in vasul de expansiune.
Si mai fa o chestie, dar nu cand e fierbinte apa. Strange cu mainile furtunele care intra si ies din radiator si vezi daca bolboroseste in vasul de expansiune.
Pai daca opresc motorul, apa va fi in racire... ok, o sa incerc, totusi.
Ciudatenia e ca ventilatorul meu nu prea porneste, rar ajunge sa fie lichidul asa fierbinte si sint convins ca nu e defect senzorul.
O sa iau un termometru si o sa verific caldura apei, in vas, si in locul unde sta sonda.
Treaba cu strinsul furtunelor am facut-o, asa m-am prins ca cel de jos este rece, desi la capatul celalalt (nu spre radiator) pe teava metalica, e fierbinte.
- mariusgmg
- ******
- 4,095 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,095
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Pai ziceam sa fie rece ca sa nu te frigi cand pui mana pe furtune.
In partea cealalta se incalzeste putin datorita circuitului de apa de langa motor.
Traseule apei este din vas, prin motor, pompa apa, iar in vas. Asta cu termostatul inchis. Cand se deschide termostatul o parte din apa trece si prin radiator.
In partea cealalta se incalzeste putin datorita circuitului de apa de langa motor.
Traseule apei este din vas, prin motor, pompa apa, iar in vas. Asta cu termostatul inchis. Cand se deschide termostatul o parte din apa trece si prin radiator.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
- mariusgmg
- ******
- 4,095 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,095
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Soso_sedan
- ***
- 627 mesaje
- din 31 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Cluj
Soso_sedan
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2009
- Mesaj Privat