Parola noua?


Am plecat de la o problema care ma cam apasa ca nu am instalatia de carlig legata iar din cateva deductii am ajuns la concluzia:
SIMPLU


Asta e ca o pozitionare standard ca sa zic asa si e bine sa le pozitionezi asa pentru ca sa se potriveasca cu orice stecher de remorca (despre care se presupune ca are firele conectate tot dupa aceasta schema standard).
Pe mine ma roade altceva insa: cum pot face sami se aprinda in bord martorul ca semnalizarea la remorca functioneaza? Martorul este in bord, bec bun am pus acolo, doar ca nu se aprinde cand cuplez remorca. Parca zicea cineva mai sus ca ar mai trebui pusa o siguranta undeva in tablou. Poate isi face mila si ne spune si noua unde...
raducrisstian a scris: Asta e ca o pozitionare standard ca sa zic asa si e bine sa le pozitionezi asa pentru ca sa se potriveasca cu orice stecher de remorca (despre care se presupune ca are firele conectate tot dupa aceasta schema standard).
Pe mine ma roade altceva insa: cum pot face sami se aprinda in bord martorul ca semnalizarea la remorca functioneaza? Martorul este in bord, bec bun am pus acolo, doar ca nu se aprinde cand cuplez remorca. Parca zicea cineva mai sus ca ar mai trebui pusa o siguranta undeva in tablou. Poate isi face mila si ne spune si noua unde...



Cica la siguranta cu nr. 33 zice: Terminal 30: Curent constant pentru caravan/ trailer



http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=26365
petro a scris: Am o vectra C 2004. Mi-am montat si eu un carlig , iar instalatia electrica am conectat-o pe lampile din spate cu niste cleme speciale pe fire. Unii spun ca trebuie montat un ''modul electronic de siguranta" ca sa nu stric nustiu ce computer de lumini. Pot sa afirm ca a trecut un an de zile si totul functioneaza normal. Cand calc frana se aprinde stopul atat de pe masina cat si de pe remorca, etc. luminile sunt sincronizate.


Urmeaza si eu sa imi montez carlig pentru rulota si sa ii fac instalatia electrica la cupla.Poti pune te rog niste poze cu firele unde le-ai legat,la montarea carligului au mai trebuit date niste gauri(sau sunt deja date si sunt acoperite cu cauciuc in portbagaj?).Ce marca e carligul?
Carligul si instalatia electrica(priza si fire) le-am luat de pe www.carligeauto.ro
Nu trebuie nici un modul de protectie. In portbagaj la roata de rezerva nu aveam nici o priza de legatura asa cum au unele modele. Firele le-am trecut prin partea din spate a masinii- ridici placa(baza) de la portbagaj si sub polita de langa incuietoare o sa vezi un dop de cauciuc. Il gauresti si treci firele prin el. Apoi desfaci capitonajul -acel dreptunghi din plantic din spatele portbagajului(cel pe care vine incuietoarea portbagaj) si dedesupt gasesti firele care merg spre triple. Firul de masa de la priza trebuie sa il legi pe caroserie-in partea dreapra cum privesti in portbagaj este o gaura si cu un surub ai facut masa. Celelalte fire le-am legat la cele doua triple prin niste saboti(cleme) dar se poate si simplu cu banda izoleer(nu este estetic).Culoarea firelorde pe masina:
-negru-dunga alba=semnalizare stg
-negru-dunga verde=semnalizare dr
-gri-rosu=pozitie dr
-gri-negru=pozitie stg
-negru-galben=srana
negru-alb=ceata.
Ambalajul in care era priza si firele continea si cleme si o schema cu semnificatia firelor de la priza. Daca nu o ai intra pe acel site de mai sus si gasesti desen cu priza si firele.
Daca nu te descurci, o sa pun sipoze , dar trebuie sa desfac capitonajul din spate .....
Multumesc e mult mai simplu acum cu explicatiile tale.Sa inteleg ca pentru montajul carligului nu au trebuit scoase ceva dopuri din cauciuc din portbagaj cand ai montat?
Nu, am trecut firele prin acel dop si apoi exista spatii pentru a trece firele stg-dreapa spre stopuri daca demontezi ce ti-am zis.
petro a scris: Nu, am trecut firele prin acel dop si apoi exista spatii pentru a trece firele stg-dreapa spre stopuri daca demontezi ce ti-am zis.

Ma refeream la montajul carligului nu la cel electric.
Cand ai montat carligul a venit la fix acolo dedesupt,nu a mai trebuit de dat ceva gauri(sau gaurile in care vin prinse suruburile sunt deja data si sunt acoperite cu dopuri din cauciuc?)
Da, trebuie date gauri. Pentru asta, desfaci fetele laterale, podeaua si partea spate a portbagajului. Pe sasiu o sa vezi niste semne(4-6 semne pentru gauripe fiecare parte) si dupa ce asezi suportul de la carlig (placa)vezi exact care semne trebuiesc gaurite functie de tipul de carlig. Gaura se da usor, doar in partea de sus(in tabla) pentru ca in adancime gaurile sunt date din fabrica. Asa ca nu impinge puternic cu burghiul. Aici nu exista nici un dop.In rest nu trebuie demontat nimic, totul se potriveste. Mai greu va fi la strangerea surubului din dreptul tobei de esapament.
http://www.westfalia-automo....08%20war-101.pdf

Un ghid foarte bun despre montarea carligului pe vectra C.
Dupa cum se vede din poze toba se scoate din prinderile elastice.
Am montat carligul pe masina.
Procedura e simpla dar nu usoara.Am incercat la un prieten pana ne-am inpotmolit din cauza ca nu gaseam un burghiu de 16 cu ca
re sa dam 4 gauri in tabla din portbagaj unde vine prins carligul.Asa ca am apelat la alt prieten cu atelier auto.
Din portbagaj se scoate totul(inclusiv cele 2 laterale care mascheaza trusa de prim ajutor)
Locul unde vin date gaurile sunt marcate din fabrica dar va trebui sa le identificati ca sa nu dati gaurile in alte marcaje care sunt acolo,asa cum se vede si in pozele facute.
Pentru a pune carligul ca trebui sa scoateti cele 2 masoane din cauciuc care tin toba de esapament.La montaj eu a intampinat ceva dificultati din cauza ca nu a venit fix pe gauri carligul,acestea nu au corespuns cu 2,3 mm asa ca a trebuit sa fortez pentru a introduce suruburile.
Astazi am pus si instalatia electrica la priza electrica care asigura luminile pentru rulota si am facut teste pentru a fi sigur ca totul functioneaza cum trebuie si intradevar asa a fost.Nu trebuie nici un modul pentru lumini cum spun unii,însa recomand montarea unor becuri cu leduri in locul celor conventionale(la rulota sau remorca depinde ce tractati) intrucat consumul acestora este mult mai mic iar calculatorul de lumini nu se sesizeaza ca exista aceste becuri cu leduri,nefiind astfel nici un risc pentru calculatorul de lumini.
Ma bucur ca ai definitivat problema cirligului si a luminilor.Eu am avut de facut aceiasi operatie si tot pentru rulota.Merge perfect oricare dintre consumatori(lumini,frigider,pompe apa, ete...) Smile
De cat timp ai facut instalatia electrica si cat timp pe an o folosesti?......si eu am instalatia electrica noua dar imi este frica sa o leg la triple ...deoarece cei de la opel mi-au zis ca imi arde calculatorul de lumini si imi este frica .
danieel a scris: De cat timp ai facut instalatia electrica si cat timp pe an o folosesti?......si eu am instalatia electrica noua dar imi este frica sa o leg la triple ...deoarece cei de la opel mi-au zis ca imi arde calculatorul de lumini si imi este frica .


Cei de la opel spun multe porcarii numai de ei stiute!
Mentionez ca nu am legaturie facute pe fire .Am instalatia prezentata in fotografii.Am tras suplimentar fire pt. curent permanent,prevazut cu siguranta aferenta ,alimentare frigider.Priza13 pini cirlig,7 pini rulota.Folosesc adaptor13/7
La modelele mai vechi se poate monta instalatia și fără modul electronic de protecție. Problemele pot apărea la modelele cu BC care au și funcția CC (Check Control ) activată. In cazul unui scurtcircuit la instalatia remorcii, se distruge BC. De acea se recomandă instalarea modulului electronic de protecție la modelele mai noi cu funcția CC activată. Numai bine.
P.S. cea ce ne-a prezentat @GL99VRC pare a fi instalatia electrica originală pentru cârlig de remorcare la Astra G fără CC.
Eu mi-am facut instalatia acum ca mi-am cumparat rulota.Nu au aparut probleme decat in momentul cand am facut o legatura gresita si se aprindeau mai multe becuri la stop frana(calculatorul stia ca pentru stop frana sunt 2 becuri de 20w si la mine se aprindeau 8 becuri de pe rulota cand puneam frana si a aparut beculetul galben,care dupa ce am remediat problema s-a stins.)Deci calculatorul sesizeaza doar daca consumul de curent el mult mai mare decat ar trebui sa fie.Pentru a nu sesiza nimic calculatorul puneti becuri cu leduri la remorca sau rulota si s-a terminat discutia(calculatorul nu sesizeaza alti consumatori aceste becuri avand un consum prea mci de curent).Eu nu mi-am pus inca aceste becuri dar le voi pune,respectiv voi face triplele cu leduri la rulota.
GL99VRC! a scris: Mentionez ca nu am legaturie facute pe fire .Am instalatia prezentata in fotografii.Am tras suplimentar fire pt. curent permanent,prevazut cu siguranta aferenta ,alimentare frigider.Priza13 pini cirlig,7 pini rulota.Folosesc adaptor13/7


am un vectra b 2001 si are priza cu 13 pini. in priza sunt trase doar firele ptr 7 pini, adica nu am alimentare separata, si nici alimentare pe contactul cheii. La rulota mi-am tras eu firele si am schibat si mufa din 7 pini in 13 pini. Acum mai trebuie sa trag la masina. Imi zici si mie te rog de unde ai tras fire ptr ceilalti pini? mersi
recomand sa se faca instalatia electrica la mufa standard cu 7 pini dupa chema universala.
de mentionat ca pe schema originala exista pozitie stanga,pozitie dreapta si ceata sau mers inapoi.in general se monteaza decat un fir de pozitie dar poate fi tare incomod daca nu e mufa legata standard.....o sa ai surporiza cand o sa tragi o alta remorca decat a ta ca in loc de semnalizari..........clipocesc stopurile pe frana:)

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou