- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- stoicaaurelian
- **
- 152 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Timis
stoicaaurelian
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
carlouk
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 1998 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2009
- Mesaj Privat
Uite ce am gasit intr-un manual de Frontera A. Traducerea ar fi urmatoarea (strict la 4H): 4H oferã cea mai mare aderenþã pe drumuri umede ºi alunecoase. Mecanismul de blocare a butucilor din faþã ar trebui sã fie blocate. Viteza vehiculului nu poate depãºi 100 kilometri pe orã.
Problema e ca nu stiu daca e valabil pentru MRL-urile mecanice sau/si automate!?
Problema e ca nu stiu daca e valabil pentru MRL-urile mecanice sau/si automate!?
- mihai1950
- **
- 365 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Frontera 2001 y 22 dth
- Bucuresti
mihai1950
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 y 22 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
sal stelea. problema asta am avut-o eu daca-ti mai amintesti fiindca un "mecanic" a spus ca am calculatorul de 4x4 defect ceace nu erea adevarat. masina a fost cumparata cu acest "defect". am fost cu ea la alt service si am vazut ce a facut mecanicul. deci cuplajul este pe reductor, iar vacumul face culplarea. uite de ce spun asta; masina erea suspendata pe elevator cu un mecanic in ea care a pornit motorul. mecanicul celalalt avea un aparat , cam ca un cititor de defecte, care avea un buton. cu motorul pornit putin turat rotile se invirteau cu turatii diferite, el invirtea dintr-un buton si ele incepeau sa se invirte cu aceeas turatie. am intrebat si mi-a spus ca regleaza vacumul ca repartitie si valoare.nu ma intreba ce insemna. avea legatura cu aparatul prin doua furtunase. de aceea am spus ca , cuplarea se face prin intermediul butonului de pe bord care este doar un simplu intrerupator electric care probabil comanda un electro ventil deoarece cind cuplezi din buton cu contactul pus se aude un zgomot de cuplare. mai departe cum functioneaza nu pot sa ma exprim fiindca nu cunosc problema , dar de ce m-am lovi pot cel putin sa povestesc, daca un sa explic.
U_TUNING
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Galati
- Masina: Kadett 1984 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
Mai am si eu o intrebare....astazi am cuplat 4x4 pe high au inceput sa se auda ca niste scrasnituri metalice dupa ce depasesc 20 km/h si mai mult decat atat ...cand merg cu viteza mai mare, pe masura ce cresc viteza incepe sa vibreze foarte tare.
Nu este ca un huruit constant...ca acela facut de niste pinioane stricate!
Am verificat uleiul din diferentiale si este curat , fara pilituri metalica sau alte incluziuni de gen.
Va rog mult dati un sfat cat mai repede pentru ca vreau sa plec cu ea la sf de spataman in Bulgaria si am mare nevoie de masina!
Va mutlumesc mult
Nu este ca un huruit constant...ca acela facut de niste pinioane stricate!
Am verificat uleiul din diferentiale si este curat , fara pilituri metalica sau alte incluziuni de gen.
Va rog mult dati un sfat cat mai repede pentru ca vreau sa plec cu ea la sf de spataman in Bulgaria si am mare nevoie de masina!
Va mutlumesc mult
U_TUNING
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Galati
- Masina: Kadett 1984 c20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
@carlouk, e bine ce ai zis, si e la fel indiferent de cuplaje (MRL-uri).
@mihai, raman la parerea ca se duc in diferential. Numai el poate invarti rotile cu turatii diferite.
@U_TUNING, cauzele pot fi multiple: cruci, diferential, cuplaje, poate chiar cutia de transfer. Trebuie verificata toata transmisia, si asa cum a zis si @mihai, cel mai bine e pe un elevator.
@mihai, raman la parerea ca se duc in diferential. Numai el poate invarti rotile cu turatii diferite.
@U_TUNING, cauzele pot fi multiple: cruci, diferential, cuplaje, poate chiar cutia de transfer. Trebuie verificata toata transmisia, si asa cum a zis si @mihai, cel mai bine e pe un elevator.
- stoicaaurelian
- **
- 152 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Timis
stoicaaurelian
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- stoicaaurelian
- **
- 152 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Timis
stoicaaurelian
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- stoicaaurelian
- **
- 152 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Timis
stoicaaurelian
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
doar poza 1 e cu puntea fatza e vedere din fatza masini jos,si are doar in dreapta chestia aia cu vacumuri si ceva electric,in stanga are doar diferentialu si imediat din el pleaca planetara,pozele 2 si 3 e spatele cutiei unde iasa cardanul spate,si in drapta unde sunt fire e reductorul din partea opusa pozei pleaca cardanul fatza,poza 4 e facuta de sub scaunu soferului spre fatza,e ambreiaju acolo bara torsiune de pe roata de la sofer si gramada de conducte ce pleaca spre puntea fatza,daca mai vrei poze dintr-un anumit unghi sa imi zici
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Eu ma raportam fata de pozitia soferului...
Deci sunt doar doua dispozitive de cuplare: unul pe planetara lunga (stanga - sofer) si unul pe cutia de transfer. A dracului dracie!
Daca invarti roata fata de pe partea cu soferul (stanga) in 4x2, nu cred ca ar antrena si diferentialul, repectiv cardanul fata, iar daca invarti roata dreapta, ar trebui sa antreneze si diferentialul si cardanul.
Deci sunt doar doua dispozitive de cuplare: unul pe planetara lunga (stanga - sofer) si unul pe cutia de transfer. A dracului dracie!
Daca invarti roata fata de pe partea cu soferul (stanga) in 4x2, nu cred ca ar antrena si diferentialul, repectiv cardanul fata, iar daca invarti roata dreapta, ar trebui sa antreneze si diferentialul si cardanul.
- stoicaaurelian
- **
- 152 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Timis
stoicaaurelian
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Si ca sa tinem cald topicul, o chestie care rezulta din concluziile partiale trase de mine si sper comfirmate de Relu si se pare ca foarte putine masini o poseda: posibilitatea la Frontera B sa mergi pe greu (Low) fara sa traga si fata? E foarte utila la tractari pe aderenta, platforme, rampe etc. Si aceasta manevra se pare ca se face astfel: se trece maneta din 4x4H in 4x4L, FARA A ACTIONA butonul de 4x4.
Astept comfirmarile voastre.
Astept comfirmarile voastre.
- mihai1950
- **
- 365 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Frontera 2001 y 22 dth
- Bucuresti
mihai1950
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 y 22 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
sal. nu cred ca se poate asa ceva, deoarece cel putin la Frontera B nu poti sa muti maneta din pozitia tractiune usoara (in care sta tot timpul,chiar daca este cuplata sau nu si fata) in pozitia tractiune grea fara sa fie cuplata si fata. mai explic o data ce fac eu pt. a ajunge la tractiunea grea:
0. maneta mica este in pozitia TRACTIUNEA USOARA
1. se cupleaza fata cu ajutorul butonului de pe bord,
2. se muta maneta mica in pozitia tractiune grea DIN POZITIA TRACTIUNE USOARA
la decuplare se procedeaza in sens invers, deci este exclus ca sa se poata cupla tractiunea grea fara sa fie cuplata si fata pe pozitia tractiune usoara. maneta mica este blocata si nu poate fi mutata daca nu este cuplata fata. cel putin asa este la mine, si are ,cred, urmatoarea logica: cuplezi tractiunea 4x4 grea cind tractiunea 4x4 usoara nu mai face fata necesitatilor.experienta cu, cuplarea tractiunii grele, nu am facut-o deoarece nu puteam sa misc maneta din poz. tractiune usoara. in rest numai bine.
0. maneta mica este in pozitia TRACTIUNEA USOARA
1. se cupleaza fata cu ajutorul butonului de pe bord,
2. se muta maneta mica in pozitia tractiune grea DIN POZITIA TRACTIUNE USOARA
la decuplare se procedeaza in sens invers, deci este exclus ca sa se poata cupla tractiunea grea fara sa fie cuplata si fata pe pozitia tractiune usoara. maneta mica este blocata si nu poate fi mutata daca nu este cuplata fata. cel putin asa este la mine, si are ,cred, urmatoarea logica: cuplezi tractiunea 4x4 grea cind tractiunea 4x4 usoara nu mai face fata necesitatilor.experienta cu, cuplarea tractiunii grele, nu am facut-o deoarece nu puteam sa misc maneta din poz. tractiune usoara. in rest numai bine.
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- stoicaaurelian
- **
- 152 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Timis
stoicaaurelian
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- domnu_basescu
- *
- 14 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Agila 2001
- Prahova
domnu_basescu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- domnu_basescu
- *
- 14 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Agila 2001
- Prahova
domnu_basescu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat