Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
relativ on topic:
cu Cielo lu' tata am ajuns la 100 cu viteza a2a ... nu vreti sa stiti cum facea motorul Smile, evident ca taica-meu nu era de fata...

cu AstraClassic-ul meu (1.4benzina) am ajuns relativ usor pana in 80-85 in a2a (avea in jur de 5200-5500 rpm), am schimbat ca nu mai era nevoie sa omor motorul, dar cred ca ar fi urcat pana in 100 (probabil pe la 6000-6200 rpm)....

cred ca @mihnea are dreptate, depinde si de cum e etajata cutia.

on topic:
sincer ma tenteaza varianta cu remaparea, nu atat ptr cei 8-9-10 CP in plus sau 10Nm in plus, ci ptr faptul ca obtii cuplul ala la turatie mai mica. Pe de alta parte am un coleg care si-a facut chiptunning si dupa 5 saptamani a revenit la softul stock... zicea ca intr-adevar trage mai bine masina, consum mai mic in conditii de utilizare normala, dar in schimb "acuza" batai ale avansului (desi alimenta doar cu Mol98 si Petrom99). Problema cred ca tine foarte mult de cel care face remaparea, din cat am urmarit topicul asta (si mai este inca unul si mai relevant Smile ) maparea cea mai "adevarata" se face individual....nu cred ca exista o mapa generala ptr masina X cu motorul Y. Trebuie facuta in functie de motorizare si stilul de condus al soferului, si din pacate nu multi fac chestia asta. Legat de stilul de condus, pe de alta parte, invariabil acesta se schimba dupa remapare. Dupa ce stii ca ai 10 CP/10Nm in plus, imediat te simti mai "Zorro" si esti tentat sa bagi piciorul in pedala, desi in realitate nu prea ai cu ce sa te dai rotund .... eventual poti folosi puterea respectiva ca sa compensezi pornirea AC-ului, cum zicea @eu mai sus.

Spunea cineva ca decat sa faci chiptunning la un motor de 1.4, mai bine iti iei un 1.6 de la inceput... are si nu are dreptate... are dreptate ca e destul de evident ca nu vei putea egala performantele unui 1.6 cu un 1.4 cu chip, doar cu modificari mai drastice care nu merita financiar...pe de alta parte nu are dreptate, poate cei 500 EUR in plus cat trebuie platit (nepunand la socoteala cheltuielile ulterioare mai mare datorate unei valori mai mari a masinii si a unei cilindree mai mari) la un 1.6 nu sunt chiar o suma de neglijat. si apoi, un chiptunning te costa vreo 300 EUR, te apropii ca performante de un 1.6, si iti mai raman 200 EUR sa mergi la o bere (si la o) blonda cu pretenii Smile (sa zicem ca e bere f scumpa Embarassed ) sau sa cumperi ceva tzoale la nevasta/pretena si iti asiguri 1 luna de sex nebun dup-aia in semn de recunostinta din partea ei, pe langa faptul ca ti se trece cu vremea ca "iar ai stricat banii pe prostii ptr masina" Cool

parerea mea.
Skip ads

  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Pe de alta parte... ce inseamna 200 euro in plus la un leasing sau credit pe 4-5 ani? Nici nu ii simti. Deci bugetul de bere (si o) blonda cu prietenii nu e afectat Laughing
  • mihnea

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Din ce stiu eu AC se decupleaza automat la accelerari mai tari (cum ar fi o depasire).
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
mihnea a scris:Din ce stiu eu AC se decupleaza automat la accelerari mai tari (cum ar fi o depasire).




nu decupleaza ... iti promit... am vazut/simtit ieri
am accelerat pana la ~6000 rpm (in a3a) si AC-ul mergea la fel ca inainte de accelerare.

pe langa asta nu stiu ca AC-ul sa fie legat cumva la ECU-ul motorului ca sa stie ce acceleratie ai.
  • mihnea

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2005

  • Mesaj Privat
l_stoian79 a scris:
mihnea a scris:Din ce stiu eu AC se decupleaza automat la accelerari mai tari (cum ar fi o depasire).




nu decupleaza ... iti promit... am vazut/simtit ieri
am accelerat pana la ~6000 rpm (in a3a) si AC-ul mergea la fel ca inainte de accelerare.

pe langa asta nu stiu ca AC-ul sa fie legat cumva la ECU-ul motorului ca sa stie ce acceleratie ai.


Se decupleaza dar nu-ti dai tu seama.Eu am avut un Cielo si se si auzea ca se decupleaza si ca se cupleaza la loc.
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cum stie AC-ul ce acceleratie ai ?
de unde stie el ca tu esti intr-o depasire sau doar pleci mai tare la semafor? in ambele cazuri ai acceleratii mai puternice ...
poate la viteze mai mari (ce se pot obtine si cu acceleratii mici Wink ) se opreste ventilatorul, fiindca aerul care intra in instalatie are viteza mai mare decat cea pe care poate el sa i-o dea, si practic merge in gol. dar altfel el nu are ce sa cupleze si decupleze...
sincer tatat are Cielo fara AC, asa ca la Cielo nu bag mana in foc despre sistemul de pe masina, dar ma indoiesc ca acu' 15 ani cand era "trendy" masina aia sa fi avut astfel de gadget-uri care nu le gasesti acum. poate doar daca aveai climatronic si s-a nimerit din coincidenta sa decupleze compresorul in momente in care tu accelerai.

pe astra G (si pe classic si pe G) iti garantez ca nu decupleaza (cel putin nu la cele cu care am circulat...).

fa un test: in parcare, pornesti AC-ul, pui pe treapta 2-3 ca sa simti curentul de aer... dupa care ii dai pedala sa urce rapid in 5000 rpm , o tii cateva secunde asa... daca decupleaza AC-ul (si e destul de cald afara) ar trebui sa simti imediat un curent de aer mai caldut.

vad ca ai la masina diverse modificari facute, nu stiu daca le-ai facut tu sau proprietarul initial (in cazul in care nu esti tu). poate a montat el un modul de comanda suplimentara al AC-ului care sa citeasca valorile rpm de la ECU-ul masinii (sau sa aiba un accelerometru integrat) si in functie de aceasta sa cupleze/decupleze AC-ul....


numa' bine!
  • mihnea

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Ok...
  • clauss
  • *
  • 5 mesaje
  • din 28 Mar 2007
  • Astra 2005 z 16 xep
  • bucuresti-Romania
  • clauss

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: bucuresti-Romania
  • Masina: Astra 2005 z 16 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2007

  • Mesaj Privat
eu am o astra H de 16 16v 105 cai nimic spectaculos dar....... dupa ce i-am facut cip masina s-a schmbat foarte mult . dupa parerea mea un cip e bine venit la oricine si apropo de benzina ... da numai 98 altceva nu vede nici acum nici atunci. knd am luat masina mi-a recomandat sefu de service sa bag numai benzina buna. castigul nu e foarte mare dar se simte apreciabil sfatul meu este sa nu mai stai pe ganduri JUST DO IT
  • cristi84

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y26se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2009

  • Mesaj Privat
am si eu o vectra 2.6 benzina aspirat care are momentan vreo 170 cai si 250 nm cuplu. as vrea so mai ridic insa nu ma incanta cipul pt ca nu castig decat vreo10-15 cai lucru care-i pot scoate aproape dintr-un filtru de aer sport si costurile ar fi mult mai mici. m-am gandit la o remapare insa poate stie careva cam cat costa si unde as putea ajunge cu masina ca putere si cuplu ..... aaaa ... si unde as putea sa fac remaparea respectiva Very Happy
  • nairolf1982

  • Mesaje scrise: 146
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cine te a invatat pe tine ca filtrul de aer sport scoate 10-15 HP? Paote nici cele mai bune filtre nu iti aduc mai mult de 5-8 HP (iar un filtru din acesta costa 2-500 euro).
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Adica, in "real life" circa 1-2 poney amarati, in paralel cu o uzura accentuata a motorului prin abraziune cu "nisip" Rolling Eyes
Dar nu va asteptati ca marketingul firmelor sa vi-o spuna... Rolling Eyes
  • nairolf1982

  • Mesaje scrise: 146
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2008

  • Mesaj Privat
exact, gandeste-te ca mai sunt si impuritatile care vor trece mult mai usor...
  • florsgarana

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2003 z19
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2010

  • Mesaj Privat
buna baiti o antrebare am un vectra c an 2004 benzina 1,8 120cp am anteles de la un mecanic daca e sa am pun un chip ar scadea consumul de combustibil oare e adevarat ca la mine chiar e consumu mare 12l/100km pentru cunascatori poate sa aiba si dezavantaje si ce?si cam cat mar costa toata afacerea mersi.
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
scade consumul cand este chipata
mai poti incerca si un regulator de benzina, iti pot spune ca odata cu ridicarea presiunii in rampa scade consumul, lagul, si creste cuplul
daca ai bc poti face o comparatie
la mine pe consumul instant arata 5,7ltr la 90km/h cu regulatorul la 3,75bar, in medie 6% pana in 100km/h
dar daca vrei sa se simta ceva intradevar atunci ai nevoie de o admisie sport(nu este vorba de filtru!) sau o axa sport pentru marirea debitului de aer altfel degeaba dai benzina ca scoate doar fum in tobe si afuma bujiile....
unii ar spune ca vezi doamne daca ai chip tuning trebuie sa mergi cu benzina de 98+ ca altfel se buleste motorasul, dar sincer daca folosesc benzina de 98+ nu mai am nevoie de chip, adica iei de la om o caruta de bani pe chip si il pui sa cumpere zilnic cea mai scumpa benzina ca sa se simta un pic de zvac de sutele alea de euro pe care le dai pe soft; mai ales ca unele motoare de generatie mai veche mergeau cu 92/95 ca nu exista benzina racing de 100 atunci si dimpotriva poti strica motorul pentru ca ecu nu are parametrii pentru asa ceva
in alta ordine de idei vroiam sa adaug ca benzina efix de 95 pentru motoarele mai vechi are cel mai bun raport calitate/pret
in afara de chip tuning poti incerca si niste injectoare cu debitul putin mai mare decat cele actuale se va simti o urma de putere un consum putin mai redus dar repet amestecul bogat nu este o optiune de durata
  • iagur

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Depinde ce beneficii doreste proprietarul sa obtina in urma unei cresteri de putere "chip" sunt de acord dar odata cu asta trebuie tinut cont de micile detalii care fac diferenta:filtre, bujii,ulei,starea in care se afla corpul de acceleratie,calitatea benzinei si cifra octanica,uzura cauciucurilor ,a ambreiajului etc .
Eu unul as opta pentru modificari de ordin mecanic in primul rand si anume inbunatatirea tinutei de drum,a franelor, axe cu came,fise si bujii racing(fac diferenta) admisia marita chiar daca este folosit airboxul standard cu un filtru sport,inbunatatirea corpului de acceleratie,o evacuare sport calculata pentu marimea motorlui,si un regulator de benzina cu presiune constanta intre 1 si 5 bari;iar intr-un final as opta pentru o remapare specifica pentru modificarile facute in prealabil pentru a obtine un cuplu mai bun in turatii mici .
La urma urmei acceleratia conteaza si nu neaparat viteza maxima atinsa.Iar pentru cei care spun ca modificarile nu se merita datorita sumei investite inseamna ca nu privesc masina decat din punct de vedere practic si nu ca pe o pasiune. Smile
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
De teorie mi-e capul plin (nu de alta, dar toti avem acces la google, kikipedia si saiturile unde "tunarii" atrag clientela) adevarul e ca cel mai optimzat motor benzina/aspirat este... cel de fabrica... Laughing
(afirmatie valabila la acest tip de motoare).
Optimizarile sunt anecdotice, bujii, filtru practic nu aduc mai mult de 5%
Vrei putere?
- transforma in integralitate motorul in unul de curse, te costa de te sparge, inclusiv la consum
- ia un motor mai mare si aplica-i eventual dupa aceea micile "modificari" care iti mai dau un cal-doi, cu cateva sute/mii de marafeti de investitie si uneori, cu unjumatatirea sperantei de viata al motorului
- minuni nu exista.
  • iagur

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ideea de baza a tuningului este sa obtii performante oricat de mici ar fi din ceea ce ai la dispozitie si nu sa faci neaparat motore se curse,pe asta se bazau si taticii tuningului de pe vremea prohibitiei cand transportau atat de ravnitul whisky.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
"oricat de mici ar fi si cu orice pret" asta e ce va baga voua comerciantii pe gat... Smile
fara suparare...
  • Gheorghe Marius

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Deci,pana la urma nu a facut nimeni o remapare sau alt gen de tuning la un motor de 1.4 benzina?Ma pasioneaza si pe mine o crestere de putere,si as fi vrut sa aflu detalii de la cei care au facut.
  • monkey

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1996 x20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2010

  • Mesaj Privat
250 e si 5 caluti.
Se merita?
Eu cred ca nu.
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR